Mihin vak.yhtiöön?

Keskustelua raha-asioista, työstä ja opiskelusta.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja H.L päivämäärä La Helmi 23, 2008 21:42

AstrariX kirjoitti:Minulle taas sanottiin, että auto täytyy käydä näyttämässä (ei siis mennyt lunastukseen vaan säilyi ajokuntoisena jotenkin ;)) vakuutusyhtiön tarkastuksessa ennen kuin edes saa korjaamoaikaa tilata ja määräsivät siellä muistaakseni korjauspaikankin.

Kusettivat tyhmää.
Korjaamopaikankin saa valita ihan keskenään, vakuutusyhtiöstä riippumatta.
Nälkä lähtee syömällä, naiset juomalla.
H.L
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä La Helmi 23, 2008 21:53

H.L kirjoitti:
opaste kirjoitti:H.L, sun auto olikin selvää kauraa....

Ei, vaan nykyään vahinkotarkastajilla on eri toimenkuvat, toisin kuin viestissäsi väitit.
Voi olla niinkin, en onneksi ole tarvinnut vielä heidän palvelujaan.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Helmi 23, 2008 21:57

H.L kirjoitti:
AstrariX kirjoitti:Minulle taas sanottiin, että auto täytyy käydä näyttämässä (ei siis mennyt lunastukseen vaan säilyi ajokuntoisena jotenkin ;)) vakuutusyhtiön tarkastuksessa ennen kuin edes saa korjaamoaikaa tilata ja määräsivät siellä muistaakseni korjauspaikankin.

Kusettivat tyhmää.
Korjaamopaikankin saa valita ihan keskenään, vakuutusyhtiöstä riippumatta.

Minulle oli ihan sama, määräsivät Palinin huollon ja lasku meni sen toisen vakuutukseen ja kolme päivää oli uusi Astra Europcarilta minulla... Eli miten olin tyhmä? Onko vakuutusasioistakin niin paljon elämänkokemusta, kun kerran minä olin tyhmä? Oli meinaan eka ja ainoa kolarini, ainakin toistaiseksi. Ainakin sain itse ajettua autoni sinne huoltoon... varmaan sekin oli tyhmyyttä?
Vieras

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä La Helmi 23, 2008 22:29

Vääräkoski kirjoitti:
Eltsu kirjoitti:
raato kirjoitti:Se vähän vaihtelee. Minulla korjaamolla auto kuvattiin digikameralla ja kuvat lähetettiin vakuutusyhtiöön. Kukaan ei käynyt katsomassa.

Niin, koska siinä se vakuutusyhtiön tarkastus tehtiin. Tämä joka ne kuvat otti, teki sen tarkastuksen. Se on tätä päivää!

Kuvat lähetetään asianomaisen vakuutusyhtiön tarkastajalle, joka tekee kuvien perusteella korjauskustannuslaskelman.

Toisilla korjaamoilla on tarkastaja omasta takaa. Kustannuslaskelma tehdään korjaamolla. Tämän jälkeen ne lähettää sieltä kuvat ja kustannuslaskelman vakuutusyhtiöön. Sitten korjaamolla vain odotetaan vakuutusyhtiön vastausta siitä, että onko siitä autosta tehty vahinkoilmoitusta. Tämän jälkeen voidaan työt aloittaa.
Mies voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä jalkapalloseuraa.
Eltsu
Special Galaktinen Kunniajäsen
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Helmi 24, 2008 00:09

Eltsu kirjoitti:
Vääräkoski kirjoitti:
Eltsu kirjoitti:
raato kirjoitti:Se vähän vaihtelee. Minulla korjaamolla auto kuvattiin digikameralla ja kuvat lähetettiin vakuutusyhtiöön. Kukaan ei käynyt katsomassa.

Niin, koska siinä se vakuutusyhtiön tarkastus tehtiin. Tämä joka ne kuvat otti, teki sen tarkastuksen. Se on tätä päivää!

Kuvat lähetetään asianomaisen vakuutusyhtiön tarkastajalle, joka tekee kuvien perusteella korjauskustannuslaskelman.

Toisilla korjaamoilla on tarkastaja omasta takaa. Kustannuslaskelma tehdään korjaamolla. Tämän jälkeen ne lähettää sieltä kuvat ja kustannuslaskelman vakuutusyhtiöön. Sitten korjaamolla vain odotetaan vakuutusyhtiön vastausta siitä, että onko siitä autosta tehty vahinkoilmoitusta. Tämän jälkeen voidaan työt aloittaa.

Niin. Tapiolasta käskivät käydä näyttämässä autoa tarkastajalla... olikohan se Vanhalla Koivistolla...?? Jossa kirjasivat korjattavat kohdat. Minulle siinä tilanteessa eivät puhuneet mitään mistään laskelma-arviosta mitään. Sitten sanoivat, että voin tilata Palinilta huollon sille ja että saan Europcarilta auton siksi aikaa käyttööni. Ja kolme päivää auto oli huollossa ja minulla uusi auto ilmaiseksi ajossa... taisi 9€ luokkaa kolmelta päivältä oma vastuu siitä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Tontos päivämäärä Su Helmi 24, 2008 07:06

Mene ja tiedä, mutta mun autoni kävi vakuutusyhtiön ukko tarkistamassa
hirvikolarin jälkeen. :)
WTF
Käyttäjän avatar
Tontos
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Su Helmi 24, 2008 08:44

Eltsu kirjoitti: Toisilla korjaamoilla on tarkastaja omasta takaa. Kustannuslaskelma tehdään korjaamolla. Tämän jälkeen ne lähettää sieltä kuvat ja kustannuslaskelman vakuutusyhtiöön. Sitten korjaamolla vain odotetaan vakuutusyhtiön vastausta siitä, että onko siitä autosta tehty vahinkoilmoitusta. Tämän jälkeen voidaan työt aloittaa.
Tottahan toki korjaamolla tarkastetaan vauriot, näinhän on tehty maailman sivu. Muutos on vaan siinä, että aikaisemmin tarkastaja tuli lähes aina myös korjaamolle ja laskelma tehtiin yhdessä korjaamon edustajan kanssa. Nyt vakuutustarkastajalle lähetetään "selvissä" tapauksissa vain kuvat vaurioista, joista hän CAPAS-järjestelmään tiedot syöttäen saa valmiin korjauskustannuslaskelman. Vaikeammissa tapauksissa tarkastaja kyllä joutuu lähtemään myös "kentälle". Päätökset korjauksesta tekee siis viime kädessä ko. vakuutusyhtiön valtuuttama tarkastaja.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Helmi 24, 2008 08:46

Ite vein kolarin jälkeen tojoni luojukselle..Ottivat heti kuvat ja tiedot ylös+sopivat päivän jolloin voin autoni tuoda. :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Helmi 24, 2008 10:42

Siinä Vanhallakoivistolla, vai onko se vielä Koivulaa, on sellainen vahinkotarkastusfirma joka taitaa tehdä ostopalveluina ne tarkastukset. Mulla oli Peugeot Expertti ja siihen tuli joku kolmion takaa kylkeen ja minut neuvottiin puhelimessa sinne. Toimitus oli asiallinen ja korjaamon sain valita itse. Halminen viikkarissa korjasi vauriot jotka olivat aika isot ja hyväksytti piilossa olleet vauriot puhelimitse sinne vahinkotarkastajalle ja auto korjattiin ja maalattiin uuden veroiseksi. Koko sen korjauksen ajan mulla oli Europcarilta auto lainassa ja senkin maksoi vakuutus kun tarvitsin silloin autoa työajoissa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Su Helmi 24, 2008 18:54

Rajatapaus kirjoitti:Siinä Vanhallakoivistolla, vai onko se vielä Koivulaa, on sellainen vahinkotarkastusfirma joka taitaa tehdä ostopalveluina ne tarkastukset.

Se on Suomen Vahinkotarkastus SVT Oy, joka syntyi joskus 90-luvulla kun jotkut vakuutusyhtiöt päättivät muodin mukaisesti ulkoistaa autovahinkotarkastukset. Alkuun siinä oli nykyisiä yhtiöitä (Tapiola, Fennia ja Turva) enemmän osakkaita. Silloinen Pohjola ei lähtenyt alkuunkaan siihen mukaan ja ainakin Sampo (If) palasi entiseen omatarkastaja-järjestelmään.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Helmi 24, 2008 19:37

Mä valkkasin vaan sen mukaan et vakuutus kustantaa ni merkkin mukaan liikkeeseen huoltoon.
Mun autolle kävi pissisesti mut ei pahasti silti ku hempauttajan avokki otti skootterin kanssa yhteen mun autolla :(
Helma pelti puhki,kaikki massat säleinä ja oves oli kolhu..Onneks ei käyny pahemmin. Sais painuu hevon kukkuun niitten surinoittes kanssa jolleivät osaa ajaa..(Tulevaisuuden autokuskit IIIK)
Mut korjaamo reissun jälkeen ei mitään näkynyt. Ottivat palan peltiä pois,maalia yms ja voila! :D
Itte tiiän autoja maalanneena et helpolla saa sontaa mut toi oli tosi hyvä kun itsekkään ei olis tienny jos ei olis nähny misä se rikkonainen oli :wink:
Vieras

ViestiKirjoittaja lounaistuuletar päivämäärä La Maalis 01, 2008 18:28

Nonni, vakuutukset vaihtuu ensi viikolla Lähivakuutukseen.
Onneks on tääkin rumba ja sikahankala mietintä kohta ohi! :D
Aamun ajatus

Se on niin raskasta kun on pakko
ja niin helppoa kun haluaa
Käyttäjän avatar
lounaistuuletar
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja tq200 päivämäärä Ke Maalis 05, 2008 01:38

Tapiolasta lähti kaikki vakuutukset Fenniaan. Homma tuntui toimivan varsin hyvin. Autoissa vakuutusmaksut pysyi about samassa, mutta omavastuut laskivat aavistuksen..

Kotivakuutus taisi olla inan edullisempi, plussana suuremmat maksimikorvaussummat.

Yksi syy vakuutusyhtiön vaihtoon oli tuo Tapiolan asiakaspalvelu, puhelimitse julmetun vaikeata tavoittaa, lisäksi usein senkin jälkeen yhdistellään useammalle henkilölle. Muutoin Tapiolastakaan ei mitään pahaa sanottavaa, korvausasiat hoituneet mallikelpoisesti.
tq200
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja Rickenbacker päivämäärä Ma Maalis 10, 2008 08:06

Kaikki tilit, lainat ja vakuutukset Nordeassa. Hyvät keskittämisalennukset. Kyllästyin Pohjolan touhuihin ja Ifin asiakaspalveluun...
Imagine all the people......
Rickenbacker
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja rimikre päivämäärä Ke Huhti 16, 2008 21:43

Omat neuvoni vakuutusyhtiössä työskentelevänä on, että kilpailuttakaa vakuutuksenne 1-2vuoden välein. Pitäkää tarkkaan huoli kilpailuttaessanne, että omavastuut pysyvät samana. (Eräissä yhtiöissä käytetään hinnan alentamiseksi omavastuiden nostamista.) Ottakaa vakuutuksenne asiamieheltä/vakuutusedustajalta (toimivat yksityisinä yrittäjinä vakuutusyhtiön lukuun) häntä oikeasti kiinnostaa hoitaa vakuutusasianne ja häneltä saatte todennäköisesti parhaat alennukset. Hän on myös kiinnostunut yleensä auttamaan muissakin vakuutusasioissa kuin myynnissä (vaikka myynti hänen tehtävänsä onkin) koska tahtoo että ostat häneltä vakuutuksia toistekin.

Toisille sopii toinen vakuutusyhtiö ja toisille toinen. En ole vielä kuullut yhdestäkään vakuutusyhtiöstä josta kenelläkään ei olisi mitään pahaa sanottavaa.

Alennuksia kannattaa aina pyytää vakuutuksiin, mikäli kilpailuttaa vakuutuksiaan niin muistaa kysyä myös nykyiseltä yhtiöltään uuden tarjouksen, yleensä laskevat hintaa jotta pysyt asiakkaana.
rimikre
Käyttäjä
Käyttäjä

Re:

ViestiKirjoittaja toijari päivämäärä Pe Kesä 16, 2017 18:04

rimikre kirjoitti:Omat neuvoni vakuutusyhtiössä työskentelevänä on, että kilpailuttakaa vakuutuksenne 1-2vuoden välein. Pitäkää tarkkaan huoli kilpailuttaessanne, että omavastuut pysyvät samana. (Eräissä yhtiöissä käytetään hinnan alentamiseksi omavastuiden nostamista.) Ottakaa vakuutuksenne asiamieheltä/vakuutusedustajalta (toimivat yksityisinä yrittäjinä vakuutusyhtiön lukuun) häntä oikeasti kiinnostaa hoitaa vakuutusasianne ja häneltä saatte todennäköisesti parhaat alennukset. Hän on myös kiinnostunut yleensä auttamaan muissakin vakuutusasioissa kuin myynnissä (vaikka myynti hänen tehtävänsä onkin) koska tahtoo että ostat häneltä vakuutuksia toistekin.

Toisille sopii toinen vakuutusyhtiö ja toisille toinen. En ole vielä kuullut yhdestäkään vakuutusyhtiöstä josta kenelläkään ei olisi mitään pahaa sanottavaa.

Alennuksia kannattaa aina pyytää vakuutuksiin, mikäli kilpailuttaa vakuutuksiaan niin muistaa kysyä myös nykyiseltä yhtiöltään uuden tarjouksen, yleensä laskevat hintaa jotta pysyt asiakkaana.

Jumalauta tässä on kuulkaa rahanarvoista asiaa ja pätee nykypäivänä ehkä paremmin kuin ikinä!

Tällä viikolla oli tapaaminen "kilpailevan" vakuutusyhtiön edustajan kanssa,olin varautunut oikein huolella ja mukanani oli nykyinen vakuutuskirja jonka olin käynyt läpi.
Parin tunnin neuvottelujen jälkeen,uudet vakuutukset mukaanlukien ja vanhat päivitettynä vuosikustannus olisi ollut n.1700€. Hieman kalliimpi kuin nykyinen (n.1500€) mutta tuossa on tosiaan uusia vakuutuksia mukana.

Seuraavana päivänä soitto omaan vakuutusyhtiöön ja sanoin että sain aika hyvän tarjouksen vakuutuksista,käydäänkö vähän läpi miten pystytte vastaamaan ?
Ja pystyihän ne,käsittämätöntä mutta vastaava vakuutusnippu tuli nyt alle 1200€ vuosihintaan.
Eli vaikka tuli uusia vakuutuksia,vuosihinta laski n.300€

Lisäksi kilpailijan ottaessa sovitusti yhteyttä ja mainitessani vastatarjouksen kovuudesta hekin tiputtivat samantien vielä 200€ pois siitä "Erittäin tingatusta,special price for you my friend"-hinnasta.
Kilpailuttakaa,kyselkää,soitelkaa,siinä voi säästyä pitkä penni.

Samaten sähkölaskuissa se energian osuus,melkoisia säästöjä siinäkin saanut aikaan kun uskaltautui vaan kilpailuttamaan ja vaihtelemaan yhtiöitä.
Ihme juttu sekin että sitä jotenkin ujostellaan ja arkaillaan "Ku ollaa aina oltu sen ja sen asiakkaina.."
Käyttäjän avatar
toijari
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

Edellinen

Paluu Työ, opiskelu ja raha