Epätoivoiselle työnhakijalle töitä?

Keskustelua raha-asioista, työstä ja opiskelusta.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Epätoivoiselle työnhakijalle töitä?

ViestiKirjoittaja mallikas päivämäärä Ti Kesä 26, 2007 12:39

:x Olen SAMK:ista keväällä valmistunut tradenomi mutta olen opintojen viivästystymisen takia hakenut töitä jo vuoden ajan mutta tuloksena on ollut vain kuukauden pätkä viime lokakuussa eli mistähän mahtaisi saada jotain työtä (muut kuin lehtimyynti& ja jakaminen ovat mahd.)?

EDIT: Otsikoita ei tarvitse huutaa. /// AX
mallikas
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ti Kesä 26, 2007 13:40

ISS:llä ainakin on krooninen pula siivoajista.
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Australia päivämäärä Ti Kesä 26, 2007 13:51

Voi miten tälläinen aihe lämmittää tulevan tradenomin sydäntä. Teen nyt toimistotöitä, mutta tulevaisuus kulunee kaupan kassalla tai kortistossa. Lakkauttaisivat koko tradenomilinjan, kun kohta joka toinen nuori porissa on tradenomi ja siihen vielä päälle merkonomit. Itse valitsi taloushallinnon, ehkä se työllistää paremmin kuin markkinointi.

Oletko kokeillut vuokrayönvälitysfirmoja?
Australia
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ti Kesä 26, 2007 15:04

Ei kun muurariksi, putkimieheksi, kirvesmieheksi tai vastaavaksi opiskelemaan: melkein 100 prosenttisella varmuudella heti töihin kun koulu loppuu ja tienaa paremmin kun iso osa juuri valmistuneista ns. siisteissä sisätöissä olevista. :wink:
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Kesä 26, 2007 22:23

Mitäs Mallikas osaa tehdä?
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ti Kesä 26, 2007 23:24

Ehkä kannattaisi miettiä tuon työkokemuksen kartuttamista esim. Työmarkkinatuen avulla työharjoittelijana. Pelkkä koulutus ei takaa vielä työtä. Itse olen myös tradenomi, ja tiedän, että vielä tuo tradenomin koulutus ei ole niin arvostettua, kuin sen todellisuudessa pitäisi olla. Itselläni on vakituista työuraa takana jo 9 vuotta. Olen siis ollut töissä jo opiskellessani. Opiskelun hoitelin iltaisin...
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

Kommentti !

ViestiKirjoittaja mallikas päivämäärä Ke Kesä 27, 2007 11:11

:shock: "Kommenttini" (keskustelun avaus) perustui lähinnä siihen faktaan, etten ole edes saanut mahdollisuutta näyttää osaamistani - omasta mielestäni liian pitkään aikaan!
mallikas
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Kesä 27, 2007 12:25

No mitä sinä sitten osaat?
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

Re: Kommentti !

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ke Kesä 27, 2007 14:17

mallikas kirjoitti::shock: "Kommenttini" (keskustelun avaus) perustui lähinnä siihen faktaan, etten ole edes saanut mahdollisuutta näyttää osaamistani - omasta mielestäni liian pitkään aikaan!
Jospa kukaan ei halua ottaa sitä riskiä. Ehkä on ollut huonoja kokemuksia suoraan koulunpenkiltä tulleista. Itse nuoruudessani olen kokenut samaa ja siis pohjalta piti aloittaa, aloita sinäkin. ISS:llä tosiaan on krooninen pula siistijöistä ja kun sitä hommaa olet tehnyt niin ehkäpä muut työnantajat huomaavat sinun oleva työtäpelkäämätön yksilö.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

Re: Kommentti !

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ke Kesä 27, 2007 18:54

opaste kirjoitti:
mallikas kirjoitti::shock: "Kommenttini" (keskustelun avaus) perustui lähinnä siihen faktaan, etten ole edes saanut mahdollisuutta näyttää osaamistani - omasta mielestäni liian pitkään aikaan!
Jospa kukaan ei halua ottaa sitä riskiä. Ehkä on ollut huonoja kokemuksia suoraan koulunpenkiltä tulleista. Itse nuoruudessani olen kokenut samaa ja siis pohjalta piti aloittaa, aloita sinäkin. ISS:llä tosiaan on krooninen pula siistijöistä ja kun sitä hommaa olet tehnyt niin ehkäpä muut työnantajat huomaavat sinun oleva työtäpelkäämätön yksilö.

Mielestäni olet aivan oikeassa. Pohjalta pitää aloittaa. Kannattaa kuitenkin pitäityö sen alan "pohjahommissa" jota olet opiskellut. Mikäli olet esim. markkinointi tradenomi, ei sinun tulevaisuuden työnhaussa ole mitään merkitystä siivoojan hommista. Tuo sekin toki ruokaa pöytään. Itse työnantajana toki osaan arvostaa ihmisiä, joille kelpaa myös ruumiillinen työ.
Työnhaussa en kuitenkaan anna sille minkäänlaisia kokemuspisteitä, jos kyse on esim markkinointi hommista.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Australia päivämäärä To Kesä 28, 2007 08:52

Jos on esimerkiksi markkinoinnin käynyt, niin miksei menisi vaikka myymään niitä DNA liittymiä, sinne ainakin pääsee. Ukko on siellä just nyt töissä ja ei se herkkua ole, mutta saa siitä edes hiukan rahaa ja työkokemusta. Minusta se on hirveä työ, mutta eikö sivua markkinoinnin alaa...kun markkinoi sitä tiettyä yritystä. Pee hommista täytyy varmaan kaikkien lähteä. Mulla on valmistuessani päälle vuosi kokemusta toimistotöistä ja en usko pääseväni yhteenkään haastatteluun, kun aina löytyy tradenomi, jolla on kaksi vuotta työkokemusta... tai vaikka kymmenen. Ohan se turhauttavaa.
Australia
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Epäilijä päivämäärä To Kesä 28, 2007 09:27

Miksiköhän mallikas ei vastaa tomskin jo kahdesti esittämään kysymykseen siitä mitä hän osaa? Löytyisikö selitys tuosta avauksesta ja siinä olleesta nelikirjaimisesta lyhenteestä... :P
Epäilijä
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä To Kesä 28, 2007 11:18

Tradenomina olo on kyllä mukavaa. Itse koulutuksella ei sinänsä tee mitään, mutta jos markkinoinnin linjan olet valinnut, on mahdollisuuksia vaikka kuinka. Mutta miksi et ole kouluaikanasi luonut kesätöissä verkostoa, josta voisit nyt kysellä töitä?? Monet tradenomit ovat koulun ohessa töissä jossain firmassa ja koulun loputtua jo myyntipäällikön tms asemassa. Mielestäni kyse on nyt omasta aktiivisuudesta. [-X
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Australia päivämäärä To Kesä 28, 2007 11:33

Onhan se niinkin, ettei kukaan tule hakemaan kotiovelta töihin, mutta kannattaa muistaa, että täällä Porissa on muutama muukin aktiivinen tradenomiopiskelija kuin ketjun aloittaja. Tai mistä minä tiedän, onko ketjun aloittaja aktiivinen :D

Ei tässä kaupungissa voi riittää jokaiselle markkinoinnin/taloushallinon/muun diipadaapa koulutuksen opiskelijoille alan kesätöitä, kun päälle paukahtaa vielä valmistuneet merkonomit ja KTM opiskelijat. Tässä maassa kun näyttää olevan tavoitteena korkeakouluttaa kansa hengiltä, niin aina ei aktiivisuuskaan auta.

Aika moni mun luokalla oleva on töissä, mutta työpaikka on sellainen johon on luotu suhteet jo ennen opiskelua. Tuntuu, että työn löytyminen opiskeluaikana on jotenkin vaikeampaa, kun aika on rajallista.

Mutta Heselle pääsee, liittymämyyjäksi pääsee, siivoojaksikin kai pääsee. Jos ei saa alan töitä, niin parempi nekin kuin ei mitään.

Minä pyrin opiskelun jo aikana käymään mahdollisimman paljon kesätöissä ja "erottautumaan" olemalla tutor, mutta enpä nyt tiedä onko sillä työmarkkinoilla yhtikäs mitään arvoa.
Australia
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja lounaistuuletar päivämäärä To Kesä 28, 2007 11:46

Poikkeukset vahvistavat sääntöjä,
mut on useasti haettu kotiovelta töihin.
Ekan kerran 13-vuotiaana ja edellisen kerran eilen :lol:

Alkuperäiselle, ota työ vastaan, on se sit mitä tahansa,
sillä sitä kautta voi poikia uusia ja parempia.
Aamun ajatus

Se on niin raskasta kun on pakko
ja niin helppoa kun haluaa
Käyttäjän avatar
lounaistuuletar
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Rika päivämäärä To Kesä 28, 2007 18:10

Itse olen koulutukseltani taloushallinnon merkonomi. Valmistuin vuonna 2003, koska ensin ajattelin siivousalaa, mutta lääkäri oli lausuntonsa kanssa toista mieltä siitä, että minusta tulee siivooja. Eli piti löytää ala jossa pystyn työskentelemään. Tutkinotodistukseni on hyvä. 0-5 asteikolla keskiarvo on 4,8. Käytin kaikki 500 liiton päivää siihen, että haen oman alani töitä. Yrityksillä on nykypäivänä aivan hirvittävät vaatimukset toimistotyöntekijöiden suhteen. Pitäisi olla mielellään useamman vuoden työkokemus, nuori, mielellään ei alle 10 vuotiaita lapsia, koska niistä saa vielä sairaslomaa, välillä vielä kysytään oletko naimisissa. Ymmärrän tradenomeja erittäin hyvin, koska itse olen vielä matalammin koulutettu.
Rika
Käyttäjän avatar
Rika
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä To Kesä 28, 2007 19:06

Ketjun aloittaja ilmeisesti meni viettämään kesälomaa.
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä To Kesä 28, 2007 19:26

FBT-Nalle kirjoitti:Ketjun aloittaja ilmeisesti meni viettämään kesälomaa.
Tai löysi töitä...
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Kesä 28, 2007 20:36

opaste kirjoitti:
Tai löysi töitä...

Ai Porista vai? ;)
Vieras

ViestiKirjoittaja rattimiäs päivämäärä To Kesä 28, 2007 22:10

AstrariX kirjoitti:
opaste kirjoitti:
Tai löysi töitä...

Ai Porista vai? ;)

Kyllä Porista töitä saa :roll: ...
rattimiäs

Re: Epätoivoiselle työnhakijalle töitä?

ViestiKirjoittaja rattimiäs päivämäärä To Kesä 28, 2007 23:48

mallikas kirjoitti::x Olen SAMK:ista keväällä valmistunut tradenomi mutta olen opintojen viivästystymisen takia hakenut töitä jo vuoden ajan mutta tuloksena on ollut vain kuukauden pätkä viime lokakuussa eli mistähän mahtaisi saada jotain työtä (muut kuin lehtimyynti& ja jakaminen ovat mahd.)?

Autonkuljettajista on pulaa :roll:
rattimiäs

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 06:58

rattimiäs kirjoitti:Autonkuljettajista on pulaa :roll:

Tuo on muuten totta. Netissäkin on sivukaupalla vapaita paikkoja, mutta miksi heillä on niin surkea palkka vaikka on kyse miesvaltaisesta työalasta?
Varsinkin jakeluautoissa. Ei kukaan raavas aikuinen mies sellaisilla palkoilla sinne lähde.
Vaikka toisaalta, onpa ainakin nuorille miehille (no miksei naisillekin) ainakin mahdollisuus työhön jos autoilu kiinnostaa.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 07:13

Olen seuraillut lähipiirissä työnhakuprosessia, joka lähti liikkeelle lehti-ilmoituksesta "Takuupalkka 2500 eur/kk. Joustavat työajat". Niinpä, tuo kaikki piti paikkansa, jopa työvoimatoimisto tuki työnantajan kekseliäisyyttä. Palkka perustui 100% provisioon. Työajat olivat joustavia, 24 h/vrk työskentelyllä takuupalkka toteutuisi varmasti. Teoreettisesti 8-12 h/vrk työllä. Kukaan ei olut vielä tuota kk-palkkaa saavuttanut. Selitys siihenkin oli selvä, sillä ei nykynuoriso pysty tehokkaasti työtä tekemään.
Ajattelin hakea itse tuota paikkaa, noin koemielessä, kun työkokemusta olisi ollut yli 30 vuotta. Soitin, mutta eivät olleet kiinnostuneet. Tarvittiin kuulemma ennakkoluulotonta porukkaa. Tulkitsin "ennakkoluulottomuuden" tässä kokemattomuudeksi, jota työnanataja kipeästi tarvitsee, edes pienen tuloksen aikaansaamiseksi. Ihmettelen suuresti, miksi työvoimatoimisto alentuu tukemaan tällaista toimintaa, vaikka heille tästä työpaikasta on tullut jo useita valituksia. Vain tilastojako kaunistellakseen?
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 07:23

Oli varmasti kyse puhelinmyynnistä.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 07:32

bemupimu kirjoitti:Oli varmasti kyse puhelinmyynnistä.
Lähes täysin puhelinmyyntiä...
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

Kommenttia!

ViestiKirjoittaja mallikas päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 09:33

:? Joku on kysellyt osaamiseni perään ja en kommentoi niitä tälläisellä yleisellä palstalla, vaan ajattelin onko jollain mitään mielessä työpaikkojen tai muiden suhteen jotka eivät olisi pelkää puhelinmyyntiä provisio palkalla!
mallikas
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 09:36

Ei tarvitse kommentoida yleisesti. Voi käyttää yv:iäkin. Otaksun nimittäin että kysyjällä saattaisi hyvinkin olla työtä tarjolla mutta pitäähän hänellä olla tietoa hakijan osaamisesta. Rohkeasti vaan yv liikkeelle ja vastauskin tulee varmasti.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 12:02

bemupimu kirjoitti: Tuo on muuten totta. Netissäkin on sivukaupalla vapaita paikkoja, mutta miksi heillä on niin surkea palkka vaikka on kyse miesvaltaisesta työalasta?
Varsinkin jakeluautoissa. Ei kukaan raavas aikuinen mies sellaisilla palkoilla sinne lähde.
Vaikka toisaalta, onpa ainakin nuorille miehille (no miksei naisillekin) ainakin mahdollisuus työhön jos autoilu kiinnostaa.

Minkälaista palkkaa esim. jakeluautonkuljettaja saa?
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

keh..

ViestiKirjoittaja kahvisto päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 12:14

Aikoinaan eräs muori lähipiiristä joutui syystä tai toisesta työttömäksi työskenneltyään aikansa erään kauppaketjun nimen alla kauppiaana. (näin asian ymmärsin kun tapauksesta puhuttiin joskus.)
Kun ei rouva löytänyt itselleen työnsarkaa hän päätti itse työllistää itsensä perustaen tekstiiliyrityksen torikauppiaana. Kanttia se vaatii, ajaa autolla monta sataa kilometriä yhden päivän /viikonlopun aikana tietämättä kuitenkaan tuleeko sitä palkkaa vai ei. :? Kuitenkin ihan hyvin pärjäilee elintapojensa mukaan..
Valitettavasti tuokin työ on kotiolosuhteisiin nojaava enkä voisi esimerkiksi itse moiseen 'kiertoelämään' lähteä kun kotona nurisee äidistään varsin riippuvainen kaksivuotias mutta mikä ettei sellaiselle ihmiselle joka esim. asuu yksin.
^ Dario Fo ^
Käyttäjän avatar
kahvisto
Universiaalinen Kunniajäsen
Universiaalinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja rattimiäs päivämäärä Pe Kesä 29, 2007 13:29

Vääräkoski kirjoitti:
bemupimu kirjoitti: Tuo on muuten totta. Netissäkin on sivukaupalla vapaita paikkoja, mutta miksi heillä on niin surkea palkka vaikka on kyse miesvaltaisesta työalasta?

Minkälaista palkkaa esim. jakeluautonkuljettaja saa?

Ihan AKT:n TES:sin mukaan palkka pitäisi tulla. Jos ei tule on väärässä firmassa töissä.

http://www.akt.fi/easydata/customers/ak ... ettiin.pdf
rattimiäs

Seuraava

Paluu Työ, opiskelu ja raha