Rakennustyömailla 14 minuutin hiljainen hetki
Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat
46 viestiä • Sivu 1, 2:sta • 1, 2
Rakennustyömailla 14 minuutin hiljainen hetki
Hyvä, että Rakennusliitto paheksuu työnantajien suositusta, jonka mukaan työntekijöiden palkoista tulisi vähentää keskiviikkona järjestettävän työnseisauksen palkka. Rakennusalan työt pysähtyvät keskiviikkona kello 12, kun työpaikoilla vietetään 14 minuutin hiljainen hetki viime vuonna työtapaturmissa kuolleiden rakennusmiesten muistolle. Hyvä kun joskus muistetaan myös Suomessa kuolleita hiljaisella hetkellä.
-
harjupatana - Ahkera käyttäjä
-
Japi - Universiaalinen Vapaajäsen
Sen voi seuraavissa työehtosopimusneuvotteluissa nostaa pöydälle, että raksaäijät haluavat silloin tällöin pitää ylimääräisiä vartin taukoja. Luulisi sen työnantajien puolesta olevan mahdollista kunhan hinnasta sovitaan. Voimassa olevan TES:n mukaan on kuitenkin toimittava näin.
- Epäilijä
- Universaalinen
Sillointällöin? Sanoit sen niin, että tosiaankin sillointällöin olisi jotain ylimääräisiä vartin taukoja, kerros nyt sitten koska oli edellinen?Epäilijä kirjoitti:Sen voi seuraavissa työehtosopimusneuvotteluissa nostaa pöydälle, että raksaäijät haluavat silloin tällöin pitää ylimääräisiä vartin taukoja. Luulisi sen työnantajien puolesta olevan mahdollista kunhan hinnasta sovitaan. Voimassa olevan TES:n mukaan on kuitenkin toimittava näin.
oooo nice!!
-
opaste - Galaktinen V.I.P.
Eipä kai siinä mitään ongelmaa ole. Jos työaika loppuu kello 15:30, niin työnantaja voisi määrätä tuon vartin hiljaisen hetken alkamaan kello 15:15. Eli hyvinkin monissa tapauksissa se ajankohta, jolloinka ollaan jo lähdössä kotiin.
Korpisalo ajaa maalille ja Helenius tulee tuuppimaan. Korpisalo vetäsi heti poikkarilla rintaan ja töni kuin hullu. Helenius ihmetteli pelin jälkeen että olipas mielenkiintoinen kohtaaminen. Vastustaja oli reilusti pienempi ja silti töni ja huuteli että "oleks sää joku v..un poliisi vai hä?"
- Jardel
- Kunniajäsen
tomski kirjoitti:Mikä estää tämä sinänsä hienon idean toteuttamisen vapaa-ajalla?
No kun kyseessä oli työtapaturmat, eihän sitä vapaa-ajalla.
-
Vääräkoski - Galaktinen Kunniajäsen
Ja sitten vapaa-ajan tapaturmien johdosta vietetään hiljainen hetki vapaa-ajalla.
Korpisalo ajaa maalille ja Helenius tulee tuuppimaan. Korpisalo vetäsi heti poikkarilla rintaan ja töni kuin hullu. Helenius ihmetteli pelin jälkeen että olipas mielenkiintoinen kohtaaminen. Vastustaja oli reilusti pienempi ja silti töni ja huuteli että "oleks sää joku v..un poliisi vai hä?"
- Jardel
- Kunniajäsen
Nykyajan ihmiset haluavat rahan kaikesta, mikä liittyy vähänkin työmaalle. Näin se vaan on. Lisäksi tuollaiset ns. rituaalit ovat unohtuneet.
Itse omalla työpaikallani ihmettelin sitä, että seisoimme tässä muutamia vuosia sitten autojen vieressä tolpalla minuutin, myös keskus oli tuon ajan vastaamatta puhelimeen, koska silloin haudattiin näitä työssään väkivallan uhreina kuolleita kollegoja. Muistatte ehkä kun niitä tapauksia tuli muutamassa vuodessa enemmän kuin yksi.
No, olen ihan sen kannalla, se oli hyvien tapojen mukaista, tulen osallistumaan uudelleenkin, jos tarve vaatii. Toivottavasti ei.
Mutta tämä mitä ihmettelin noissa yhteyksissä oli se, että kun meidän "omia poikia" ollaan muutama tässä lähivuosina haudattu, niin hiljaisia hetkiä ei olla pidetty. Toisessa tapauksessa olin hautajaisissa, joten tolpalta vaan kertoivat, että ei mitenkään noteerattu, mutta toisella kerralla olin itse tolpalla ja taas sama homma.
Eli ollaan oltu hiljaa vieraiden takia, mutta ei omiemme. Ihmettelen.
Itse omalla työpaikallani ihmettelin sitä, että seisoimme tässä muutamia vuosia sitten autojen vieressä tolpalla minuutin, myös keskus oli tuon ajan vastaamatta puhelimeen, koska silloin haudattiin näitä työssään väkivallan uhreina kuolleita kollegoja. Muistatte ehkä kun niitä tapauksia tuli muutamassa vuodessa enemmän kuin yksi.
No, olen ihan sen kannalla, se oli hyvien tapojen mukaista, tulen osallistumaan uudelleenkin, jos tarve vaatii. Toivottavasti ei.
Mutta tämä mitä ihmettelin noissa yhteyksissä oli se, että kun meidän "omia poikia" ollaan muutama tässä lähivuosina haudattu, niin hiljaisia hetkiä ei olla pidetty. Toisessa tapauksessa olin hautajaisissa, joten tolpalta vaan kertoivat, että ei mitenkään noteerattu, mutta toisella kerralla olin itse tolpalla ja taas sama homma.
Eli ollaan oltu hiljaa vieraiden takia, mutta ei omiemme. Ihmettelen.

Miksi olla vaikea, kun niin pienellä vaivalla voit olla täysin mahdoton? 

-
suvis - Foorumipoliisi
- Highscores: 1
Veikkaan että innostus pyllyn lyömisestä penkkiin vartiksi on huomattavasti suurempaa työajalla kuin vapaa-ajalla. Voi olla että koko idea vesittyisi, mikäli sitä ei toteuttaisi työajalla.
Mutta ihan Ok, kunhan tämä ei johda siihen että näitä muistotilaisuuksia alkaa olla viikoittain.
Työturvallisuus on sen verran tärkeä asia, että kyllä minä hyväksyisin mutinoitta moisen.
Mutta ihan Ok, kunhan tämä ei johda siihen että näitä muistotilaisuuksia alkaa olla viikoittain.
Työturvallisuus on sen verran tärkeä asia, että kyllä minä hyväksyisin mutinoitta moisen.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
-
tomski - V.I.P.
Ja jos jonkun on niin vaikeaa sulattaa sitä niin ainakin minä olisin valmis jatkamaan työpäivääni aina klo.15:44 asti.tomski kirjoitti:Mikä estää tämä sinänsä hienon idean toteuttamisen vapaa-ajalla?
EDIT: epäilijän vastausta odottelen...

oooo nice!!
-
Kuka, koska ja milloin? Edelleen "sillointällöin", faktaa pitää olla eikä fiktiota.Epäilijä kirjoitti:Eikös muuan, sittemmin mutaa keuhkoon vetänyt, poppari jo aikoinaan lauleskellut tällaisesta tilanteesta.

oooo nice!!
-
Onko se 14minuutin työaika tosiaan niin arvokasta ettei sitä voisi antaa esim.kerran vuodessa?
Ei siinä ajassa maailmoja kuitenkaan rakenneta..
Kunnei kuitenkaan puhuta joka päiväisestä rituaalista.(ainakaan minun ymmärtääkseni?)
Ilmoittakaa jos olen väärässä..
Raha se on kuitenkin se joka maailmaa pyörittää ja kaikki sille persoja on enemmän tai vähemmän.
Tämä on vain minun mielipiteeni..
Kunnei kuitenkaan puhuta joka päiväisestä rituaalista.(ainakaan minun ymmärtääkseni?)
Raha se on kuitenkin se joka maailmaa pyörittää ja kaikki sille persoja on enemmän tai vähemmän.
- Vieras
Minä nyt ainakin toivon, että ei se olisi joka vuosi 14min. Tänä vuonna sopisi parhaiten 0 min.ElmerinEmäntä kirjoitti:Onko se 14minuutin työaika tosiaan niin arvokasta ettei sitä voisi antaa esim.kerran vuodessa?
oooo nice!!
-
opaste kirjoitti:Minä nyt ainakin toivon, että ei se olisi joka vuosi 14min. Tänä vuonna sopisi parhaiten 0 min.ElmerinEmäntä kirjoitti:Onko se 14minuutin työaika tosiaan niin arvokasta ettei sitä voisi antaa esim.kerran vuodessa?
Mutta eikö sitä voisi antaa niille jotka sitä haluavat?
- Vieras
ElmerinEmäntä kirjoitti:
Siihen, että kyseessä on juuri 14 minuuttia on tietty syy: viime vuonna kuoli rakennustyömailla 14 ihmistä, siitä syystä opaste toivoo, että hiljaisuus kestäisi 0 minuuttia.
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
-
Emee - Special Kunniajäsen
Emee kirjoitti:ElmerinEmäntä kirjoitti:
Siihen, että kyseessä on juuri 14 minuuttia on tietty syy: viime vuonna kuoli rakennustyömailla 14 ihmistä, siitä syystä opaste toivoo, että hiljaisuus kestäisi 0 minuuttia.
Niin parempihan se niin olisi.

- Vieras
Tuovatko tällaiset hiljaiset hetket nuo uhrit takaisin ? Eivät tuo.
Nämä ns. yhteiset hiljaiset hetket ovat näennäistä ja tekopyhää toimintaa. Lukiossakin piti aikanaan kaikkien hiljentyä minuutiksi kun Yhdysvallat tyri New Yorkin ilmatilan sulkemisessa ja ihmisiä kuoli, josta syystä jenkit saivat hyvän tekosyyn hyökätä Afganistaniin ja vetää kaasuputki maan läpi, jota paikalliset olivat vastustaneet.
Eiköhän sitä jokainen voi hiljentyä ihan niin paljon kuin huvittaa milloin minkäkin asian suhteen, mutta tällaiset yhteisluontoiset ja lähestulkoon pakolliset hiljentymiset ovat naurettavia.
Nämä ns. yhteiset hiljaiset hetket ovat näennäistä ja tekopyhää toimintaa. Lukiossakin piti aikanaan kaikkien hiljentyä minuutiksi kun Yhdysvallat tyri New Yorkin ilmatilan sulkemisessa ja ihmisiä kuoli, josta syystä jenkit saivat hyvän tekosyyn hyökätä Afganistaniin ja vetää kaasuputki maan läpi, jota paikalliset olivat vastustaneet.
Eiköhän sitä jokainen voi hiljentyä ihan niin paljon kuin huvittaa milloin minkäkin asian suhteen, mutta tällaiset yhteisluontoiset ja lähestulkoon pakolliset hiljentymiset ovat naurettavia.
- Jardel
- Kunniajäsen
Jardelin viestin sanomaa tutkiessani tulin siihen päätelmään, että hän ei ko lukiossa ollut. Sinne pääsee yleensä ajattelevia ja sivistyneitä ihmisiä.
Pidentyköön varjoni!
-
Agentti 013 - Über Galaktinen Kunniajäsen
Minusta hiljentyminen on kaunis tapa ilmaista osanottonsa ja käyttää hetki edesmenneen muistamiseen.
Se on sitä ryhmähenkeä, esim. jälleen omaa työporukkaani (pakko laittaa aina oma työ esim., kun en muista paikoista oikein tiedä
) ajatellen on mahdotonta, että kaikki 200 menisivät hautajaisiin. jolloin tulos olisi se, että kappeliin ei mahtuisi enää omaiset eikä asiakkaat saisi palvelua sillä aikaa. Juuri tälläiseenkin tilanteeseen sopii hyvin se, että töihin jääneet ovat kuitenkin ns. hengessä mukana ja se ryhmähenki olisi sellaisenakin hetkenä voimassa. Meillä ei vaan taida sitä ryhmähenkeä tosiaan olla, kun hiljaisia hetkiä ollaan oltu viettämättä. 
Se on sitä ryhmähenkeä, esim. jälleen omaa työporukkaani (pakko laittaa aina oma työ esim., kun en muista paikoista oikein tiedä

Miksi olla vaikea, kun niin pienellä vaivalla voit olla täysin mahdoton? 

-
suvis - Foorumipoliisi
- Highscores: 1
Agentti 013 kirjoitti:Jardelin viestin sanomaa tutkiessani tulin siihen päätelmään, että hän ei ko lukiossa ollut. Sinne pääsee yleensä ajattelevia ja sivistyneitä ihmisiä.
Ainakin äidinkielen (suomen?) kielioppinumero ei voinut kiitettävä olla

lainaus: ...vetää kaasuputki maan läpi, jota paikalliset olivat vastustaneet...???
- Vieras
Jardel kirjoitti:Tuovatko tällaiset hiljaiset hetket nuo uhrit takaisin ? Eivät tuo.
Jardel on tainnut käydä vain elämänkoulua ja siitäkin on tainnut tulla parit ehdot.
What a splendid pie,
Pizza- pizza pie,
Every minute, every second,
Buy, buy, buy, buy, buy,
SOAD
Pizza- pizza pie,
Every minute, every second,
Buy, buy, buy, buy, buy,
SOAD
-
Giorgio - Universaalinen
Sinne pääsee yleensä ajattelevia ja sivistyneitä ihmisiä.
Tuota. Sekö on sitä ajattelua, että seisoa hojotetaan hiljaa sen takia, koska joku käskee niin tehdä? Ja käskyjä ja komentoja toteuttava taho on harvoin sitä kaikkein eniten ajattelevaa porukkaa. Kunhan tehdään mitä sanotaan ja sitä rataa.
vetää kaasuputki maan läpi, jota paikalliset olivat vastustaneet...
Jotta sinäkin ymmärtäisit: rakentaa maanalainen kaasuputki vieraassa valtiossa. Tämän kaasuputken rakentamista ovat kyseisen maan asukkaat vastustaneet.
Jardelin viestin sanomaa tutkiessani tulin siihen päätelmään, että hän ei ko lukiossa ollut
KO?
- Jardel
- Kunniajäsen
kun Yhdysvallat tyri New Yorkin ilmatilan sulkemisessa ja ihmisiä kuoli, josta syystä jenkit saivat hyvän tekosyyn hyökätä Afganistaniin
Ahaa, siis näitä miehiä. Hyväksyt siis sen että maan pitää koko ajan olla varuillaan "sotatilassa" rauhankin aikana, ja mikäli valtio ei niin toimi, on sinne oikeus hyökätä ja se on heidän oma vikansa?
Petua mukaillen, mitäs jättivät oven auki?
PPPPPP, eli
-
tomski - V.I.P.
Luulisi nollatavoitteen tapaturmissa olevan kaikkien(?) etu ja niillä toimialoilla joilla ihmisiä tapaturmissa pieninkin joukoin kuolee, pitäisi ehdottomasti riittävän usein palauttaa mieliin onnettomuuksien syyt, sekä keinot joilla niitä ehkäistään. On vaikea ymmärtää miksi jonkin erittäin tärkeän asian (elämän ja kuoleman kysymyksen) vuoksi ei saisi pitää hiljaista hetkeä. Jos asian kokee teennäiseksi tai "näennäiseksi ja tekopyhäksi", tuntemus kertoo ehkä enemmän kertojastaan kuin itse asiasta: tapaturmista.
-
hawk - Universaalinen
46 viestiä • Sivu 1, 2:sta • 1, 2