Kanit ulos kesäksi??

Kissat ja koirat. Kaikkea mikä liittyy eläimiin.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Touko 29, 2008 22:39

raato kirjoitti:
Leppäkerttumies kirjoitti:Meillä toki on lemmikkikani, jota en söisi. Olen nähnyt mitä se syö.

Mites on, uppoaako sianliha?

Uppoaa kyllä... Ruokavalio niilläkin mitä loistavin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Serika päivämäärä To Touko 29, 2008 22:49

Pakaste altaseen kasvattaminen ei muuten tuota yhtä hyvin kun lemmiksi, että jos tienata meinaat niin sitten mielummin niitä lemmikeitä. Pakasteeksi sun tarttee ruokkia kania ainakin kaksi kertaa kauemmin kun lemmikiksi.

Mä olen huono laskemaan paljonko jää käteen. Kylmä tosiasia jonka suunnilleen jokanen muu kaniharrastaja tässä maassa kieltää on että että ennemmin tai myöhemmin siitä jotain käteen jää, joskin ei paljoa.

Keittiössä loikki juuri 11 rotupuhdasta tai jalosukusta jänöä niin täällä joku hienosti ilmaisi, joskin rotu eri kuin charissalla mutta hinta on sama. Täytyy myöntää että kyllähän mä sen verran osaan laskea että sehän tekis 550e, jos kaikki olisi myyty. Mutta kolme lähti sijotukseen, ja kaksi vaihtuu päittäin toiseen kaniin. Eli jäljelle jää kuusi poikasta missä raha vaihtaa omistajaa, tekee sekin ihan kivasti. Mutta se mitä en osaa laskea on paljonko mulla on mennyt... Häkit, ruuat, kipot, kupit, pullot, kuivikkeet, lääkärit, astutusreissut, tatuointi värkit, näyttelyreissut, kotisivut, jäsenmaksut ja näitähän riittää. Toisaalta, laskeeko kukaan mitä aerobicit on tullut maksamaan? Vedän nyt hatusta mutta uskosin että silti jään plussalle, mutta se ei paria kymppiä enempää lopulta ole. Tuntipalkkaa ei taida tulla edes senttiä... ei kannata laskea, masentuu vielä :lol:

Mutta kyllä 600 neliön navetalla pystyisi lyömään rahoiksi kaneilla. Tarviit vaan hemmetisti alkupääomaa ja kärsivällisyyttä. Kilpailua perinteisillä lemmikkiroduilla (kääpiöluppa, hermeliini ja uutena tulokkaana leijonat) on näillä nurkilla suuhteellisen paljon, muitakin siis kuin eläinkaupat. Mutta go for it jos siltä tuntuu, uudet harrastajat on aina tervetulleita
Serika
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Touko 29, 2008 23:06

Serika kirjoitti:Mutta go for it jos siltä tuntuu, uudet harrastajat on aina tervetulleita

Kaniharrastajat raato ja tomski :nauru
Vieras

ViestiKirjoittaja Serika päivämäärä To Touko 29, 2008 23:25

Leppäkerttumies kirjoitti:Kaniharrastajat raato ja tomski :nauru

Älä oo niin tuomitseva :P
Kaniharrastus on hyvä harrastus etenkin miehille. Harrastajista suomessa on 97% naisia, 2% homoja ja voittekin päätellä mikä kysyntä sille yhdelle prosentille jää ;)
Serika
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Touko 29, 2008 23:46

Serika kirjoitti:
Leppäkerttumies kirjoitti:Kaniharrastajat raato ja tomski :nauru

Älä oo niin tuomitseva :P
Kaniharrastus on hyvä harrastus etenkin miehille. Harrastajista suomessa on 97% naisia, 2% homoja ja voittekin päätellä mikä kysyntä sille yhdelle prosentille jää ;)

Meilläkin on tuo yksi Leijona tuolla... Aku Eenokki Abraham :lol:
Vieras

ViestiKirjoittaja Charissa päivämäärä Pe Touko 30, 2008 09:12

Serika kirjoitti:
Mutta kyllä 600 neliön navetalla pystyisi lyömään rahoiksi kaneilla. Tarviit vaan hemmetisti alkupääomaa ja kärsivällisyyttä. Kilpailua perinteisillä lemmikkiroduilla (kääpiöluppa, hermeliini ja uutena tulokkaana leijonat) on näillä nurkilla suuhteellisen paljon, muitakin siis kuin eläinkaupat. Mutta go for it jos siltä tuntuu, uudet harrastajat on aina tervetulleita

Ja leijonalupat tekee nähtävästi vielä kovemmin nyt tuloaan :lol:
Käyttäjän avatar
Charissa
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Charissa päivämäärä Pe Touko 30, 2008 09:23

Serika kirjoitti:Mä olen huono laskemaan paljonko jää käteen. Kylmä tosiasia jonka suunnilleen jokanen muu kaniharrastaja tässä maassa kieltää on että että ennemmin tai myöhemmin siitä jotain käteen jää, joskin ei paljoa.

Kyllähän joo,en mä ainakaan tätä tappiolla pyöritä,mutta kyllä ne tulot on silti niin pienet että ei niillä rikastuta,eikä ole kyllä lähelläkään se että itsensä saati perheensä tällä elättäisi :lol: Ei ollut lähelläkään edes silloin kun kaneja oli useampi,yli 20kpl.
Kyllähän se jos ajattelee että investoi kerralla kaikkiin häkkeihin ja tarvikkeisiin,sekä tietysti ostaa kaikki jalostuseläimetkin kerralla,ja näitä tulee riittävä määrä,niin ihan varmana jossain vaiheessa pyöritään voiton puolella,mahdollisesti ihan reippaastikkin.Ja siinä on helppo pitää kirjaa tuloista ja menoista.Mutta niitä eläimiä on tosissaan oltava paljon.
Itse jonkun aikaa aikoinaan harrastin tuota kirjanpitoa ihan vain mielenkiinnosta,siinä ei ollut tarvikehankintoja mukana koska niitä ei sillä hetkellä ollut,vain ruokien hankinnat ja poikasten myynnistä tulleet tulot.Puolen vuoden sisällä se pyöri parina kuukautena miinuksella,muina maksimissaan 50e plussalla.Myös näyttelymaksut yms jätin pois laskelmista.
Käyttäjän avatar
Charissa
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Serika päivämäärä Pe Touko 30, 2008 09:38

Ei täälläpäin kai kukaan vielä kasvata leijonaluppia vai onko tää yks jo senkin kerenny listoille ottaan?
Serika
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Charissa päivämäärä Pe Touko 30, 2008 12:38

juu ei täälläpäin,ainakaan kukaan virallinen kasvattaja,mutta muualla niitä tuntuu tulevan kun sieniä sateella.
Käyttäjän avatar
Charissa
Käyttäjä
Käyttäjä

Edellinen

Paluu Yleistä eläinasiaa