Kuka haukkuu uunnavuanna?

Kissat ja koirat. Kaikkea mikä liittyy eläimiin.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Kuka haukkuu uunnavuanna?

ViestiKirjoittaja KForce päivämäärä Ti Joulu 30, 2008 23:34

Miks toisten koiruudet menee härdelliin kun ulkona paukkuu, -ja sitten toisten ei..?

Aikoinaan meitin edesmennyt Lassie sekos täysin, muttä hänen seuraajansa Lepsu-partacollie oli täysin tunteeton pikku paukuille.. Metällä ei ollut koskaan harrastamassa kumpikaan dogi.. Jotain erikoista siinä täytyy olla kun yks koira reagoi ja toinen ei.. Millais teen haukut noteeraa nää raketinlähetykset? Vai onko joku ite heistä sytytystikku hampaissa..?
Käyttäjän avatar
KForce
Käyttäjä
Käyttäjä

Re: Kuka haukkuu uunnavuanna?

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ti Joulu 30, 2008 23:53

Naaraat ne ulisee tapansa mukaan.
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tuohitorvi päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 01:21

KForce kirjoitti:Miks toisten koiruudet menee härdelliin kun ulkona paukkuu, -ja sitten toisten ei..?

Aikoinaan meitin edesmennyt Lassie sekos täysin, muttä hänen seuraajansa Lepsu-partacollie oli täysin tunteeton pikku paukuille.. Metällä ei ollut koskaan harrastamassa kumpikaan dogi.. Jotain erikoista siinä täytyy olla kun yks koira reagoi ja toinen ei.. Millais teen haukut noteeraa nää raketinlähetykset? Vai onko joku ite heistä sytytystikku hampaissa..?

Meillä ainakin opetettiin koiruut paukkeeseen. Eli pikku hiljaa lähestyttiin ampumarataa ja sillee että koirus tottui paukkeeseen.
Eli ihmettelen tätä älämölöä paukkeista ja koirista.
Jos ei osata kouluttaa koiraa niin miksi sitä tarvii pitää/hankkia?
On raskasta olla useinmiten aina oikeassa.
Mää olen syntynyt tälläseksi.
Mikä on sinun puolustuksesi?
Käyttäjän avatar
tuohitorvi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Mr Lahey päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 02:59

tuohitorvi kirjoitti:
KForce kirjoitti:Miks toisten koiruudet menee härdelliin kun ulkona paukkuu, -ja sitten toisten ei..?

Meillä ainakin opetettiin koiruut paukkeeseen. Eli pikku hiljaa lähestyttiin ampumarataa ja sillee että koirus tottui paukkeeseen.
Eli ihmettelen tätä älämölöä paukkeista ja koirista.

Juuri näin!
Lisäksi omistajan käytösksellä voi myös vaikuttaa koiran käytökseen, eli jos pienenkin jysäyksen jälkeen otetaan koira syliin ja hyssytellään sitä, niin koira oppii pelkäämään ääniä. Mutta mikäli omistaja ei reagoi mitenkään paukahduksiin niin myöskin koira oppii, ettei ole mitään hätää. Joku koiraihminen voisi vahvistaa onko näin?
Käyttäjän avatar
Mr Lahey
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja lounaistuuletar päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 06:46

Minä opetin (paukkupelkoisena aikuisena tulleen) koirani pois siitä yksinkertaisesti niin,
että pikkuhiljaa paukuttelin keittiössä kattilan kansia. Helppoa :P
Aamun ajatus

Se on niin raskasta kun on pakko
ja niin helppoa kun haluaa
Käyttäjän avatar
lounaistuuletar
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 10:30

Meillä on kokemusta kahdesta eri rotuisesta koirasta, joista toinen oli paukkuherkkä ja saman aikaisesti toinen ei paukahduksiin mitenkään reagoinut.
Kyllä paukkuarkuus on ominaisuus, johon ei minkäänlainen koulutus auta, ei myöskään saatavissa olevat lääkkeet. Molempia keinoja on yritetty käyttää. Koulutuksessa vaan ei juuri keinoja ole.
Keittiössä saa kyllä paukutella kattiloita kuinka paljon tahansa tai hakata vasaralla kiviseinää, ei koira näihin ääniin mitenkään herkkä ollut tai yleensäkään erikseen reagoinut.
Sitten puhuttiin esimerkin antamisesta. Meillä paikalla oli kaksi aikuista ja kaksi koiraa, joista yksi koira reagoi paukahduksiin erittäin voimakkaasti, sen sijaan toinen koira ja aikuiset eivät mitenkään osoittaneet reagoimista paukahduksiin.

Olen vankasti sitä mieltä, että jos on voimakkaasti paukahduksiin reagoiva koira, ei tilanteelle voi mitään tehdä.
Uskon myös tämän johtuvan siitä, että koira ei pysty käsittelemään tapausta ja siksi reagoi sen pelkona.
Tällä samaisella koiralla (paimenkoira) oli myös pallo jotenkin hukassa kun taivaalta kuului ukkosen tai lentokoneen ääniä. Sain sellaisen käsityksen myös näistä, ettei ylhäältä tulevat äänet hänellä selittyneet.
Autot ja muut tiellä liikkujat saivat kyllä pitää meteliä ja paukahdella, ei niistä äänistä välitetty.

Jos on tälläinen paukkuarka koira en muuta voi sanoa kuin kestämistä niin koiralle kuin hänen perheelleenkin.
Tilanne ei ole helppo kenellekään.

Kaikesta huolimatta koira on ihmisen paras ystävä.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 10:36

Silloin, kun minä olin vielä pöhlö ja meillä oli koira, juotin sen aina känniin uuden vuoden aattona. Se ei pelännyt pöhnässä mitään. Ammuskeli raketteja muiden mukana, erityistemppunaan istui tykinjyskyn päällä ja naureskeli.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 11:19

raato kirjoitti:Silloin, kun minä olin vielä pöhlö ja meillä oli koira, juotin sen aina känniin uuden vuoden aattona. Se ei pelännyt pöhnässä mitään. Ammuskeli raketteja muiden mukana, erityistemppunaan istui tykinjyskyn päällä ja naureskeli.

Eikös tuo ollut rodultaankin nimenomaan paukunpurkaja?
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Agentti 013 päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 12:07

Tiukkapipoiset taikka persaukiset nihilistit haukkuvat, kun nuori kansanosa toteuttaa virikkeellistä kutsumustaan räjäyttelemällä paukkujaan viisi minuuttia ostoshetken jälkeen taikka myöhemmin yöllä sijoittamalla niitä Itellan ja ihmisten iloksi hauskuutta ymmärtämättömien veronmaksajien postilaatikoihin. Reippaimmat, tulevat eläkkeittemme maksajat, menettävät lystikkäästi muutaman sormen ja jopa näkönsäkin, kun itsevalmistettu ilotulite räjähtää hyppysiin. Rakentavinta on suunnata ilotulite kohti kansanjoukkoja taikka asumuksia. Nerokkaimmat valitsevat kohteikseen koiraperheitä taikka vanhuksia.
Viimeksi muokannut Agentti 013 päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 16:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Pidentyköön varjoni!
Käyttäjän avatar
Agentti 013
Über Galaktinen Kunniajäsen
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja W-line päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 13:24

Olen itse syyllistynyt kerran eräänä uutena vuotena poliisikoirien häirintään. Tosin en tiennyt että juuri siinä "Maijassa" oli koiria sisällä. Pistin raatihuoneenpuiston postin edessä tykinjyskyn "maijan" pakoputkeen ja tarpeeksi syvälle. Oli kauhee jysäys. Ja varmaan koiratkin pelästyivät. Silloin oli se posti vielä siinä joten uskon jutun jo vanhentuneen. :oops:
Tee ekoteko. Älä lisäänny.
Nyt on hyvä aika aloittaa laihdutuskuuri. Niin kuin aina.
W-line
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja tuomas päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 14:20

Anopin edellinen koira pelkäsi paukkuja ja meni vähän paniikkiin uutena vuotena, läähätti ja oli kovin levoton. Tämä anopin uusi koira oli aluksi paukkuja pelkäämätön, mutta nyt on alkanut vähän haukkumaan. Luulen että omistajan toiminnalla saattaa olla vaikutusta.
Meillä on vuosikausia paukuteltu 28.12. vaimoni syntymäpäivän kunniaksi, siis muutama pata ja joku "thunderking", olen siihen hakenut aina luvat poliisilta ja päivystävältä pelastusviranomaiselta, mutta viimevuonna tuli niin karseaa palautetta joltain koiranulkoiluttajanaiselta (uhkaili ja huusi tuossa portinpielessä labbiksensa kanssa) etten enää tänä vuonna viitsinyt.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
Käyttäjän avatar
tuomas
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 14:30

Vääräkoski kirjoitti:
raato kirjoitti:Silloin, kun minä olin vielä pöhlö ja meillä oli koira, Ammuskeli raketteja muiden mukana, erityistemppunaan istui tykinjyskyn päällä ja naureskeli.

Minä olin vielä pöhlö ?
Rodultaan paukunpurkaja?

Mitä lie herrat tarkoittavan, jotenkin vaikuttaa ettei tilanne ole mitenkään muuttunut, mitä nyt koiraa ei taida olla. Se on vaan hyväksi, koiralle.
Käsityksenne koirista on täydellistä ja rotuoppi loistavaa.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tuohitorvi päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 15:32

MaAl kirjoitti:
Vääräkoski kirjoitti:
raato kirjoitti:Silloin, kun minä olin vielä pöhlö ja meillä oli koira, Ammuskeli raketteja muiden mukana, erityistemppunaan istui tykinjyskyn päällä ja naureskeli.

Minä olin vielä pöhlö ?
Rodultaan paukunpurkaja?

Mitä lie herrat tarkoittavan, jotenkin vaikuttaa ettei tilanne ole mitenkään muuttunut, mitä nyt koiraa ei taida olla. Se on vaan hyväksi, koiralle.

Edelleenkin olen sitä mieltä että jos on tumpelo koirien kanssa niin paukkupelkoa ei saa pois.Mutta jos tietää asian niin pentuna se on opetettava. Jotkut oppivat vanhemmiten toiset ei. Mutta kyllä se oppiminen on pikemminkin opettajasta kuin opetettavasta kiinni.
Nyt otetaan koiria lapsen korvikkeiksi jopa pari kolmekin kpl;tta ja siihen se kouluttautuminen sitten jääkin. Syyllistetään sitten naapuria, yhteiskuntaa,nuorisoa ja vaikka Villen vaaria jotta itse ei tarvisi vaivautua toteamaan ettei ole koiranpitokykyinen. Niidenkin pitämiseen piäisi saada lupa ja koulutus ennenkuin saa sellaista ostaa.
Ihan jo eläinrääkkäyksen estämiseksi.
Viimeksi muokannut tuohitorvi päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 15:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
tuohitorvi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja lounaistuuletar päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 15:37

MaAl, kyllä koirasta kuin koirasta saa paukkupelon pois, se on sata. Eri asia sitten kuka saa ja kuka ei.
Paukuttelulla kannattaa opettaa koiralle miellyttävä kokemus, siis mielleyhtymä pitää muuttaa pelosta joksikin muuksi
ja minä muutin sen kinkulla herkuksi :D
Aamun ajatus

Käyttäjän avatar
lounaistuuletar
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 17:06

MaAl kirjoitti:Mitä lie herrat tarkoittavan, jotenkin vaikuttaa ettei tilanne ole mitenkään muuttunut, mitä nyt koiraa ei taida olla. Se on vaan hyväksi, koiralle.

Minulla on lopun ikääni vain tämä cocktailspanieli, joka tottelee nimeä Rommikola.
Mikäli jonkun ihmissuhteet ovat niin kiemurassa, että parhaimmaksi ystäväkseen tarvitsee koiran, niin suosittelen kuuroa yksiöä. Sitä ei paukut häiritse.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 19:24

tuohitorvi kirjoitti:

Edelleenkin olen sitä mieltä että jos on tumpelo koirien kanssa niin paukkupelkoa ei saa pois.Mutta jos tietää asian niin pentuna se on opetettava. Jotkut oppivat vanhemmiten toiset ei. Mutta kyllä se oppiminen on pikemminkin opettajasta kuin opetettavasta kiinni.
Nyt otetaan koiria lapsen korvikkeiksi jopa pari kolmekin kpl;tta ja siihen se kouluttautuminen sitten jääkin. Syyllistetään sitten naapuria, yhteiskuntaa,nuorisoa ja vaikka Villen vaaria jotta itse ei tarvisi vaivautua toteamaan ettei ole koiranpitokykyinen. Niidenkin pitämiseen piäisi saada lupa ja koulutus ennenkuin saa sellaista ostaa.

Melkoinen sepustus, joko et tiedä asiasta mitään tai et ymmärrä sitä.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 19:34

raato kirjoitti:
MaAl kirjoitti:Mitä lie herrat tarkoittavan, jotenkin vaikuttaa ettei tilanne ole mitenkään muuttunut, mitä nyt koiraa ei taida olla. Se on vaan hyväksi, koiralle.

Minulla on lopun ikääni vain tämä cocktailspanieli, joka tottelee nimeä Rommikola.
Mikäli jonkun ihmissuhteet ovat niin kiemurassa, että parhaimmaksi ystäväkseen tarvitsee koiran, niin suosittelen kuuroa yksiöä. Sitä ei paukut häiritse.

Ei siinä ystävyydessä tarvitse mitään kiemuroita olla. Kiemurat ovat siinä miten kukin asian ymmärtää, kieroutuneissa mielikuvissaan. Tuli vaan mieleeni nuo näppylähanskat ja kumisaappaat.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 19:44

Mutta se on varmaa, että piskejä taas tänä ehtoona karkailee sankoin joukoin ja loppuviikosta kebapit ovat tavallista maukkaampia.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 19:51

raato kirjoitti:Mutta se on varmaa, että piskejä taas tänä ehtoona karkailee sankoin joukoin ja loppuviikosta kebapit ovat tavallista maukkaampia.

Miksi?
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 19:59

Aah! On hienoa nähdä vielä lapsenomaista uskoa!
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Ke Joulu 31, 2008 20:07

raato kirjoitti:Mutta se on varmaa, että piskejä taas tänä ehtoona karkailee sankoin joukoin ja loppuviikosta kebapit ovat tavallista maukkaampia.

Mahtaako raato nyt vihjata tuohon tässä taannoin Helsingissä eräässä etnisessä ravintolassa paljastuneeseen lihan kuljetus juttuun, kuljettelivat eläimen ruhoja peräkärryssä, ja voihan noita karanneita koiriakin sillai selitellä ja tuorretavarana peräkärrystä kaupitella.
Ensiyöksi on lupailtu pakkasia koko maahan, joten kylmäketju on taattu.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä To Tammi 01, 2009 09:30

Vääräkoski kirjoitti:Aah! On hienoa nähdä vielä lapsenomaista uskoa!

Sentään jotain hienoakin!
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tuohitorvi päivämäärä To Tammi 01, 2009 12:50

MaAl kirjoitti:
tuohitorvi kirjoitti:

Melkoinen sepustus, joko et tiedä asiasta mitään tai et ymmärrä sitä.

Totuus on taruakin ihmeellisempää ja useasti se on karvasta ja monta kertaa sen moni kieltääkin.
Käyttäjän avatar
tuohitorvi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä To Tammi 01, 2009 12:57

lounaistuuletar kirjoitti:MaAl, kyllä koirasta kuin koirasta saa paukkupelon pois, se on sata. Eri asia sitten kuka saa ja kuka ei.
Paukuttelulla kannattaa opettaa koiralle miellyttävä kokemus, siis mielleyhtymä pitää muuttaa pelosta joksikin muuksi

Paskapuhetta
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Tammi 01, 2009 13:17

Emmääkää oikeen tiädä että mitä sanois.
Koiranomistajana, olen huomannut että useimmat koiristani ovat alkujaan/luonnostaan olleet paukkuarkoja, mutta koulutuksella siitä hyvinkin helposti pois oppineet.
Tosin, tämän viimeisen, jaloissani makaavan kohdalla, koulutus ja ehdollistaminen siihen, että itse asiassa raketit ovat kiva asia, onnistui "vähän" liiankin hyvin. :roll:
Sitä joutuu pitämään nyt uutena vuotena kiinni siksi, että se (hän) on niin innoissaan paukuttelusta ja raketeista että juoksee innoissaan niiden perään ja yrittää ottaa niitä kiinni. Hänen mielestään ei ole montaakaan hienompaa asiaa kuin uusivuosi, täyttä juhlaa ja riemua ja ,,RAKETIT!.
Se(hän) aivan sekoaa innosta niitä nähdessään. Eli, muuten kiltisti vapaana kulkevan koiramme joudumme nyt sitten kytkemään/pitämään kiinni siksi, ettei se loukkaisi itseään juostessaan innoissaan kaikenmaailman sähikäisten perässä.
Koiramme on myös melkoinen joulufriikki, tykkää kuusesta, paketeista ja joulun odottamisesta ihan siinä kuin ihmisetkin. Aattoaamuna se(hän) menee jo hyvissä ajoissa makaamaan pakettikasan äärellä odottamaan pakettien avaamista,, ja auta armias jos kissamme sattuu kulkemaan likikään paketteja,,,
Joulupukkia "hän" kunnioittaa syvästi, tosin kovin pelonsekaisin tuntein. :lol:
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja lounaistuuletar päivämäärä To Tammi 01, 2009 21:30

Emee kirjoitti:
lounaistuuletar kirjoitti:MaAl, kyllä koirasta kuin koirasta saa paukkupelon pois, se on sata. Eri asia sitten kuka saa ja kuka ei.

Paskapuhetta

Eli sää oot se 'kuka ei' :mrgreen:
Aamun ajatus

Käyttäjän avatar
lounaistuuletar
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Pe Tammi 02, 2009 10:27

lounaistuuletar kirjoitti:

Ei o ollu tarvetta edes yrittää kun oon osannu plokata hyvähermosia koiria talouteen. ;)
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja lounaistuuletar päivämäärä Pe Tammi 02, 2009 11:17

Emee kirjoitti:
lounaistuuletar kirjoitti:

Ei o ollu tarvetta edes yrittää kun oon osannu plokata hyvähermosia koiria talouteen. ;)

Jes :tsemii
(Huonohermoisia koiria ei juuri olekaan, on vaan tyhmiä kasvattajia ja isäntiä #-o )
Aamun ajatus

Käyttäjän avatar
lounaistuuletar
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Pipariina päivämäärä Pe Tammi 02, 2009 13:42

Juu-u,täytyypä minunkin tuoda näkökantani paukkuarkaan koiruliin.Meillä oli aikoinaan norjanharmaahirvikoira,saimme sen pari vuotiaana,kesällä.Oli tottunut paukkeeseen kun edellinen isäntänsä oli innokas hirvimettällä kävijä.Asuttiin Porin lähikunnas,nykysin sekin on jo kaupunki. Tuli sit uus vuos ja koiraa lenkittämäs olles joku kylän pikku kullannupuist päätti vähän suoda itelleen iloa heittämällä paukahtavan tulitteen koiraa kohti,paukku hipas koiraa.Siinä pelästy niin taluttaja kuin talutettava,heittäjäl oli hemmetin hauskaa.Onneks ei koiraan sattunu,mutta siittä tuli paukkuarka.Alkuun se ilmeni vain uudenvuoden raketeille.Mutta vuosien kuluessa se paheni,se tuli sellaseks et ukkonenkin sai sen pelkäämään. Ja meillä oli kokemusta koirista,yritettiin joka tavalla sitä arkuutta siitä pois.Mutta ei.....Kymmenen vuotta koiraherra meillä oli kunnes kuoli 13 vuotiaana syöpään.
Käyttäjän avatar
Pipariina
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja WV päivämäärä La Tammi 03, 2009 12:25

tuohitorvi kirjoitti:Eli ihmettelen tätä älämölöä paukkeista ja koirista.

Samaa ihmettelen minäkin, perheen 5 koira on kierrossa ja yhä ostetaan raketteja meidän huusholliin. Kaksi edellistä koiraamme pelkäsi pauketta, joka tarkoitti että nukkuivat olohuoneen pöydän alla eivätkä pyytäneet tunnin välein pihalle nuuskimaan. Nykyinen ei pahemmin pelkää mutta suhtaituu pitkään ulkolenkkiin nuivasti uudenvuoden aikaan. Mikään koirista ei ole ulvonut, kuolannut tehnyt asioitaan sisälle jne uuden vuoden aikaan. Tosin en ole itsekään taipuvainen hysteriaan joten en sitä koirallenikaan opeta.
Eteenpäinmenoa sekin on kun nenälleen kaatuu.
Käyttäjän avatar
WV
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

Seuraava

Paluu Yleistä eläinasiaa