Partio

Yleistä keskustelua harrastuksista. Mitä kaikkea Porissa voi harrastaa?

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Partio

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Su Marras 06, 2005 15:43

Porissa on hyvä harrastaa partioo! Sillä Porissa jopa 12 lippukuntaa. Myös lähi alueilla niitä riittää. http://www.satakunnanpartiolaiset.fi/lippukunnat.htm

Itse olen harrastanut sitä jo pitkään. 13. vuosi on jo meneillään. Lippukuntana on ollut aina Mesikäpälät.

Onko foorumilla muita partiolaisia?
Esittäkää ihmeessä asiasta kiinnostuneet kysymyksiäkin. Yritän osata vasta ja luulen että foorumilla on muitakin jotka osaavat vastata. :blaablaa
Viimeksi muokannut Dukes päivämäärä La Marras 25, 2006 20:44, muokattu yhteensä 2 kertaa
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Jiihoo päivämäärä Su Marras 06, 2005 19:53

Pienempänä sitä partiota tuli harrastettua.Olise aikas mukavaa hommaa, kaikenlaiset kilpailut, leirit, patikoinnit.Olis sitä jatkanut ehkä pidempääkin, mutta kun vetäjät vaihtuivat, niin silloin toimintakin hiljeni.Eivät olleet kovin aktiivisia vetämään joukkuettaan.
Hupsutellaanko?
Käyttäjän avatar
Jiihoo
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja jhvisto päivämäärä Su Marras 06, 2005 21:43

itte olin nuorempana tuolla nuotiopojissa, mutta aikaa tuosta on jo varmaan 8 vuotta ellei enemänkin..
Käyttäjän avatar
jhvisto
Teknikkopormestari
Teknikkopormestari

Highscores: 1

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Marras 06, 2005 22:41

Itselläni ei ole minkäälaista kokemusta partiotoiminnasta.
Vieras

ViestiKirjoittaja M5 päivämäärä Ti Marras 08, 2005 14:40

Joskus mukulana tullut harrastettua. Suhtkoht aktiivisesti n. 5 vuotta.
Paljonko kevythampurilainen painaa?
Käyttäjän avatar
M5
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Reino perheineen päivämäärä Pe Marras 11, 2005 18:20

Partiota on pidetty oikeistolaisena harrastuksena, mutta tietysti ajat ovat muuttuneet.
Reino perheineen
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 11, 2005 18:28

Reino perheineen kirjoitti:Partiota on pidetty oikeistolaisena harrastuksena, mutta tietysti ajat ovat muuttuneet.

No jopas... tällaista en olekkaan ennen kuullut. :shock: Enkä tuota oikein osaa allekirjoittaakkaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Pe Marras 11, 2005 23:02

AstrariX kirjoitti:
Reino perheineen kirjoitti:Partiota on pidetty oikeistolaisena harrastuksena, mutta tietysti ajat ovat muuttuneet.

No jopas... tällaista en olekkaan ennen kuullut. :shock: Enkä tuota oikein osaa allekirjoittaakkaan.

Kyllähän tuollaista joskus "viljeltiin" 50-70 luvuilla, kun värit jylläsivät puoluepolitiikassa, niin arjessa kuin pyhänä. Enpä ole silti koskaan ymmärtänyt politiikan sotkemista lasten ja nuorten harrastuksiin, mutta näin kävi varsin usein juuri kyseisenä ajanjaksona. Kun ei päässyt partioon, piti mennä pioneereihin, mutta silti pihan leikkejä se ei häirinnyt, onneksi. Vanhempia saattoi närästää??
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas
Special Galaktinen Kunniajäsen
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä La Marras 12, 2005 00:27

AstrariX kirjoitti:

Kyllä asia on totta. Partiota on pidetty/luultu oikeistolaisena. Mutta se ei ikinä ole pitänyt paikkaansa. Partio on aina ollut puoluepoliittinen nuorisojärjestö. Pioneeri toiminta sitten taas tätä ei ole. Partioon ei poliittka kuulu. Partiossa voi hyvin olla oikeistolaisia ja vasemmistolaisia. Kuten yksi Porin tämän hetkinen kokoomuksen valtuutettu on partiolainen. Entinen piirinjohtaja. Itse sitten taas edustan vasemmistoa. Partion perustajan tarkoituksena oli kerätä lapset köyhät kuin rikkaat tekemään jotai kivaa ja hyödyllistä.
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Karpov päivämäärä La Marras 12, 2005 15:37

Mitä partiossa nykypäivänä tehdään? (Verrattuna entiseen)
Karpov
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä La Marras 12, 2005 16:25

En tiennyt että partio toimintaankin on liittynyt tai liittyy politiikka? Olen ittekin käynyt nuijapoikan muutaman vuoden partiota, jonka nimeä en enään kylläkään muista.
Never too old to ROCK!
http://www.relmu.fi
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi
Universiaalinen Vapaajäsen
Universiaalinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Su Marras 13, 2005 02:26

Karpov kirjoitti:Mitä partiossa nykypäivänä tehdään? (Verrattuna entiseen)

No ei partio ole tietääkseni muuttunut paljon mihinkään.
Nuoremmat suorittaa suorituksia j merkkejä. Sekä tekee retkiä. Ja muutenkin viettävät hauskaa yhdessä oloa. Me vanhemmat suunnitelemma leirejä ja muuta toimintaa. Sekä tietysti teemme retkiä ja muuta mitä päähän mieleen tulee..
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Su Marras 13, 2005 02:28

Japi kirjoitti:En tiennyt että partio toimintaankin on liittynyt tai liittyy politiikka? Olen ittekin käynyt nuijapoikan muutaman vuoden partiota, jonka nimeä en enään kylläkään muista.

Ei partioon ole liittynyt politiikkaa! Vaan partiota on luultu oikeistolaiseksi. Partio ei ole poliittinen nuorisojärjestö!
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä To Elo 03, 2006 15:02

Jaahas! Syksy lähenee, samoin koulujen aloitus ja myös partio toiminnassa alkaa uusi jakso.

Nyt on hyvä aika laittaa lapset hyvän harrastuksen pariin johonkin hyvään lippukuntaan. Tai voi sitä nuoretkin ja vanhemmatkin liittyä mukaan toimintaan!

Reipasta toimintaa hyvässä hengressä!
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

PARTIO

ViestiKirjoittaja arjos päivämäärä To Elo 03, 2006 15:46

Ite olen :cry: ent partiolainen maa sellainen Porin Nuotiopojat 73 - 88.
Kyllähän se niin on että partioliike on kylläkin puoluepoliittisesti sitoutumaton. Oikeisto sävytteinen uskonnollinen varhaisnuorison kasvatus, vapaa-ajan, harrastejärjestö. Toiminnassa mukana on kylläkin kaikista yhteiskunnan luokista osalohkoilta nuoria ja johtajia. Oikeistolaisuus näkyy ainostaan taustayhteisöissä seurakunnat, tukiyhdistyksissä ja ehkäpä luppauksessa ja ihanteissa. Onhan jo partiolaisten suojeluspyhimyskin pyhä Yrjö joka taisteli lohikäärmettä =
saatanaa vastaan. Itse normaali toiminassa ei puoluepolittisuus näy tunnu mitenkään. Juu Porissa on hyvä kun on maa ja vesi partiolaisia vaikka Porin Ruoripojat ovat ilmeisesti vähän allapäin tällä hetkellä. Porin suurin lippukunta taitaa olla Käppärä partio. Toiminta on riippuvainen johtajista
16 yli vuotiaiden aktiivisuudesta. Varhaisnuorisoa olisi tulossa enemmänkin kun voidaan mielekkäästi ottaa vastaan.
arjos
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä To Elo 03, 2006 16:22

Pitäisikö perustaa partiolippulaivue "Rommipojat"? Tulisikohan jäseniä?
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Agentti 013 päivämäärä To Elo 03, 2006 16:37

Partioliikkeen perustaja lordi ym Baden-Powell laittoi buurisodassa pieniä poikia tutkimaan piiritysrengasta ja äkkäsi, että tuohan toimii!! Olin toki itsekin partipoika, ylenin jopa JP:ksi ja opin leirillä tupkananpolton.
Pidentyköön varjoni!
Käyttäjän avatar
Agentti 013
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja pokka päivämäärä To Elo 03, 2006 16:38

raato kirjoitti:Pitäisikö perustaa partiolippulaivue "Rommipojat"? Tulisikohan jäseniä?

Kyllä. Minulla on kanssa kokemusta partiotoiminnasta 5-6 vuotta. Ruoripojissa itse olin. Joten Rommipojiksi vaan. Mä haluan olla Rommikunnan puheenjohtaja, sä saat olla Rommilippukkunnan johtaja. M5:nen perehdyttää Rommipentuja :D
TeeDeeIii

Ennen koiralta loppuu kusi, kuin palomieheltä konstit.
Käyttäjän avatar
pokka
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Elo 03, 2006 17:51

Kun ei päässyt partioon, piti mennä pioneereihin,

Jep, itsekin olin 70 -luvulla ensin pioneereissa... ihan hulluja...
Sitten liityin Nuoret Kotkat- järjestöön..... täyskahjoja....
Sittemmin liityin partioon, siellä viihdyin vuosia, vartiojohtajaksi saakka ylenin ja ura oli edessä. Mutta sitten lippukuntamme johtaja ostikin lahjoitusrahoillamme uuden Ooppelin itselleen ja lippukuntamme "meni konkurssiin".
Sellainen tarina.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä To Elo 03, 2006 19:21

tomski kirjoitti:
Kun ei päässyt partioon, piti mennä pioneereihin,

Jep, itsekin olin 70 -luvulla ensin pioneereissa... ihan hulluja...
Sitten liityin Nuoret Kotkat- järjestöön..... täyskahjoja....
Sittemmin liityin partioon, siellä viihdyin vuosia, vartiojohtajaksi saakka ylenin ja ura oli edessä. Mutta sitten lippukuntamme johtaja ostikin lahjoitusrahoillamme uuden Ooppelin itselleen ja lippukuntamme "meni konkurssiin".
Sellainen tarina.

Miksi tuosta ansioluettelosta puuttuu tyystin kokoomusnuoret ja 4H?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Agentti 013 päivämäärä To Elo 03, 2006 19:36

Styylasin kauan sitten miellyttävän naisen kanssa. Kun yritin tehdä itseäni tietäväksi, tärkeäksi ja tykö - kyselin hänen tyttärensä harrastuksista. Hän kertoi ylpeänä, että tyttö on aktiivijäsen Nuorissa Kotkissa. Ja minä jatkoin - mitään miettimättä: -Ja äitikerho on sitten Vanhat Kotkat? Lopun arvaatte.
Pidentyköön varjoni!
Käyttäjän avatar
Agentti 013

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Elo 03, 2006 20:10

Olin 50-luvulla partiossa. Toimipaikkana oli Hallituskadulla, Kirkkoherranviraston kellarissa. Äitini oli Seikun sahalla töissä ja siellä Hänen kimppuunsa (verbaalisesti) kävi rouva D**l joka oli huutanut pää punaisena että rouva on sitten pannut pentunsa (velipoika oli kanssa siellä) porvareitten oppiin. Ja käskenyt vielä siirtää meidät (alle 10-vuotiaat nuijat) johonkin pioneeriyhdistykseen jossa Hänenkin poikansa on. No se poikahan edistyi ihan mahdottomasti. Pääsi ihan linnaan saakka ja tuomiokin taisi olla vuosia. Velipoikaa ja minua ei ole koskaan tuomittu mistään rikoksesta jos mun ylinopeussakkoja ei lasketa (kahta). Että se siitä ei poliittisesta hommasta. Mutta me tykättiin olla siellä ja käydä kesäleireillä. Se oli hienoa aikaa. Harmittavasti se kuitenkin loppui kun muutettiin pariksi vuodeksi Turkkusseen eikä me siellä sitten hakeuduttu sikäläiseen partiotoimintaan. Kun tultiin takaisin Poriin, mentiin sitten Otsolan retkeilykerhoon ja siellä oltiin siihen saakka kun tuli tärkeempiä asioita elämään eli moottoripyörät ja vyöruusut.
Vieras

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Elo 03, 2006 20:41

Miksi tuosta ansioluettelosta puuttuu tyystin kokoomusnuoret ja 4H?

Ei minua ole koskaan politiikka kiinnostanut.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Ollzer päivämäärä To Elo 03, 2006 20:48

Onhan täällä enemmänkin. Minä ilmoittaudun tähän ryhmään \o Käppäräpartiossa vissiinkin 9. vuosi lähdössä käyntiin.

Syksyn koittaessa lippukunnat kaipaavat reippaasti lisää sudenpentu- ja vartioikäisiä partiosta kiinnostuneita nuoria. :wink:
Käyttäjän avatar
Ollzer
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä To Elo 03, 2006 21:00

tomski kirjoitti:Ei minua ole koskaan politiikka kiinnostanut.

Siis pioneerit ja Nuoret Kotkat eivät ole poliittisiako?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Elo 03, 2006 21:04

Tikotiko, mutta en minä sellaisesta mitään silloin ymmärtänyt, kuten ei moni muukaan. Menin kun kerran muutkin meni. Mutta kun piti alkaa punalippuja kantelemaan ja toverilauluja laulamaan, häivyin noin 0.000001 sekunnissa. Vaikka en silti tajunnut että miksi? Ei vain oikein kiinnostanut sellainen paatoksellisuus mitä niissä ympyröissä oli.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

PARTIO

ViestiKirjoittaja arjos päivämäärä Pe Elo 04, 2006 08:16

raato kirjoitti:Pitäisikö perustaa partiolippulaivue "Rommipojat"? Tulisikohan jäseniä?
Kiitos :lol: tulen miellläni olinhan minäkin meri partiolainen puoli vuotta syksyllä kun ei venettä nähty kuin kuvissa olisin sitten se Konjakki jaoston johtaja
arjos
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Pe Elo 04, 2006 11:03

Ollzer kirjoitti:Syksyn koittaessa lippukunnat kaipaavat reippaasti lisää sudenpentu- ja vartioikäisiä partiosta kiinnostuneita nuoria. :wink:

Näin on! Kyllä vanhempiakin kaivataan mukaan toimintaan! Että reippaasti vain ilmottautumaan iloiseen ja reippaaseen toimintaan mukaan. Minulta saa yv:nä lisätietoja tarpeen tullen.

Partio on puoluepoliittisesti sitoutumaton harrastus. Partioon ei liity politiikka mitenkään!
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja marquerite päivämäärä Pe Elo 04, 2006 11:11

Seurakunnan Siniset- lippukunnassa. Olin vartionjohtajakin, mutta ei ne rukoukset oikein purreet eikä talvileirit, joissa retken vetäjä nukkui kynnykselle, etteivät pojat ja tytöt olisi seurustelleet. Kyllä ne merkit olivat ihan kivoja ja partiopuku ja tervehdys ja lempinimi. Että sellaista viatonta ajankulua. Kun kasvoin keksittiin muuta.
Käyttäjän avatar
marquerite
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Pe Elo 04, 2006 11:32

marquerite kirjoitti:Seurakunnan Siniset- lippukunnassa. Olin vartionjohtajakin, mutta ei ne rukoukset oikein purreet eikä talvileirit, joissa retken vetäjä nukkui kynnykselle, etteivät pojat ja tytöt olisi seurustelleet. Kyllä ne merkit olivat ihan kivoja ja partiopuku ja tervehdys ja lempinimi. Että sellaista viatonta ajankulua. Kun kasvoin keksittiin muuta.

Kyseisestä lippukunnasta en ole kuullut yhtikäs mitään. Taitaa olle näitä "menneitä" aikoja.
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

Seuraava

Paluu Harrastukset