Kiusaako lehtimyyjä?

Kaikki sekalaiset äänestykset ja kyselyt tänne. Voit luoda omia äänestyksiä joihin toiset voivat ottaa osaa.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Kiusaako lehtimyyjä?

Kyllä
8
53%
Ei
6
40%
En osaa sanoa
1
6%

Ääniä yhteensä : 15

Kiusaako lehtimyyjä?

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 12:05

Näistä lehtimyyjistä on ikävä kyllä tullut jokaviikkoinen riesa, vaikka aina olen sanonut niille "ei kiitos". Tänään lehtimyyjä aloitti mukavasti päiväni soittamalla aamulla.

Minä: Haloo!
Lm: No mä soittelen täältä Rovaniemeltä (puhui sujuvaa Lapin murretta),
kustantaja valitsi juuri sinun nimen ja saat seuraavaksi vuodeksi ilmaiseksi Tuulilasilehden ja
Urheilulehden, tämän jälkeen lehtien tulo katkeaa automaattisesti.
Minä: Kiitos vaan, mutta ei kiinnosta!
Lm: Mikä tässä edussa oli huonoa?
Minä: En mä lue lehtiä.
Lm: Olekko edes täysikäne?
Minä: Kyllä olen, mitä sitten?
Lm: Sitten sinulle varmasti kelpaa Urheilulehti.
Minä: Mä voin lukea sen netistä.
Lm: Jaaha, jätetään pois sitten moi!
Minä: ...

En ehtinyt edes moi sanoa, kun luuri lyötiin korvaan. Siinä lehtimyyjässä oli selvästi myyntitaitoa!
Ei saanut edes ilmaista lehteä tyrkytettyä, niin siitähän tämä sitten suuttui.
Mies voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä jalkapalloseuraa.
Eltsu
Special Galaktinen Kunniajäsen

Re: Kiusaako lehtimyyjä?

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 13:05

Ehkä hän suuttui jo vastaukseesi "haloo".
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja johanja päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 13:46

opaste kirjoitti:Ehkä hän suuttui jo vastaukseesi "haloo".

Miksi suuttuisi, kyllähän puhelinalan ammatilaisen pitäisi tietää, että tuo on ihan oikea ja ulkomailla hyvin tavallinen tapa vastata puhelimeen. Ja kyllä nuo ketaleet kiusaavat. Eräs kustantaja on saanut päähänsä, että olen ollut heille hyvä asiakas (sinänsä jo aika huolestuttavaa) ja näin ollen haluaa tarjota ilmaiseksi muutamia lehtiään. Tarjoukset ovat toistaiseksi jääneet "hyllyyn" kun heillä ja minulla on hieman erilainen käsitys sanasta "ilmainen".
Käyttäjän avatar
johanja
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Åke päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 13:54

Lehtimyyjät tekevät vain työtään. Kuten keskitysleirin vartijat. Kulunutta vertausta käyttääkseni.
Käyttäjän avatar
Åke
Universiaalinen Kunniajäsen
Universiaalinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Agentti 013 päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 14:05

Ihan oikea tapa vastata puhelimeen: Haloo? Hei haloo, missä näin on sovittu?! Minkä tapakriteerin mukaan? Jos näin on - on muuttunut kyllä hovissa päinvastaiseksi jos hyväksi todetuista tavoista on kyse.
Pidentyköön varjoni!
Käyttäjän avatar
Agentti 013
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja johanja päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 14:48

Agentti 013 kirjoitti:Ihan oikea tapa vastata puhelimeen: Haloo? Hei haloo, missä näin on sovittu?! Minkä tapakriteerin mukaan? Jos näin on - on muuttunut kyllä hovissa päinvastaiseksi jos hyväksi todetuista tavoista on kyse.

Korrektin käytöksen käsikirja sanoo niin, että henkilökohtaiseen puhelimeen vastataan haloo. Sitten odotetaan, että soittaja esittelee itsensä ja asiansa. Juu kyllä tiedossa on mitä Marttakerhon julkaisema Hymypojan ja -tytön kultaisen käytöksen opas sanoo puhelimeen vastaamisesta, mutta sitä ei noudata kuin maalaiset ja yltiösosiaaliset.
Käyttäjän avatar
johanja
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tuomas päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 14:51

Minusta kaikenlaisten sukkien, kalsareiden, lehtien yms. tyrkyttäminen aikuisille ihmisille(jotka osaavat itsekin tiedostaa tarpeensa kyseisiin tuotteisiin ja osaavat niitä kaupasta hankkia) soittelemalla on kaukana hyvistä tavoista.
Kertaakaan en ole saanut selvää mikä puhelinmyyjän oma nimi on, kun sieltä mupelletaan hyväpäivää_onkotuomasxxxxxxxxx_onkominuuttiaikaa+myyntirimssu nr.1 heti kärkeen.
AkuAnkka-myyjälle olen sanonut etten tilaa IKINÄ akuankkaa meidän taloon aikaisemman epäkohteliaan myyjän vuoksi, ja soittelu loppui siihen.
TV-korttihommiin sanon että eukko huutaa telkun katselusta jo nyt kuin sumutruuppari, ja myyntipuheet toppaa yleensä jo siihen.
Partahöylän myyjätytölle valehtelin että mulla on metrinen joulupukinparta johon ei höylät pysty, puhelu loppui siihen tytön nauraessa.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
Käyttäjän avatar
tuomas
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 14:54

Mistä se soittaja tietää, että puhelin on henkilökohtainen? Eikö olisi korrektimpaa vastata omalla nimellään. Ei siinä nyt äänihuulet liikoja kulu, ja soittajalle on heti tiedossa kenelle puhuu. Entäs sitten julkiset/yritysten puhelimet? Pitääkö niihin sitten vastata omalla nimellään, vai kelpaako kanssa "Haloo", tai vielä parempi "No".
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 15:04

Ihmiset eivät juurikaan kerkeä kuulemaan ensimmäistä sanaa joka puhelimeen vastataan koska puhelimen kuunteluun ei olla keskitytty, siitä syystä jossain suositeltiin vastaamaan puhelimeen "haloo, matti meikäläinen" tai mikä se nimi nyt sitten sattuukin olemaan.
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 15:06

Oletan, että jos soittajalla on minulle jotain asiaa ja soittaa yksityiseen numerooni, minun ei tarvi esittäytyä. Kyllä hänen pitäisi tietää, kenelle hän soittaa. Viime viikolla lehtimyyjän myyntilause Aku Ankkaa kaupitellessa oli se, että "Lehti maistuu yhtä hyvältä kuin kylmä kalja töiden jälkeen". Sukkakauppiaalle olen joka kerta sanonut, että kyllä minä osaan käydä kaupassa hakemassa itselleni sukat, silloin kuin niitä tarvitsen, kiitos vaan!
Eltsu

ViestiKirjoittaja Jiihoo päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 15:15

Jos lehtimies ei lopeta ensimmäisellä kerralla kun sanoo ei kiitos en tilaa vaan jatkaa tyrkyttämistään, niin voihan sitä kuunnella tarjoukkset. Sitten vaan sanoo että joo otetaan vaan ja lehtimies kysyy että onko tämmönen osoite, niin sanoo et ei tässä on muutettu ulkomaille ja uusi osoite on tämmöinen. Siinä yleensä lehtimyyjä alkaa perumaan kauppojaan että ei voi lähettää lehti sinne tähän hintaan.
Hupsutellaanko?
Käyttäjän avatar
Jiihoo
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Agentti 013 päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 15:47

Höpöhöpö. Martat ja muut eivät niitä käsikirjoja tee. Mielipiteen esittäjä on ammentanut 100% varmuudella faktansa amerikkalaisista elokuvista ja filmisarjoista, joissa vastataan puhelimeen johanjan esittämällä (vaatimalla) tavalla. Toki jokainen voi vastata haluamallaan tavalla ja kalustetuissa huoneissa kasvatettu voi kärsivällisesti tiedustella, josko haluttu henkilö sattuisi olemaan luurin päässä, henkilökohtaisesti. Sekin kuuluu tapoihin. Tämä on pieni asia sen rinnalla, että puhelimen keksijä Graham Bell kykeni soittamaan vain itselleen, ja aina oli varattu!
Pidentyköön varjoni!
Käyttäjän avatar
Agentti 013

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 16:01

Jiihoo kirjoitti:Jos lehtimies ei lopeta ensimmäisellä kerralla kun sanoo ei kiitos en tilaa vaan jatkaa tyrkyttämistään, niin voihan sitä kuunnella tarjoukkset. Sitten vaan sanoo että joo otetaan vaan ja lehtimies kysyy että onko tämmönen osoite, niin sanoo et ei tässä on muutettu ulkomaille ja uusi osoite on tämmöinen. Siinä yleensä lehtimyyjä alkaa perumaan kauppojaan että ei voi lähettää lehti sinne tähän hintaan.

Se se vasta onki reilua alkaa härnäämään ihmistä joka koittaa ansaita elantonsa.
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 16:52

Olen Agen kanssa samaa mieltä siitä, että on kohteliasta vastata puheluun omalla nimellään.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 17:39

Minulle on aikoinaan opetettu vastaamaan omalla nimellä tai puhelinnumerolla.

Mitä tulee kaiken mailman kaupustelijoiden ja kyselijöiden soittoihin voi niihin vastata aivan hyvin haloo:lla tai jopa pelkällä etunimellä. Ei näin vastaaminen ilmeisesti hyviin tapoihin kuulu, minusta on kuitenkin riittävän kohteliasta "numerottomalle" vastatessa.
Jos eivät asiallisella kertakielolla lopeta höpinöitään voi aivan hyvin sulkea puhelimen, tai jättää avoimeksi pöydälle.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Agentti 013 päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 17:50

Minulla lienee liian vanhanaikainen puhelin, josta ei näe kuka soittaa ja millä asioilla. Ja kun tätäkin osiota lukee - nousee mieleen väistämättä vanha totuus: Huomaavaisuus on synnynnäistä. Ilokseni huomaan, että muutamat ovat sentään inhimilliseen elämään kuuluvien elkeitten kannalla. Pointti on sekin, että saamme ärhennellä tuntemattomille ihmisille, kun emme omillemme tohdi. Ammattini ja tiettyjen elämäni osa-alueitten vuoksi saan tuhottomasti puheluita vuorokauden mittaan. Aina vastaan nimelläni ja jopa yritän kuunnella mitä asiaa soittajalla on. Kännykänkauppaajakaan ei loukkaanu, kun sanon, että kuulehan - sitten ostan uuden puhelimen, kun siinä on pieni sauna. solarium ja lottotiski. Soitellaan.
Pidentyköön varjoni!
Käyttäjän avatar
Agentti 013

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 22:15

Eltsu kirjoitti:Oletan, että jos soittajalla on minulle jotain asiaa ja soittaa yksityiseen numerooni, minun ei tarvi esittäytyä!

Erittäin omahyväistä ajattelua, tosin ei yllätä kohdallasi ollenkaan. Ei se sinun yksityinen numerosi muuten ole.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja johanja päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 22:59

Suomi on täynnä näitä marttakerhojen kehittämiä "huomaavaisuus" yms lässynlässyn sääntöjä joilla ei ole itseasiassa mitään tekemistä reaalimaailman hyvän käytöksen kanssa. Nämä typeryydet olisivat kyllä vuosien saatossa jo unohtuneet, jos ei tämä kotikutoinen "sivistyneistö" tietämättömyydessään ja ymmärtämättömyydessään niitä ylläpitäisi.

Eikä tämä nyt niin vaikeaa pitäisi olla. Jokainen vastaa omaan puhelimeensa niin kuin parhaaksi näkee. Nimettömänä vastaamiselle voi jollakin olla hyvinkin perusteltu syy ja sitä paitsi "haloo" on täysin oikea ja "etiketin" mukainen tapa vastata puheluun. Jos soittaja ei satu tietämään kenelle ja mihin puhelimeen on soittamassa niin sitten kysyy. Ja mikäli ammatikseen soittava ei tällaista ymmärrä niin kannattaa suosiolla katsella uutta alaa.

Työpuhelimet ovat asia erikseen, vastatessa noudetataan tietenkin työnantajan ohjetta. Jos sellaista ei ole niin puljun viestintästrategiassa on vielä viilaamista.
Käyttäjän avatar
johanja
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 23:52

Johanjan kanssa olen ihan samaa mieltä. Painottaisin vielä sitä kohtaa, että jokainen vastaa omaan puhelimeen kuten parhaaksi näkee. Ihmettelen, että mistä moinen haloo nousi, miten minä vastaan tuntemattoman soittaessa minun puhelimeen?
Eltsu

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ti Kesä 16, 2009 23:55

johanja kirjoitti:Suomi on täynnä näitä marttakerhojen kehittämiä "huomaavaisuus" yms lässynlässyn sääntöjä joilla ei ole itseasiassa mitään tekemistä reaalimaailman hyvän käytöksen kanssa. Nämä typeryydet olisivat kyllä vuosien saatossa jo unohtuneet, jos ei tämä kotikutoinen "sivistyneistö" tietämättömyydessään ja ymmärtämättömyydessään niitä ylläpitäisi.

Sinä voisit varmasti valaista meitä "hössöttäjiä" reaalimaailman hyvästä käytöksestä. :lol: :repeää

Mitähän typerää on hyvässä käytöksessä? Eihän nykymaailmassa tarvitse myöskään aukaista naisille ovea, eikä ottaa hattua pois kun syö... Kai myöskin vanhempien ihmisten kunnioitus on silkkaa ajanhukkaa... EIKS JE?
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja johanja päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 00:32

Rosstheboss kirjoitti:Sinä voisit varmasti valaista meitä "hössöttäjiä" reaalimaailman hyvästä käytöksestä. :lol: :repeää
Mitähän typerää on hyvässä käytöksessä? Eihän nykymaailmassa tarvitse myöskään aukaista naisille ovea, eikä ottaa hattua pois kun syö... Kai myöskin vanhempien ihmisten kunnioitus on silkkaa ajanhukkaa... EIKS JE?

Kaikenlaisiin pulmiin se tämmöinen haloo keskustelu voi johtaakin. Minähän en kysyvää eksytä joten tässä vastaukset jokseenkin samassa järjestyksessä kuin kysymyksetkin: Jo vain. Ei mitään. Ei tarvitse, mutta minä tosin avaan oven joskus myös miehillekin. Hatun voi pitää päässä jos paleltaa. Ei ole, kunnioittaminen ei tietääkseni vaadi mitään erityista aikavarausta, ellei siihen liitä vaikkapa jotain ruumiin toimintoa. JE.
Käyttäjän avatar
johanja
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja almatomu päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 05:49

Pääsen helposti lehtimyyjästä eroon heti kun saan suunvuoron. Sanon hänelle, että jäin juuri työttömäksi... Enkä siinä kovinkaan paljoa valehtele.
Kun halvalla saa..
Käyttäjän avatar
almatomu
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 06:51

Se on totta, että kaikki saavat vastata puhelimeensa miten haluavat! Ja minä taas voin tehdä omat johtopäätökseni saamastani vastauksesta.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 09:35

Hei haloo... :mrgreen:
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 12:58

Ei lehtimyyjä kiusaa. Muutaman sanan jälkeen keskeytän kohteliaasti myyntipuheen ja ilmoitan, että minulla on jo lehti.
Ja mitä tulee puhelimeen vastaamiseen, niin sivistyneessä maailmassa vastataan omalla nimellä.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 14:35

raato kirjoitti:Ja mitä tulee puhelimeen vastaamiseen, niin sivistyneessä maailmassa vastataan omalla nimellä.

Sitten en vain ole sivistynyt ihminen. Seuraavaksi varmaan keskustellaan, miten jokaisen pitäisi asioida vessassa, mikä on sivistynyttä ja mikä ei.
Eltsu

ViestiKirjoittaja almatomu päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 15:05

Rinkula pitää laskea alas ja paperin pitää tulla yläkautta rullasta... :lol: :mrgreen:
Kun halvalla saa..
Käyttäjän avatar
almatomu
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Agentti 013 päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 16:24

Yksin vessassaoloa ei voi verrata ihmisten väliseen kanssakäymiseen. Ei millään kaavalla.
Pidentyköön varjoni!
Käyttäjän avatar
Agentti 013

ViestiKirjoittaja W-line päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 16:54

Täällä Espanjassa vastataan yksinkertaisesti, digame, eli puhu minulle. Minä vastaan etunimellä ja sanon sitten dime joka on vastaava kuin eka vaihtoehto. Pääasia mielestäni on että sanoo jotain josta soittaja tietää että hänet on huomioitu. Mutta ne lehtimyyjät tekevät työtään joka ei ole edes helppoa. He ovat työnantajansa asialla. Se että soittajan numeroa ei näy johtuu useimmiten siitä että ne soitetaan tietokoneen kautta suoraan nimilistan nimeä napauttamalla ja koneet on vissiin ohjelmoitu niin että numeroa ei näy.
Tee ekoteko. Älä lisäänny.
Nyt on hyvä aika aloittaa laihdutuskuuri. Niin kuin aina.
W-line
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Kesä 17, 2009 17:09

Lisäksi en sano omaa nimeä, kun joku tuttava soittaa. Vastaan vain "Moi!" silloin kun tiedän kuka soittaa ja tämä soittaja todennäköisesti tietää, että soittaa minulle.
Eltsu

Seuraava

Paluu Äänestykset ja kyselyt