Siniveriset

Keskustele Porilaisesta jalkapalloilusta

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Siniveriset

ViestiKirjoittaja TKT päivämäärä Ti Kesä 02, 2009 17:39

Englannista matkittu fanikulttuuri ärsyttää. Kun 10 ihmistä laulaa puolityhjällä stadionilla niin siinä kyllä tuntee myötähäpeää.
Käyttäjän avatar
TKT
Universaalinen
Universaalinen

Re: FC PoPa 2009

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ti Kesä 02, 2009 22:55

TKT kirjoitti:Englannista matkittu fanikulttuuri ärsyttää. Kun 10 ihmistä laulaa puolityhjällä stadionilla niin siinä kyllä tuntee myötähäpeää.

Totta. Englannin kentilläkin, kun jalkapallo syntyi, lähti kentän reunalle 30 000 päinen kannattajajoukko laulamaan ja elämään tunteella ottelun mukana. Nyt typerät suomalaiset on tuonut tämän Englannista matkitun kulttuurin, mitä käytetään jokaisessa maailman kolkassa myös Suomen maaotteluihin. Tunnen suurta myötähäpeää! :alas
Mies voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä jalkapalloseuraa.
Eltsu
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 10:41

Itsensä nolaaminen on taidetta.
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 11:19

FBT-Nalle kirjoitti:Itsensä nolaaminen on taidetta.

Kyllä. Monet odottaa, että sadat fanit laulaa, niin sitten voi mennä itse mukaan katettuun pöytään, kun se ei tunnu enää nololta.
Eltsu

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 12:22

Edes Jazzin kulta-aikoina ei laulettu kunnolla. Matsissa oli parhaimmillaan 11000 ihmistä, mutta laulua ei kuulunut. Tietty muutama kännikala hoilasi omaa virttään, mutta kannatuslaulut olivat tasoa: "Jazzi, jazzi, jazzi, jazzi...." Ei suomalaista futiskulttuuria voi verrata englantilaiseen tai espanjalaiseen, ei edes ruotsalaiseen. Suomi ei ole futiskansaa ja that's it. Ei se muutu ainakaan lähimmän sadan vuoden aikana mihinkään, ellei uusia Littejä ala syntymään kuin sieniä sateella. Jalkapallon tulevaisuus Suomessa näyttää nyt synkemmältä kuin aikoihin.
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Hamon päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 13:56

Kyllä. Monet odottaa, että sadat fanit laulaa, niin sitten voi mennä itse mukaan katettuun pöytään, kun se ei tunnu enää nololta

Vaikea sanoa montako fania tarvittaisiin laulamaan porilaisten marssin sävelellä kyhättyä naurettavaa popa-rallatusta, ettei se enää tuntuisi nololta.

Suurten massojen on vaikeaa lähteä mukaan rallatukseen, jonka sanat ovat noin 10 ihmisen tiedossa. Eikä asiaa auta, että ne sanat ovat todella lapsellisia ja typeriä.

Idea sinänsä OK.
Hamon
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 18:00

Hamon kirjoitti:
Kyllä. Monet odottaa, että sadat fanit laulaa, niin sitten voi mennä itse mukaan katettuun pöytään, kun se ei tunnu enää nololta

Vaikea sanoa montako fania tarvittaisiin laulamaan porilaisten marssin sävelellä kyhättyä naurettavaa popa-rallatusta, ettei se enää tuntuisi nololta.

Suurten massojen on vaikeaa lähteä mukaan rallatukseen, jonka sanat ovat noin 10 ihmisen tiedossa. Eikä asiaa auta, että ne sanat ovat todella lapsellisia ja typeriä.

Idea sinänsä OK.

Lähes jokaisella fanireissulla jaetaan mukana oleville papereita, missä on laulujen sanat. Lisäksi laulujen sanat on julkisesti kaikkien nähtävillä. Jos oikeasti haluu tulla mukaan, niin kyllä ne sanat oppii, kun kulkee mukana. Helpointa tietysti olisi huutaa 90 minuuttia "PoPa-tap tap-PoPa-tap tap-PoPa-tap tap" huutoja, mutta kyllä sekin alkaa puulta maistua. Jätetään siksi sellaiset jääkiekkokatsomoihin.

Laulukirja
Eltsu

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 18:34

Hamon kirjoitti:Eikä asiaa auta, että ne sanat ovat todella lapsellisia ja typeriä.

Unohdin mainita, että asiaa auttaa varmasti heti, kun saadaan sinunkaltaiset nerot sanoittamaan niitä lauluja. Helppo se on täällä huudella, että sanat on lapsellisia ja typeriä, kun itse ei tee yhtään mitään.
Eltsu

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 20:06

Eltsu kirjoitti:
Hamon kirjoitti:Eikä asiaa auta, että ne sanat ovat todella lapsellisia ja typeriä.

Unohdin mainita, että asiaa auttaa varmasti heti, kun saadaan sinunkaltaiset nerot sanoittamaan niitä lauluja. Helppo se on täällä huudella, että sanat on lapsellisia ja typeriä, kun itse ei tee yhtään mitään.

Eipä tuo lyriikka ole maailman pallopyhätöissä kovinkaan korkeatasoista. Riittää kun katsomo veisaa Samia ensimmäisen puoliajan ja lisää siihen thank you toisen puoliajan lopulla. Siitä vaan ääntä matkaan, Urheilukeskukseen sitä mahtuu...
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ke Kesä 03, 2009 23:00

Eiköhän tuo PoPan faniporukan olisi aika rantauttaa sieltä suuresta maailmasta myös huligaanikulttuuri, kun kerran laulutkin on tuotu. Kuljetaan kaduilla PoPan kuteet päällä ja vedetään kaikkia turpaan, joilla on seuraavan vastustajan värejä niskassaan.. :)
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Hamon päivämäärä To Kesä 04, 2009 07:17

Unohdin mainita, että asiaa auttaa varmasti heti, kun saadaan sinunkaltaiset nerot sanoittamaan niitä lauluja. Helppo se on täällä huudella, että sanat on lapsellisia ja typeriä, kun itse ei tee yhtään mitään

Jos kokisin asian niin tärkeäksi, että olisin moisia lauluja lähtenyt sanoittamaan, niin olisin pyrkinyt sellaiseen lopputulokseen, että viisut eivät tuottaisi Siniverisiin kuulumattomille porilaisille myötähäpeää.

Turussa vihataan TamUa
Lahdessa Klubia
Kotkassa MyPaa
Porissa vihataan kaikkia
Vain PoPa rakkautemme saa

TamUssa pelaa raukkoja
Tepsissä sikoja
Iiroissa rottia
Porissa pelaavat parhaimmat

Mielestäni aivan liian pitkä rallatus, joka keskittyy muiden joukkueiden mollaamiseen ja sanat ovat mielestäni melkoisen lapselliset. Kannustaminen lähtee fiiliksestä, eikä tällainen viisu nosta kenenkään tunnetilaa.
Hurmos syntyy metelin määrästä, jolloin kannustushuutojen pitäisi olla sellaisia, johon massojen on helppo yhtyä. Tietenkin, jos siniveristen tarkoitus on tuoda esilleen omaa laulantaansa niin mikäs siinä, mutta fiiliksen luominen ja sen kautta joukkueen tukeminen ja sytyttäminen syntyvät kovasta ja riittävän yksinkertaisesta metelistä.
Hamon
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä To Kesä 04, 2009 10:21

Milläköhän sävelellä tommosta hoilataan?
"Kaikki naurajat voivat mennä nyt helvettiin. Minä en ole sen arvoinen, että te naureskelette täällä. Minä olen pala tätä näytelmää." -Juhani Tamminen"
Käyttäjän avatar
Keano
Universiaalinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä To Kesä 04, 2009 10:49

En nyt jaksa ruveta vänkäämään mistään laulujen sanoista tai niiden pituudesta, koska en voi puhua kuin omasta puolestani. Mielestäni on ihan hyvä, että keksitään lauluja myös pilke silmäkulmassa, että joukossa on myös pientä huumoria, mutta sitä ei välttämättä kaikki tosikot ymmärrä. Mielestäni tuokin laulu oli helppo oppia. Pari kertaa sen kuuntelin ja sitten osasin jo itsekin sen. Pitkät laulut on hyviä siinä mielessä, että ne eivät käy heti tylsäksi, kuin vastaavasti jos Siniveriset huutaisi vain "PoPa,PoPa,PoPa" huutoja 90 minuuttia. Se mitä tulee näihin yksinkertaisiin huutoihin, niin kyllä Siniveriset huutaa ottelun aikana monet kerrat perus PoPa-huutoja. Eipä siihen ole kertaakaan "suurista massoista" kukaan osallistunut.

Mitä tulee muiden joukkueiden mollaamiseen, niin sitä tekee myös liigajoukkueiden kannattajat. Sitä teki myös PoPa-FC Hämeenlinna ottelussa Pioneeriryhmä (Hämeenlinnan kannattajat) laulamalla Patasydän säveltä omilla sanoilla ja solvaamalla Poria, porilaisia, PoPaa ja Ässiä. Mielestäni on hyvä asia, että kannatuskulttuuri on vihdoin heräämässä myös Porissa. En kaipaa niitä muutaman vuoden takaisia aikoja yhtään, missä koko yleisö istui hiljaa, eikä itsekään uskaltanut/kehdannut huutaa mitään, vaikka mieli olisi tehnyt. Nyt kun samanhenkiset ihmiset kokoontuu samassa paikassa on kynnys osallistua tunnelmaan tai meteliin huomattavasti pienempi.

Otan heti yhden esimerkin liigajoukkueen kannattajien laulusta. Sinikaarti.

Vihaan fc hakaa,
mä vihaan turkuukin,
vihaan hoojiiikoota,
mutta TamUu rakastan!
oo oo o vihaan fc hakaa,
mä vihaan turkuukin,
vihaan hoojiiikoota,
mutta TamUu rakastan!
hei hei hei Tampere klapklapklap United klapklapklap...
Eltsu

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä To Kesä 04, 2009 10:55

Eltsu kirjoitti:Mitä tulee muiden joukkueiden mollaamiseen, niin sitä tekee myös liigajoukkueiden kannattajat. Sitä teki myös PoPa-FC Hämeenlinna ottelussa Pioneeriryhmä (Hämeenlinnan kannattajat) laulamalla Patasydän säveltä omilla sanoilla ja solvaamalla Poria, porilaisia, PoPaa ja Ässiä.

Tässä näkyy taas hämeenlinnalaisten pitkät perinteet futiksessa, kun pitää kaivaa jääkiekkojoukkueen biisi esiin viheriöllä.
"Kaikki naurajat voivat mennä nyt helvettiin. Minä en ole sen arvoinen, että te naureskelette täällä. Minä olen pala tätä näytelmää." -Juhani Tamminen"
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä To Kesä 04, 2009 11:12

Sepäs se.. Futiskannattajat yrittävät luoda samanlaista tunnelmaa viheriölle, kuin jäähallissakin koetaan. Ikävä kyllä olen nähnyt railakkaampaa tunnelmaa jopa golfkilpailuissa.
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä To Kesä 04, 2009 11:35

FBT-Nalle kirjoitti:Sepäs se.. Futiskannattajat yrittävät luoda samanlaista tunnelmaa viheriölle, kuin jäähallissakin koetaan. Ikävä kyllä olen nähnyt railakkaampaa tunnelmaa jopa golfkilpailuissa.

Kai sitä omiaan saa kannustaa, oli kyse sitten mistä lajista tahansa?
Eltsu

ViestiKirjoittaja Hamon päivämäärä To Kesä 04, 2009 12:02

Hämeenlinnalaiset ja tamperelaiset voivat minun puolestani vetää idioottimaisia värssyjään mielensä mukaan. Ei kaikkia ääliömäisyyksiä pidä kopioida. Olivatpa ne kuinka yleisiä tahansa.
Hamon
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä To Kesä 04, 2009 12:10

Hamon kirjoitti:Hämeenlinnalaiset ja tamperelaiset voivat minun puolestani vetää idioottimaisia värssyjään mielensä mukaan. Ei kaikkia ääliömäisyyksiä pidä kopioida. Olivatpa ne kuinka yleisiä tahansa.

Jos nyt oikein tarkkaan luet tuon Siniveristen laulun, niin voit ehkä ymmärtää, että sen viestin sisältö on jotain muuta kuin solvata vain muita joukkueita.
Eltsu

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä To Kesä 04, 2009 13:24

Eltsu kirjoitti:
FBT-Nalle kirjoitti:Sepäs se.. Futiskannattajat yrittävät luoda samanlaista tunnelmaa viheriölle, kuin jäähallissakin koetaan. Ikävä kyllä olen nähnyt railakkaampaa tunnelmaa jopa golfkilpailuissa.

Kai sitä omiaan saa kannustaa, oli kyse sitten mistä lajista tahansa?

Ei se ole kannattajista kiinni. Suomen jalkapallon nykytila on niin heikko, että kourallinen kannattajia ei pysty tuomaan tunnetta B-luokan pallonpotkijoiden otteluille.
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä To Kesä 04, 2009 13:29

Mietin vaan tässä hiljaa itsekseni, että vihaa ilmentävistä sanoista on kannustus kaukana.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä To Kesä 04, 2009 14:15

Hirveästi joku kritisoi Siniveristen toimintaa täällä ja futisforum2:lla. Mutta kovin yksinäiseksi hänen negatiivinen palaute on jäänyt.
Tietysti tällä palstalla löytyy omat tyypit jotka provoavat vain provoamisen halustaan, tuskin ovat edes käyneet yhdessäkään PoPan pelissä.

Mutta siinäpä sitten kritisoi, kyynel! Ei tuollaisella netissä nimimerkin takana itkemisellä meitä hiljennetä. Eikä meitä kyllä hiljennetä millään muullakaan tavalla. Jos meidän toimintaan ei ole tyytyväinen, niin sitä pääsee kehittämään tulemalla mukaan hyvä henkiseen porukkaan.
Siniverisiin ovat tervetulleita kaikki ikään tai sukupuoleen katsomatta!
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä To Kesä 04, 2009 14:31

Ei missään muussa kaupungissa ihmiset hauku oman joukkueen kannattajia, kuin Porissa. Täällä Porissa katsomossa laulaminen on vielä niin uutta ja ihmeellistä, siksi se herättää keskustelua. Negatiivista palautetta ihmettelen, koska se tulee oman joukkueen kannattajille niiltä ketkä ei viitsi nähdä yhtään vaivaa oman joukkueen kannustamiseen. Siniveriset kiertää ympäri Suomea siellä missä PoPa, kannustamassa ja tukemassa omaa joukkuetta. Jokainen voitto tuntuu yhtä hyvältä kuin pelaajista ja jokainen tappio on yhtä kova pettymys kuin pelaajille. Siniveriset on hyvällä asialla ja sitten foorumilla huudellaan nimimerkin takaa, että Siniveriset on lapsellisia ja idiootteja.
Eltsu

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä To Kesä 04, 2009 14:43

Kritiikin vastaaottaminen ei taida kuulua Siniveristen vahvimpiin osa-alueisiin. Taitaa olla melko täydellinen kannatusporukka, kun ei arvostella saa.. :/
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä To Kesä 04, 2009 14:48

FBT-Nalle kirjoitti:Kritiikin vastaaottaminen ei taida kuulua Siniveristen vahvimpiin osa-alueisiin. Taitaa olla melko täydellinen kannatusporukka, kun ei arvostella saa.. :/

Kritiikki on eri asia, kuin sanoa että "te ootte lapsellisia idiootteja"!
Eltsu

ViestiKirjoittaja El Loco päivämäärä To Kesä 04, 2009 15:07

Hamon kirjoitti:Turussa vihataan TamUa
Lahdessa Klubia
Kotkassa MyPaa
Porissa vihataan kaikkia

TamUssa pelaa raukkoja
Tepsissä sikoja
Iiroissa rottia
Porissa pelaavat parhaimmat

Eltsu kirjoitti:Kritiikki on eri asia, kuin sanoa että "te ootte lapsellisia idiootteja"!

En tiedä muusta, mutta minä EN laulaisi missään tapauksessa ylläolevilla sanoilla, vaikka kyseessä olisi kuinka kotikaupungin joukkue. Enkä sano, että Siniveriset on idiootteja, mutta jos tuo ym on Siniveristen laulu oikeasti, niin laulujen sanat ovat oikeasti todella lapselliset. Kannatus ja toisen joukkueen solvaus ovat kuitenkin kaksi eri asiaa jopa Porissa. Esim. "rotaksi" kutsuminen laulussa ei mene minulla enää huumorin piikkiin.

Eltsu vetosi aiemmin myös toisen kannattajaryhmän lauluun. Sama sanoittaja ilmeisesti ollut asialla, koska näyttää olevan samaa sontaa. Yritettäisiin sitten täällä olla fiksumpia, eikä vain todeta että "mutku ne muukki"...

Ja ennen kuin joku siniverinen tulee minulle huutamaan, että "sanoita itse meille parempi laulu", niin totean etten ole sanoittaja, mutta ei ole em. laulujen tekijä(t)kään. :roll:

opaste kirjoitti:Mietin vaan tässä hiljaa itsekseni, että vihaa ilmentävistä sanoista on kannustus kaukana.

Olen samaa mieltä. Ei tässä laulussa ole kannatuksesta kysymys, ainakaan minun silmissäni.
Väärinymmärretty Nero ja toisinajattelija
Käyttäjän avatar
El Loco
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä To Kesä 04, 2009 16:30

Minä poika kannustan kaikkia, jotka edes yrittävät laulaa. Jos sanat on huonot, mutta sävel hyvä, mitä siitä. Ja aina voi tehdä uudet riimit.

Popa potkii, Popa potkii
suoraan turpeeseen.
Popa tällää, Popa tällää
maalin kehyksiin.
Heikko vastus naurattaa,
mukavaa on naruttaa,
yli kävelemme, kaikki kierrämme,
leikkiähän tää on vain.

Popa voittaa, Popa voittaa,
jos on voittaakseen.
Popa nousee, Popa nousee,
jos on noustakseen.
Heikko vastus naurattaa,
mukavaa on naruttaa,
yli kävelemme, kaikki kierrämme,
leikkiähän tää on vain.

...ja siitä vielä Popalle piilokärki: http://www.youtube.com/watch?v=R5E34XzxrAM
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä To Kesä 04, 2009 19:08

Raadolle :ylös
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja kaitsu päivämäärä To Kesä 04, 2009 19:18

Hyvä raato :tsemii :ylös
Euroviisumusa <3 <3
Käyttäjän avatar
kaitsu

ViestiKirjoittaja Hamon päivämäärä To Kesä 04, 2009 20:09

Kritiikki on eri asia, kuin sanoa että "te ootte lapsellisia idiootteja"!

Onko täällä joku noinkin väittänyt?
Minä totesin laulujen sanojen olevan lapsellisia ja idioottimaisia totesin olevan tamperelaisten ja hämylinnalaisten värssyjen.
Hamon
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä To Kesä 04, 2009 20:18

FBT-Nalle kirjoitti:Suomi ei ole futiskansaa ja that's it.

Paitsi maaotteluissa.
Käyttäjän avatar
Keano

Seuraava

Paluu Porilainen futis