Katuralli keskustassa

Foorumi keskustassa asuville. Ydinkeskusta, Viikkari, Aittaluoto...

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Katuralli keskustassa

ViestiKirjoittaja tommi79 päivämäärä Pe Loka 22, 2004 02:43

Luin taannoin satakunnan kansasta,että keskustan korttelirallia pitäisi rauhoittaa suurien kolari määrien vuoksi.Kieltämättä nopeudet nousevat joskus turhan korkealle mutta en kyllä ole nähnyt tai kuullut että kolareita on tullut juuri korttelirallista.saatika yliajoja tai kuoleman tapauksia.olisi hauska tietää kellonajat ja asianomaisten iät näistä kolarilistoilta keskustassa!kolhuja kyllä on tullut mutta eiköhän se kuulu autoiluun.Korjatkaa jos olen väärässä ja antakaa faktaa.Mun mielestä kespan kiertäminen on ihan jees vaihtoehto dokaamiselle,kun porista ei noita aktiviteettejä nuorille hirveesti löydy. :?
Olisi ehkä parempi ratkaisu ennaltaehkäistä tätä kaahailua,kuin nämä videoautot ja puskatutkat.herra VEE-70 voisi myös miettiä muita mahdollisuuksia,kun K-juhanan pihassa vaimoaan odottaa :)
Tompa
tommi79
Aloittelija
Aloittelija

Re: Katuralli keskustassa

ViestiKirjoittaja Rikki päivämäärä Ma Loka 25, 2004 22:21

tommi79 kirjoitti:Mun mielestä kespan kiertäminen on ihan jees vaihtoehto dokaamiselle,kun porista ei noita aktiviteettejä nuorille hirveesti löydy.
Samaa mieltä! Ja kivahan noita laitettuja autoja on käydä katsomassa aina kespan pihassa. Bongailen vanhoja jenkkejä. Herkkukin saa saina iloiselle mielelle. :) Minua ei ainakaan ralli haittaa.
Rikki

ViestiKirjoittaja jhvisto päivämäärä La Loka 30, 2004 19:06

Kesparalli ei varmaan haitta ketään muuta kuin niitä vanhoja ihmisiä joilla ei enään riitä energiaa ajaa yöllä mukavassa seurassa. Jos kesparalli haittaa todellakin niitä, niin rakennuttaisivat vaikka jonnekkin lentokentän taakse radan, jossa voisi kokeilla auton nopeutta, kestävyyttä ja omaa ajotaitoaan, kun muuten tälläiset paikat ovat maksullisia, tai niitä ei ole. Itse tunnustan ajaneeni sillointällöin kespareittiä, enkä ole koskaan nähnyt onnettomuutta tms. muutaman vaaratilanteen olen huomannut mutta sekin johtuu siitä että on ollut "Vanhuksia" ajamassa, jotka ei tunnu osaavan enään uusia liikennesääntöjä, kuten es. ympyrästä poistuessa vilkun käyttö. sietäis opetella vilkuttamista, tai seuraavankerran runttaan kadetilla hienon mersun kylkeen ihan piruuttani.
Käyttäjän avatar
jhvisto
Teknikkopormestari
Teknikkopormestari

Highscores: 1

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä La Loka 30, 2004 19:40

No asuu tuon reitin varrella paljon työssä käyviä ihmisiä, jotka eivät varmaan mielellään kuuntele öisin tuota kortterirallia. Noista pakokaasuista puhumattakaan, jonka johdosta aivan mm. keskusta rauhoitettin aikoinaan.
Käyttäjän avatar
Japi
Universiaalinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Pe Marras 12, 2004 19:38

Porin on päässyt korttelirallistaan valtakunnallisiin otsikoihin. Mielestäni kortti pois vuodeksi vähintään, kun jää ylinopeudesta kiinni nämä kaaharit ja uusi inssi. Tuplaten vielä nämä rangaistukset uusijoilta.
Käyttäjän avatar
Japi

keskustarallista

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä Ma Tammi 10, 2005 19:38

nykyisenä ammattiautoilijana ja entisenä kespan kiertäjänä muutama kommentti irtoaa tästäkin aiheesta... :lol:
muuten nuorison ajelu ei nykyään minua häiritse, ainoastaan se tökkii, että kieltomerkkejä ei ymmärretä. Tarkoitan lähinnä tuota aluetta, joka alkaa kulmagrilliltä , eli ajo kielletty klo 21 jälkeen. On todella tuskastuttavaa ajella yöllä tuolla alueella asiakkaiden kanssa, kun joka kulmassa saa odotella vuoroaan, vaikka muuta liikennettä kuin huoltoajoa siellä ei pitäisi näkyä... :shock:
Vielä älyttömämmäksi homman tekee se, että poliisit ajelevat siellä nuorten seassa kaikessa rauhassa, vaikka sakotettavaa olisi vaikka kuinka.
Siitä on kymmenisen vuotta aikaa kun itse olin tuossa rallissa mukana. Oma ajeluni tuolla alueella päättyi kerrasta siihen, kun sakot napsahti. Kyllä veloitti lompakkoa opiskelijan tuloista ja harmitti vietävästi turha rahan meno... :x
Kespalla silloin tällöin kyllä korpeaa kun kiireisenä iltana haluaisi käydä nopeasti kahvilla, niin jonotteluun uppoaa helposti tovi jos toinenkin.
Mutta jos kaikki noudattaisivat hiukan niitä liikennemerkkejä, niin ei se silloin niin häiritsisi. Ihan pientä säätöä, niin homma pelais!
:)
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä Pe Tammi 28, 2005 10:26

Tuossa kespalla jonottelussa korpeaa se, että liikennesääntöjä ei tunneta enää piha-alueella ja kaasu pohjassa painetaan pitkin pihaa. Eli että oikealta tulevaa väistetään pihassakin ja siellä harhailee paljon humalaisia takapihan ja kahvilan välillä. Kieltämisestä en minä ainakaan ole puhunut, hillitsemisestä ainoastaan ja järjen käytöstä.. :-s
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Tammi 28, 2005 15:35

suvis kirjoitti:Tuossa kespalla jonottelussa korpeaa se, että liikennesääntöjä ei tunneta enää piha-alueella ja kaasu pohjassa painetaan pitkin pihaa. Eli että oikealta tulevaa väistetään pihassakin ja siellä harhailee paljon humalaisia takapihan ja kahvilan välillä. Kieltämisestä en minä ainakaan ole puhunut, hillitsemisestä ainoastaan ja järjen käytöstä.. :-s

Niin aivan. En huomannut tuota pihassa jonottelua... nopsaan luettuna aattelin vaan sun tarkoittaneen myymäläjonoa... :oops:
Vieras

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Pe Maalis 18, 2005 17:54

Tuosta "Kespa-rallista" oli tässä satakunnan kansan torstain liitteessä "Virta" kokosivun juttu, mitä en kylläkään lukenut. Mutta jos jota kuta kiinnostaa tuo asia/artikkeli.
Never too old to ROCK!
http://www.relmu.fi
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja heidi päivämäärä Ma Maalis 21, 2005 22:24

Japi kirjoitti:Tuosta "Kespa-rallista" oli tässä satakunnan kansan torstain liitteessä "Virta" kokosivun juttu, mitä en kylläkään lukenut. Mutta jos jota kuta kiinnostaa tuo asia/artikkeli.

Kyseessä oli kylläkin Siivu-liite, joka ilmestyi keskiviikkona 16.3.

Lehteä pääsee lukemaan osoitteesta
http://www.satakunnankansa.fi/verkkolehti/siivu/

Terveisin,
Kespa-jutun valokuvaaja & graafikko ;)
Käyttäjän avatar
heidi
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Micky päivämäärä Ke Maalis 23, 2005 13:43

hähä..mun vanha poliisiauto se siellä kans kummitteli juu... :lol:
Kuva
Käyttäjän avatar
Micky
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ke Maalis 23, 2005 16:42

heidi kirjoitti:
Japi kirjoitti:Tuosta "Kespa-rallista" oli tässä satakunnan kansan torstain liitteessä "Virta" kokosivun juttu, mitä en kylläkään lukenut. Mutta jos jota kuta kiinnostaa tuo asia/artikkeli.

Kyseessä oli kylläkin Siivu-liite, joka ilmestyi keskiviikkona 16.3.

Terveisin,

Mun mielestäni sen lehden nimi oli "Virta", no huomenna näkee kun tulee uusi SK-lehti. :D
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Maalis 23, 2005 16:46

heidi kirjoitti:Kyseessä oli kylläkin Siivu-liite, joka ilmestyi keskiviikkona 16.3.

Terveisin,

Kiitti linkistä! :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ke Maalis 23, 2005 17:28

No teeppäs Heidi tästäkin sivustosta pieni juttu, tollain pienenä vinkkinä. :wink:
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Maalis 23, 2005 17:31

Japi kirjoitti:No teeppäs Heidi tästäkin sivustosta pieni juttu, tollain pienenä vinkkinä. :wink:

Joo, tuo olikin hyvä idea! Tee tee tee..! :)
Mies voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä jalkapalloseuraa.
Eltsu
Special Galaktinen Kunniajäsen
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja heidi päivämäärä Ke Maalis 23, 2005 19:45

Japi kirjoitti:No teeppäs Heidi tästäkin sivustosta pieni juttu, tollain pienenä vinkkinä. :wink:

Tämän kevään Siivu tuli toteutettua SAMKin opiskeluprojektina, joten enpä ole enää syksyn julkaisua tekemässä. Valitan ;)
Käyttäjän avatar
heidi
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä To Maalis 24, 2005 13:10

heidi kirjoitti:

Tämän kevään Siivu tuli toteutettua SAMKin opiskeluprojektina, joten enpä ole enää syksyn julkaisua tekemässä. Valitan ;)

Sitten pitää jättää unholaan...
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja F6 päivämäärä Ke Elo 17, 2005 08:37

jhvisto kirjoitti:Jos kesparalli haittaa todellakin niitä, niin rakennuttaisivat vaikka jonnekkin lentokentän taakse radan, jossa voisi kokeilla auton nopeutta, kestävyyttä ja omaa ajotaitoaan, kun muuten tälläiset paikat ovat maksullisia, tai niitä ei ole.

Millähän varoilla?
Ensinnäkin tämän täytyisi olla iso paikka, ei mitään järkeä rakentaa pätkää, jossa saa kokeilla kuinka kauan viipyy varttimaililla.
Tuskin pelastuslaitoksella on resursseja vahtia kokotoimisesti.
Tuskimpa olisi edes mikään kestosuosikki, sillä nyky auto ei taida kulkea kuin tehtaan ilmoittaman, noita kun on paha virittää saaste hommeleiden takia.
Jos kovaa ajoa mielii, niin merkkikerhoja on lähes joka merkille, useat kerhot järjestävät ratapäiviä. Jäsenet useasti saavat alennuksen.
Tuonne kannattaisi kaikkien suunnata, jotka haluavat ajaa isoa kovaa.
Noiden ratojen penkkoja on ammattikuskitkin auranneet, kyllä sinne mahtuu ihmisiä jotka pitävät itseään ammattikuskina
:wink:

Mitä poliisin toimiin tulee...
Minun aikoinani.
Järjestettiin ratsioita lähes joka viikonloppu noihin paikkoihin, missä oli ajo kielletty tietyn kellonajan jälkeen.
Lisäksi poliisit huolehtivat, että kespan takana autot oli järjestyksessä.
Kauppiksen parkkkiin poliisit tulivat... antoivat sakkolapun popittelioille ja huolehtivat autot asiaan mukaiseen parkkiin.
Tenniksen parkkiin oli turha mennä, sieltä poliisit käskivät lähteä ja jos poliisit näki pissimistä, tiesi se lottovoittoa.

Itse en ole nähnyt pahoja onnettomuuksia, mutta kuullut olen.
Lisäksi muutaman tiedän menettäneen auton hallinnan tuloksena liiasta yrittämisestä, mutta ei henkilö vahinkoja, eikä muita autoja osallisena.

Pistäisivät muutaman hidaste töyssyn!
Sellaisia matalia, mitä löytyy esim. harjavallasta.
Porissa tuntuvat olevan vähän liian rajuja.
Tuo ainakin hillitsisi vähän nopeuksia, tuskin kovin moni "nykymuotia" oleva auto kaahaisi hidasteeseen :lol:

Tätä kortteliralli aihetta on jo ties kuinka kauan jauhettu ja ties missä yhteydessä. Tuskimpa valot hillitsevät sitä...
Tulee lisää lähtöjä ja pian oppii järjestyksen noihinkin valoihin.
"rallireitin" valothan noudattavat tiettyä kaavaa, siinä jos reaktiot on hyvät, niin mukavasti nousee vauhti.
Mielipiteeni, on voinut muuttua...
Mutta ei se tosi asia, että olen aina oikeassa!
F6
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja What??? päivämäärä Ke Elo 17, 2005 16:44

korttelirallin takia porissa kyl ei tod kolaroida!!!kerran 2 tapausta olen omin silmin nähny, jätkät otti kisaa ja sit toine ajo poliisilaitokse liikenneympyräs toise perää ja sit kerra yks muija ajo autonsa poliisilaitokse liikenneympyrä nurtsil sin keskel...näistäki 5v aikaa...pitää vaa kaikki huvi ottaa nuorilta pois turvallisuuteen vedoten...
What???
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja rocker päivämäärä To Elo 18, 2005 09:34

mä kannatan "tööttää töyssyssä" kampanjaa. Eli torvi pohjaan joka kerta kun tiellä tulee hidastetöyssy vastaan. Näin pääsee jakamaan sitä iloa mikä töyssystä tulee myös lähinaapurustolle. :twisted:

muttajoo, tuskin keskustankiessittelystä mitään haittaa on, jos melu häiritsee ei kannattaisi asua keskustassa. :wink:
Käyttäjän avatar
rocker
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja F6 päivämäärä To Elo 18, 2005 09:39

rocker kirjoitti:mä kannatan "tööttää töyssyssä" kampanjaa. Eli torvi pohjaan joka kerta kun tiellä tulee hidastetöyssy vastaan. Näin pääsee jakamaan sitä iloa mikä töyssystä tulee myös lähinaapurustolle. :twisted:

Minäkin kannatan tuota kamppanjaa.
Siksipä kirjoitin harjavallan hidasteesta, joka on mukulakivi pätkä tiessä. :lol:
Se on siinä ympyrää ennen, juuri ympyrään tulo nopeuksia hiljentämään tehty.
Mielipiteeni, on voinut muuttua...
Mutta ei se tosi asia, että olen aina oikeassa!
F6
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Aardvark päivämäärä To Elo 18, 2005 09:47

Varmaan löytyy rikosnimikkeitä, joiden perusteella tuota porukkaa voi sakottaa. Taitaa vain poliisien aika ja vähät resurssit kulua vakavampien rikosten, kuten murhat ja tapot, tutkimisessa.
Aardvark
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Caideman päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 01:50

Edelliseen viitaten... tuntuu ettei aika riitä "oikeiden" rikosten tutkintaan, kun täytyy puuttua jokaiseen kitinään ja vitinään, jonka kaupunkielämään tottumaton ihminen aiheuttaa viikonloppuyönä!

Kannatan "tööttää töyssyssä"-kampanjaa!

Sitäpaitsi enemmän aiheutuu vaaratilanteita keskustaliikenteessä arkisin aamuliikenteessä, puolen päivän tietämillä sekä iltapäivä liikenteessä! Tällöin ovat liikkeellä "suuret ikäluokat", joiden liikennetuntemuksessa olisi PALJON parantamisen varaa!

Tein erään kerran oman epävirallisen tutkimuksen liikenteessä, jolloin ajoin ympäri keskustaa, kiertäen "hankalat risteykset" läpi. Aika oli hieman yli tunti, itse olin autolla ja huolehdin siitä, että ajan tasan tarkkaan liikennesääntöjen mukaan.

Tulos;

10 auto-auto vaaratilannetta, kuljettajina 4 keski-ikäistä miestä, 3 keski-ikäistä naista, 2 "seniorikuskia" ja 1 nuori.

12 auto-fillari vaaratilannetta, pyöräilijöistä 7 keski-ikäistä naista, 2 senioria ja 3 nuorta(alle 18v)

15 auto-kävelijä vaaratilannetta, kävelijöistä 8 keski-ikäistä naista, 2 keski-ikäistä miestä, 2 senioria ja 3 nuorta

Tuon reilun tunnin aikana annoin jatkuvasti periksi omista oikeuksistani, sillä uhreja ja peltiä olisi tullut PALJON!

Mitähän tästä voisimme päätellä? Sitä saatte miettiä ihan itse...
Caideman
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Heka päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 11:25

Päättelisin, että opit kierroksellasi jotakin. Joustoa pitää olla ihan itselläkin, ei aina vaan odottaa sitä muilta. Kaikilla on kuitenkin oikeus liikkua -myös hitaammilla.

Suurin riskiryhmä Porin liikenteessä ovat muuten 19-24 vuotiaat. Ja syynä onnettomuuksiin usein juuri liian suuri nopeus. Lueppas ajankuluksesi tutkimustietoja. Pisti vähän miettimään, kun satuin tuon teoksen googlella löytämään (-onnettomuustilastoja on kirjasen puolivälissä):
http://www.pori.fi/rak/rak1/katuinfo/porirapo2.pdf

Tööttää töyssyssä- on älyttömin kampanjaidea josta olen kuullut.
Porissa taitaa olla kolme varteenotettavaa töyssyä, jotka on sijoitettu koulujen läheisyyteen pienten lasten koulutien turvaksi.
Jos joku niissä tööttäilee -niin kenelleköhän luulee tekevänsä kiusaa, ja mitä luulee saavuttavansa.??? Kortti pois tööttäilijöiltä, ja asennekoulutukseen.

En silti itsekään kaipaa lisää töyssyjä, mutta nykyiset töyssyt ovat ihan paikallaan, kun ei kerran muutoin suostuta nopeusrajoituksia noudattamaan.
Heka
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Caideman päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 13:22

Jos kuule heka lähdetään siitä, ettet ala viisastelemaan mulle joustosta!

Ehkä olen "nuori" kuljettaja... kortti 9vuotta, kilometrejä lähes 400000, kolareita nolla, ylinopeussakkoja 2(pikatiellä), viimeisestä 6 vuotta.

Mikäli en olisi joustanut koko ajan(porin liikenteessä), olisi autoni jokainen ulkopelti uusittu moneen kertaan! Että se siitä...

Ja tohon tutkimukseen, minkä tein! Ole hyvä ja mene itse keskustaan, vaikkapa Antinkadun ja Liisankadun kulmaan seuraamaan! Siitä näet kuka siellä OIKEASTI aiheuttaa vaaratilanteita!
Caideman
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 15:35

Itse olen nuori kuljettaja! JA omasta mielestäni pahimmat liikenteessä vaaroja aiheuttajat ovat keski-ikäiset miehet. Hitto että on läheltä pitäny niiden kanssa. Ei kauankaan kun yksi taas meinasi kyljestä sisään tulla kolmin takaa.
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 16:05

Jaa minun mielestäni kakarat ne siellä kaahavat eivätkä kokemattomuudessaan vielä hallitse liikennetaitoja...... :lol:
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 17:46

Tomskin kanssa samaa mieltä, nuori kuljettaja on aina nuori kuljettaja. Mitä enemmän jumps jumps musiikkia kuuluu sitä enemmän se eräs neste on lisääntynyt korvien väliin. Toisaalta on meissä keski ikäisissä miehissäkin sitä vikaa " näytetääs vähä pojalle miten oikein ajellaan " tyylisiä miehiä on ihan liikaa!
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja H.L päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 18:19

Nuoret kaahaa, ja keski-ikäiset kaahaa. Oli kyseessä mikä ikäluokka tahansa, niin vaarallista se on.

Itse suosittelen lämpimästi kaikille, ikään ja sukupuoleen katsomatta ajoharjoittelua suljetulla moottoriradoilla. Siellä pääsee koittamaan omia sekä auton rajoja vaarantamatta muita ihmisiä. Tällainen harjoittelu yleisen liikenteen seassa on mahdotonta.

Kyllä näitä keski-ikäisiä (yli 30 -vuotta ainoastaan yleisessä liikenteessä autoilleita) herrasmiehiä riittää, jotka kuvittevat olevansa todellisia rattimiehiä. Kyllä on näiltäkin mennyt mieli maahan, kun tällainen kloppi on päässyt heitä nöyryyttämään. :mrgreen:
H.L
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Tammi 17, 2006 18:21

Luulet vaan HL, ovat myötätunnosta antaneet tietä......

Kokemus korvaa innon, kysy vaikka naisilta........
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

Seuraava

Paluu Keskusta