Autoverouudistus

Keskustelua autoista, moottoripyöristä, mopoista, ajoneuvojen korjauksesta ja kunnostuksesta, Porilaisesta liikennekulttuurista...

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja teippari päivämäärä Ma Marras 05, 2007 17:44

almatomu kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin aiemmin. Miksi aina suomaliset saavat (joutuvat) muun euroopan puolesta kärsimään.


Johtuisikohan se meidän maantieteellisestä siainnista? Suuri ja valtava Itänaapuri ja niin edelleen.

Mielenkiintoinen asia mielestäni on myöskin tuo käytettyjen autojen hinnankehitys. Kompensoiko valtio jotenkin yksityisille ihmisille heidän kalliilla hinnalla hankkimansa ajoneuvon, sen vähäpäästöisen joita on myyty jo kauan mutta nyt väistämättä niiden jälleenmyyntihinnat romahtavat. Tällainen asia on jäänyt täysin huomiotta. Meillä on varmasti kymmeniä tuhansia talouksia jotka ovat hankkineet osamaksulla entisen kalliin menopelin josta on vielä maksettavaakin jäljellä ja nyt yht´äkkiä arvosta putoaakin merkittävä osa ja se prosenttiluku on varmasti suurempi kuin mikä on tämä uusien autojen verohelpotus.

Mitenkä näille ihmisille korvataan aiheutunut tappio? Onko vastaus tyly, kärsikööt nahoissaan. Ei kuulosta oikeudenmukaiselta, kyse on sentään merkittävästä osasta palkansaajia jota lainarahoituksella ovat sopimuksia tehneet. Myydäänkö sitten taas Itänaapuriimme nämä vanhentuneet vehkeet, kuten Ladan raadot aiemmin.

Eivät taida enään kelvata sinnekkään, kun katselee sitä satojen autokuljetus yhdistelmien määrää joka vie Itään uusia ja vähäpäästöisiä uusia autoja.
teippari
 

ViestiKirjoittaja TKT päivämäärä Ma Marras 05, 2007 17:46

Moniko autoliike korottaa hintojaan vastaavat määrät? Tulee lisää katetta myyntiin.
Käyttäjän avatar
TKT
Universaalinen
Universaalinen
 
Viestit: 534
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 13:05

ViestiKirjoittaja teippari päivämäärä Ma Marras 05, 2007 18:19

Niin, tässä epäilemättä olisi oiva tilaisuus autoliikkeillä vähän tienata extraa.
Ehkä ne autojen toimituskustannukset sun varastointikustannukset ja muut kulut pompsahtavtkin yhtäkkiä pilviin yleisen inflaation valossa? Tavallinen Taavihan maksaa sen mitä kuitissa lukee.
teippari
 

ViestiKirjoittaja Gez päivämäärä Ma Marras 05, 2007 18:55

TKT kirjoitti:Ihan hyvä, että verotus uudistuu. Saisi tosin laskea myös isolla moottoreilla varustettujen autojen hinnat, muhkea tehohan on silkkaa turvallisuutta esim. ohitustilanteissa.


Juu! Mutta itse asiassa eihän tuosta isosta moottorista sakoteta. Kuten tavallaan myöskään isokokoisesta autosta. Nuo verothan tulee päästöarvoista. Mitä enemmän lentää kakkelia ilmakehään, sen kovempi vero. Ymmärtääkseni?

Itse asiassa tämä Suomen uusi malli on sellainen, joka tulee kyllä pikkuhiljaa koko Eurooppaan. Tästähän systeemistä ollaan jo kauan puhuttu, niin paikallisesti kuin EU:ssakin. Kerrankin Suomi on jossain asiassa ensimmäinen. Noissa autoliitoissahan todettiin jokseenkin näin, että "Suomi siirtyi kertaheitolta takapajulasta edelläkävijäksi". Toki olen samaa mieltä kuin monet muut, että eihän tässäkään ratkaisussa kaikki ole aivan kohdallaan. Toisaalta silti... koska ollaan keksitty jotain, joka miellyttää aivan kaikkia?

Anyway, koska toivottavasti pian nuo muutkin maat säätävät lain vastaavaksi, siirtyy pallo hyvin äkkiä autonvalmistajille. Olen ihan varma, että silloin aletaan nähdä tehokkaita moottoreita, pienillä päästöillä. Jolloin myös vero onkin alhainen. Varmasti nyt myös uudet innovaatiot tekniikassa kehittyvät tosiaan, pienentämään noita isojen sekä pienten moottoreiden päästöjä. Joten, eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa, vaikka pientä kipua varmasti onkin.

PS. Kyllä silti jo nytkin monen automerkin isojen farmarien ja suht tehokkaiden moottoreiden hinnat laskivat, mitä jotain listaa katselin. Kunhan nyt ei lasketa sitä Hummeria isoksi farmariksi. Se valmistaja, kenellä on jo nyt pienipäästöinen tehokas kone, on hyvillä apajilla, kun omien mallien hinnat laskevat ja kilpailijoiden vastaavien mallien hinnat nousevat.
Käyttäjän avatar
Gez
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa
 
Viestit: 473
Liittynyt: Ma Loka 03, 2005 22:22
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ma Marras 05, 2007 19:13

Tuleeko se veron suuruus nyt sitten tosiaankin olemaan vain valmistajan tekemän päästöilmoituksen varassa?
Siinähän on autotehtaille aimo myynnin lisäämiskeino, valehdellaan vaan arvot reilusti alemmiksi kuin mitä ne todellisuudessa ovat.
No, kai niitäkin valvomaan perustetaan sitten Suomen Tulliin kuusisataa tyhjänpäiväistä virkaa,,, :roll:
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13066
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ma Marras 05, 2007 19:13

teippari kirjoitti:Niin, tässä epäilemättä olisi oiva tilaisuus autoliikkeillä vähän tienata extraa.
Ehkä ne autojen toimituskustannukset sun varastointikustannukset ja muut kulut pompsahtavtkin yhtäkkiä pilviin yleisen inflaation valossa? Tavallinen Taavihan maksaa sen mitä kuitissa lukee.


Autoliikkeet eivät saa itse vaikuttaa uuden auton myyntihintaan. Myyntihinta on jokapuolella sama. On tietenkin myyjän käsissä se, miten paljon alennuksia tulee. Ennen käteisalennusta sai 8%, mutta nyt tuntuu jo olevan 6,5% melko kiven alla. Tämä taas johtuu siitä, että alennukset vaikuttavat eniten juuri myyjän provisioon, joka nykyään on jo todella pieni uudesta autosta (normaalin hintaisesta).

Mitä taas tulee yksityisten ihmisten tappioon oman auton kohdalla, ei vaikutus ole niinkään suuri. Mikäli oman auton hinta laskee, laskee myös uuden auton hinta. Kaupanteko tilanteessa väliraha siis säilyy samana. Autoonhan ei koskaan kannata sijoittaa investointi mielessä. Voi kuitenkin niitä onnekkaita, jotka ovat juuri saaneet alleen uuden M5:n tai V70 2.5t ym ym. Saavat autostaan vielä vuoden päästä enemmän mitä maksoivat.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2094
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 21:33
Paikkakunta: Pori (Läntinen)

ViestiKirjoittaja Gez päivämäärä Ma Marras 05, 2007 19:22

tomski kirjoitti:Tuleeko se veron suuruus nyt sitten tosiaankin olemaan vain valmistajan tekemän päästöilmoituksen varassa?
Siinähän on autotehtaille aimo myynnin lisäämiskeino, valehdellaan vaan arvot reilusti alemmiksi kuin mitä ne todellisuudessa ovat.
No, kai niitäkin valvomaan perustetaan sitten Suomen Tulliin kuusisataa tyhjänpäiväistä virkaa,,, :roll:


Kai niitä jo valvotaan todella tarkkaan tyyliin EU:n toimesta (tai jonkun muun vastaavan). Pakkohan se on niin olla, kun joitain malleja on jopa hyllytetty liian suurten päästöarvojen takia. :roll:
Käyttäjän avatar
Gez
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa
 
Viestit: 473
Liittynyt: Ma Loka 03, 2005 22:22
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ma Marras 05, 2007 19:27

tomski kirjoitti:Tuleeko se veron suuruus nyt sitten tosiaankin olemaan vain valmistajan tekemän päästöilmoituksen varassa?
Siinähän on autotehtaille aimo myynnin lisäämiskeino, valehdellaan vaan arvot reilusti alemmiksi kuin mitä ne todellisuudessa ovat.
No, kai niitäkin valvomaan perustetaan sitten Suomen Tulliin kuusisataa tyhjänpäiväistä virkaa,,, :roll:


Verotukseen vaikuttaa myös maahantuojan automalliston kokonaislaatu saastuttavuuden suhteen. Tämän vuoksi eri valmistajat ovat tuoneet markkinoille malleja, joissa on aivan naurettavan pieni kone esim: Toyota AYGO ja Citroen C1. Nämä pienentävät malliston kokonaispäästöarvoja roimasti.

Minulla on muuten myös tuollainen AYGO vm-07... Kolme pyttyinen päristin. Parempaa kaupunkiautoa ei ole. Hieman tosin ääneskäs.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2094
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 21:33
Paikkakunta: Pori (Läntinen)

ViestiKirjoittaja teippari päivämäärä Ma Marras 05, 2007 19:29

Rostheboss unelmaa unelmaa. Eivät kaikki nyt velkaiset autonsa ostaneet suinkaan aio vaihtaa ensivuonna taas uuteen autoon ja siten kuitata tappionsa.
Unelmaa on myöskin haave, että tänään ostettu kalliimmanpäästön "ökyauto" olisi vuodenpäästä kultakimpale höpö höpö.

Oletkos koskaan ostanut ja myynyt autoja? jos olisit, et moisia väittäisi. Pienenä vinkkinä suosittelisin ottamaan pikaisesti rutkasti pankkilainaa ja ostamaan kaikki jäännöserät kaikista ökypeleistä. Jos teoriasi pitää paikkansa, et ensivuonna muuta teekään kuin hykertelet sievoisissa voittorahoissa, vilpittömät onnittelut hyvästä liikeideastasi.
teippari
 

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ma Marras 05, 2007 19:56

Köyhät noita miettii.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13944
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 12:13
Paikkakunta: Kingston Town

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:02

Meidän köyhien on nääs pakko miettiä että miten vähät rahansa käyttää. Toista se on tuollaisten varakkaiden piiloporvarien touhut.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13066
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

ViestiKirjoittaja teippari päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:06

raato kirjoitti:Köyhät noita miettii.


Juuri noin voi ollakin. Köyhtyy kyllä se rikaskin jos tämmöisillä verotusuudistuksilla ihan tavallisen rikkaan lompakolla käydään.
Kyllä tommoset 50 000 € korotukset auton hinnassa alkaa pistään miettiin, uskoisin.
teippari
 

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:10

Mikä panssariauto 50.000 euroa nousee?
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13944
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 12:13
Paikkakunta: Kingston Town

ViestiKirjoittaja Jiihoo päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:11

Kun ajelee vanhalla, niin ei tarvi miettiä uuden hintaa.
Käyttäjän avatar
Jiihoo
Kunniajäsen
Kunniajäsen
 
Viestit: 1980
Liittynyt: Ma Loka 17, 2005 14:56
Paikkakunta: Tossun alla

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:13

Jos on pakko funtsia, kuinka paljon auto tuottaa tappiota, ei kannata ostaa sitä ollenkaan. Ajelee taksilla.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13944
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 12:13
Paikkakunta: Kingston Town

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:16

Tai paljonko se kuluttaa,,,, :lol:
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13066
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:18

Äärimmäisen vähän on yksityiskäytössä autoja, joiden pito on kannattavaa. Ja naisia. Yksityiskäytössä.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13944
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 12:13
Paikkakunta: Kingston Town

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ma Marras 05, 2007 20:34

teippari kirjoitti:Rostheboss unelmaa unelmaa. Eivät kaikki nyt velkaiset autonsa ostaneet suinkaan aio vaihtaa ensivuonna taas uuteen autoon ja siten kuitata tappionsa.


Miten tämä tappio sitten vaikuttaa, jos et kerta autoa aio myydä? Typerää on miettiä peltipökäleen arvoa, mikäli sitä ei ole myymässä. Käytössä auton arvo on sama, on se sitten tonnin kalliimpi tai halvempi, perille pääsee silti. Mikäli taas autoa pitää esim. 5 vuotta, tasaantuu kärsitty tappio olemattomaksi. 5 vuotta vanhan auton myyminen/vaihtaminen on aina paljolti kauppamiehistä kiinni. Siinä hinta voi mennä useita tuhansia euroja suuntaan tai toiseen oikeaan hintaan nähden.


teippari kirjoitti:Unelmaa on myöskin haave, että tänään ostettu kalliimmanpäästön "ökyauto" olisi vuodenpäästä kultakimpale höpö höpö.


HEH HEH! Taidat nyt olla sekaantunut asiaan josta sinulla ei ole kuin mutu tietoa. Tälläkin hetkellä yritykset tuovat Suomeen ulkomailta ökyautoja siksi, että niitä ei täältä saa ostettua kuin sikamaisella jonotusajalla (M5 10kk). Asiakas siis ostaa mieluummin hieman käytetyn tämän vuotisen auton, ja maksaa siitä saman kuin uudesta, ML mersun kohdalla jopa enemmän (suuri haluttavuus, ja tilausaika 1,2 vuotta). Mikäli siis nyt ostat muutaman M5:n ja ML mersun kaupasta hintaan 110 000€ kappale, voit myydä autot seuraavana vuonna esim 130 000€/kappale ihmisille, jotka eivät halua odottaa autoaan yli vuotta, ja maksaa silti autosta 80 000€ enemmän. Vanhoja erikoisautoja ei kannata ostaa, vaan ainoastaan 06 tai 07. Niiden haluttavuus on taattu.

Toimenpide kuitenkin edellyttää, että sinulla on yritys, jonka vuoksi asiakkaat saavat luottamusta (takuu). Yksityisenä henkilönä tätä ei kannata harrastaa. Katsos nyt vaikka M.SIPILÄN kotisivuja, ja seuraa mitä tapahtuu. Myös kahden nimeltä mainitsemattoman Porilaisen autoliikken pihaan on ilmestynyt viimeviikon lopussa pari uutta ML mersua...


teippari kirjoitti:Oletkos koskaan ostanut ja myynyt autoja? jos olisit, et moisia väittäisi. Pienenä vinkkinä suosittelisin ottamaan pikaisesti rutkasti pankkilainaa ja ostamaan kaikki jäännöserät kaikista ökypeleistä. Jos teoriasi pitää paikkansa, et ensivuonna muuta teekään kuin hykertelet sievoisissa voittorahoissa, vilpittömät onnittelut hyvästä liikeideastasi.


En jaksa nähdä vaivaa moisen touhotuksen/tuoton takia. Tuskin yksikään autoliike edes myy näitä eniten hintaa nostattavia autojaan pois, vaan odottavat kiltisti ensi vuotta. Myisitkö sinä kämppäsi pois, jos tietäisit sen nostavan arvoa ensi vuonna 50 000€. Mikäli ajatusmaailmaasi seuraa, niin todennäköisesti.

Ainoa paikka, mistä näitä kalliimpia autoja pystyisi ostamaan, on liikkeet, joiden rahalliset varat eivät riitä auton seisottamiseen vaihtoautohallissa. Autot eivät näet ole autoliikkeen omia, vaikka ne sieltä myydäänkiin. Ne ovat myös suureksi osaksi rahoituksen alaisia, ja niissä on tarkat rahoutuksen raukeamisajat. Yleisesti noin 3-5kk. Köyhimpien liikkeiden on siis myytävä auto tuossa ajassa pois, tai sen jälkeen maksettava velka.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2094
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 21:33
Paikkakunta: Pori (Läntinen)

ViestiKirjoittaja teippari päivämäärä Ma Marras 05, 2007 21:07

HEH HEH Rostheboss. Itsehän nyt vedät mattoa jalkojesi alta. Ensin kehoitat ostamaan nyt kalliita pelejä ja toisaalta myönnät ettei se ole juurikaan mahdollista taavi tavalliselle, mainitset takuut rahoitus kiemurat sun muut, joten etköhän itse ole nyt liikkeellä mutu tuntumalla.

Tuo vertailusi kiinteistöbisneksen ja autobisneksen välillä on kerrassaan ontuvaa. Kannattaisikohan harrastaa tuota autobisnestä ensin vähänaikaa ja vasta sitten siirtyä sioituskohteisiin josta kiinteistöbisneksessä on kyse. Ja kuten mainitsin mikä estää ketään ryhtymästä autokauppiaaksi jos rahkeet riittävät. Kiinteistöalan verotuskiemurat ovatkin sitten asia erikseen.

"mitä tämä tappio sitten merkitsee" jos ei peltipökälettään myy.Vielä tänäpäivänäkin meillä ihmiset ostavat/sioittavat autoonsa 4-6 v investointina ja arvioivat sen olevan käyvää valuuttaa vaihtoehtona muulle pääomalle, eikä pelkästään vaihtoehtona seuraavaan uuteen autoon.

Siksi meillä pidetään niin hyvää huolta peltipurkeista , se on eräänlainen vakuus edelleenkin ja jos tuosta vakuudesta viedään sormia napsauttamalla iso osa pois kyllä silloin liikutaan väärillä vesillä.
teippari
 

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ma Marras 05, 2007 23:13

teippari kirjoitti:HEH HEH Rostheboss. Itsehän nyt vedät mattoa jalkojesi alta. Ensin kehoitat ostamaan nyt kalliita pelejä ja toisaalta myönnät ettei se ole juurikaan mahdollista taavi tavalliselle, mainitset takuut rahoitus kiemurat sun muut, joten etköhän itse ole nyt liikkeellä mutu tuntumalla.


Niin, taavi tavalliselle se on mahdotonta, sitä en ole missään vaiheessä kieltänyt. Kerroin kuitenkin myös sen, miten se on mahdollista.

teippari kirjoitti:Tuo vertailusi kiinteistöbisneksen ja autobisneksen välillä on kerrassaan ontuvaa. Kannattaisikohan harrastaa tuota autobisnestä ensin vähänaikaa ja vasta sitten siirtyä sioituskohteisiin josta kiinteistöbisneksessä on kyse. Ja kuten mainitsin mikä estää ketään ryhtymästä autokauppiaaksi jos rahkeet riittävät. Kiinteistöalan verotuskiemurat ovatkin sitten asia erikseen.


Ensinnäkin. Kiinteistöbisneksen verotuskiemurat ovat huomattavasti pienemmät kuin autokaupassa. Vertailun pistin mukaan siksi, kun sinä tunnut pitävän auton ostoa jotenkin monimutkaisena juttuna, josta ei mitenkään voi nyt enää hyötyä.

Voit tientenkin kysyä minulta lisää tietoa verotuksesta ja bisneksestä, mikäli haluat. Autan sinua mieli hyvin kummassakin.

teippari kirjoitti:"mitä tämä tappio sitten merkitsee" jos ei peltipökälettään myy.Vielä tänäpäivänäkin meillä ihmiset ostavat/sioittavat autoonsa 4-6 v investointina ja arvioivat sen olevan käyvää valuuttaa vaihtoehtona muulle pääomalle, eikä pelkästään vaihtoehtona seuraavaan uuteen autoon.

Siksi meillä pidetään niin hyvää huolta peltipurkeista , se on eräänlainen vakuus edelleenkin ja jos tuosta vakuudesta viedään sormia napsauttamalla iso osa pois kyllä silloin liikutaan väärillä vesillä.


Käyvää valuuttaa koska? 4-6vuoden päästä auton arvo on laskenut about 40-50%, joten ei ole investointina hyvä, ja ketään ei siihen usko. Mikäli taas tarkoitat, että auto on investointikohde, jonka voi myydä pois, kun rahat loppuu, olet väärässä. Autoa on hyvin vaikea myydä pois voitolla, mikäli et ole sitä ostanut voitonhaku tarkoituksella, joten taas on huono investointi.

Mikä eräänlainen vakuus auto on? kirjoittelet omistuisia. Perustele kirjoituksesi. Muuten niistä katoaa järki.

Auton ostot, joissa tavoitellaan pääomalle kasvua, suoritetaan ihan eri perustein, kun auton osto käyttöä varten. Mikäli haluat, voin neuvoa sinua siinäkin.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2094
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 21:33
Paikkakunta: Pori (Läntinen)

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ma Marras 05, 2007 23:34

Tiedän ihmisiä jotka vaihtavat parin kolmen vuoden välein lähes ajamattomia autojaan uusiin, perusteena että;

"Kun myyjä sanoi että se kannattaa kun siitä vielä saa jotain,,"

Käsitykseni mukaan näitä tällaisia "sijoittajia" on paljonkin liikkeellä.
Minulle on silti aivan sama vaikka joku vaihtaisi autoaan päivittäin.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13066
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

ViestiKirjoittaja Åke päivämäärä Ti Marras 06, 2007 16:56

Edelleenkään eivät pienikulutuksiset dieselautot tule Suomessa menemään kaupaksi.
Käyttäjän avatar
Åke
Universiaalinen Kunniajäsen
Universiaalinen Kunniajäsen
 
Viestit: 3901
Liittynyt: Ma Marras 28, 2005 17:07

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ti Marras 06, 2007 19:52

Åke kirjoitti:Edelleenkään eivät pienikulutuksiset dieselautot tule Suomessa menemään kaupaksi.


Miten perustelet?
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen
 
Viestit: 4336
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 09:07
Paikkakunta: Joen pohjoispuoli

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ti Marras 06, 2007 20:03

Åke kirjoitti:Edelleenkään eivät pienikulutuksiset dieselautot tule Suomessa menemään kaupaksi.


Haluaisin myös kuullu perustelut tälle hämmentävälle väitteelle?

Edelleenkään ihmiset eivät tule muuttamaan kaupunkeihin asumaan.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2094
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 21:33
Paikkakunta: Pori (Läntinen)

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Marras 06, 2007 20:29

Ihmiset muuttavat jo kaupunkeihin asumaan, itse asiassa maalta pako alkoi jo 60-luvulla.
Mutta mistä veli Åke on saanut päähänsä tuon hykerryttävän tiedon pienikulutuksisten dieselautojen huonosta menekistä?
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13944
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 12:13
Paikkakunta: Kingston Town

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Marras 06, 2007 21:18

itse asiassa maalta pako alkoi jo 60-luvulla.


Korjaus: Itse asiassa tuolloin alkoi maalta pois pakottaminen.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13066
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

ViestiKirjoittaja Åke päivämäärä Pe Marras 09, 2007 18:05

Väliraha ei autokaupassa muutu. Voisi kuvitella, että ne, joilla on rahaa ajavat edelleen isoilla bensakoneilla hinnoista riippumatta.
Käyttäjän avatar
Åke
Universiaalinen Kunniajäsen
Universiaalinen Kunniajäsen
 
Viestit: 3901
Liittynyt: Ma Marras 28, 2005 17:07

ViestiKirjoittaja teippari päivämäärä Pe Marras 09, 2007 18:16

[quote="Rosstheboss"]

Voit tientenkin kysyä minulta lisää tietoa verotuksesta ja bisneksestä, mikäli haluat. Autan sinua mieli hyvin kummassakin.

Kiitos vaan mutta ei kiitos. Olen ihan itse tarpeeksi viisas noissa bisnes kuvioissa ja verotuksesta huolehtii yhteiskunta, joten jään tällä kertaa peesaamaan ehdotustasi.
teippari
 

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä La Marras 10, 2007 12:47

Jiihoo kirjoitti:Kun ajelee vanhalla, niin ei tarvi miettiä uuden hintaa.

Tuota asennetta olen myös pyrkinyt menettelemään. Merkki ei ole ollut koskaan mikään status ja auto kuitenkin on pelkkä kulkeneuvo paikasta A paikkaan B. Eikä myöskään itsetunto ole muuttunut autonm myötä, on sitten nokalla lukenut Volvo, Mersu tai Fiat. Samaa terästä, kumia ym. ovat.

Niin ja lisätäkseni auto on iso rahareikä johon saa uppomaan tuohta niin paljon kuin sielu sietää. Toiset ovat tuupanneet talon hinnan niihin ym. Mutta ihmiset arvostaa niin paljon eriasioita kuitenkin. Toiset voivat lykätä sen talon hinnan autoon, veneeseen ja toiset taas soittokamoihin + studioon jne.
Never too old to ROCK!
http://www.relmu.fi
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi
Universiaalinen Vapaajäsen
Universiaalinen Vapaajäsen
 
Viestit: 9131
Liittynyt: Su Elo 29, 2004 18:32
Paikkakunta: Reposaari

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Joulu 25, 2007 22:16

Suomessa on aina kiroiltu poikkeuksellisen korkeata autoveroa. Mutta onko kukaan tullut koskaan ajatelleksi, että miksi se on niin korkea täällä Suomessa?

Mikä Suomessa on niin poikkeuksellisen erikoista ja kallista, siis sellaista mitä ei ole missään muualla maailmassa, että se pitää rahoittaa varastamalla suomalaisilta autoilijoilta "laillisesti" autoveron muodossa?

Miten monet muut maat pystyvät hoitamaan asiansa ilman tällaista "rangaistusveroa"?
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13066
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

EdellinenSeuraava

Paluu Moottoriajoneuvot ja liikenne

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa