Saabin konkurssi

Keskustelua autoista, moottoripyöristä, mopoista, ajoneuvojen korjauksesta ja kunnostuksesta, Porilaisesta liikennekulttuurista...

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja W-line päivämäärä To Helmi 24, 2011 11:17

japeri kirjoitti:
W-line kirjoitti:Ajoin joskus sellaisen vanhan (sämpylä) mallin V4 Saabin Turusta Poriin kauheessa lumimyräkässä. Kyllä se ainakin silloin tuli kuin juna läpi lumen ja jään. Siinä oli kapeat ja korkeat nastarenkaat alla ja hyvin pelasi. Se oli melkein uusi. Omituista oli se että tuntui niin kuin olisi kaivossa istunut. Mutta pääasia että oli tosi lämmin ja hyvä ajaa.

Tätä juur tarkoti. Ikä tekkee jossaivaihees pikku tepposet vaik olis kuinkaki Tolokun miäs. Siin saapis oli polkimet siäl ja tratti tual, eilainkaa samas linjas ja vei pensaa enempi ku vanha Ameriikaraura roiske. Noh ajo kyl luanas jollaitaval. Sevaa oli nii luannottoma olose näköne.
Kehe-Hehe. :lol: Niija Huament :!:

Huament vaa. Kyl ne petaalit oli siä jalkatilas kans. Eikä siin paljon muut tarvinnu ko kaasupoljint. Ja kyl sil tankillisel Turust Porrii pääsi. Ja kyl se rattiki ihan käsie ulottuvil oli.
Tee ekoteko. Älä lisäänny.
Nyt on hyvä aika aloittaa laihdutuskuuri. Niin kuin aina.
W-line
Vapaajäsen
Vapaajäsen
 
Viestit: 7649
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 13:01

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä To Helmi 24, 2011 13:18

Persoonallinen auto.
Kuljettajan istuin oli sivusuunnassa vinossa ja se aikaan sai tunteen ratin ja polkimien sijoittelusta.
Hyvin tähän vähän vinoon ajoasentoon tottui ja maantiellä mentiin vakaasti kuin kiskoilla.
Hieno peli Saab 96.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2768
Liittynyt: To Loka 26, 2006 09:10

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Helmi 24, 2011 13:28

96 Saapis oli 1 ainoo hianous joka oli jäänne 2tahti moottorillisest Saapist. Vapaakytkin. Semmone oli aikoinas kans Jenkkiautois jos oli 3 vaihret ja sähköne ylivaihre. Tosihiano keksintö eitarttenu painaa kytkint vaihteit vaihrelles, mukko liikkeel lähteis. Sai sen kiinteekski vivust vetämäl
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Helmi 24, 2011 13:39

Noin 30 v sitten ajoin sukulaistädin kajakkikaksikolla yhteen putkeen Pori - Hki - Pori.
Ihmettelin kun kaasujalan polvi vihoitteli ja viilteli pari päivää sen keikan jälkeen,
kunnes joku tiesi sanoa että siinä kajakissa kuski istuu polvet ihan luonnottomassa asennossa.
Paluumatkalla satoi vettä aivan kaatamalla kun Turun moott.tiellä kuskin pyyhin varsineen lensi yhtäkkiä pöpelikköön.
Ajoasento parani entisestään kun jouduin vielä kurottelemaan näkyvyyttä apukuskin puolelta.

No, myöhemminkin jouduin hieman kajakoimaan ja kyllähän siitä ihan hyväkin ajoasento löytyi, kunhan pääsi juonesta kiinni.
Lämmin oli, bensaa vei paljon, ja hyvin ryömi lumihangessa. Tavaratila ja takapenkki aivan olemattoman kokoiset.
Etenkin tuo takapenkin lyhyys harmitti nuorta miestä suunnattomasti, mutta sain asian korjattua siirtymällä amerikanautoihin. :roll:
Vapaakytkin oli erikoinen varuste, ilmeisesti kaksitahtikauden peruja.

Hienoahan sellaisella olisi nykyäänkin talvet ajella.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13056
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Helmi 24, 2011 13:55

tomski kirjoitti:Noin 30 v sitten ajoin sukulaistädin kajakkikaksikolla yhteen putkeen Pori - Hki - Pori.
Ihmettelin kun kaasujalan polvi vihoitteli ja viilteli pari päivää sen keikan jälkeen,
kunnes joku tiesi sanoa että siinä kajakissa kuski istuu polvet ihan luonnottomassa asennossa.
Paluumatkalla satoi vettä aivan kaatamalla kun Turun moott.tiellä kuskin pyyhin varsineen lensi yhtäkkiä pöpelikköön.
Ajoasento parani entisestään kun jouduin vielä kurottelemaan näkyvyyttä apukuskin puolelta.

No, myöhemminkin jouduin hieman kajakoimaan ja kyllähän siitä ihan hyväkin ajoasento löytyi, kunhan pääsi juonesta kiinni.
Lämmin oli, bensaa vei paljon, ja hyvin ryömi lumihangessa. Tavaratila ja takapenkki aivan olemattoman kokoiset.
Etenkin tuo takapenkin lyhyys harmitti nuorta miestä suunnattomasti, mutta sain asian korjattua siirtymällä amerikanautoihin. :roll:
Vapaakytkin oli erikoinen varuste, ilmeisesti kaksitahtikauden peruja.

Hienoahan sellaisella olisi nykyäänkin talvet ajella.

Kummalla päällä? Etu vai Takapäällä? Yllees ne kaikki katkes takapenki erest. Etupää kyl tuli peril peräpääst eiollu varmuut. Sama homma ku menin joskus Torilt Forsteeni Paavo Linja-autoo istuu, ni kuski huusi et tulkaa istuu etupäähä se mennee iha varmasti Kalaholmaa. Peräpääst eiol varmuut. Kori oli poikki takasilla päält, penkit paino klasiruurut pois paikaltas, ne lepatti kummitiivisteittes varas.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä To Helmi 24, 2011 15:52

Saabissa ja Wartburgissa on ollut vapaakytkimet, ei taida muista merkeistä löytyä.
Hienoja ratkaisuja ja ainakin niissä (Saabissa ja Wartburgissa) mitä itellä on ollut toimi hienosti. Melko pehmeästi kytkeytyi takaisin vetoon.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2768
Liittynyt: To Loka 26, 2006 09:10

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Helmi 24, 2011 16:37

Ameriikkalaiset manuaalivaihteiset (Ylivaihteiset). Stuudepakkeri lark (Israili). Kaiser Henry j (Israili).Letukat (Kanada).Saappi (Ruatti). Varppuri. Zvikkautti Trabantti (Itäsaksa). Syrena(Puolalainen) Näissä ainakin oli/on vapaakytkin.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä To Helmi 24, 2011 17:37

Ei liene kohtuutonta, että pyydän herroja palaamaan ajassa noin 30-40 vuotta nykyaikaan. Kun otin aiheen esille (saabin konkurssi) joka nyt mitä todistettavimmin oli pelkkää suurta hätiköintiä koko hokema. Vanha ysi kutonen oli aikanaan hieno peli, mutta kehoittaisin kiinnittämään huomion uusimpaan saab mallistoon varsinkin nyt julkistetun 9-5 farkkumallin myötä. Ennakkokuvat julkistettiin eilen ja voisi kyllä sanoa ettei markkinoilla ole yhtään noin tyylikästä farkkua tällä hetkellä myynnissä. Googlettakaa ruotsalaista lehdistöä, niissä oli enemmän kuvamateriaalia.
Haluaisin olla puolueeton ja myöntää,että muotokieli menee ohi jopa baijerilaisten farkkujen. Uskompa, että saabin pelastajalta, sveitsin pojalta tipahtaa iso lasti sydämmeltä tuote on yksinkertaisesti upea. Peugeot julkistaa uuden 508 farkun samoihin aikoihin kuin saab, saas nähdä kuinka taistossa käy.
Saab on hivenen kalliihko, mutta ilmeisesti myös tekniikka ja laatu on kohdallaan. Kommentteja uusimmasta saabista mielellään, vanhat 96:set voimme käsitellä mobilistisarjassa.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen
 
Viestit: 1985
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:24
Paikkakunta: Satakunta (tilapäisesti)

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Helmi 24, 2011 18:35

Olen kyllä hyvin harvoin perusporilaisen nähnyt puolustavan ruotsalaista tuotetta samalla tarmolla kuin mitä jäsen Kupari tekee.
Ehkä "Saabismi on sairaus"? Sittenkin?
http://www.facebook.com/group.php?gid=109013875818314
:wink:
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13056
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja W-line päivämäärä To Helmi 24, 2011 18:36

kupari kirjoitti:Ei liene kohtuutonta, että pyydän herroja palaamaan ajassa noin 30-40 vuotta nykyaikaan. Kun otin aiheen esille (saabin konkurssi) joka nyt mitä todistettavimmin oli pelkkää suurta hätiköintiä koko hokema. Vanha ysi kutonen oli aikanaan hieno peli, mutta kehoittaisin kiinnittämään huomion uusimpaan saab mallistoon varsinkin nyt julkistetun 9-5 farkkumallin myötä. Ennakkokuvat julkistettiin eilen ja voisi kyllä sanoa ettei markkinoilla ole yhtään noin tyylikästä farkkua tällä hetkellä myynnissä. Googlettakaa ruotsalaista lehdistöä, niissä oli enemmän kuvamateriaalia.
Haluaisin olla puolueeton ja myöntää,että muotokieli menee ohi jopa baijerilaisten farkkujen. Uskompa, että saabin pelastajalta, sveitsin pojalta tipahtaa iso lasti sydämmeltä tuote on yksinkertaisesti upea. Peugeot julkistaa uuden 508 farkun samoihin aikoihin kuin saab, saas nähdä kuinka taistossa käy.
Saab on hivenen kalliihko, mutta ilmeisesti myös tekniikka ja laatu on kohdallaan. Kommentteja uusimmasta saabista mielellään, vanhat 96:set voimme käsitellä mobilistisarjassa.

Lisäksi uskon että Saabit tulevat olemaan turvallisuustestien kärjessä. Ei todellakaan kannata muistella tai yrittää vertailla niitä vanhoja kotteroita nykyajan laitteisiin.
Tee ekoteko. Älä lisäänny.
Nyt on hyvä aika aloittaa laihdutuskuuri. Niin kuin aina.
W-line
Vapaajäsen
Vapaajäsen
 
Viestit: 7649
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 13:01

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Helmi 24, 2011 19:18

Voi ei tehräänks niit Enite-Enite saappei viäläki. Tehras-tehtaat misliäKiinas olis ehrottomasti tarttenu päästää päivilt (konkkurssii) Sen kuulus ol sillai et tiättyy asijaa vaa tiäty aikaa, vaik tehräähä Larraaki viäl seo sit taas hyvä auto.Pösö on mitä on elikkä ei sitte kummakkaa Saappi ja pösö mun rähmäsis silmissäni yhtikäs mittää. Täst asijast o liikkeel muitaki versioit. :)
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä To Helmi 24, 2011 21:30

W-line kirjoitti:Lisäksi uskon että Saabit tulevat olemaan turvallisuustestien kärjessä. Ei todellakaan kannata muistella tai yrittää vertailla niitä vanhoja kotteroita nykyajan laitteisiin.

Minä taas uskon että Saab 96 olisi ollut turvallisuustestien kärjessä, jos niitä olisi silloin tehty.
Kyse nyt kuitenkin on teknisistä rakenteista, ei uskosta.
Vanhoja kotteroita voi hyvin vertailla nykyajan laitteisiin. Pitää vaan osata tehdä se oikein.
Kaikkea vanhaa :vanhus kannattaa muistella, jos muistilohko antaa siihen mahdollisuuden.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2768
Liittynyt: To Loka 26, 2006 09:10

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä La Helmi 26, 2011 10:40

tomski kirjoitti:Olen kyllä hyvin harvoin perusporilaisen nähnyt puolustavan ruotsalaista tuotetta samalla tarmolla kuin mitä jäsen Kupari tekee.
Ehkä "Saabismi on sairaus"? Sittenkin?
http://www.facebook.com/group.php?gid=109013875818314
:wink:


Perusporilainen, eikö sellaisella voisi olla positiivisia ajatuksia ruotsalaisesta tuotteesta? En kuulu mitenkään fanaatikkoihin saabin suhteen, mutta automaailmaa jonkin verran tuntevana käsittelen aihetta puoluettomasti. Herra tomskin linkitystä en käsitä ollenkaan, minulla ei ole mitään tekemistä naamakirjan kanssa, enkä sellaiseen tule koskaan liittymäänkään.
Toivon aiheesta avointa keskustelua ja esim: ajokokemukset uudesta saabista ovat tervetulleita tähän keskusteluun. Itse en vielä ole ehtinyt koeajaa uutuutta, mutta ensiviikolla aion (jos vapaata töistä siunaantuu) mennä ajamaan tuon saabin.
Tietääkseni,Suomessakin on vielä alihankkioita saabille, joten lienee parasta toivottaa onnea ja menestystä kyseiselle merkille, varsinkin nyt kun Suomen lippulaiva nokia on uppoamassa.
Saab tulee menestymään maailmanmarkkinoilla nokia ei.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen
 
Viestit: 1985
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:24
Paikkakunta: Satakunta (tilapäisesti)

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä La Helmi 26, 2011 12:24

Kyl siin turhapäi herrää aamukuurelt töihi. jos meinaa siält Saappiraha kerät. siin täytyy oikee tosissas lähtee aikasi aamul se Saapi takkii, oli sit lämmin tai kylmä tai sattaavet/lunt ja viäl kesälomarahanki pistää kii. Saappi o varma sijotus 15 vuare pääst siit saa Teenalt 500€ :kahvilla
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja Pöpi päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 02:29

tomski kirjoitti:Olen kyllä hyvin harvoin perusporilaisen nähnyt puolustavan ruotsalaista tuotetta samalla tarmolla kuin mitä jäsen Kupari tekee.
Ehkä "Saabismi on sairaus"? Sittenkin?
:wink:


Saabismi on psykiatrisista sairauksista vakavimpia :blaah

En ole perusporilainen mutta mitä automerkkiä sitä pitäisi sitten puolustaa? :eitajuu

Ruotsin autoteollisuus työllistää myös porissa. :rollis
Järjetöntä analyysia jo vuodesta 2018............eli............ vihloo riittävästi.........muistaakseni???
Käyttäjän avatar
Pöpi
Kunniajäsen
Kunniajäsen
 
Viestit: 1019
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 00:41

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 23:44

Koska nyt olen kokenut ihmeen "olen nähnyt helga neidin kylvyssä ah ihanaa" eli koeajanut uuden saabin, voin kommentoida asiaa.
Kuljettajan paikalla istuen tuntuu auto suurehkolta, miltä saab ei aiemmin ole tuntunut. Koelauta ym interiöör muistuttaa (kieltämättä) tutunturvalliselta saabilta. Ainoa joka minua häiritsi koeajoyksilössä oli nahkasisustus, en henk kohtaisesti pidä nahkaa ihan parhaana materiaalina jakkaroihin. Ajossa auto oli miellyttävän hiljainen ja tehoa turbomoottorista lähti kiitettävästi. Takapenkillä tunsi olonsa kuin valtiovieraaksi, tilaa riitti ja korinmuotoilu antaa hyvän suojan uteliailta. En ole mikään Peter Geitell laatimaan raporttia koeajosta, mutta uskallan povata tälle tuotteelle menestystä opel insigian tapaan.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen
 
Viestit: 1985
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:24
Paikkakunta: Satakunta (tilapäisesti)

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 23:50

Onks siinä vieläkin Ooppelin kone?
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.
 
Viestit: 13056
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:59

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä La Maalis 12, 2011 00:08

tomski kirjoitti:Onks siinä vieläkin Ooppelin kone?


Eiköhän se ole se gm:än suunnittelema pata.
Jos googlettaa saab9-5 niin saa aika mukavia sivuja nähtäväkseen, mielestäni katsomisen arvoista tavaraa.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen
 
Viestit: 1985
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:24
Paikkakunta: Satakunta (tilapäisesti)

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ke Maalis 16, 2011 04:07

Näistä autoasioista on niin monta mieltä kuin miestäkin. Kuka kehuu yhtä toinen toista ja kolmas saabbia neljäs Akkaansa. Totuuttahan emme löydä tästä asiasta väittelemäll. Jossain vaiheessa uppoavat niin Nokia kuin Saabbikin. Minä ainakin odotan automarkkinoille tulevan todellisia uutuuksia jota voisi sitten kehua retostella. Nämä nykykulkupelithän pohjautuvat suurelta osin yli 100 vuotta vanhaan tekniikkaan. Aika hyvin toimivaan kylläkin. Ainoa todellinen parannus alkuautoihin nähden on ettei Foortti enää lähde käymään astinlautaa potkimalla, eikä nokasta Salamaraudalla veivaamalla. Elikkä on muisteltava vanhoja jos uusia autoja ajattelee.

:vanhaparta
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä To Huhti 07, 2011 10:37

Hälyttäviä uutisia Saabin tuotannossa, joka on keskeytetty ja useampi alihankkija sanoutunut irti toimitussopumuksista.
Ei Hollantilainen Spycer taida pystyä Saabia elvyttämään ja auto jäänee historiaan, kuten moni muukin merkki on jäänyt.

Vastaan tässä samalla Japerille, joka kysyi tuosta kuvakkeesta (avatar) täällä paremmin asiaan sopivalla palstalla, ettei vaalikeskustelu häiriinny.

Kyseessä Tatra T 77 -mallinen Tsekkoslovakkialainen arvoauto (samalla hinnalla sai 3 Skoda Popularia).
T 77 mallia valmistettiin vuosina 1933 -1936 101 kpl ja rinnakkaista T 77 A mallia vuosina 36 - 38 154 kpl.
Varustettu pitkittäin takana olevalla ilmajäähdytteisellä V8 moottorilla, 3380 cm3, 55,2 kw, 148 nm, 145 km/h ja kulutus 14 - 16 l/100 km.

Tatra Plan mallia valmistettiin 1946 - 1952 välisenä aikana.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen
 
Viestit: 2768
Liittynyt: To Loka 26, 2006 09:10

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Huhti 07, 2011 15:22

Olen tommosia Tatroja käynyt joskus 70 luvulla katsomassa jossain Satakunnan syrjäkylässä niitä oli kuusen alla 2 kpl, enkä muista missäpäin kyseiset autot olivat, mutta yritän ottaa paikasta ystäviltäni/tovereiltani selvää jotka olivat kanssani matkassa silloin, että josko he muistaisivat. Pari kertaa olen 50 luvulla ollut Tatran kyytissä Porissa. Muistaakseni vuonna 57. Nii Saappi joutaa kans men historiijaa. Tää ny o vaa mu miälipitteeni.

:vanhaparta
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Re: Saabin konkurssi

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä La Helmi 08, 2014 16:59

Saapit meni (Onneks) ja tilal Uuteekupunkii tuli Mersu,mikä ei välttämäti ol ollenkaa huano asija. Porukka pääsi töihi!
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen
 
Viestit: 10972
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 23:48
Paikkakunta: Kyläsaaren synkät perämettät.

Edellinen

Paluu Moottoriajoneuvot ja liikenne

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa