Mistä minä olen?

Keskustelua autoista, moottoripyöristä, mopoista, ajoneuvojen korjauksesta ja kunnostuksesta, Porilaisesta liikennekulttuurista...

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Re: Mistä minä olen?

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ma Syys 23, 2013 18:09

63-vuotta sitten syntyi Saksassa Volkswagen-konserniin uusi automalli, joka ristittiin Transportteriksi ja tunnetaan myös nimellä hippibussi, rakkauden vuosikymmenen 60-luvun mukaan, mihin vuosikymmeneen tämä 1950 syntynyt yhä vieläkin vahvasti liitetään.
Malli yleistyi nopeasti ja valtasi markkinoita kaikkialta maailmasta. 10 miljoonaa heitä on tiettävästi rakennettu.

Viimeiset vuodet on tuotantoa ollut vain Brasiliassa. Brasiliassa on tullut voimaan laki missä valmistetettavilta autoilta vaaditaan turvatyyny ja lukkiutumattomat jarrut. Volkswagen-konserni ei ryhdy tuotantolinjoja muuttamaan ja niin tämä kaikille ja kaikkialla tuttu malli jää pois tuotannosta ja aikansa legenda hiipuu museoon.

Meillä kaikilla on varmasti paljon muistoja tästä VW:n takatuupparista ja uskoisin myös että ne on pitkälti myönteisiä.
Omat kokemukseni ovat muutaman vuoden ajalta 1980-luvulta. Hyvä ajettava ja myös luoetettava pakettiauto. Talvella pakkasi olemaan hieman viileä. Ilmajäähdytteinen takatuuppari, joten lämpöä ei oikein saatu siirrettyä avaraan sisätilaan, autossa oli jo puhallin tosin heikosti haaleaa ilmaa tuulilasille antava. Hankalin vaiva oli kaasupolkimen jäätyminen, joten tentunhajua joutui aika-ajoin haistelemaan. Silloin ei vielä puhuttu lisälämmittimistä tiedä oliko heitä, ei ainakaan yleisesti.

Kuitenkin hieno aikansa kulkupeli.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ma Syys 23, 2013 21:24

Oli monis Folkkareis, nii paketti ko henkilömallissakki Eberpächer Pensalämmittimmii jokka toimi 6 voltil. Sai lisävarusteen, maahatuaja vissii asensi?
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ti Syys 24, 2013 07:45

MaAl kirjoitti:63-vuotta sitten syntyi Saksassa Volkswagen-konserniin uusi automalli, joka ristittiin Transportteriksi ja tunnetaan myös nimellä hippibussi, rakkauden vuosikymmenen 60-luvun mukaan, mihin vuosikymmeneen tämä 1950 syntynyt yhä vieläkin vahvasti liitetään.
Malli yleistyi nopeasti ja valtasi markkinoita kaikkialta maailmasta. 10 miljoonaa heitä on tiettävästi rakennettu.

Viimeiset vuodet on tuotantoa ollut vain Brasiliassa. Brasiliassa on tullut voimaan laki missä valmistetettavilta autoilta vaaditaan turvatyyny ja lukkiutumattomat jarrut. Volkswagen-konserni ei ryhdy tuotantolinjoja muuttamaan ja niin tämä kaikille ja kaikkialla tuttu malli jää pois tuotannosta ja aikansa legenda hiipuu museoon.

Meillä kaikilla on varmasti paljon muistoja tästä VW:n takatuupparista ja uskoisin myös että ne on pitkälti myönteisiä.
Omat kokemukseni ovat muutaman vuoden ajalta 1980-luvulta. Hyvä ajettava ja myös luoetettava pakettiauto. Talvella pakkasi olemaan hieman viileä. Ilmajäähdytteinen takatuuppari, joten lämpöä ei oikein saatu siirrettyä avaraan sisätilaan, autossa oli jo puhallin tosin heikosti haaleaa ilmaa tuulilasille antava. Hankalin vaiva oli kaasupolkimen jäätyminen, joten tentunhajua joutui aika-ajoin haistelemaan. Silloin ei vielä puhuttu lisälämmittimistä tiedä oliko heitä, ei ainakaan yleisesti.

Tuohon edellä kirjoitettuun, jonka otin Ylen tekstiteeveestä, pitää suhtautua suurella varauksella. Volkswagenin sivuilla on myynnissä Transporter-malli, useampana versiona ja kaikilla turvavälineillä varustettuna.
Tiedä sitten jotain häikkää kuitenkin?
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ti Syys 24, 2013 09:50

MaAl kirjoitti:
MaAl kirjoitti:63-vuotta sitten syntyi Saksassa Volkswagen-konserniin uusi automalli, joka ristittiin Transportteriksi ja tunnetaan myös nimellä hippibussi, rakkauden vuosikymmenen 60-luvun mukaan, mihin vuosikymmeneen tämä 1950 syntynyt yhä vieläkin vahvasti liitetään.

Tuohon edellä kirjoitettuun, jonka otin Ylen tekstiteeveestä, pitää suhtautua suurella varauksella. Volkswagenin sivuilla on myynnissä Transporter-malli, useampana versiona ja kaikilla turvavälineillä varustettuna.

Oliskoha siin hinta/tyylisuhre ruvennu tokkimää?
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja W-line päivämäärä Ti Syys 24, 2013 11:00

japeri kirjoitti:
MaAl kirjoitti:

Oliskoha siin hinta/tyylisuhre ruvennu tokkimää?

Minä sain sellaisen käsityksen että se ei enää täytä Trafin, tuon kaikenasian kaikkivaltiaan, sääntöjä.
Tee ekoteko. Älä lisäänny.
Nyt on hyvä aika aloittaa laihdutuskuuri. Niin kuin aina.
W-line
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ti Syys 24, 2013 19:01

Yritin selvitellä Volkswagen Transporter in valmistuksen nykytilaa ja jotain selvisi, en tosin missään lopettamustuomiota nähnyt.
Kyse Ylen uutisessa lienee ollut mallista T2, jota on valmistettu Saksassa vuoteen 1979 ja Meksikossa vuoteen !986 asti ja nyt valmistetaan Brasiliassa, mallinimellä Volkswagen Kombi. Tämä malli on se "kukkaiskansan" bussi.

Nykyisin myynnissä on Saksassa ja Indonesiassa valmistettava T5. Valmistus aloitettu 2003 ja faselift tullut 2009.

Nykyisen tietämykseni perusteella vaikuttaa ja on todennäköistä, että Brasiliassa valmistettava Volkswagen Kompi tullee tiensä päätökseen, eikä kuten Yle kertoi Transportter.
Niin se usko uutisiin rapisee, on sentään vielä Satakunnan Kansa.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ti Syys 24, 2013 19:28

Satakunnakansa valehtellee yhtpaljo ko määki Ja joka aamu kannetaa kottii, ninko minukki!
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ti Syys 24, 2013 21:56

japeri kirjoitti:Satakunnakansa valehtellee yhtpaljo ko määki Ja joka aamu kannetaa kottii, ninko minukki!

Vaikkakin, se kuitenkin oikasee seuraavana päivänä.
Hyvää palvelua, kotiin tuovat. Ei ihan sisälle, portinpieleen, kuitenkin :wink:
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ti Loka 29, 2013 15:18

Kuka minä olen?
Huomiota herättävä sivuprofiili on visuaalisesti mielenkiintoinen tuulilasiin yhdistyvien kattokaarien ansiosta. Ratkaisut korostavat tilavaa ja avaraa matkustamoa sekä suuria ikkunoita.
Alumiinikaarien keskiosa tukee auton rakennetta tyylikkäästi ja käytännöllisesti. Veistokselliset kyljet korostavat puolestaan auton atleettisempaa muotoilua.
Auton keula on huipputekninen ja visuaalinen ilme herättää huomiota erikoiskattotankojen ja uusien LED-valojen ansiosta.
Horisonttaalinen moottoritila ja LED-päivävaloihin ulottuvat tunnukset kertovat merkin uudesta muotoiluidenteteetistä.
Led-takavaloissa on innovatiivinen , upotettu 3D-efekti, joka tuo malliin futuristista tyylikkyyttä.
Ilmavat ja tilavat sisätilat on suunniteltu loft-henkiseksi tilaksi. Avaraa vaikutelmaa vahvistavat vakiovarustukseen kuuluva panoraamatuulilasi. Tässä autossa onkin enemmän lasipintaa kuin muissa segmentin malleissa:5,70 neliömetriä.
Valkoiset LED-valot lisäävät mukavuutta pimeässä luomalla kotoisan ja viihtyisän tunnelman. Valot sijaitsevat katossa, säilytyslokeroiden taustavaloissa, etistuinten takaosan tarjottimissa sekä ovien sisäkahvoissa.
Etuistuin on saatu näyttämään yhtenäiseltä sohvakokonaisuudelta verhoilulla ja graaffisella ilmeellä. Matkustajan Relax-istuin lisää entisestään mukavuutta ja se sisältää edessä pohjetuen. Lisäksi kuljettajan ja etumatkustajan istuimiin on saatavilla hierontatoiminto.
Kojelaudan keskiosassa on valaistu säilytyslokero, jossa on audioliitäntä, USB-liitäntä ja 230 V:n pistorasia älypuhelimen tai taulutietokoneen liittämiseen.

Minua on saatavissa 15:nä eri versiona, 26.307.79 € - 40.800,73 hinnoissa.
Ja on minulla myös pikkuveli 14:nä eri versiona hinnoiltaan 24.996,14 - 35.697,50 euroa.

Siinä lienee ainakin kaksi erillistä kohtaa mistä merkin tunnistaa?
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä To Loka 31, 2013 19:39

Ei tunnu nimeä ja mallia löytyvän, joten annan lisävihjeitä.
Eurooppalainen melkein satavuotias merkki, joka myös pitkälti tunnetaan omaperäisistä toteutuksistaan. Kyseistä mallimerkintää on käytetty vuodesta 1998 ja se juontaa Espanjasta. 7-paikkainen, pikkuveli viisi penkkinen.

Tunnettuja tietämiäni merkin käyttäjiä on ollut Aidensfieldin kylän lääkäri ja meidän akka. Akalla oli jopa sama mallimerkintä.

En ole kyseistä autoa nähnyt, tiedot perustuvat Voilasta lukemaani esittelyyn ja sillä perusteella voi todeta, että kauan sitä on odotettu ja nyt se on tullut eli parasta mitä rahalla saa, siinä hinta ja laatu kohtaavat. Täydellistä, kaikki osa-alueet täyttävää autoa on odoteltu ja nyt se on saatavana, jopa Suomessa.
Eikä liene kenellekään yllätys, että se syntyi ja aikaansaatiin juuri tältä valmistajalta, siksi oma- ja kovapäisiä suunnittelijoita ja toteuttajia merkillä on aina ollut, tosin viime vuosina kompromisseihin taipuvaisempina, ehkä siinä osaratkaisu tähän taivaalliseen luomukseen. :pomppii :jahuu

Lukekaapa arvostetun autolehden (Voila) 14-vsivuinen esittely, tulette samaan tulokseen kyseisestä autosta.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Loka 31, 2013 19:57

Envaa noistakaa vihjeist hönnää. Määoo vissii iha tyhmä?
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja tuomas päivämäärä Pe Marras 01, 2013 08:32

Citroen C4 Picasso Loft ?
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
Käyttäjän avatar
tuomas
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja W-line päivämäärä Pe Marras 01, 2013 09:25

Mercedes-Benz B200 CDI AutoTronic Sport. Nordic Modification. Valmistusmaa Saksa /Meksiko. 8)
W-line
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Pe Marras 01, 2013 11:33

tuomas kirjoitti:Citroen C4 Picasso Loft ?

Sehän se tarkemmin Citroen Grand C4 Picasso.

Pitää mennä tutustumaan ja toteamaan vastaako Voilasta lukemani kuvaus auton erinomaisuutta.
Lähinnä kiinnostaa nähdä ja kokea mainittu loft henkisyys, Relax-istuin ja veistokselliset kyljet. Unohtamatta panoraama-tuulilasia ja etuistuinten antamaa hieronta elämystä.

Autolehtien esittelyt pitävät melko hyvin paikkanssa. Tämä Voila on Auto-Bonin kustantama julkaisu, tuskin sillä merkitystä on, jos onkin niin jotain pientä sievistelyä noin kohtuuden rajoissa voi esiintyä. Näkemällä ja kokemalla selviää. Kerron sitten onko Saksalaisten syytä vavista?
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä La Marras 02, 2013 12:34

MaAl kirjoitti:
tuomas kirjoitti:Citroen C4 Picasso Loft ?

Sehän se tarkemmin Citroen Grand C4 Picasso.

Pitää mennä tutustumaan ja toteamaan vastaako Voilasta lukemani kuvaus auton erinomaisuutta.
Lähinnä kiinnostaa nähdä ja kokea mainittu loft henkisyys, Relax-istuin ja veistokselliset kyljet. Unohtamatta panoraama-tuulilasia ja etuistuinten antamaa hieronta elämystä.

Autolehtien esittelyt pitävät melko hyvin paikkanssa. Tämä Voila on Auto-Bonin kustantama julkaisu, tuskin sillä merkitystä on, jos onkin niin jotain pientä sievistelyä noin kohtuuden rajoissa voi esiintyä. Näkemällä ja kokemalla selviää. Kerron sitten onko Saksalaisten syytä vavista?

Onne hianoi aijjaa. Rättisitikast ja Isostkissast saakka. Jousitus o hiano.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ke Marras 13, 2013 20:52

MaAl kirjoitti:

Nyt tulee faktaa VW:ltä
Adeus Volkswagen Kombi!
Vuodesta 1957 Volkswagenin Brasilian tehtaalla valmistettu sambabussi, hippibussi tai tehdaslangilla T2 Kombi on tullut tiensä päähän.
Malli onkin pisimpään tuotannossa ollut yksittäinen malli autoilun historiassa.
Kombin jäähyväisiksi Brasiliassa valmistetaan 600 kappaleen erikoiserä kaksivärisiä, numeroituja Kombi Last Edition -versioita.
Kaiken kaikkiaan Volkswagen Kombeja on valmistunut Brasiliassa 1 550 000 kappaletta.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ke Marras 13, 2013 21:38

MaAl kirjoitti:
MaAl kirjoitti:
MaAl kirjoitti:

Nyt tulee faktaa VW:ltä
Adeus Volkswagen Kombi!
Vuodesta 1957 Volkswagenin Brasilian tehtaalla valmistettu sambabussi, hippibussi tai tehdaslangilla T2 Kombi on tullut tiensä päähän.
Malli onkin pisimpään tuotannossa ollut yksittäinen malli autoilun historiassa.
Kombin jäähyväisiksi Brasiliassa valmistetaan 600 kappaleen erikoiserä kaksivärisiä, numeroituja Kombi Last Edition -versioita.
Kaiken kaikkiaan Volkswagen Kombeja on valmistunut Brasiliassa 1 550 000 kappaletta.

Kaunii olone auto, varsinki ne vanhemmat junakeulal ja 2 osasel tuuliklasil varustetut. Muute se oli aikans tuate ja varmaa hyvä siihe rakosee, vaik oliki aika kaamee, voimato ja kylmä, ilma pensalämmitint. Jotenki sitä vaa jää kaipaamaa kunnei niit ennää kovi ussee nää!
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja W-line päivämäärä To Marras 14, 2013 09:16

Mää muista ko tehtii joskus retki Imatran ajoihin tommosella. Meit oli 6 henkee. 3 likkaa ja 3 poikaa. Oltii aika nuarii sillo. Vast yhdel eli kleini omistaja oli ajokortti. Se oli kiva reissu. Auto putputteli luotettavasti menne tulle. Sil Imatral nautittii kisoista ja tytöist. Viinast me ei tiäretty viäl mittää. Onneks. Se sama auto o vissii viäläki ajokunnos. En tiär onko kilvis mut hyväl omistajal. Rokkimiähii.
W-line
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Marras 14, 2013 12:51

Imatra ajoisii olnmääki matkal ja pääsi sentää Nakkilaa saakka ensimmäisel autol. Auto oli Lantrooveri riisseli pitkämalli 9Henke. Tua auto hajottuu tartti lähtee hakkee kottoo Buikki Invicta 4 ovine hartoppimalli Vuasimallii 1961 (mulloli niit 2 kpl). Koko reissul 1000Km meni 270 litraa pensaa ja 40 litraa jäteöljyy, pikkuse V8 moottori oli väljä, mut kyytti oli hianoo. Kävimmää vissii 10 kerttaa niis ajois Imatralja ain Ammeriika raural, paitti kerra Mersul ko mul alko sillo 13 vuat kestävä Mersukausi, mut onneks mää parani kovil lääkkeil (Rahapussi tyhjeni)!
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä To Syys 04, 2014 20:07

tomski kirjoitti:Kyllä valimistusmaalla on merkitystä.
Vaimon kauppakassia valitessa valinta meinasi osua Golf farkkuun, kunnes myyjä paljasti että ne valmistetaan Meksikossa!
Minulla on liian hyvin muistissa ns. Samba-Escortit, joita Suomeenkin aikoinaan tuotiin...
Tämän takia päätös osui VW Turhaniin. Joka hajoilee koko ajan. Saksalaisuudestaan huolimatta. :mrgreen:

Nyt näitä uskaltaa taas ostaa?
Elokuussa rullasi Zwickaun tehtaan tuotantolinjalta maailmalle kahdesmiljoonas Golf Variant.
Sarjatuotanto alkoi 1993 Wolfsburgissa ja Osnabryckissa Saksassa. Vuodesta 2007 viides ja kuudes sukupolvi valmistettiin Pueblassa Meksikossa. 2013 lähtien tuotanto siirtyi jälleen Zwickaun tehtaille Saksaan.

Saksalainen laatu lienee nykyaikana jotain muuta mitä vuosisadan vaihteessa, kun mersu, opeli ja foortti aloittivat säästökampanjan. Kilpailuttivat alihankkijat uudelleen ja tulosta alkoi tulla heikkokestoisina osina, ruostuvina korinosina.
Lähes 10-vuotta kesti ennen kuin myönsivät laatu heikkoudet, ihme kyllä myönsivät.
Nyt lienee niin osien valmistajat kuin kittitehtaat laatuvalvonnassa ja saksalainen laatu palautuu juurilleen.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä To Syys 04, 2014 20:48

Mää kyttäsi tännää vajjaa satatuhat ajetu Volsvaakkeni penssiinimoottori sissää, ko seoli letannu. Imusarja ja venttiilivarret oli sisält samalaises karstas ko 20 vuat ajetu Ransiiti Pakopuali. Jakokettinki oli sammaa kokkoo ko Honra Mankis semmone sentilevyne rannerenkas. Vesipumpu hihna oli hammasremmi pituureltas 10 cm. Iha oikeesti ei nua uuret autot voi kestää yhtää mittää. Tuaki oli jo sentää 2.5 vuat vanha. Uus moottori siihe sit tuli A 5000€ ilma apulaitteit Tammer-riisselist, ko muualt eivoi ostaa. Yhtee uutee Pössöönki tuli uus moottori ja se ei eres pyäriny täyt kiarrost ympäri, ni Myyjä sano ja uhkaili et ootte itte sen hajottanu, millai ko se oli viäl remmeil kiinni Trukkilavas mil se kiitolinjal tuli. se firma oli http://www.varaosia.com. Siält tuli prosyyreit ja uhkauksii Linnaputkavankilal. He ei ottanu mittää vastuut myytyäs täyt Kakkaa. Älkää hemmetis ostako tualt mittää seo iha täyt Pissatust. Kaikki oli ostaja vikkaa! Mut yhtkaikki Uuret autot ei tosijas kest mittää. Niist eitul koskaa mopiiliautoi, ninko Muurame huanekaluist ei tul koskaa antiikkii, ko Lastulevy ei kest sattaavuat.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ma Syys 08, 2014 19:27

Ei mikään mitätön yhtiö tuo Volkswagen Group, huhutaan että firma ottaisi käyttöön entisen nimensä Auto-Union ja näin tekisi etäisyyttä yhteen valmistamaansa automerkkiin Volkswageniin.

Volkswagen Groupiin kuuluvat seuraavat automerkit:
Volkswagen, Audi, Lamborghini, Skoda, Seat, Bugati, Bentley, Man ja Scania.
Sekä moottoripyöriä valmistava Ducati.

Bugatista ollaan aloittamassa uutta mallia, jonka nimeksi tullennee Chiron.
Kyseessä hybridi, auton voimalinjan tuotto lähes 1500 hevosvoimaa.
Autosta povataan maailman nopeinta sarjavalmisteista katulaillista autoa.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ma Syys 08, 2014 19:45

Hianoilta nimiltä kuulostaa, mutta Folkki on valitettavasti jo Munannu hyvä auto mainees. Kuulus autoje kestää enemmä ko Satatuhat kilometrii. 1.4 litrasest moottorist otetaa melkee 300 hevosvoimaa ulos ja öljyvaihtoväli o 35 tuhat kilometrii, elikkäs ei tartte koskaa vaihtaa öljyi ko tehtaalt tullee uus moottori siinvaihees öljyines. Hintaa 5000€ ja vanha vaihros. Mää vaihra öljyt 5000 km välei ja suarattime kans. Mulleiol koskaa viäl moottori hajonnu ajaes ja juur tua öljyvaihro takkii. Öljyvaihto maksaa 25€ kertta. Aika halpa moottoriremontti!
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja MaAl päivämäärä Ti Marras 22, 2016 19:49

Volkswagen konsernin tuotteista:
Se pienin
Volkswagen up, pituus 3,54 ja leveys 1,64.
Sisarmallit: Skoda Citigo ja Seat Mii
Näitä saa Suomesta ja ne valmistetaan Slovakiassa.

Löytyy myös lava-autoja
Argentiinassa valmistettava Volkswagen Amaroc.
Saa Suomesta

Toisena lava-autona Brasiliassa valmistettava Saveiro.
Saveiro on Volkswagen Gol:in malliversio.
Goli on ollut useana vuonna Brasilian myydyin henkilöauto.
Valmistetaan Polon pohjalevylle ja kooltaan 3,90 x 1,66.
Golia on valmistettu myös Kiinassa.
Ei myydä Suomessa.
<Ma>
Käyttäjän avatar
MaAl
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

Edellinen

Paluu Moottoriajoneuvot ja liikenne