Kerrostalossatapahtuu

Keskustele ja kysy vinkkejä ja apuja kodinhoidosta, rakentamisesta, remontoinnista, sisustamisesta, siivouksesta ja viherpeukalot puutarhan hoidosta, kasveista... yms.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Kerrostalossatapahtuu

ViestiKirjoittaja SimppeliTomppeli päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 19:59

Mitä kaikkea kummaa ootte kokeneet kerrostalossa?

Ite muutin kuun alussa Hesaan opiskelupaikkaa hakemaan ja täytyy sanoa, omakotitaloihmisenä, ettei kerrostalo ole se ihan rauhallisin paikka.

Kuka milloinkin pitää bileitä just alapuolella tai lykkää ekalla viikolla dildoa postiluukkuun...

Niin että tervetuloa kallioon...
Haptisuus differoi - aikakauslehden kantava voima.

En tiedä yhtään, mitä en tiedä - mutta tiedän kaiken mitä tiedän.
SimppeliTomppeli
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 20:06

No naapurin täti puukotti naapurin setää seinän takana... :shock:
Ja minä kun meinasin mennä meuhkaamaan, että vois kyllä jo hiljentyy kun toiset yrittää nukkua, mutta onneksi mies sai pysymään aloillaan. Todettakoon, etten tiennyt siellä puukon heiluvan.
Seuraava havainto hiljaisuuden langettua oli ambulanssi, joka vei miehen mennessään. Ja parin kuukauden kuluttua näkyi meidän muuttokuorma, oli meno siellä sen verran vauhdikasta. :lol:
Että tällästä Pihlava-cityssä...
Miksi olla vaikea, kun niin pienellä vaivalla voit olla täysin mahdoton? :-)
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

Highscores: 1

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 20:42

Kerrostaloissa tapahtuu tiivistettynä ihan sitä samaa, mitä tapahtuu omakotitaloissa hajautettuna.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja J.A.-75 päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 21:20

Ainoo tosi huono puoli omakotitaloihin verrattuna on, et jos kerrostalos joku möykkää ja kunnolla, niin siin herää koko rappuu kertalaakista jne.

Ei sellanenkaan kerrostalonaapuri aikoinaan kiva ollut, mikä hissin pissas
n. joka toinen pvä. pahimmillaan, ja soitteli eri kerroksien ovikelloja miten sattui, ja mihin aikaan sattui ym.
Tarinoita löytyy varmaan niin monta, kuin kerrostalookin Porista,
(omakotitalot vielä päälle) tai oikeestaa niin paljon kuin ihmisiä, ja vieläkin enemmän...
Mitä vielä..?
Käyttäjän avatar
J.A.-75
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 21:20

Juu, näin se on, sitä vaan on kerrostalossa enemmän tapahtumissa mukana... :lol:
Miksi olla vaikea, kun niin pienellä vaivalla voit olla täysin mahdoton? :-)
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 21:30

Joskus kauan sitten asuin kerrostalossa, jossa meidän yläpuolella asui keski-ikäinen rouvashenkilö jolle tuo iloliemi tuntui maistuvan ja miehiä tuntui riittävän.
Onneksi ne bileet olivat usein vain viikonloppuisin, joten siinä tuli meillekin aina ohjelmaa kun seurailtiin mitä tulee tapahtumaan.
Eräs perjantai-ilta oli seuralaisen kanssa tullut ilmeisesti riitaa kun mies ovet paukkuen lähti ja huusi rappukäytävässä niin että koko rappukäytävä kuuli, että senkin pihtari, ei hän olis tuolaista h'**aa painanutkaan :lol:
Mies kävi ilmeisesti aika kuumana sillä hetken kuluttua kuului aikas kova helähdys kun alaoven ikkunalasi särkyi palasiksi.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu
Über Galaktinen Kunniajäsen
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Gez päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 21:31

suvis kirjoitti:No naapurin täti puukotti naapurin setää seinän takana... :shock:
Ja minä kun meinasin mennä meuhkaamaan, että vois kyllä jo hiljentyy kun toiset yrittää nukkua, mutta onneksi mies sai pysymään aloillaan. Todettakoon, etten tiennyt siellä puukon heiluvan.
Seuraava havainto hiljaisuuden langettua oli ambulanssi, joka vei miehen mennessään. Ja parin kuukauden kuluttua näkyi meidän muuttokuorma, oli meno siellä sen verran vauhdikasta. :lol:
Että tällästä Pihlava-cityssä...

Lähes identtinen kokemus, tosin tässä keskustassa tapahtuneena..
Käyttäjän avatar
Gez
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Wanda päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 21:48

Paljon kuultuna, nähtynä ja lehtiä lukeneena, niin kaikenlaista tapahtuu oli se asumustapa sitten mikä vaan... :shock:
-Tuuli vasten kasvoja pitää sydämen nuorena-
Käyttäjän avatar
Wanda
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 21:55

Asuin joskus nk hajulinnoissa Kuninkaanlahdenkadun varrella. Alakerra emäntä pääsi H:vallasta aina viikonlopuiksi kotihoitoon ja ukko häipyi mökille. Akka kulki pitkin iltaa ja yötä ja kiljui käytävässä ukkoaan kotiin. Ja väliajat soitti kybällä Kari Tapion Olen kuullut on akupuinki tuolla-kappaletta. Saivat sitten häädön kun muilta asukkailta paloivat päreet siihen joka viikonloppuiseen ohjelmaan. Samassa talossa asui muuan luulosairas naapurikyttääjä joka istui kelillä kuin kelillä parvekkeellaan ja kyttäsi parkkipaikalla olevaa Ladaansa ja jos joku meni 5 metriä lähempää ohi alkoi sieltä havunoksien suojasta kiljumaan kaikenlaisia herjauksia. Kunnes joke hermostui ja oli vetänyt sitä kunnolla turpiin kun se erehtynyt tulemaan illalla pimeässä ulos. Kyllähän kerrostaloissa kaikenlaista ohjelmaa riitti. :lol:
Vieras

ViestiKirjoittaja Australia päivämäärä Ti Huhti 24, 2007 22:06

Yläkerrassa juhlitaan_joka_ viikonloppu ja summeria soitetaan_joka_viikonloppu kun yläkerran vieraan ei varmaan muista asunnon numeroa. Sitten huudetaan luuriin "v**** avaa se ovi tai mä tulen ja hakkaan", eikä mene perille, kun kehoitetaan soittamaan oikeaa summeria "no avaatsä v***** jo sen oven"

Mun elämääni mahtuu juhlaa, ei haittaa kun kerran juhlijoilla on samankaltainen musiikkimaku, niin ei meidän tartte tuhlata sähköä ja ostaa omia musiikkivehkeitä. Kun kerran viikolla tajuavat olla hiljaa, niin mikäs siinä. Enemmän nuo summerinsoitajat ärsyttävät.

Meidän kerrostalossa väännetään sähkökaapin ovea auki. Kahdesti on jo kaiketi jollain sorkkaraudalla väännetty. Meidän varastokopista rikottiin lukko, mutta mitään ei viety, kun siellä oli pelkkää roinaa...paitsi sitten joulun alla 2e arvoinen minijoulukuusi palloineen. Kuka on niin köyhä, ettei voi ostaa omaa. Avokin pyörä ruuvattiin kuuteen osaan ja käytävissä on aina välillä kaljaa, limskaa tai heseroskaa.

Mitään extreme outoa ei ole ikinä sattunut, mutta pakko päästä vain valittamaan kuten kunnon naapurikytän kuuluukin.
Australia
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja MikaK päivämäärä Ke Huhti 25, 2007 09:30

Vanhassa kerrostalossa asutaan niin joissakin asunnoissa herää remonttireiska ja taas porakone laulaa aamusta iltaan ja kun yksi lopettaa niin toinen alkaa, eniten v?tutti se ääliö joka alkoi poraamisrumban sunnuntai aamuna tasan kahdeksalta.
Pen is mightier than the sword,
but it is the FIST that holds the quill

(\___/)
( ='.'= )
(")__(")
Käyttäjän avatar
MikaK
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Korkki päivämäärä Ke Huhti 25, 2007 09:35

Australia kirjoitti:Yläkerrassa juhlitaan_joka_ viikonloppu ja summeria soitetaan_joka_viikonloppu kun yläkerran vieraan ei varmaan muista asunnon numeroa. Sitten huudetaan luuriin "v**** avaa se ovi tai mä tulen ja hakkaan", eikä mene perille, kun kehoitetaan soittamaan oikeaa summeria "no avaatsä v***** jo sen oven"

Mää sanoisin niille että odottakaa hetki ja soittaisin sinisen piipaa-auton paikalle. Ei tuollaista mesoamista jaksa normaali ihminen kuunnella. Ja jos kerran hakkaamisella uhataan niin eiköhän poliisisedät tule katsomaan mikä on tilanne.

Tai sitten hankkisin varoituksen/häädön sille juhlijaporukalle. Kyllä naapurit pitää jättää rauhaan tuollaisessa tilanteessa.
Käyttäjän avatar
Korkki
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja sarah23 päivämäärä Ke Huhti 25, 2007 10:55

Korkki kirjoitti:
Australia kirjoitti:Yläkerrassa juhlitaan_joka_ viikonloppu ja summeria soitetaan_joka_viikonloppu kun yläkerran vieraan ei varmaan muista asunnon numeroa. Sitten huudetaan luuriin "v**** avaa se ovi tai mä tulen ja hakkaan", eikä mene perille, kun kehoitetaan soittamaan oikeaa summeria "no avaatsä v***** jo sen oven"

Mää sanoisin niille että odottakaa hetki ja soittaisin sinisen piipaa-auton paikalle. Ei tuollaista mesoamista jaksa normaali ihminen kuunnella. Ja jos kerran hakkaamisella uhataan niin eiköhän poliisisedät tule katsomaan mikä on tilanne.

Tai sitten hankkisin varoituksen/häädön sille juhlijaporukalle. Kyllä naapurit pitää jättää rauhaan tuollaisessa tilanteessa.

Minä nykyisin asun omakotitalossa huoleten mistään möykistä yms..
Minä itse taisin olla se bilehirmu meidän rappukäytvässä joka soitatti steroita 24/7
Kiitän nyt että saan asua omakotitalossa välittäen mistään kuinka lujaa saa soitattaa bassoja :)
Hitto Nuppi Ties Mis Lie, Mut Mää Ooonki Miss Mikä Lie.
Käyttäjän avatar
sarah23
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja Korkki päivämäärä Ke Huhti 25, 2007 10:57

sarah23 kirjoitti:Minä nykyisin asun omakotitalossa huoleten mistään möykistä yms..
Minä itse taisin olla se bilehirmu meidän rappukäytvässä joka soitatti steroita 24/7
Kiitän nyt että saan asua omakotitalossa välittäen mistään kuinka lujaa saa soitattaa bassoja :)

Toihan on just omakotitalon paras puoli. Tosin sen verran pitää täälläkin ajatella naapureita että stereoita ei keskellä yötä huudata... Kyllä ne nimittäin kuuluu naapurin sisältä toisen sisälle asti jos muuta ääntä ei ole (tulee vaan mieleen yhdet juhlat tuossa naapurustossa)
Käyttäjän avatar
Korkki
Universaalinen
Universaalinen

kerrostalossatapahtuu...

ViestiKirjoittaja Tuhkimo84 päivämäärä Ke Huhti 25, 2007 11:10

Ite asun kerrostalossa koirani kanssa ja naapurini ovat aivan kauheita, rämpyttelevät postiluukkua, joku alkaa remontoimaan 9 aikaan illalla, joku siirtää huonekaluja ainakin niin kamala meteli kuuluu, että lattiat tärisee, ovia paiskotaan, naapurit huutavat joskus rappukäytävässä. no onneksi ei tarvii olla pahemmin heidän kanssaan tekemisissä.
ite olen muutaman kerran joutunut komentamaan koiraani rappukäytävässä mutta ite en kyllä musaa soittele 10 jälkeen ja laitan tv;n äänettömälle.
tietokonekin on äänettömällä.
noh kai mie vaan oon osunut semmoseen kerrostalokyttäys taloon jossa mekkaloidaan, ei auta isännöitsijälle puhua kokeiltu on.
Käyttäjän avatar
Tuhkimo84
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja Sentinel päivämäärä Ke Huhti 25, 2007 14:07

Asuin ennen Väinölässä kerrostalossa ja meillä oli aika rauhallinen talo. Suurin osa asukkaista vanhuksia jotka asuneet samassa talossa vuosikaudet ja vain yksittäisiä vuokra-asuntoja. Oli rauhallista asua siellä.
Mitä nyt alakerran vuokralla asuva nuoripari harrasti "sisäliikuntaa" joka maanantai yö kello 03.00 (kyllä täsmällisesti ja aina tuohon aikaan) ja erittäin kovaäänisesti. Siihen heräsi melkein joka kerta vaikka en herkkäuninen olekaan. Oli melko rasittavaa kuunnella sitä huutoa ja kiljuntaa puoli tuntiakin kerralla ennen kuin sai nukahdettua uudelleen.
Ja juuri ennen poismuuttoani taloon muutti vuokralle nainen jonka poikaystävä käytännössä myös asui siellä. Miehen kaveripiirikin alkoi viihtymään talossa, ei siinä muuten mitään, mutta kaikki linnakundeja vast. Autoja korjattiin ulko-oven edustalla jne. Ei oikein viitsinyt huomautellakaan kun osa kuului ns. Groseros-jengiin ja osa muuten vain huumaavien aineiden kanssa viihtyviä.
No onneksi pääsi sieltä pois ja nyt asun omakotitalossa "syrjässä". Ei tarvitse pahemmin naapureista välittää.
Käyttäjän avatar
Sentinel
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Huhti 26, 2007 17:09

Nyt olen asunut vajaan vuoden kerrostalossa lähes 30 vuoden rivariasumisen jälkeen. Onhan se niin, että ei tämä rivaria voita, mutta eipä tarvinnut miettiä lumitöitä. Ylemmissä kerroksissa on usein viikonloppuisin bileet. Se hiukan rassaa, kun kuitenkin ollaan 2-vuorotöissä ja itsekin olen usein viikonloppuisin aamuvuorossa. Ei ihan jaksaisi kuunnella myöhään jotain biletystä. :evil: Muuten kohtuullisen hyvin ollaan sopeuduttu tänne, tosin vaimo kaipaa puutarhanhoitoa.
Vieras

ViestiKirjoittaja lounaistuuletar päivämäärä Su Huhti 29, 2007 10:31

Taidan asua harvinaisessa kerrostalossa!
Kukaan ei häiritse millään muotoa, koirat ei räkötä
ja asiat luonnistuvat naapurien kanssa :D
Ja mikä ihaninta, huoltotytöt ja -pojat tekevät pihatyöt puolestani,
sekä pitävät yleiset tilat putsina! :D
Aamun ajatus

Se on niin raskasta kun on pakko
ja niin helppoa kun haluaa
Käyttäjän avatar
lounaistuuletar
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Rika päivämäärä Pe Kesä 08, 2007 19:48

Minä voisin kirjoittaa varmaan jo kirjan kaikesta siitä mitä tuolla meidän seinän takana tapahtuu. Tyyliin äiti on täysi tyranni, mistään ei keskustella lasten kanssa vaan heille huudetaan. Joka sana kuuluu meidän eteiseen tai vessaan, vaikka hissi on vielä tuossa välissä. Olisin onnellinen jos tätä olisi esim. vain pari kertaa kuukaudessa, mutta kun tätä on 2-4 kertaa viikossa. Hoh-hoijaa...
Rika
Käyttäjän avatar
Rika
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Pe Kesä 08, 2007 20:07

Rika kirjoitti:Minä voisin kirjoittaa varmaan jo kirjan kaikesta siitä mitä tuolla meidän seinän takana tapahtuu. Tyyliin äiti on täysi tyranni, mistään ei keskustella lasten kanssa vaan heille huudetaan. Joka sana kuuluu meidän eteiseen tai vessaan, vaikka hissi on vielä tuossa välissä. Olisin onnellinen jos tätä olisi esim. vain pari kertaa kuukaudessa, mutta kun tätä on 2-4 kertaa viikossa. Hoh-hoijaa...
Kukaan ei tiettävästi pakota sinua asumaan ko. paikassa.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja H.L päivämäärä La Kesä 09, 2007 03:30

opaste kirjoitti:Kukaan ei tiettävästi pakota sinua asumaan ko. paikassa.

Opastemaisen tyly kommentti - jälleen. Ei kai Rika väittänytkään, että hänen olisi ko. asunnossa pakko asua. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse sietää naapurissaan häiriköitä. Asialle pitää löytää jokin muu ratkaisu, kuin uuden asunnon etsiminen. Tämän Opastekin fiksuna miehenä varmasti ymmärtää.. Ehkä oli taas pakko vaan sanoa jotain mahdollisimman provosoivaa..
Nälkä lähtee syömällä, naiset juomalla.
H.L
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä La Kesä 09, 2007 06:18

H.L kirjoitti:
opaste kirjoitti:Kukaan ei tiettävästi pakota sinua asumaan ko. paikassa.

Opastemaisen tyly kommentti - jälleen. Ei kai Rika väittänytkään, että hänen olisi ko. asunnossa pakko asua. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse sietää naapurissaan häiriköitä. Asialle pitää löytää jokin muu ratkaisu, kuin uuden asunnon etsiminen. Tämän Opastekin fiksuna miehenä varmasti ymmärtää.. Ehkä oli taas pakko vaan sanoa jotain mahdollisimman provosoivaa..
Totta on H.L, provosoituna kirjoittelee provosoivaa...Eli ymmärsin kyllä.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Rika päivämäärä La Kesä 09, 2007 13:39

Niin, eihän mun toki pakko täällä ole asuakkaan. Kunhan nyt vaan vastasin ns. kysymykseen "Mitä kerrostalossa tapahtuu?" Hyvää kesää vaan tälle opastajalle :)
Rika
Käyttäjän avatar
Rika
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja VLK päivämäärä La Kesä 09, 2007 18:06

Minä olen asunut vuosikausia kerrostalossa, jopa siinä kauheassa Kallion kaupunginosassa eikä koskaan ole ollut mitään suuria ongelmia. Totta kai elämisestä ääntä lähtee mutta ei ole koskaan ollut mitään ilmiselvästi mielisairaita naapureita kuten joidenkin tarinoista voi niin päätellä.

Tiedän, että nyt joku vetää herneen nenuun oikein totaalisesti mutta sanotaan silti: Muuttakaa sellaiseen kerrostaloon jossa suurin osa on omistusasuntoja niin todennäköisesti saatte öisin nukuttua.

Ei minusta omakotitaloasujaksi olisikaan. Lumityöt talvella ja nurtsin leikkaamiset kesällä ei oikein kiinnosta.
VLK
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja dodgert päivämäärä La Kesä 09, 2007 19:01

Asuimme joskus Impolassa ja alakerrassa ryypättii 4-5pv/vko:ssa
Kerran sieltä lensi (6 kerros) keittiön pöytä läpi lasin ja kello tais olla jotain 6 illalla, tais siinä yksi auto saada muutaman kolhunkin.
Että semmoista :kina
Musiikki/Leffa Hullu 100%
Käyttäjän avatar
dodgert
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

keh..

ViestiKirjoittaja kahvisto päivämäärä La Kesä 09, 2007 20:41

Täällä Sampolassa on nähty pakenevan auton takaa-ajoja, mies on herätellyt rappukäytävästä sammunutta känniläistä ja Satulasepän myöhäiskaraokekappaleet osataan jo joikua ulkoa. Eipä mitään vakavaa meidän rapussa, siis.
Moniaikavuosia sitten kun äitini asusti hetken kerrostalossa olin vieraisilla hänen luonaan. Kesäaikana parvekkeen ovi oli auki viidennessä kerroksessa, kun äkkiäarvaamatta keittiöön ilmestyi kissanpentu. Äitini omakotitalossa asuneena oli tottunut ajatukseen liikunnallisista kissoista, mutta minä nostin kulmakarvojani kun äitimuori silitteli kisua turkista.
Hetken tuijottelin, kunnes totesin muorille että onko hän hankkinut kissan. Sitten äitikin havahtui, että kissa ilmestyi viidenteen kerrokseen itsestään. Tutkimme tilannetta ja huomasimme meidän parvekkeemme kohdalla riippuvan tyhjän korin narun varassa. Yläkerran lapset olivat laskeneet kissaa alas jaloittelemaan, kun nauku oli päättänyt lopettaa korimatkansa seuraavassa kerroksessa. :lol:
^ Dario Fo ^
Käyttäjän avatar
kahvisto
Universiaalinen Kunniajäsen
Universiaalinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Diablo päivämäärä La Kesä 09, 2007 21:41

Ikinä en ole kerrostalossa asunut, enkä tule asumaan! :)
Niska kyyryssä kohti uusia pettymyksiä!
Where is the light of my night, should i wake you and make you brighten my memory.
Käyttäjän avatar
Diablo
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Daami päivämäärä To Heinä 17, 2008 20:47

raato kirjoitti:Kerrostaloissa tapahtuu tiivistettynä ihan sitä samaa, mitä tapahtuu omakotitaloissa hajautettuna.
Meidän naapurinsedän piereskely kuuluu meille.. Saako omakotitalossa nauttia samasta?? Täytyy myöntää ku yön pimeydessä valvoskelen ni on pokassa pitämistä ku ukko toräyttelee sumutorveaan...
Daami
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä To Heinä 17, 2008 23:39

Daami kirjoitti:
raato kirjoitti:Kerrostaloissa tapahtuu tiivistettynä ihan sitä samaa, mitä tapahtuu omakotitaloissa hajautettuna.
Meidän naapurinsedän piereskely kuuluu meille.. Saako omakotitalossa nauttia samasta?? Täytyy myöntää ku yön pimeydessä valvoskelen ni on pokassa pitämistä ku ukko toräyttelee sumutorveaan...

Onneksi ei tule hajun kanssa. :lol:
Never too old to ROCK!
http://www.relmu.fi
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi
Universiaalinen Vapaajäsen
Universiaalinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Daami päivämäärä Pe Heinä 18, 2008 11:50

yyyyh... Se ny viä puuttuski...
Daami
Universaalinen