Eduskuntavaalit

Täältä löydät vanhentuneet aiheet ja jutut. Vain luku! Kun puhaltelet pölyjä arkistojen päältä ja huomaat että jokin aihe voisi olla vielä käytettävissä, ota yhteys ylläpitoon.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Su Huhti 01, 2007 08:48

Tuohon ramseksen kirjoitukseen ei muuten ole paljon lisättävää.
Kesätyöpaikat nuorille vaan ovat kiven alla. Sekin sosialistien ansiota. He kun mieelummin systeemissään ajavat sellaista sisäpiiri taktiikkaa.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Su Huhti 01, 2007 08:59

kupari kirjoitti:Tuohon ramseksen kirjoitukseen ei muuten ole paljon lisättävää.
Kesätyöpaikat nuorille vaan ovat kiven alla. Sekin sosialistien ansiota. He kun mieelummin systeemissään ajavat sellaista sisäpiiri taktiikkaa.

Sinähän nyt syydät kaikki ongelmat sosialistien syyksi. Nyt taitaa jo uskottavuus kärsiä. Suosittelisin hieman laaja-alaisempaa katsantokantaa asioihin.

Kesätyöpaikkojen huono saanti sosialistien syytä, hah-hah sanon minä.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:10

Se nyt on Kuparin kommarihuumoria. Vaan aika hienoja ilmoja Porin sosialistit ovat hommanneet enemmistönsä turvin, äänin 5-4.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:12

Jaahas` että taas yksi sosialismin ihailia. Kyllä kuules olen ihan ystävieni kautta kuullut tuon faktan.Paikka on muka varattu jo kun haastattelia nuorelta tivaa poliittista suuntausta. Jos sanoo ettei oikein tiedä, eli ei ole muodostanut varmuudella mielipidettään niin sanotaan "soittell sitt"

Olennaista tässä on se, että ennen kysymystä udellaan kotiolot ja isän ja äidin kiinnostus sosiaalidemokraatteihin.Jos ei ole myönteinen vastaus, niin sitä suuremmalla varmuudella"soittell sitt"
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:15

Kas kas, raatokin on rommikrapuloissaan saanut koneen auki.
Selittäisitkös minulle miksi minua kommunistiksi ylennät?
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:21

Uskallan kuitenkin väittää että nuo ystäväsi kertomat tapaukset ovat aika harvassa. Varmasti on tuollaisiakin tapauksia, mutta että yleisesti kesätyöpaikkojen huono saanti johtuisi tuosta, niin et varmasti usko tuohon itsekkään.

Olen itse palkannut kesätöihin monet vuodet nuoria eikä koskaan ole tullut mieleenkään kysyä poliittista taustaa, hei haloo.
Eiköhän siinä nyt tärkeimpiä kriteerejä ole ammatillinen sopivuus kyseiseen työhön ja mahdollisesti aikaisemmat työkokemukset.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:27

Kuparin kaveripiirin täytyy olla vähän hmm.. omituinen.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:44

Bemupimu, väität siis olevasi työnantaja niinkö?
Se ettei sinun kohdallasi ole tapahtunut em kuvaavaa tapahtumaa ei ole totuus koko Porin kesätyöpaikoista.

Se koira ärähtää johon kalikka kalahtaa.
Raato, mun kaveripiirini muodostuu työtä pelkäämättömistä yrittäjistä. Jos yrittäjyys on omituista, niin myönnän kaveripiirini olevan kummallista.

EDIT: Oli tuo nimitys siinä rajamailla, mutta otimpa nyt pois. //AX
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:48

Olen kyllä sitäkin mieltä että kesätyöpaikan saanti on paljon kiinni omasta aktiivisuudesta. Seuraava juttu on tosi, olin itse paikalla. Veljeni firman toimistoon tuli eräänä keväänä nuori mies lippa takaraivolla ja koputtamatta. Veljeni kysyi että miten voisi palvella? Kaveri totesi että työkkäristä lähetettiin. Mutta mää tarjoon sapuskat jos et ota mua duuniin. Kuka ny kesällä viittii mitään tehdä. Veljeni totesi että ei tarvi tarjota sapuskaa ja kun näitä meidän hommia tehdään juuri kesällä paljon niin ei sitten voi ottaa häntäkään. Kaveri lähti ja veli soitti työkkäriin ja sanoi etteivät lähetä tällaisilla työhaluilla olevia ollenkaan hänen luokseen. Kaveri soitti kahden päivän päästä ja uhkasi kaikennäköisellä pahoin-ym pitelyllä. Tuli vissiin karanteeni. Ei kyllä ole näkynyt sen jälkeen ja tämä tapahtui 80-luvulla. Veljeni olisi maksanut samaa palkkaa kuin muillekin saman työn tekijöille. Työ ei ollut rasittavaa. Mutta kun kaveri ei edes kysynyt palkkaa. Seuraava nuori mies kun tuli ovesta, koputtaen ja kohteliaasti kysyen paikkaa. Sai sen kun vielä perusteli että hän tarvitsee linja-autokorttia varten raskaamman ajon kokemusta. On muuten nykyisin Satakunnan Liikenteessä ja on varmaan eläkkeelle asti. Mutta kesätyö oli silloin hänelle tärkea ja sen hän sai. Ilman minkäänväristä jäsenkirjaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Su Huhti 01, 2007 09:54

Ainoa asia mistä minä ärähdän on se, kun tuo politiikka tungetaan vaikka väkisin joka paikkaan. Elämää ja asioita voi ajatella muullakin tavoin kuin vain arvioida jonkun poliittista taustaa.
Teot ratkaisevat, ei mahdollinen poliittinen tausta.
Asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia ja mustavalkoisia.
Näin minä asiat ajattelen. Minun elämässäni politiikka ei ole tärkein asia.
Jos minä näillä ajatuksilla olen mielestäsi sosialistinen riistokapitalisti, niin olkoon niin, mutta se on vain sinun mielipiteesi.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Su Huhti 01, 2007 10:15

Tuo mitä bemupimu kirjoitat on täyttä asiaa. Miksi sitten vain Porilainen yhteisö on niin hemmetin punainen? ja siitä kirjoittelu saa ihmiset (ssinutkin) takajaloilleen.

Sovitaanko näin yrittäjinä, että suvaitaan toisiamme vaikkei poliittiset näkökantamme ikimaailmassa tule kohtaamaan. Näin porvarina tulen aina tukemaan yrittäjää oli sillä sitten minkä värinen jäsenkirja tahansa.

Kannattais silti harkita sen "okean mallisen jäsenkirjan hankintaa" :wink:
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Su Huhti 01, 2007 10:19

Minä taas en ymmärrä koko jäsenkirjahöpötystä. Eikö olisi vain parasta ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia, on erilaisia intressejä katsoa elämää ja hyväksyä se tosiseikka, että jokaista pelinappulaa tarvitaan pelilaudalla.
Kaikki tuollainen lietsominen on ajan haaskausta.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Su Huhti 01, 2007 10:20

kupari kirjoitti:
Kannattais silti harkita sen "okean mallisen jäsenkirjan hankintaa" :wink:

Mikä on oikean mallinen jäsenkirja?
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Su Huhti 01, 2007 10:30

Opaste, höpöjäkö kyselet? Siinä okeassa jäsenkirjassa on alkukirjain K.

Raadolle 10 + hyvästä ja kerrankin järkevästä kommentista.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Su Huhti 01, 2007 10:35

kupari kirjoitti:Opaste, höpöjäkö kyselet? Siinä okeassa jäsenkirjassa on alkukirjain K.

Raadolle 10 + hyvästä ja kerrankin järkevästä kommentista.

En minä mitään höpöjä kysele, mielestäni sinä niitä viljelet :wink: . Katsos halusit tai et meitä ihmisiä on onneksi erilaisia ja siksi meillä kaikilla on erilaiset intressit. Se on vähän sama asia kuin, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä mutta silti kumpaakin n....n. :lol: . Ja vielä tuntuu, että se sun toinen olemassa oleva korva on kuuro.... :repeää
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Giorgio päivämäärä Su Huhti 01, 2007 10:36

En ole missään vaiheessa sanonut, että jakaisin päätoimisesti ilmaislehtiä. Olen köyhä opiskelija, joka pakon sanelemana on joutunut lehtiä jakamaan. Ikinä en ole hirveitä palkkoja työstä saanut, ja silti olen työni tehnyt.
Käyttäjän avatar
Giorgio
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Su Huhti 01, 2007 12:53

raato kirjoitti:Minä taas en ymmärrä koko jäsenkirjahöpötystä. Eikö olisi vain parasta ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia, on erilaisia intressejä katsoa elämää ja hyväksyä se tosiseikka, että jokaista pelinappulaa tarvitaan pelilaudalla.
Porissa tuo "jäsenkirjahöpötys" on valitettavasti vielä tätäkin päivää. Pitää vaan olla realisti ja verrata kunnan palveluksessa olevien määrää, muihin kaupunkeihin, niin se jo kertoo melkoisesta nepotismista tai sitten oikean värisen jäsenkirjan sijainnista povitaskussa. Toivottavasti täälläkin aika muuttaa systeemiä pikkuhiljaa...
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Su Huhti 01, 2007 12:55

Tunnustan tietämättömyyteni, mutta vahvasti uskon että tämä jäsenkirja-hössötys on aika monella muullakin kaupungilla. En usko että Pori olisi tässä mitenkään poikkeus.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Su Huhti 01, 2007 12:57

rannan asukas kirjoitti:
raato kirjoitti:Minä taas en ymmärrä koko jäsenkirjahöpötystä. Eikö olisi vain parasta ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia, on erilaisia intressejä katsoa elämää ja hyväksyä se tosiseikka, että jokaista pelinappulaa tarvitaan pelilaudalla.
Porissa tuo "jäsenkirjahöpötys" on valitettavasti vielä tätäkin päivää. Pitää vaan olla realisti ja verrata kunnan palveluksessa olevien määrää, muihin kaupunkeihin, niin se jo kertoo melkoisesta nepotismista tai sitten oikean värisen jäsenkirjan sijainnista povitaskussa. Toivottavasti täälläkin aika muuttaa systeemiä pikkuhiljaa...

Niin totta kun olla ja voi. Erään tutun nuoren tyypin suusta kuultuna. " Mä nyt otin sen jäsenkirjan, kun siitä on hyötyä tuolla työpaikalla". Niin kauan se ei muutu, kun hyväveli järjestelmä toimii niin kuin se täällä Porissä toimii, eikä siihen pelkästään sosialistit syyllisty. :evil:
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Su Huhti 01, 2007 13:12

Ei tämä Pori mikään harvinaisuus tai poikkeus ole. Niin se toimii joka puolella. Turha sillä on vain Poria osoittaa. Aivan sama mikä väriyhdistelmä on vallalla, omat hoidetaan ensin hommiin, sitten vasta pätevät.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Su Huhti 01, 2007 13:18

raato kirjoitti:Aivan sama mikä väriyhdistelmä on vallalla, omat hoidetaan ensin hommiin, sitten vasta pätevät.

Näinhän se ikävä kyllä taitaa olla.
Voihan tälläkin periaatteella joskus osua nappiinkin, mutta usein metsään mennään ja rytinälllä.
Mutta...elämä on!
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Su Huhti 01, 2007 15:10

raato kirjoitti:Ei tämä Pori mikään harvinaisuus tai poikkeus ole. Niin se toimii joka puolella. Turha sillä on vain Poria osoittaa. Aivan sama mikä väriyhdistelmä on vallalla, omat hoidetaan ensin hommiin, sitten vasta pätevät.
Olet oikeassa, sillä samalla "viivalla" ovat vielä ainakin Kemi ja Kotka, mutta muualla on jo pikkuhiljaa alettu ymmärtämään pätevän ja sopivan ero valintaprosessissa. Oikeastaan viimeisin valintoja koskeva poliittinen, kansallisen tason, bresneviläinen lausahdus jyrähti juuri Porista, kun maakuntajohtajaa valittiin. Kaikkihan me sen saimme lukea tiedoitusvälineistä, kun yksi äänestäneistä, vasemman laidan aatetovereista, totesi päätavoitteena kaikessa olevan vain vastapuolen kyykyttäminen. Tasoja on niin monia, mutta vain yksi porilainen...
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Su Huhti 01, 2007 15:26

Kertoisitko rannan asukas sellaisen paikan tässä valtakunnassa, missä kunnan valtaa pitävä ryhmittymä ei vetelisi kotiin päin? Tai paikan, missä on alkanut sitä orastavaa toisinkäyttäytymistä näkyä?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Su Huhti 01, 2007 17:50

raato kirjoitti:Kertoisitko rannan asukas sellaisen paikan tässä valtakunnassa, missä kunnan valtaa pitävä ryhmittymä ei vetelisi kotiin päin? Tai paikan, missä on alkanut sitä orastavaa toisinkäyttäytymistä näkyä?
En kirjoittanut, että sellaisia paikkoja jo löytyisi Suomessa, mutta "muualla on jo pikkuhiljaa alettu ymmärtämään pätevän ja sopivan ero valintaprosessissa". Tämä tarkoittaa sitä, että puolueetkin alkavat jo miettiä kannattaako peruskoulun käynyttä Simo Putkikrassia asettaa apulaiskaupunginjohtajan virkaan, kun mandaatti jää mahdollisesti muuten täyttämättä. Mielestäni Pori on vielä hieman jälkijunassa vallan kahvaa puristavien pätevyystasossa. Tietysti puolueet valitsevat, mutta kyllä politiikassakin, tehtävän vastaanottava joskus voisi kaivaa yhtäaikaa esiin peilin ja itsekritiikin..
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

ViestiKirjoittaja Björnez päivämäärä Su Huhti 01, 2007 18:25

Kaupunkia pitäisi kyllä johtaa jokin muu instanssi kuin poliittisesti valittu kaupunginvaltuusto hallituksineen ja johtajineen. Kaupungin johtaminen on vähän niinkuin suuryrityksen johtamista. Kaupunginvaltuustosta pitäisi tehdä osakeyhtiö ja osakkeenomistajiksi pitäisi valita kaupunkilaiset! Jos sitä lisäarvoa ei ala tulemaan, niin hallitus vaihtoon vaan. :)

Poliittisesti täytetyt pestit ovat ainakin suoraan jostain keskiajalta. En voi tajuta, että yksilön/puolueen etu voi mennä yhteisön edun edelle! Väärät ihmiset päättävät asioista. Tai sitten systeemi on väärä siinä mielessä, että se suosii poliittista peliä. Jos poliitikot olisivat vastuussa teoistaan muulloinkin kuin vaalien aikaan, niin ehkä hommaan tulisi jotain järkeäkin.

Nyt täytyy vain toivoa, että päättäviin asemiin pääsevät oikeat henkilöt. Henkilöt, jotka tekevät työtä Porin ja Satakunnan hyväksi.
Carpe Diem
Käyttäjän avatar
Björnez
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Huhti 01, 2007 18:33

Björnez kirjoitti:Nyt täytyy vain toivoa, että päättäviin asemiin pääsevät oikeat henkilöt. Henkilöt, jotka tekevät työtä Porin ja Satakunnan hyväksi.

Sitä minäkin toivon. Mutta jos he ovat siellä taas kuin eräskin Porilainen poliitikko, niinkuin pieru nahkahousuissa, ei näy eikä kuulu ja haisukin on heikko, niin mitä siitä tulee. Ei mitään. Siellä pitää olla suuna ja päänä ja vaatia, niinkuin Pekkarinen ja vetää yhtä härskisti kotiinpäin kuin Kääriäinen ja aikoinaan Norbacka. Ja sitten perustella joka tuutissa suu mutrulla että se on ainoa oikeudenmukainen homma. Nyt pitäisi olla selkärankaa pitää sitä ääntä niinkuin ennen vaaleja. Saas nähdä, kuka uskaltaa nostaa kissan pöydälle ja puolustaa omaa kotikuntaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Su Huhti 01, 2007 18:34

opaste kirjoitti: Ja vielä tuntuu, että se sun toinen olemassa oleva korva on kuuro....

Yritätkös jotenkin vi'''''''. hä ei mun kuulossani mitään vikaa ole, järjessä taitaa se suurin vika olla kun tuollaisia kommentteja lueskelen. Tulehan sinäkin sälli samalle viivalle ja käyt samat polut jotka olen yrittäjänä kulkenut ja maksat sosialistien laatimia veroja yhtä paljon kuin minäkin, niin takaan että virnuilusi loppuu tykkänään.

Se nyt vaan sattuu Porissa olemaan faktaa, että punainen jäsenkirja on oikotie onneen, jos et tätä ole tajunnut , niin pyydän kohteliaasti sinua avaamaan silmäsi tai sitten et seuraa tämän kaupungin poliittista elämää ollenkaan.

Sen verran vielä kerron sinullekin, että mieluummin poltan tämän kaupungin kuin hankin punaisen jäsenkirjan. Sen verran on kuule aatteenpalo oikeiston puolelle, joten älä hemmetissä rupea mulle kuuroista korvista venkoilemaan.

Minä olen toiminut yrittäjänä ja työllistäjänä jo 25 vuotta joten älä sinä hanttapuli ala minulle neuvomaan asioita.
Minä olen nähnyt tämän kaupungin punaisten jäsenkirja aatteen jo 60 luvulta lähtien, joten älä yritä selittää etteikö sellaista hierarkiaa olisi, ei kokoomus tai keskusta mitään jäsenkirjahommia vaadi, vain vasemmistolaiset ja sosialistit kyyläävät kirjan perään.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Su Huhti 01, 2007 19:03

kupari kirjoitti:ei kokoomus tai keskusta mitään jäsenkirjahommia vaadi, vain vasemmistolaiset ja sosialistit kyyläävät kirjan perään.

Johan vitsin murjaisit.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Ma Huhti 02, 2007 14:33

Se mikään vitsi ollut.
Kyllä maailma on upea.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja TKT päivämäärä Ti Huhti 03, 2007 12:19

Forssiuksen heti kärkeen ottamasta viikon lomasta on puhuttu paljon. Vähemmän on huomattu sitä, että Uusipaavalniemi lähti viikoksi curling-kilpailuihin Kanadaan.
Käyttäjän avatar
TKT
Universaalinen
Universaalinen

EdellinenSeuraava

Paluu Arkisto