Jääkiekkotappelut puhuttaa!

Täältä löydät vanhentuneet aiheet ja jutut. Vain luku! Kun puhaltelet pölyjä arkistojen päältä ja huomaat että jokin aihe voisi olla vielä käytettävissä, ota yhteys ylläpitoon.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 04, 2006 09:36

raato kirjoitti:Niin, jos nyt puhutaan asiasta, tuollaisella ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa. Ovatpahan pikkupojat taas saaneet karkkinsa ja puheenaiheensa.

Kuinka paljon nämä älykääpiöt nyt sitten tekivät 60 minuutin ottelussa joukkueensa ja palkkansa eteen? Päivän palkka parissa minuutissa.

Koska näyttää olevan ilmeistä, että osa jääkiekonkin ystävistä oikeasti haluaa nähdä tällaista pellehommaa, niin eivätkö nämä päävammaiset voisi mätkiä toisiaan erätauoilla? Siinä ehtii vallan mainiosti kiskaisemaan tajun pois ja vielä virkoamaan seuraavalle tauolle.

Tällaiset nahinat valitettavasti kuuluvat tänä päivänä jääkiekkoon... ehkä ei Ketolan Vellun ja Kilpiön Raimon aikana kuuluneet, mutta moni muukin niistä ajoista on muuttunut, toiset asiat parempaan ja toiset huonompaan suuntaan. Tällaista on nykylätkä.

Mitä voin sanoa tuohon palkkansa eteen -asiaan... sitä, että Ryan VandenBussche palkattiin Jokereihin juuri tätä varten, eli hän teki oman hommansa. Hän sanoi (HS:n mukaan) heti Pasille, että "Pasi vastaa hänelle, jos hölmöilee"... Pasi päätti hoitaa homman pois alta saman tien. VandenBusschen (ja yleensäkin goonien) ainoa työtehtävä joukkueissa onkin olla se pelote, jolloin muut hölmöilyt mahdollisesti jää pois. Ja hölmöiltäessä gooni hyppää boxiin. Silloin voi seuraava hölmöily jäädä tekemättä. Goonit ovat myös hyviä hengenluojia joukkueissa, muuan Matt Nickerson hyvänä esimerkkinä. Ja miksi erätauoilla? Pelikellohan pysähtyy hanskojen pudotessa? :roll:

Ymmärrän hyvin raadon kannan asiaan. Hän puolustaa taitokiekkoa, niin minäkin muuten. Nämä goonien palkkauksen joukkueisiin näen sikäli hyvänä asiana, että ne ovat omiaan rauhoittamaan vastustajien telomishaluja. Hyvänä esimerkkinä voin kertoa tapauksen läheltä Poria: muutamia vuosia sitten Isomäen illassa, jolloin Jokerien Sean Gagnon päätti silloin Patapaitaa kantaneen Markku Tähtisen kauden törkeällä viikatteella... muistaakseni Markulta murtui (vai katkesi) kädestä luu/luita. Onko tämä sitä kiekkoa jota raato perään kuuluttaa? Jos Ässissä silloin olisi ollut joku pelote (muukin kuin Korpisalo, vai pelasiko silloin Ässissä?) olisi otteet voineet olla rauhallisempia. Olisi voineet olla. Eilisessä Ryan vs. Pasi nahinassa kumpikaan ei loukkaantunut millään tavalla ja molemmat olisi fyysisesti pelikunnossa seuraavissa peleissä.

Eri asia, niin kuin tässäkin tapauksessa, on median hehkutus asiasta!

Itse näen asian niin, että yhtenä taitokiekon onnistumisen edellytyksenä ovat nämä goonit joukkueissa. Jos yksi tai kaksi tällaista goonia per joukkue rauhoittaa peliä ja vältytään pitkiltä loukkaantumisilta tai ne vähenee huomattavasti, olen todella iloinen gooneista.
Vieras

ViestiKirjoittaja johanja päivämäärä Ke Loka 04, 2006 11:31

Huvittava sivujuonne "jääkiekkoväkivalta" keskusteluun. Tanja Saarelahan on julkisuudessa monestikin tuominnut nämä jääkiekkonujakakat ja ehdotellut ties mitä rangaistuksia, valtiontuen menettämistä ja muuta dadaa. Nyt onkin sitten hassusti käynyt niin, että Tarja onkin palkannut itselleen oman goonin, aviomiehensä Olli "motskarin omistaja" Saarelan, joka nyt sitten uhittelee vetävänsä turpaan kaikkia jotka ei suostu Tanjan vaatimuksiin.

Scouttaus tässä tapauksessa on vaan mennyt hieman persiilleen, ( olisikohan kannattanut pyytää apua vaikkapa Doug Sheddeniltä?) sillä eihän tämä sitti yllä esimerkiksi Heinäluomaa kun nippa nappa polveen. Lyö siinä sitten turpaan. Noh, kepuli on aina kepuli.
Käyttäjän avatar
johanja
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 11:32

Selitä nyt ihmeessä minulle tyhmälle, miten nämä kloonit pelottavat ja suojelevat yhtään ketään, kun ovat minuutin jälkeen katsomossa?
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 04, 2006 11:43

raato kirjoitti:Selitä nyt ihmeessä minulle tyhmälle, miten nämä kloonit pelottavat ja suojelevat yhtään ketään, kun ovat minuutin jälkeen katsomossa?

Et sinä sitä selittämällä ymmärrä, sen näkee peleissä, kuten eilenkin. Ei tämän jälkeen kumpikaan joukkue harrastanut mitään sikailuja, liekö alitajunnassa se, kuinka monta kertaa joukkueet kohtaavat kauden aikana ja se kuinka hyvin sikailut muistetaan. Jere Karalahtikin lehdessä kiitteli mm. että kuinka saatiin taas pelata lätkää... Mielestäni siinä sai kiitoksensa sekä tuomarilinja että vastustaja, ettei pelannut epäurheilijamaisesti.
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 11:54

Nonni, yritän ymmärtää. Kaksi kylähullua saa aikaan rauhallisen ottelun tappelemalla heti ottelun alussa keskenään. Kuinkahan nämä tyypit hoitavat lapsiaan?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 04, 2006 12:00

raato kirjoitti:Nonni, yritän ymmärtää. Kaksi kylähullua saa aikaan rauhallisen ottelun tappelemalla heti ottelun alussa keskenään. Kuinkahan nämä tyypit hoitavat lapsiaan?

Eli et ole ymmärtänyt ajatustani, mutta enpä minä sille mitään voi. Ja tuon viimeisen lauseen jätän täysin omaan matalaan arvoonsa... :eiei
Vieras

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Loka 04, 2006 12:36

Ei sen kanssa voi mistään keskustella kun se aina sekoittaa asiat täysin ja vetää ihme kommenteja mukaan... :lol:
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 04, 2006 12:58

tomski kirjoitti:Ei sen kanssa voi mistään keskustella kun se aina sekoittaa asiat täysin ja vetää ihme kommenteja mukaan... :lol:

Näemmä... yritän opetella... :lol: Miten sinä olet "oppinut" keskustelemaan hänen kanssaan? ;) :lol:
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 12:59

Oikeassa olette poikapolot. Minua ei saa millään ymmärtämään, että kahden kahjon viikkoja ennen ottelua ohjelmoitu nyrkkitappelu kuuluu jääkiekkoon, edes nykyjääkiekkoon. Johonkin muuhun se voi kuulua. Vaikka lihapiirakkajonoon.

Mutta aivan rauhassa voitte sitä ihannoida, ei häiritse.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 04, 2006 13:04

raato kirjoitti:Oikeassa olette poikapolot. Minua ei saa millään ymmärtämään, että kahden kahjon viikkoja ennen ottelua ohjelmoitu nyrkkitappelu kuuluu jääkiekkoon, edes nykyjääkiekkoon. Johonkin muuhun se voi kuulua. Vaikka lihapiirakkajonoon.

Mutta aivan rauhassa voitte sitä ihannoida, ei häiritse.

Ihannointi ja ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa... tai no mitäpä minä sitä enää sanomaan, kun kerran sinua ei häiritse? ;)

Sitä vain en ymmärrä, kun yleisestikään kukaan ei valita huitomisista, polvitaklauksista, poikittaisista mailoista, kyynärpäätaklauksista... kaikki vouhottaa vain siitä kuinka väkivaltaista se on, jos pelaajat vaihtavat muutaman iskun paljain nyrkein ennen avustavien tuomareiden väliin tuloa. Ilmeisesti "se oikea" väkivalta ja vahingoittaminen on sitten hyväksyttävämpää... :airotnou
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 13:22

Ei tietenkään ole. Jääkiekossa on säännöt ja tuomarit niitä valvomassa ja tulkitsemassa. Ei sinne tarvita enää mitään joukkueiden omia poliiseja keskenään nojailemaan.

Tietenkin vauhdikkaassa pelissä sattuu vahinkoja ja ylilyöntejä. Niitä sattuu muissakin lajeissa. Salibandy (neitikiekko) on yksi loukkaantumisherkimmistä.
Viimeksi muokannut raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 13:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 13:35

Oikeasti olisi mukava tietää, mitä joku Nielikäinen ketoisi omalle pikkupojalleen, joka ensi kertaa tulee katsomaan, kun isä pelaa jääkiekkoa.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 04, 2006 13:59

raato kirjoitti:Ei tietenkään ole. Jääkiekossa on säännöt ja tuomarit niitä valvomassa ja tulkitsemassa. Ei sinne tarvita enää mitään joukkueiden omia poliiseja keskenään nojailemaan.

Tietenkin vauhdikkaassa pelissä sattuu vahinkoja ja ylilyöntejä. Niitä sattuu muissakin lajeissa.

Niin, tämä on juuri se ikuinen kädenväännön ydin... Itsekin olen taitokiekon ystävä enemmän kuin tuon toisen puolen ja on totta että myös vahinkoja sattuu. Itse näen omalta osaltani asian niin, että jos on valittava (tähän on nykykiekko ajautunut):

1.) tahallista huitomista, polvitaklauksia, poikittaisia mailoja, kyynärpäätaklauksia ja pahoja loukkaantumisia sekä muita ylilyöntejä.
TAI
2.) gooneja "nojailemassa" muutaman iskun vaihtamassa ja ollen kentällä pari minuuttia / peli sekä muutama menetetty hammas ja/tai saatu musta silmä.

Valitsen ehdottomasti vaihtoehdon kaksi. Tämän kauden ekassa HIFK-Jokerit pelissä nähtiin kuinka Pasi hyökkäsi takaapäin Tomek Valtosen kimppuun ja takoi paljaalla nyrkillä Valtosta niskaan tämän ollessa polvillaan suojaten kasvojaan. Näitä tilanteita en todellakaan kaipaa lätkässä. Tämä peli oli eri asia, koska Pasi etsiytyi heti VandenBusschen läheisyyteen tietäen tilanteen. Näin Jokerien taitopelaajat (jota Valtonenkin enemmän tätä nykyä on) säästyivät mahdolliselta Pasin tanssiinkutsulta tai sen yritykseltä. Eilinen peli oli erittäin siisti otteiltaan, ja uskon että jos sitä olisi ollut katsomassa Pasin poika (jota hänellä ei ainakaan vielä ole) ei Pasi olisi hävennyt otteitaan. Siitä ekassa pelissä en voi sanoa samaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Loka 04, 2006 14:12

Meidän ystäväpiirissämme on jääkiekosta jo kauan aikaa puhuttu "hampaat kurkkuun"-lajina.
Sitähän se täysin nykyään on. Ammattilaispelaajat ja heidän hammaslääkänrinsäkin sanovat että kun hammas irtoaa niin ei sitä kannatta kunnolla korjata ennen kuin vasta uran loputtua. :lol:
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 04, 2006 14:19

tomski kirjoitti:Meidän ystäväpiirissämme on jääkiekosta jo kauan aikaa puhuttu "hampaat kurkkuun"-lajina.
Sitähän se täysin nykyään on. Ammattilaispelaajat ja heidän hammaslääkänrinsäkin sanovat että kun hammas irtoaa niin ei sitä kannatta kunnolla korjata ennen kuin vasta uran loputtua. :lol:

Pitää varmasti paikkansa. Myös nyrkkien lisäksi hammaskalustoa verottaa kiekot ja mm. poikittaiset mailat... ;)
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 14:23

Sitähän tietenkin tarjotaan, mitä maksava yleisö rakastaa.
Ja mehän polveudumme siitä sakista, joka hurrasi areenoilla, kun kristittyjä syötettiin leijonille.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Ke Loka 04, 2006 17:56

Tästä poliisi touhusta voidaan syyttää ihan pohjois-amerkian kiekkosarjoja. Sieltä tänne kopioidaan juttuja, kuten tämän saamarin nollatoleranssin. Mutta Varsinkin jenkkilässä on aivan yleistä että siellä kentällä tapellaan. Siellä nämä popcornia mussuttavat katsojat ihmettelevät kun pelaajat menee kiekon perässä eikä ne tappelekkaan. Omasta mielestäni kotoista sm-liigaa verrataan muutenkin liikaa nhl:lään. Eikä sieltä tarvitsisi kopioida yhtikäs mitään. Saisi meillä olla ihan omat juttumme. Kumma juttu muuten että Ainoastaan Hifk:lla ja Jokereilla on pelaajat jotka on selvästi hommattu poliisin/goonin hommiin. No eipä se taida olla yllätys kun huomaa että heidän aitioissaan seisoo pohjois.amerikkalainen valmennusjohto.

Itse hyväksyn tappelut jääkiekossa. Mutta en mitään poliisi/gooni touhua. Että vartavasten usutetaan joku hakkaamaan toisen. Sellainen täysin pois. Hyväksyn tappelun ainoastaan kun kahdella pelaajalla oikeasti palaa probbu lopullisesti. Tai enemmälläkin... Eli tappelu alkaa ihan normaalista kahinasta. Eikä mitään että kaksi sekopäätä on vain haastamassa toisiaan. Se on todella teennäistä ja typerää showta.

Itse kannatan sitä jääkiekkoa mitä viimekaudella pelattiin. Se vielä oli jääkiekkoa! No jospa loppukaudesta pelit allaisivat olemaan edes vähän siedettävää katsomista, jos pelaajat oppivat tähän tarkkaan linjaan.
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Loka 04, 2006 18:34

Eikö sitten voisi vain tapella ja jos aikaa ja miehiä piisaa, niin vain vähän jääkiekkoa?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Ke Loka 04, 2006 19:21

Siis mitä häh?? Mitä tuolla nyt ajat takaa?
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

jääkiekkoa vai ei..

ViestiKirjoittaja Tuhkimo84 päivämäärä Ke Loka 04, 2006 21:47

nykyään jääkiekon säännöt ovat menneet ihan jonnekkin mettikköön, melkein jo siitä pilli soi ja 2min jäähyä tulee jos kosket vastustajaa sormella, se on jääkiekkoa ei rusettiluistelua, epäilen kyllä että aika moni tulee lopettaamaan jos ei kokonaan ainakin osa tulee lopettamaan jääkiekon peluun uusien sääntöjen takia, sitä mäkään en ymmärrä että kun ottelu oli päättynyt niin puoli tuntia pelin loputtua molemmat joukkueet tappelivat keskenään niin että rytisi en muista oliko ässät toinen joukkue. ja siinäpäs tuomareilla oli ihmeteltävää. mutta pata sydän sykkii edelleen :D
Käyttäjän avatar
Tuhkimo84
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

Highscores: 1

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä To Loka 05, 2006 07:10

Kerran vielä. Ei ole jääkiekossa mitään uusia, mullistavia sääntöjä. Vanhoja, kauan sitten laadittuja, on alettu vain tuomarien taholta valvoa tiukemmin. Pääsi vähän homma karkaamaan käsistä.

Ja Dukes, sitä ajan takaa, että jos se tappelu kerran on niin hienoa, miksei sitten vain tapella.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja jouko57 päivämäärä To Loka 05, 2006 08:05

nyt kun näyttää olevan aika vahvasti mielipide muuttumassa sen eduksi että tappelut kuuluvat ehdottomasti jääkiekon luonteeseen niin voitasko sitten ajatella että nyrkkeilymatsissa nyrkkeilijät alkais välillä luistelemaan "nimaanperkeleesti",miltäs se sitten näyttäs...häh?
Herkkäuskoinen skeptikko!
Käyttäjän avatar
jouko57
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä To Loka 05, 2006 11:29

Entinen, arvostettu, jääkiekkotuomari Karl-Gustav Kaisla oli ollut seuraamassa HIFK:n ja Jokerien välistä jääkiekko-ottelua, kuin myös ottelussa sivujuonteena ollutta "polvihousupoikien" nokittelua, todeten että miten jotkut viitsivät ryhtyä moiseen nykyään! Mielestäni tuo lausahdus kertoo aika hyvin kyseisten tappelijoiden älykkyysosamäärästä ainakin lajin suhteen...
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä To Loka 05, 2006 11:50

Samaa mieltä ja lisäisin listaan vielä tappelujen ihailijat.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Hänkki päivämäärä To Loka 05, 2006 13:59

Itse tunnustaudun tappeluiden puolesta puhujaksi, sillä ne saavat yleisön lisäksi myös pelaajat syttymään. Kaiken lisäksi niissä ei tapahdu loukkaantumisia, toisin kuin esim. laitataklauksissa.

En kuitenkaan ajattele sillä tavoin, että joka ottelussa pitäisi ottaa miehestä mittaa nyrkein. mutta mielestäni tappelut kuuluvat jääkiekkoon.
Kuulikko?
Käyttäjän avatar
Hänkki
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä To Loka 05, 2006 16:14

raato kirjoitti:Ja Dukes, sitä ajan takaa, että jos se tappelu kerran on niin hienoa, miksei sitten vain tapella.

No minä en ole niin ainakaan väittänyt.

Mutta ei se silloin olisi jääkiekkoa enään. Mutta itse teinkin jo oman kantani selväksi!
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

Tappelut lätkässä

ViestiKirjoittaja Tuanoi päivämäärä To Loka 05, 2006 18:47

Tappelut eivät kuulu jääkiekkoon.
Kova kontakti peli eli kovat,puhtaat taklaukset ovat pelin suola mutta
tappeluissa ei ole mitään järkeä.

Mitä järkeä on mennä lätkämatsiin ainoastaan tappelu mielessä?
Jos joku haluaa tapella niin menköön nyrkkeily salille tai alkakoon harrastamaan vaikka Krav Magaa tms. niissä saa kyllä painia ja ottaa äijästä mittaa ihan tosissaan.

Ymmärrän kyllä jos pelissä joskus vähän tuntee kuohahtaa, mutta...

:kina
Käyttäjän avatar
Tuanoi
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja R0kMies päivämäärä To Loka 05, 2006 19:55

Tappelut ovat aina kuuluneet jääkiekkoon ja tulee kuulumaan. Kukkahattutädit yrittävät aina silloin tällöin laittaa kapuloita rattaisiin.

"MTV3:n Tulosruudun saamien tietojen mukaan poliisi on käynnistänyt esitutkinnan Jokerit-HIFK -jääkiekko-ottelussa käydyn nyrkkitappelun johdosta"

Aiheesta lisää MTV3:n Tulosruudussa klo 22.20
R0kMies
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Bruce Wayne päivämäärä To Loka 05, 2006 20:20

Mikä sen "kukkahattutätien" vastapoolin nimi on? Enkä tarkoita suinkaan "kukkahattusetiä"..
Bruce Wayne
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä To Loka 05, 2006 20:23

Dukes kirjoitti:Mutta ei se silloin olisi jääkiekkoa enään. Mutta itse teinkin jo oman kantani selväksi!
Siis, se on mielestäsi jääkiekkoa, kun lähes aikuiset miehet jääkiekko-ottelussa pudottavat hanskansa, riisuvat kypäränsä, ottavat englantilaisen nyrkkeilyasennon luistimilla ja alkavat mätkiä toisiaan päähän???
Sallinet, että :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

EdellinenSeuraava

Paluu Arkisto