Jääkiekkotappelut puhuttaa!

Täältä löydät vanhentuneet aiheet ja jutut. Vain luku! Kun puhaltelet pölyjä arkistojen päältä ja huomaat että jokin aihe voisi olla vielä käytettävissä, ota yhteys ylläpitoon.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 18:02

Åke kirjoitti:Alpo Suhonen tuomitsi hesarissa kiekkotappelut. Ei smackdownia jääkiekkoon. Hän myös totesi, että suurista jääkiekkomaista Ruotsi on ainoa jonka sarjoissa ei liiemmin tapella ("Ruotsi on viimeinen eurooppalainen jääkiekkomaa, joka on torjunut jääkiekon lieveilmiöt.") . Itse lisäisin tuohon vielä Tsekin liigan.

Niin tuomitsi juu. Suomikin on hyvää vauhtia menossa Ruotsin mallin mukaisesti (kuten aina ja joka asiassa), kiitos näiden uhkasakkojen yms. Itse odotan sitä päivää, kun hallituksen eteen tulee vakava ylilyönti ja sitä seurannut loukkaantuminen... Pitääkö silloin SM-liiga hallituksen linja vai rangaistaanko vain tappeluista?
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 18:16

Eläköön se linja.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 18:25

raato kirjoitti:Eläköön se linja.

Niin jos se linja pitää... Ei suuri yllätys olisi, jos ei pitäisi.
Vieras

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Marras 08, 2006 20:23

Åke kirjoitti:Alpo Suhonen tuomitsi hesarissa kiekkotappelut. Ei smackdownia jääkiekkoon. Hän myös totesi, että suurista jääkiekkomaista Ruotsi on ainoa jonka sarjoissa ei liiemmin tapella ("Ruotsi on viimeinen eurooppalainen jääkiekkomaa, joka on torjunut jääkiekon lieveilmiöt.") .

Muistelisin tapauksen, missä viime kaudella tämä joku ruotsalainen pelaaja painoi sormenpäillään suomalaisen (en muista nimiä) pelaajan silmiä. Tämä suomalaispelaaja kommentoi jälkeenpäin, että kipu oli valtava ja tuntui että näkö lähtee. Tällaisen sanoisin todella vakavaksi, mutta täällä Suomessa nousee kohu yhdestä rehellisestä mies vastaan mies nyrkkitappelusta.
Mies voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä jalkapalloseuraa.
Eltsu
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 20:42

Sormenpäillä silmiin paineleminen on siis suuri rikos, mutta nyrkillä silmään mosauttaminen rehellistä mies miestä vastaan ottelua?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Marras 08, 2006 20:58

raato kirjoitti:Sormenpäillä silmiin paineleminen on siis suuri rikos, mutta nyrkillä silmään mosauttaminen rehellistä mies miestä vastaan ottelua?

Tuskin nyrkistä näkö lähtee. Tuo sormenpäillä painaminen oli todella törkeä ja vaarallinen temppu!
Eltsu

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 21:43

raato kirjoitti:Sormenpäillä silmiin paineleminen on siis suuri rikos, mutta nyrkillä silmään mosauttaminen rehellistä mies miestä vastaan ottelua?

Mutta mietippä seurauksia vastapuolelle...

Eli kysymykseesi vastauksena kyllä. Nyrkillä mossauttaminen on ottelua, mutta silmiin tökkiminen on suuri rikos, koska siitä voi oikeasti aiheutua pysyvä vamma. Mutta niin kuin olen huomannut, että sinusta pahinta mitä voi olla, on tappeleminen peleissä... ei se mitään jos näkö lähtee, kunhan ei vain tappele... :eiei :ylös
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 21:59

Heh, ja teidän mielestänne nyrkillä silmään tämmäämällä näkö ei voi lähteä? Poikaparat. Älkää vain kokeilko sitä kotona.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:03

raato kirjoitti:Heh, ja teidän mielestänne nyrkillä silmään tämmäämällä näkö ei voi lähteä? Poikaparat. Älkää vain kokeilko sitä kotona.

Onkohan tappeluissa moneltakin pelaajalta lähtenyt näkö? Silmiin tökkiminen on paaaljon vaarallisempaa, mutta pääasiahan on ettei tappele ettei vaan papat hermostu. :lol: :lol:
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:06

Joku täällä saattaa muistaa, Agentti ja Rajatapaus ehkä, erään nyrkkitappelun tuossa keskustassa, jossa muuan aikalaisistamme pienen riidan päätteeksi vetäisi vastapuolta silmäkulmaan. Paine päässä rikkoi silmän sisäpuolelta ja näkö meni lopullisesti. Kaveri maksaa sitä yhä.

Se on vain yksi huitaisu oikeaan paikkaan ja se on siinä. Vaikka luistimet koivissa. Älkää siis tekeytykö yksinkertaisiksi.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:11

raato kirjoitti:Joku täällä saattaa muistaa, Agentti ja Rajatapaus ehkä, erään nyrkkitappelun tuossa keskustassa, jossa muuan aikalaisistamme pienen riidan päätteeksi vetäisi vastapuolta silmäkulmaan. Paine päässä rikkoi silmän sisäpuolelta ja näkö meni lopullisesti. Kaveri maksaa sitä yhä.

Se on vain yksi huitaisu oikeaan paikkaan ja se on siinä. Vaikka luistimet koivissa. Älkää siis tekeytykö yksinkertaisiksi.

Minä muistan. Paljaalla nyrkillä ohimoon silmän taakse. Koko silmähermosto halvaantui lopullisesti heti. Myöskin toinen silmä tulehtui ja ei tule koskaan entiselleen. Invalidi% on siitä lähtien ollut sata. Myöskin henkinen tasapaino vaati akia pitkän terapian. Mutta ei se mitään, eihän se sattunut kaukalossa.
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:13

Niin, eihän kaukalossa lyömällä voi mitään sattua.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:17

Olen jo kauan ollut sitä mieltä että nykynuoriso ei ole enää pitkään aikaan käsittänyt täysin sitä että mitä siinä saattaa tapahtua kun mies lyö toista.
Eikä ihme, koska ovat kasvaneet näiden Conan barbaarien ja Rocky-leffojen yms. väkivaltapiirrettyjenkin aikakaudella. Niissä kun kivitalon kokoiset ukot mätkivät toisiaan kymmeniä kertoja eikä mitään tapahdu.
Sitten näitä raukkaparkoja on tuolla oikeussalit pullollaan selittämässä lyönnin kohteen vakavasti loukkaannuttua että:
"Emmää tarkottanu, mää vaa kerra vähä huitasi".

Olen miettinyt että jokaiselle tekisi hyvää saada edes kerran oikein kunnolla turpaansa niin ettei äitikään tunnista kolmeen viikkoon. Siinä väkivallan ihailu kummasti katoaa. Tai ainakin pitäisi kadota.
Idiootit ovat asia erikseen.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:26

raato kirjoitti:Joku täällä saattaa muistaa, Agentti ja Rajatapaus ehkä, erään nyrkkitappelun tuossa keskustassa, jossa muuan aikalaisistamme pienen riidan päätteeksi vetäisi vastapuolta silmäkulmaan. Paine päässä rikkoi silmän sisäpuolelta ja näkö meni lopullisesti. Kaveri maksaa sitä yhä.

En kiellä etteikö nyrkeilläkin saisi vahinkoa aikaan... Mutta jos nyt kuitenkin pysyttäisiin aiheessa, eikä sotkettaisi mitään katutappeluita tähän asiaan.

Kysyn edelleen, ettei ole tainnut kukaan saada nyrkistä niin silmäänsä kaukalotappelussa, niin että siitä olisi syntynyt vammaa...?? Saku Koivukin sai mailan silmäänsä... mutta onneksi ei tapellut.
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:29

Sillä nyt ei ole merkitystä, millä puolen plankkia se isku tulee. Mahdollisuudet vammaan ovat aivan samat.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:31

Miksiköhän lääkärit ovat huolissaan päähän kohdistuneista iskuista? Kaikilla tavoin aiheutetuista? Jääkiekossakin?
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:32

Lääkärit eivät ymmärrä, että se on hienoa ja kuuluu lajiin.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Marras 08, 2006 22:33

Tarttiskohan sitä vielä alkaa verestää vanhoja katumuistoja ja kaivaa vanhat hokkarit jalkaan? Ja pyrkiä vaikkapa Ässien ykkösketjuun? Eihän siellä enää pelata tarvi osata, riittää kun osaa nyrkkeillä. Ja yleisö viihtyy.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:25

raato kirjoitti:Sillä nyt ei ole merkitystä, millä puolen plankkia se isku tulee. Mahdollisuudet vammaan ovat aivan samat.

Toki mahdollisuudet on vaikka mihin ja joka asiassa...

Edelleenkin perään alkuperäiseen kysymykseeni vastausta... Itse en tiedä yhtään kiekkoilijaa, joka olisi saanut vakavan silmävamman tappelun seurauksena. Siitähän tällä kertaa keskustelu alkoi, kun rivien välistä luettuna "hyväksyit" silmiin tökkimisen mieluummin kuin tappelut.

Jos alat ajattelemaan lääkärin näkökulmasta sillä ei olekkaan merkitystä kummalla puolen plankkia isketään, mutta tässä topkissa kuitenkin keskustellaan (tai yritetään keskustella) mitä kaukalossa (eli plankin sisäpuolella) tapahtuu eikä siitä mitä tapahtuu tai on tapahtunut sen ulkopuolella.
Vieras

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:27

Eli Astrarixin mielestä asia on siis hyväksyttävä kunnes tulee vahinko/ruumiita?
Hyvin virkamiesmäinen ajattelutapa.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:29

tomski kirjoitti:Eli Astrarixin mielestä asia on siis hyväksyttävä kunnes tulee vahinko/ruumiita?
Hyvin virkamiesmäinen ajattelutapa.

Ymmärsit väärin... olen yrittänyt vääntää raadon kanssa keskustelua siitä, kumpi hyväksyttävämpää... eli "vähemmän väkivaltaista". Yritä ymmärtää mitä ajan takaa, älä sitä mitä haluat ymmärtää minun sanoneeni. :D
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:30

Kuten haluat. Mutta lyömisestä voi tulla samat vammat kummallakin puolella. Ja pitääkö aina odottaa, että pahin tapahtuisi, joku sokeutuisi tai muuten vammautuisi. Asioita voi myös ennaltaehkäistä olla hyväksymättä sellainen, mikä on jo säännöissäkin kielletty.

Vai lukeeko kiekkosäännöissä sielläpäin jollakin sivulla, että miehekäs hanskojen tiputtaminen ja päin näköä veteleminen on sallittua?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:36

raato kirjoitti:Kuten haluat. Mutta lyömisestä voi tulla samat vammat kummallakin puolella. Ja pitääkö aina odottaa, että pahin tapahtuisi, joku sokeutuisi tai muuten vammautuisi. Asioita voi myös ennaltaehkäistä olla hyväksymättä sellainen, mikä on jo säännöissäkin kielletty.

Vai lukeeko kiekkosäännöissä sielläpäin jollakin sivulla, että miehekäs hanskojen tiputtaminen ja päin näköä veteleminen on sallittua?

Et edelleenkään ymmärtänyt, ettenkö väittäisi mitä milläkin puolella voisi tapahtua... vaan tässä keskustelussa on ne kaukalon sisäpuolella tapahtuvat asiat aiheena.

Olen yrittänyt ilmaista sitä kumpi on näistä kielletyistä asioista "se parempi"... Mutta kun edes se ei ole mennyt jakeluun, ettenkö myöntäisi ja olen myöntänytkin hanskojen pudottamisen tappelun aloittamiseksi on kiellettyä... Mutta jätän asian silleen tällä kertaa vain toteamalla, että mieluummin katselen kaukalossa tappeluita kuin mailalla huitomisia tai silmiin tökkimisiä... mutta kukin tavallaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:36

AstrariX kirjoitti:Ymmärsit väärin... olen yrittänyt vääntää raadon kanssa keskustelua siitä, kumpi hyväksyttävämpää... eli "vähemmän väkivaltaista". Yritä ymmärtää mitä ajan takaa, älä sitä mitä haluat ymmärtää minun sanoneeni. :D

Minä taas en ole keskustellut missään vaiheessa, kumpi on väkivaltaisempaa.... jne.

Minä keskustelen siitä, että nyrkeillä moksiminen ei kuulu jääkiekkoon. Eikä sormilla silmiin tökkiminen, eikä edes p*****n kaivelu.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:46

Jospa joku kertoisi tämän saman eräälle pyörätuolissa lopun elämänsä viettävälle Ässien entiselle huippupelaajalle. Vahinko sekin oli mutta se sattui vaan pahaan paikkaan ja hommat loppuivat siihen.
Vieras

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:47

Rajatapaus kirjoitti:Jospa joku kertoisi tämän saman eräälle pyörätuolissa lopun elämänsä viettävälle Ässien entiselle huippupelaajalle. Vahinko sekin oli mutta se sattui vaan pahaan paikkaan ja hommat loppuivat siihen.

Niin, ja jääkiekkotappelulla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Eltsu

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:50

Eltsu kirjoitti:
Rajatapaus kirjoitti:Jospa joku kertoisi tämän saman eräälle pyörätuolissa lopun elämänsä viettävälle Ässien entiselle huippupelaajalle. Vahinko sekin oli mutta se sattui vaan pahaan paikkaan ja hommat loppuivat siihen.

Ei mutta tapaus oli silti erittäin väkivaltainen sille ruumiinosalle joka vammautui pysyvästi ja jääkiekkokaukalossa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ke Marras 08, 2006 23:55

Rajatapaus kirjoitti:
Eltsu kirjoitti:

Ei mutta tapaus oli silti erittäin väkivaltainen sille ruumiinosalle joka vammautui pysyvästi ja jääkiekkokaukalossa.

Jokainen pelaaja siellä kentällä tietää, että jääkiekossa riskit ovat todellisia. Vaarallisempaa on kuitenkin esim. liikenteessä tai työmailla, mutta se taas ei liity mitenkään jääkiekkoväkivaltaan. Kyllähän niissä jääkiekkotappeluissa voi tapahtua ja tulla vaikka pysyvä vamma päähän, mutta sen riskin pitäisi myös tietää pelaaja, ennen kuin pudottaa hanskat jäähän.
Eltsu

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Marras 09, 2006 10:11

raato kirjoitti:Minä taas en ole keskustellut missään vaiheessa, kumpi on väkivaltaisempaa.... jne.

No sen olen kyllä huomannut! :lol:

Mutta sitäkään et ole huomannut, että en ole missään vaiheessa väittänyt tappeluiden olevan säännöissä hyväksyttyä.
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä To Marras 09, 2006 10:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Marras 09, 2006 10:14

Rajatapaus kirjoitti:
Eltsu kirjoitti:

Juu, mutta keskustelussa on jääkiekkotappelut ja -väkivalta... mikäli tarkoitat Jaroslav Otevreliä, niin siinä tapauksessa ei ollut kyse tappelusta saati sitten väkivallasta ollenkaan, vaan silkasta sattumien summasta, niin kuin itsekin totesit.
Vieras

EdellinenSeuraava

Paluu Arkisto