Oppikirjat kulutetaan Porissakin puhki!

Täältä löydät vanhentuneet aiheet ja jutut. Vain luku! Kun puhaltelet pölyjä arkistojen päältä ja huomaat että jokin aihe voisi olla vielä käytettävissä, ota yhteys ylläpitoon.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Voisiko veroja korottaa lasten hyväksi

Äänestys päättyi Ti Tammi 02, 2007 11:58

Kyllä voisi korottaa 0,25 c
6
40%
Veroprosentti pidettävä nykyisellään ja otettava rahat muualta
7
46%
Nykyinen toimintamalli ja veroprosentti on OK
2
13%

Ääniä yhteensä : 15

Oppikirjat kulutetaan Porissakin puhki!

ViestiKirjoittaja Petu päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 11:58

Tämänpäiväinen SK (+verkkolehti) kertovat, että mm. Itä-Porin koulussa oppikirjat ovat todella huonossa kunnossa.

Oppikirjojen pitäisi kuitenkin olla kelvollisia - toimiiko siis valtuusto tai joku muu vääärin kun rahaa oppikirjahankintoihin ei ole riittävästi?

http://www.harjavalta.info/2006/puhkikulutettu.php

Uskon, että porilaisetkin olisivat - ainakin lasten vanhemmat - valmiita pieneen (0,25 c) veronkorotukseen jos sillä voitaisiin taata lapsille kunnolliset opiskeluvälineet, ja pienemmille lapsille päivähoitopaikat joissa on riittävästi hoitajia. En usko, että lasten isovanhemmillakaan olisi mitään pientä veronkorotusta vastaan, kunhan se vain kohdennettaisiin oikein.

Jo YK:n lasten oikeuksien sopimus sanoo, että kaikessa päätöksenteossa mikä koskee lapsia tulee etusijalle asettaa lasten etu - ei vanhusten, eikä työikäisten etu - vaan siis lasten etu. Budjetti koskee myös lapsia?
Käyttäjän avatar
Petu
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja Nemesis päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 12:10

Rahaa kyllä on, se vain kohdentuu väärin.
Viime viikollakin lehdissä oli kuinka eräätkin turhakkeet olivat pistäneet juhlavuoteensa yli 6 milj. €. Eikö niistäkin rahoista olisi riittänyt lapsille.
Nemesis
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 17:13

Siitä olisi riittänyt vähän yli euro jokaiselle suomalaiselle. Hyvinvointi olisi noussut kohisten. Nyt on vain hyvä, että edes joillakin oli kivaa. Kateelliset vain urputtavat.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja F6 päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 21:41

Veroja ja veroja...
Maksa ja maksa...

Itse en vanhempana koe olevan velvollinen maksamaan lisää!

Nuo kekkerit ja muutakin voisi toteuttaa pienemmällä budjetilla.

Minusta muutakin turhaa menoa voisi karsia, mutta en kerro mitä, ettei syyte tule postiluukkuun.

Olen jo pitemmän aikaa ihmetellyt miksi työsuhde autot pitää olla kalliita ja "mukamas" parasta laatua.
Onhan se jonkun näköinen edustuskin, mutta nykyisten työsuhde autojen hinnalla olisi saanut kaksi normaalia.
Olisi saanut sitä budjettia + merkkiseksi.
En viitsi mainita keiden autoista olen hirmu kateellinen :lol:

Kohdennetaan väärin ja olen oikein hirmu kateellinen. :wink:
Mielipiteeni, on voinut muuttua...
Mutta ei se tosi asia, että olen aina oikeassa!
F6
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 21:41

Siitä olisi riittänyt vähän yli euro jokaiselle suomalaiselle. Hyvinvointi olisi noussut kohisten. Nyt on vain hyvä, että edes joillakin oli kivaa. Kateelliset vain urputtavat.

Juuri näin puhuvat yleensäkin sosialismin, pienten ja heikkojen puolestapuhujat.
Vaalipuheet ovat sitten eri asia.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

Oppikirjoista

ViestiKirjoittaja Papu päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 22:10

Aika tylyä tekstiä tuo SK:n juttu. Nyky tiedontulvassa kirjat varmasti vanhenevat nopeasti ja etenkin esim. yhteiskuntaopissa tai äidinkielessä (mediakasvatus). Tuttuni pojalla oli kaksi vuotta sitten historian kirja, joka oli vuoden 1994 painosta. Jossa ei ollut puhettakaan EU:sta ym. uudemmasta historiasta.

Tuntuisi että viisi vuotta samaa kirjaa on ehdoton maksimi, sillä ei niitä nyt joka toinenkaan vuosi kannata uusia. Tosin minun kouluaikanani sain kaikki oppi- ja työkirjat omakseni joka armas vuosi, joten tässä kohdin on menty takapakkia, vaikka elintaso on noussut. Mielenkiintoista nähdä mistä koulutusvirasto aikoo tinkiä kun sen tulisi pystyä isompiin säästöihin nykyisten ylitysten vuoksi...
Käyttäjän avatar
Papu
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 22:16

Peruskoulussa, joka on lapsille ilmainen, on vanhat ja riekaleiset kirjat ja vanhentunutta tietoa.
Lukio, jossa opiskelijat maksavat itse oppimateriaalinsa, vaihtuu kirjasarjat ja painokset vuoden välein. Eli ei mitään mahdollisuuksia ostaa montaakaan kirjaa käytettynä, uutena on miltei kaikki hommattava. :?
Jännintä on, että edellinen painos ei tosiaan kelpaa, kun siellä saattaa olla lause tai kaksi muutettu, kuten eräässä uskonnon kirjan peräkkäisissä painoksissa oli, tuossa kymmenisen vuotta sitten. Vaikka ei nyt uskonnon historian luulisi paljoa muuttuvan, tapahtunut mikä tapahtunut...

Mutta pointtini oli siis se, että käytäntö on ihan hullusti. Mitä järkeä on koulunkäynnissä, jos tankkaa päähänsä vanhentunutta ja väärää tietoa?:roll:
Miksi olla vaikea, kun niin pienellä vaivalla voit olla täysin mahdoton? :-)
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

Highscores: 1

ViestiKirjoittaja Epäilijä päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 22:43

Niin,

Ei kai tuota eduskunnan juhlamenoa oikein voi sotkea tähän asiaan. Se kun on kai Porin kaupungin tehtävä hoitaa niin, että kouluilla on kunnon budjetti. Jos vaikka valtio olisi tuon 6 miljoonaa eduskunnan bailausrahastosta antanutkin Poriin, niin ei silti olisi ollut mitään takuuta sille, että rahaa ei olisi käytetty kaiken maailman Porinoihin ja vapaa-ajanmessuihin ja muihin paljon perusopetusta tärkeämpiin juttuihin.

Sillä vapaa-aikamessujen 100 000 euron tappiotakuulla ostaisi rekkakuormallisen kirjoja ja vihkoja (niin eihän me kyllä toisaalta vielä tiedetä tekevätkö messut tappiota... :lol: )

Eli näihin veronkorotuspuheisiin otan sellaisen kannan, että ehdottoman tarpeetonta ja mahdollisesti toteutuessaan hyödytöntä.
Epäilijä
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 22:49

Nokia ja Fortum voisivat kimpassa kustantaa oppikirjat kaikkiin Suomen kouluihin. Saisivat laittaa mainoksensa ensilehdille.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

Ajatuksena mielenkiintoinen..

ViestiKirjoittaja Papu päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 23:28

Edellisessä viestissä leikiteltiin ajatuksella koulujen sponsoroinnista mutta pitäisikö koulujen antaa hankkia sponsoreita? Kohteena koulut olisivat parempia kuin jokin Hiihtoliitto. Muistan lukeneeni Hesarista jutun Päivölä-opistosta, jonka kehittämisessä on mukana Nokia Oyj ja näin Suomen matikkanerot saadaan saman katon alle lukioon. Minua ei ainakaan haittaisi koulun juhlasalissa pari mainosta, jos niillä osittain pystytään takaamaan kunnon kirjat. Nykyään sponsorointi on tietääkseni lähinnä viivoitinmainoksien tasolla.
Käyttäjän avatar
Papu
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Joulu 19, 2006 23:48

Porissa voitaisiin aivan hyvin ottaa uudelleen käyttöön 50 ja 60 lukujen oppikirjat joissa sosialismia ja kolhoosioppeja ylistettiin sekä rasisimi jylläsi avoimesti.
Jaa miksi?

No siksi että ei täällä meno noista päivistä ole juurikaan muuttunut.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Epäilijä päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 01:14

Jos moderaattorit tämän sallivat, niin haluaisin kysyä sinulta tomski, että miksi asut ja elät täällä vaikka olet selvästikin valioyksilö, joka tulisi onnellisemmaksi jossain modernimmassa ja dynaamisemmassa elinympäristössä kuin mitä Pori pystyy sinulle tarjoamaan?
Epäilijä
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Nemesis päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 06:57

Siinä mielessä eduskunnan kemutkin kuuluvat asiaan että Suomen valtiossa on oppivelvollisuus. Nyttemmin kaikki siitä koituvat kustannukset on kaadettu kunnille, jolloin perustason oppimisen tasa-arvoisuus vaarantuu. Ennenvanhaan valtiolta tuli kouluille korvamerkittyä rahaa, näin voisi olla nykyäänkin, koko koululaitos voisi puolestani olla valtiokustanteinen jos se sillä paranisi. Epäilen.
Tieto esim matematiikan kirjassa tuskin vanhentuu, kaikki perusasteen matematiikka on havaittu parituhatta vuotta sitten, se lukeeko laskun perässä mk vai € ei paljoa hetkauta.
Nemesis
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 06:57

Epäilijä kirjoitti:Ei kai tuota eduskunnan juhlamenoa oikein voi sotkea tähän asiaan. Se kun on kai Porin kaupungin tehtävä hoitaa niin, että kouluilla on kunnon budjetti.
Mielestäni eduskunnan juhlameno on yksi pieni ja hyvä esimerkki siitä meneillään olevasta hulluudesta, jossa perusasiat on unohdettu täysin! Olen muutamassa kommentissani kritisoinut päättäjien, omasta mielestään saavuttamasta, kuolemattomuudesta, jonka takia lasten,nuorten ja vanhusten hyvinvointiin ei ole satsattu enään vuosikausiin riittävästi. Kansanedustajat kyllä istuvat tyytyväisinä massiivisissa juhlissaan, vaikka eturauhaset vinkuvat kilpaa, ylittäen oopperan kuoron volyymin!
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas
Special Galaktinen Kunniajäsen
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja rottation päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 08:21

Mä en äänestänyt juuta enkä jaata, koska mielestäni ongelmia ei korjata tällä mallilla. 8)
Käyttäjän avatar
rottation
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 13:59

rottation kirjoitti:Mä en äänestänyt juuta enkä jaata, koska mielestäni ongelmia ei korjata tällä mallilla. 8)

Jaa veroilla vai?? Huh huh verorahoista ne opinahjo rahat kokoontuupi!
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 14:22

Jos moderaattorit tämän sallivat, niin haluaisin kysyä sinulta tomski, että miksi asut ja elät täällä vaikka olet selvästikin valioyksilö, joka tulisi onnellisemmaksi jossain modernimmassa ja dynaamisemmassa elinympäristössä kuin mitä Pori pystyy sinulle tarjoamaan?

Enkö täällä sitten saisi asua, vai mikä on? En oikein ymmärtänyt pointtiasi? Koskeeko totuus noin kovin?
Vaikka asia ei sinulle vähimmässäkään määrin kuulu, niin kerron että olen asunut/toiminut yrittäjänä noin 13 eri euroopan ja kaupungissa. Ja aina kuvioon ovat kuluneet "kaikki" kaupungin johdosta alimpaan kastiin, neuvotteluineen yms. työmme luonteesta johtuen, Mukana mm. Lontoo, Milano ja Tukholma. Joten mielestäni omaan riittävän kompetenssin ja vertailupohjan arvosteluilleni. Kysymyksessä eivät ole olleet mitkään viikon torijuhlat vaan yleensä vuosien oleskelu ja toimiminen alueella.
Entäpä sinä?

Teen poikkeuksen ja kopioin tähän tänään toiselta palstalta silmiini osuneen asian:(Sk:n nettipalsta, nimim.rantojen poika)

"Porissa käytetään asioiden edistämisessä, mm. budjetissa nk. semioottista koodia, jonka merkitys on melkoinen. Pitää osata käyttää asemaa. Hankkia asema. Pitää osata kombinoida, koordinoida, käyttää suhteitaan, sillä kaikki toimii suhteilla. Valta pysyy pystyssä rakenteessa olevan sisäisen korruption, suosikkijärjestelmän, koston, pelon ja tottumisen varassa. Suhteiden hyväksikäyttöön liittyvä moraalittomuus ei olekaan epänormaalia tai väärää, sen kanssa on kyettävä tulemaan toimeen. Jokaisen on pyrittävä ajattelemaan vain itseään. Toinen otetaan huomioon lähinnä silloin, kun siitä on itselle hyötyä."

Tämä pitää paikkansa myös asioiden vastustamisessa. Itse kannatan kehitystä ja kehittämistä, olen katsonut asioita aina poisitiivisella mielellä, en katkerana tai jotakin menettäneenä, kaunaisena.

Olen tuonut vain esille, millaisia nuoleskelijoita, asemaansa tukeutuvia ja laiskanpulleita kehittäjiä meillä itse asiassa on pilvin pimein. Mm. Porin kehittämiskeskus on tässä asiassa ollut hiljaa kuin ns. kusi sukassa. Ei pihaustakaan. Väkeä on kyllä pilvin pimein. Sama koskee montaa muuta tahoa, jotka voisivat ottaa reipaasti kantaa koko kaupungin kehitykseen liittyvään hankkeeseen. Ihan nimillä, virallisesti ja naamat esillä.

Kari Hannukselle kyllä hatunnosto. Mies on ollut johtaja paikallaan.

Enpä tuota itsekään osaisi paremmin sanoa.
Epäilijä, tiedoksesi että kaupunkimme vasemmiston mielestä kaupungin tärkein tehtävä on työllistää. Oletko samaa mieltä?

Ja asiaan. On kyllä aivan uskomatonta tämä koulutuksen kohtelu nykyään. Oppilailla ei ole koulukirjoja ja vanhemmat opiskelijat elävät lähes nälkärajalla. Ei ihme että opettajatkin palavat loppuun kun joutuvat painimaan aivan epäoleellisten asioiden kanssa.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Epäilijä päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 15:43

tomski kirjoitti:Enkö täällä sitten saisi asua,

Mun puolestani saat asua ihan missä tykkäät. Jos vaan ajattelen omalle kohdalleni tilannetta, jossa olen noinkin epätyytyväinen elinympäristööni niin tekisin kyllä henkilökohtaisen ratkaisun ja muuttaisin muualle.
Epäilijä
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 22:10

Miten "epätyytyväinen" (suom.huom. = tyytymätön) minä nyt sitten olen?
Ja mikä sinä olet sitä määrittelemään? :shock:
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Epäilijä päivämäärä Ke Joulu 20, 2006 22:49

No jatkuvasti löydät jotain valittamista. Mitä tämänkin otsikon alla olet tuossa kolhoosioppi ja rasismi kommentissasi tuonut esiin. En usko, että asioihin tyytyväinen ihminen tuollaista kirjoittelisi. Voin toki olla väärässäkin ja voihan olla, että tyytymättömän ja tyytyväisen ihmisen välimuotojakin on olemassa.

Reaktiosi kommentteihini on myös ollut verraten yllättävä. Melkein tulee mieleen, että olen sohaissut arkaan paikkaan.
Epäilijä
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Joulu 21, 2006 00:12

Mitä tämänkin otsikon alla olet tuossa kolhoosioppi ja rasismi kommentissasi tuonut esiin. En usko, että asioihin tyytyväinen ihminen tuollaista kirjoittelisi. Voin toki olla väärässäkin ja voihan olla, että tyytymättömän ja tyytyväisen ihmisen välimuotojakin on olemassa.

> Mission impossible< Asenteesi on niin vinoutunut että en minä nyt viitsi/jaksa tuota rasismi ja sosialismiasiaa sinulle selittää.Ehkä joskus toiste. Sillä välin voit katsella ympärillesi.

Reaktiosi kommentteihini on myös ollut verraten yllättävä. Melkein tulee mieleen, että olen sohaissut arkaan paikkaan.

Yllättävä? Riemustako pitäisi hyppiä?
Jos kirjoitat haastavasti saat/pitää varautua myös haastaviin kommentteihin?
Arkaan paikkaan??? En ole nettikirjoittelussa vielä huomannut/tiennyt sellaisia itselläni olevankaan :repeää ?

Päinvastoin, tuntuu siltä että kommenttini kolhoosiopeista ja rasismista Porissa osuikin näköjään eräälle toiselle arkaan paikkaan........

Ja vielä...

voihan olla, että tyytymättömän ja tyytyväisen ihmisen välimuotojakin on olemassa.

Ja tämäkö on sinulle epäselvää? :shock:
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Konrad päivämäärä To Joulu 21, 2006 00:14

Joissakin Porin kouluissa ei ole esim. ruotsissakaan enää tehtäväkirjoja käytössä ollenkaan, ainoastaan puhkikulutetut tekstikirjat. Niin ja siis tosiaan, vihkojakin nykyään yritetään säästää kaikin keinoin - ja samaan aikaan myös monisteita, paperia ei saa tuhlata sitten yhtään.
Konrad
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Epäilijä päivämäärä To Joulu 21, 2006 00:39

tomski kirjoitti:että en minä nyt viitsi/jaksa tuota rasismi ja sosialismiasiaa sinulle selittää.Ehkä joskus toiste.

Tämä ei enää yllättänyt, sillä tällainen asenne on jo tavaramerkkisi.
tomski kirjoitti:Jos kirjoitat haastavasti saat/pitää varautua myös haastaviin kommentteihin?

Siinäpä se. Sinä reagoit mun hämmentyneen ihmetteleviin kommentteihini haasteena. Sitä ne eivät olleet.

Tuosta välimuotoasiasta vielä sen verran, että onhan niitä toki jos haluaa asian niin nähdä. Asia vaan on sellainen, että moni kykenee vaivatta valitsemaan jomman kumman.
Epäilijä
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä To Joulu 21, 2006 00:57

Tuosta välimuotoasiasta vielä sen verran, että onhan niitä toki jos haluaa asian niin nähdä. Asia vaan on sellainen, että moni kykenee vaivatta valitsemaan jomman kumman.

No jopas. Kumman sinä olet valinnut? Tyytyväisyyden esim. koulukirjojen
loppuun kulumisen kohdalla,vai?
En kyllä voi olla tuostakaan yhtään samaa mieltä. Mielestäni keskivertoihminen on silloin tällöin joihinkin asioihin tyytymätön tai tyytyväinen. Asiasta riippuen. Mutta onnea sinulle jos onnistut valitsemaan jomman kumman ja siinä pysymään. Vaikeaa se kyllä tulee olemaan. Mutta, muista olla tyytyväinen kun esim. ensimmäisen kerran saat irtisanomislapun kouraasi tms.
Keep Smiling :lol:
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Epäilijä päivämäärä To Joulu 21, 2006 01:50

Irtisanomislappuja ei ole tarvinnut vastaanottaa, mutta kolme kertaa on työt loppuneet alta. Tällä hetkellä työtilanne on erinomainen. Olen ehdottomasti ollut koko aikuisikäni kokonaiskuvaan tyytyväinen, vaikka vastoinkäymisiä tietysti aina on - nehän kuuluvat elämään. Pienet ongelmat silloin tällöin eivät tee musta tyytymätöntä ja siksi pystyn helposti valitsemaan.
Epäilijä
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä To Joulu 21, 2006 05:53

Epäilijä kirjoitti:Irtisanomislappuja ei ole tarvinnut vastaanottaa, mutta kolme kertaa on työt loppuneet alta. Tällä hetkellä työtilanne on erinomainen. Olen ehdottomasti ollut koko aikuisikäni kokonaiskuvaan tyytyväinen, vaikka vastoinkäymisiä tietysti aina on - nehän kuuluvat elämään. Pienet ongelmat silloin tällöin eivät tee musta tyytymätöntä ja siksi pystyn helposti valitsemaan.

Hyvä, että joku on ollut tyytyväinen, ehkä juuri siksi täällä Porissa asiat on niinkuin ne on! Ei siis syytä juhlia.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Joulu 21, 2006 10:30

Minä taas olen sitä mieltä että siirrytään takaisin otsikon aiheeseen eikä arvostella muita kirjoittajia. :poliisi ´
Aiheen ohi menevät kirjoitukset poistuvat tästä eteenpäin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Tontos päivämäärä To Joulu 21, 2006 18:22

Valitettava tosiasia, ikävä kyllä. Junnun koulussa on pystytty hankkimaan
uusia kirjoja, vanhempainyhdistyksen suosiollisella avustuksella.
Mutta kyllä sielläkin kirjoja kierrätetään. Hyllystä löytyy mm. karttakirja
muistaakseni vuodelta -77 tai -78. :o
WTF
Käyttäjän avatar
Tontos
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Petra päivämäärä Ke Joulu 27, 2006 19:54

Näissä asioissa on hyvä ottaa yhteyttä muun muassa koulutuslautakuntaan. Sieltä löytyy ainakin muutama jäsen, jotka ottavat nämä asiat tosissaan. Tai ehkä jopa kaupunginhallitukseen...

Valitettavaa kuitenkin on, sen tiedon mukaan mikä minulle siltä sektorilta on tihkunut, että koultussektori on jatkuvan säästöpaineen alla nyt ja ilmeisesti myös hetken aikaa eteenpäin. Ei käy lautakuntaa kateeksi kun pitää valita perusopetustunneista ja oppimateriaaleista säästämisen väliltä.

Tarttis varmaan opiskella se kaupungin talousarvio ja tilinpäätös kunnolla, niin osaisi ehkä tosissaan sanoa onko jossain mahdollisuuksia korjata tilannetta merkittävämmin. Uskoisin kuitenkin kaupungin keinojen olevan vähän vähissä..
"Hyvät ihmiset, jotka eivät äänestä, ovat niitä, jotka valitsevat huonot poliitikot."
- Lempilausahdukseni äänestysaktiivisuuteen liittyen -
Käyttäjän avatar
Petra
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

Olen tullut siihen tulokseen

ViestiKirjoittaja Petu päivämäärä Ke Tammi 03, 2007 13:16

Viimeisten kymmenen vuoden aikana olen joutunut toteamaan, että yksittäisen kuntalaisen tai edes kansanliikkeen sana ei yleensä kunnallis-, eikä edes valtakunnanpolitiikassa paljoa paina.

Ainoa keino saada monet asiat järjestykseen on PAKOTTAMINEN!

Jos viranomaisten olisi rangaistusten uhalla pakko noudattaa lakia niin asiat olisivat melko hyvin. Olisi riittävästi hoitajia niin lapsille, koululaisille, kuin vanhuksillekin. Olisi kunnolliset opetusvälineet jne.

Nykyisin kuitenkin viranomaiset saavat "taloudellisin perustein" jättää lakia noudattamatta. Sama käytäntö sitten vaan kansalaisillekin: jos ei rahaa ole niin voit jättä laskut maksamatta ilman muita seuraamuksia kuin huomautus jne.

Kyllä tälläisestä nykyisestä kurjistamisen ihannoimisesta on tultava loppu!

Yksi ongelma tietysti on myös se, että ne jotka asioista tietävät eivät välitä. He eivät tee mitään vaikka voisivat.

P.S. Kukakohan oli Porin apulaisoikeuskanslerilta saamien moitteiden, josta oli juttua tämän päivän SK:ssa, takana?

// Moderaattori kahvisto: Täällä emme hyväksy vaalimainoksia.
Käyttäjän avatar
Petu
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

Seuraava

Paluu Arkisto