Surkuhupaisat vaalimainokset

Täältä löydät vanhentuneet aiheet ja jutut. Vain luku! Kun puhaltelet pölyjä arkistojen päältä ja huomaat että jokin aihe voisi olla vielä käytettävissä, ota yhteys ylläpitoon.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja KingLittle päivämäärä La Maalis 10, 2007 21:57

ramses kirjoitti:Montako ruoalla leikkivää riistäjäyrittäjää tunnet - vai oletko kenties itse sellaisen palkkalistoilla?

Olen itse törmännyt tapauksiin missä esim. firman johto samaan aikaan leikkaa duunareiden ansiotasoa ja toisaalta itse nostaa lisää bonuksia. Mutta se tietysti vain tasapuolista, keskimäärinhän homma on tasan kun toiset menettää ja toiset saa?

Tunnen itsekin monia pienyrittäjiä, he pääsääntöisesti hoitavat velvoitteensa työntekijöitään hyvin ja kohtelevat muutenkin heitä työkavereina. Mielestäni ongelmana enempikin ovat nämä mittatilauspuvuissaa heiluvat ammattijohtajat jotka ulosmittaavat sukupolvien työn ulos esim. vanhoista perheyrityksistä, nauraen koko matkan pankkiin.
Käyttäjän avatar
KingLittle
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja KingLittle päivämäärä La Maalis 10, 2007 21:59

ramses kirjoitti:Oli miten oli, niin elämää se on loisenkin elämä, tosin vähän rajoittunutta ja lopulta isännän liikkeistä kovin riippuvaista.

Ja kumpikohan se olikaan loinen, se joka tekee työt ja tuottaa rahat vai se joka "omistaa" ja käärii voitot?
Käyttäjän avatar
KingLittle
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä La Maalis 10, 2007 22:51

Tunnen itsekin monia pienyrittäjiä, he pääsääntöisesti hoitavat velvoitteensa työntekijöitään hyvin ja kohtelevat muutenkin heitä työkavereina.

Valtaosa, rohkenen sanoa 98% on näitä jotka mainitsit. Valittevasti mediaan pääsevät vain ne ikävimmät ylilyönnit ja näin rajusti vääristävät ihmisten mielikuvaa asiasta.
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä La Maalis 10, 2007 23:04

Hyvää iltaa. Arvotaan kaksi sataa kansanedustajaa.... ....vai valitaanko Ilona?
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja ramses päivämäärä La Maalis 10, 2007 23:06

KingLittle kirjoitti:Ja kumpikohan se olikaan loinen, se joka tekee työt ja tuottaa rahat vai se joka "omistaa" ja käärii voitot?

Nyt ollaankin jo sitten ihan uudella maaperällä täytyy myöntää: Loisyrittäjä! Enpä olisi uskonut sosialismin näin perusteelliseen aivopesuun kykenevän. Toivotan kaikille työnhakijoille menestystä tulevaisuuden yritysvapailla työmarkkinoilla!
ramses
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä La Maalis 10, 2007 23:11

Loisyrittäjäkö? Kiimingissä on ainakin loisyrittäjä. Firman nimi on Kirppusirkus.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja ramses päivämäärä La Maalis 10, 2007 23:21

Se on muuten osuuskunta..
ramses
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä La Maalis 10, 2007 23:25

Se on Ramses ihan turhaa.
Näiden mielestä kaikki yrittäminen on turhanaikaista touhua, kapitalistista ja muiden ihmisten perusoikeuksien polkemista...
Onhan se nyt väärin että joku edes yrittää tulla omillaan toimeen... :wink: ..
Ja vielä kaameampaa on se että jos vielä työllistää jonkun siinä samalla....
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja ramses päivämäärä La Maalis 10, 2007 23:41

Siltäpä se välillä tuntuu, mutta onneksi jokaisella sentään on nykyään oikeus omaan mielipiteeseen (poiketen Kiina, Pohj. Korea ja muutama muu vanha kunnon sosialistivaltio) ilman, että tarvii pelätä ammutuksi tulemista vakaumuksensa puolesta. :D
ramses
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja ramses päivämäärä La Maalis 10, 2007 23:49

KingLittle kirjoitti:Tunnen itsekin monia pienyrittäjiä, he pääsääntöisesti hoitavat velvoitteensa työntekijöitään hyvin ja kohtelevat muutenkin heitä työkavereina. Mielestäni ongelmana enempikin ovat nämä mittatilauspuvuissaa heiluvat ammattijohtajat jotka ulosmittaavat sukupolvien työn ulos esim. vanhoista perheyrityksistä, nauraen koko matkan pankkiin.

Ammattijohtajat eli!? Käsite -yrittäjä- voi sinänsä olla joillekin jo ylitsepääsemättömän hankala käsittää matkalla pankkiin.. :wink:
ramses
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Su Maalis 11, 2007 00:06

Ramses hyvä. Heinäluomakin televisiossa kysyttäessä suhtautumisessa yrittäjiin, alkoikin paasata optioista yms... :taputapu
Hyvä kun meillä on todella asiansa osaava valtionvarainministeri...... :pomppii
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja J.A.-75 päivämäärä Su Maalis 11, 2007 00:10

Tästä tulikin hyvä kysymys, miten saataisiin parempi!??
Mitä vielä..?
Käyttäjän avatar
J.A.-75
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja johanja päivämäärä Su Maalis 11, 2007 01:00

No kerpele, ketä ne loiset sitten ovat, vasta ramses.
Käyttäjän avatar
johanja
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja ramses päivämäärä Su Maalis 11, 2007 01:04

No johanna, liike lopetetu - ei kanata...
ramses
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja KingLittle päivämäärä Su Maalis 11, 2007 20:25

ramses kirjoitti:
KingLittle kirjoitti:Tunnen itsekin monia pienyrittäjiä, he pääsääntöisesti hoitavat velvoitteensa työntekijöitään hyvin ja kohtelevat muutenkin heitä työkavereina. Mielestäni ongelmana enempikin ovat nämä mittatilauspuvuissaa heiluvat ammattijohtajat jotka ulosmittaavat sukupolvien työn ulos esim. vanhoista perheyrityksistä, nauraen koko matkan pankkiin.

Ammattijohtajat eli!? Käsite -yrittäjä- voi sinänsä olla joillekin jo ylitsepääsemättömän hankala käsittää matkalla pankkiin.. :wink:

Olen huolissani teidän porvareiden luetun ymmärtämisestä. Totesin mielestäni hyvin selkeästi sen että ongelma eivät mielestäni niinkään ole pienyrittäjät vaan ammattijohtajat. Jos tuosta saat sen käsityksen että en ymmärrä kyseisten käsitteiden eroa, se kertoo sinun ajatustesi terävyydestä enemmän kuin allekirjoittaneen...
Käyttäjän avatar
KingLittle
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Su Maalis 11, 2007 22:04

KingLittle kirjoitti:. Totesin mielestäni hyvin selkeästi sen että ongelma eivät mielestäni niinkään ole pienyrittäjät vaan ammattijohtajat
Miten ratkaisisit mainitsemasi ongelman?
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Åke päivämäärä Ma Maalis 12, 2007 16:01

"Satakunnan sydänäänet sykkimään".
Käyttäjän avatar
Åke
Universiaalinen Kunniajäsen
Universiaalinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja ramses päivämäärä Ma Maalis 12, 2007 17:02

KingLittle kirjoitti:
ramses kirjoitti:Montako ruoalla leikkivää riistäjäyrittäjää tunnet - vai oletko kenties itse sellaisen palkkalistoilla?

Olen itse törmännyt tapauksiin missä esim. firman johto samaan aikaan leikkaa duunareiden ansiotasoa ja toisaalta itse nostaa lisää bonuksia. Mutta se tietysti vain tasapuolista, keskimäärinhän homma on tasan kun toiset menettää ja toiset saa?

Tunnen itsekin monia pienyrittäjiä, he pääsääntöisesti hoitavat velvoitteensa työntekijöitään hyvin ja kohtelevat muutenkin heitä työkavereina. Mielestäni ongelmana enempikin ovat nämä mittatilauspuvuissaa heiluvat ammattijohtajat jotka ulosmittaavat sukupolvien työn ulos esim. vanhoista perheyrityksistä, nauraen koko matkan pankkiin.

Dear KingLittle, olin esittänyt lainaamasi kysymyksen eräälle toiselle keskustelijalle, jolta sainkin jo konkreettisen vastauksen, jossa hän mainitsee tuntevansa 12 kpl näitä ruoalla leikkiviä riistäjäyrittäjiä (olisiko hänen ex työnantajiaan, mene ja tiedä?) No joka tapauksessa oma kommenttisi lötyy em. kysymyksen alta, jossa ensin kerrot firman johdon leikkaavan duunareiden ansiotasoa mutta tuntevasi monia pienyrittäjiä, jotka ovat mukavia työkavereita jne. Lopuksi arvostelet ammattijohtajia perheyrityksissä. Tässä kohtaa kuvittelin sinun joutuneen harhateille ja siksi kommentoin. Firmojen "öykkäröitsijäpomoista" olen monessakin tapauksessa täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta :wink:
ramses
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja kupari päivämäärä Ma Maalis 12, 2007 21:34

Niin ja yleensä nuo mittatilauspuvuissaan huseeraavat "ammattijohtajat" ovat juuri noita sosialistisen perheen velkarahalla kouluttamia yhteiskunnan pyrkyreitä. Jotka todellakin lyhytnäköisellä elämänkatsomuksellaan ulosmittaavat edellisien sukupolvien työllä ansaitseman hyvinvoinnin, hälläväliä kunhan riistäjä porvarilta saadaan yritykett vietyä ja myytyä ulkomaille.

Mitä sillä on väliä jos työt loppuvat, onhan minulla komee mersu.
Me kapitalistit tyydymme vähempään, luomme pitkäkestoista tulevaisuuteen tähtäävää politiikkaa niin, maahanmuuttajien osalta kuin omienkin kansalaisten suhteen. Maahanmuuttajat ovat kuin kolestroli ihmisellä, jos se on kovin korkea siitä on vaikea päästä eroon.
Käyttäjän avatar
kupari
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ma Maalis 12, 2007 23:08

Lainaan tähän Kuparin kunniaksi kapitalistin määreen:
"Kapitaalin eli pääoman omistaja, erityisesti pääoman tuotolla (korot, osingot, vuokrat tms.) eläjä, jonka ei tarvitse tehdä työtä elääkseen."
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ma Maalis 12, 2007 23:31

Tiedossa on, kuten tiedät. Monilla vaan ei ole.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 07:51

raato kirjoitti:Lainaan tähän Kuparin kunniaksi kapitalistin määreen:
"Kapitaalin eli pääoman omistaja, erityisesti pääoman tuotolla (korot, osingot, vuokrat tms.) eläjä, jonka ei tarvitse tehdä työtä elääkseen."

Taisi olla paljon hämähäkinseittejä opuksen päällä, kun sen hyllystä otit. Katsos myös työläisen määritelmä! :wink:
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 08:10

Ei sammaloidu, on Wikipediasta.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja KingLittle päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 19:18

kupari kirjoitti:Niin ja yleensä nuo mittatilauspuvuissaan huseeraavat "ammattijohtajat" ovat juuri noita sosialistisen perheen velkarahalla kouluttamia yhteiskunnan pyrkyreitä. Jotka todellakin lyhytnäköisellä elämänkatsomuksellaan ulosmittaavat edellisien sukupolvien työllä ansaitseman hyvinvoinnin, hälläväliä kunhan riistäjä porvarilta saadaan yritykett vietyä ja myytyä ulkomaille.

Me kapitalistit tyydymme vähempään, luomme pitkäkestoista tulevaisuuteen tähtäävää politiikkaa niin, maahanmuuttajien osalta kuin omienkin kansalaisten suhteen. Maahanmuuttajat ovat kuin kolestroli ihmisellä, jos se on kovin korkea siitä on vaikea päästä eroon.

Tässä vedettinkin sitten jo jonkinäköinen ennätys, riistokapitalismi onkin nyt oikeasti sosialististen vanhempien syytä? Tämä vahvistaa kokemustani siitä että porvarillinen maailmankatsomus johtuu jonkinasteisesta aivovammasta ja empatiakyvyn puutteesta. Voinet suositella lääkitystäsi muillekin, tuntuu että sinulla ainakin riittää elämässä jännitystä :)
Käyttäjän avatar
KingLittle
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja oiva_h päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 20:10

kupari kirjoitti:.. sosialistisen perheen velkarahalla kouluttamia yhteiskunnan pyrkyreitä. Jotka todellakin lyhytnäköisellä elämänkatsomuksellaan ulosmittaavat edellisien sukupolvien työllä ansaitseman hyvinvoinnin ..

Me kapitalistit tyydymme vähempään, luomme pitkäkestoista tulevaisuuteen tähtäävää politiikkaa ..

Huhhuh. jos käyttäisin hymiöitä: :shokki ... :repeää

Tää on parhaita vähään aikaan.
Käyttäjän avatar
oiva_h
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja rannan asukas päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 21:11

KingLittle kirjoitti:Tässä vedettinkin sitten jo jonkinäköinen ennätys, riistokapitalismi onkin nyt oikeasti sosialististen vanhempien syytä? Tämä vahvistaa kokemustani siitä että porvarillinen maailmankatsomus johtuu jonkinasteisesta aivovammasta ja empatiakyvyn puutteesta. Voinet suositella lääkitystäsi muillekin, tuntuu että sinulla ainakin riittää elämässä jännitystä :)

Tämä kommentti kuvastaa aika hyvin tämän hetken poliittisen kentän kuvaa maailmassa. Itänaapurissamme, kommunismin kehdossa, raha puhuu. Suomessa joku vanha vasemmistojyrä Wahlroos paalaa rahaa, kuin paraskin heinäpaalain. Kaiken kukkuraksi Niinistö ja kumppanit yllättivät työväen kosiskelullaan. Tässä hyvä sekoittumisen alku koko aatemaailman sekasotkulle. On siinä vanhan Marx-Leninin linjan miehellä nitrojen kaipuu huipussaan!! :wink:
RA
Käyttäjän avatar
rannan asukas

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 21:30

Ei meidän ole tarvis ottaa itänaapuria esimerkiksi tässä asiassa. Raha puhuu nyt globaalisti joka puolella. Kansalliset identiteetit on myyty eniten tarjonneille, mikään ei enää ole isänmaallista ja pyhää. Ihan kaikella on hintalappu.
Olen vähän surullinen.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 22:15

Ota rommia. Se auttaa, niin iloon kuin suruun.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 22:17

Kyllä, mutta ei poista ongelmaa.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja ramses päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 23:27

raato kirjoitti:Kansalliset identiteetit on myyty eniten tarjonneille, mikään ei enää ole isänmaallista ja pyhää. Ihan kaikella on hintalappu.
Olen vähän surullinen.

Raato hyvä, nyt sitten vain äänestämään näissä vaaleissa oikeistoa, niin saadaan tähänkin maahan takaisin vanhat kunnon arvot: koti, uskonto ja isänmaa, sillä demarit ja muu vasemmistohan täällä on viime vuodet mellastanut ja kaiken "pyhän" hävittänyt.
ramses
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

EdellinenSeuraava

Paluu Arkisto