Ruosniemen palvelut

Foorumi Pohjois-Porissa asuville. Pormestarinluoto, Toejoki, Lotskeri, Ruosniemi, Hyvelä, Toukari...

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

ViestiKirjoittaja zikke päivämäärä Su Huhti 23, 2006 08:22

Keano kirjoitti:Kuulin sellaista juttua, että tuohon Koiton ja uuden tieyhteyden lähelle rakennettaisiin jokin uusi liikekeskus, johon mm. Kasiblanca olisi muuttamassa. Onko kellään parempaa tietoa, vai onko täysi ankka? Ampukaa alas jos on.

Jos näin on niin on täysin tervetullut kyllä! :)
Verkkopeliyhdistys Insomnia
www.insomnia.fi
Käyttäjän avatar
zikke
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Hipsu päivämäärä Ma Huhti 24, 2006 13:43

Itseäni ruosniemeläisenä eniten harmittaa tuo neuvolan siirtyminen pois. Matkaa tulee huomattavasti enemmän, pienen sisaruksen kanssa ei enää kävellen / pyöräillen onnistu. Neuvolan henkilökunta oli aivan ihanaa ja tilat kodikkaat, vaikkakin vanhanaikaiset. Meillä neuvolan tätikin vaihtui nyt kun puuvillassa käytiin.

Posti on tosi hyvä juttu, ja itse asiassa taitaa aukioloajat olla juostavammat kuin muuten olisi. Kauppaa en sinänsä kaipaa koska se Siwa ja Valintatalo(kin) ovat suht lähellä ja töissä kun käy keskustassa ni kauppa on matkan varrella. Toki näissä pitää olla tarkkana päiväysten suhteen.

Tuntuu kummalta että tosiaan ruosniemestä palvelut katotavat vaikka sinne kokoajan nousee uusi asuntoja. Mahtaakohan Pohjoisväylänkin alkupäähän vielä tulla lisää rivitaloa. Toinen päiväkoti ei myöskään olisi pahitteeksi vaikka ruosniementien varteen.

Ja mielenkiintoista olisi tietää mitä siihen Koiton viereen tuleepi. :?:
Elämä on tässä ja nyt!
Käyttäjän avatar
Hipsu
Ahkera käyttäjä
Ahkera käyttäjä

ViestiKirjoittaja Sentinel päivämäärä Ke Huhti 26, 2006 20:25

Se liikekeskus eli S-market tulee Lukkarinsannan puolelle. Koiton viereen tulee omakoti- ja rivitaloja ja uuden Noormarkuntien itäpuolellekin on jossakin suunnitelmissa ollut satakunta tonttia varattuna

http://www.pori.fi/rak/rak1/rakkoh06/ka ... t2006.html

http://www.pori.fi/rak/rak1/rakkoh06/10079.pdf

http://www.pori.fi/rak/rak1/rakkoh06/10074.pdf
Käyttäjän avatar
Sentinel
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Sentinel päivämäärä Ke Huhti 26, 2006 20:44

Ja löytyipä mm. tietoja siitä, että linja-autovuoro 2Y lopetetaan ja Ylikyläntien kautta ajaisi ns. hiljaisina aikoina vuoro 4/5 (ajat jolloin vuoro 2 ei aja Ruosniementietä Järvikylään) eli Ruosniementietä ei ajaisi hiljaisina aikoina muut kuin Noormarkkuun ajavat vuorot. Ja Ylikyläntietä ei ajaisi normaaleina aikoina lainkaan linja-auto.

Kts. Joukkoliikennesuunnitelma ss. 25,26 ja 30, 32

http://www.pori.fi/rak/rak1/katuinfo/po ... ma2005.pdf
Käyttäjän avatar
Sentinel
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä Ke Huhti 26, 2006 20:48

Niinpä tietysti, näinhän se menee.
Lopettakaa nyt sitten ne loputkin bussit samalla. :evil:
"Kaikki naurajat voivat mennä nyt helvettiin. Minä en ole sen arvoinen, että te naureskelette täällä. Minä olen pala tätä näytelmää." -Juhani Tamminen"
Käyttäjän avatar
Keano
Universiaalinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä To Huhti 27, 2006 19:39

Kasi-blanca on todellakin muuttamassa!

http://www.pori.fi/listat/kv/2006/27021800.0/frmtxt43.htm
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä To Huhti 27, 2006 20:01

Kyseisessä baarissa on tullut käytyä jo ennen kuin Ka Si haavelikaan sen ostamisesta.

EDIT: Jos nyt jätetään nimet pois... / AstrariX
Viimeksi muokannut raato päivämäärä Pe Huhti 28, 2006 20:21, muokattu yhteensä 1 kerran
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä Pe Huhti 28, 2006 20:19

Hienoa, että täälläkin jotain tapahtuu :D
"Kaikki naurajat voivat mennä nyt helvettiin. Minä en ole sen arvoinen, että te naureskelette täällä. Minä olen pala tätä näytelmää." -Juhani Tamminen"
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja Hänkki päivämäärä La Huhti 29, 2006 12:20

Keano kirjoitti:Hienoa, että täälläkin jotain tapahtuu :D

Itsekin näkisin mielelläni Kasi-Blancalla isommat toimitilat, sillä paikka on ollut kaikki ne kerrat täyteen ammuttu, kun olen paikalle pe/la-iltana osunut.
Kuulikko?
Käyttäjän avatar
Hänkki
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä Ti Touko 30, 2006 15:02

Mitäs tuossa vanhassa osuuskaupassa tapahtuu, äsken ohimenneenä huomasin että ainakin ulkopuoli on remontissa.
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja sanra päivämäärä Ti Touko 30, 2006 23:13

siihen tulee asuntoja ja sinne taakse alkavat tehdä kahta rivitaloa
sanra
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Ke Touko 31, 2006 11:26

Typerää kun kaikki vanha katoaa pikku hiljaa... Ei tää Ruosniemi ole enään sama paikka kuin 15 vuotta sitten. Tai edes 10 tai 5!
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja sanra päivämäärä Su Kesä 04, 2006 23:26

Junus kuulemma avaa pizzerian ruosniemeen.
sanra
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä To Kesä 08, 2006 22:02

sanra kirjoitti:Junus kuulemma avaa pizzerian ruosniemeen.

Juma, jotain saadaan tännekin, minneköhän mahtaa tulla? Meikälaisestä saavat ainakin yhden kanta-asiakkaan. Onko varmaa tietoa vai juuri "kuulemma"-puhetta?
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Pe Kesä 09, 2006 09:24

Keano kirjoitti:
sanra kirjoitti:Junus kuulemma avaa pizzerian ruosniemeen.

Juma, jotain saadaan tännekin, minneköhän mahtaa tulla? Meikälaisestä saavat ainakin yhden kanta-asiakkaan. Onko varmaa tietoa vai juuri "kuulemma"-puhetta?

En usko ennen kuin näen! Jos asia on totta niin vakkari asiakas löytyy myös täältä! Ei tarvitsisi lähteä kaupunkiin asti. Kasiblancan pizzat on niin pieniä!
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä Pe Kesä 09, 2006 22:34

Kasiblancan pizzat on jäänyt itseltä testaamatta, joskus piti Hänkin kanssa poiketa syömässä, mutta paikka oli silloin kiinni. Rupesin miettimään tuota Junus-juttua, että mihin se muka tulisi, eihän täällä ole edes sellaista liiketilaa missään.
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä La Kesä 10, 2006 12:17

Eiköstä torin kukkakauppa ole loppunut??
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä La Kesä 10, 2006 23:51

Dukes kirjoitti:Eiköstä torin kukkakauppa ole loppunut??

Jaa onko tosiaan noin, uskon sinua. Täytyy huomenna tsekata tuo torin tilanne, kun vien veikkaukset kioskille.
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä Su Kesä 11, 2006 12:26

Joo kyl se tuohon kukkakaupan tiloihin aukeaa, tein äsken tarkastuskierroksen ja ovessa oli lappu, että tähän avataan kebab-ravintola tai jotain vastaavaa.
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Su Kesä 11, 2006 15:35

No niin!! Todella hienoa! :D Toivottavasti pysyy mahdollisaman pitkään pystyssä :D
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Ma Kesä 12, 2006 14:02

Tänään kun kävin postissa niin kyseisestä liiketilasta kuului piikkauksen äänet. Odotan jo kovasti koska saa nautti rullakebabin ruosniemen kebab ravintolassa. Aika huimaa :D
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä To Kesä 15, 2006 17:08

Dukes kirjoitti:Tänään kun kävin postissa niin kyseisestä liiketilasta kuului piikkauksen äänet. Odotan jo kovasti koska saa nautti rullakebabin ruosniemen kebab ravintolassa. Aika huimaa :D

Odotan myös tuota avaus-hetkeä. Muistaako muuten kukaan mitä kaikkea tuossa postirakennuksessa on aikoinaan ollut, Säästöpankki ainakin muistaakseni oli siinä. Taitaa olla Ruosniemen ainut kerrostalo, jos koulua ei lasketa, vai olenko väärässä?
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä To Kesä 15, 2006 17:16

Joo niin on ainut.
Postitalossa on ollut Säästöpankki, Postipankki ja tietysti posti. Postihan loppui, mutta tämä nykyinen tilitarkastaja firma onneksi pitää sitä firmansa sivussa.
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja Tinttarella päivämäärä Ma Kesä 26, 2006 13:58

Mä kaipaisin leikkipuistoja tänne vanhaan osaan. Apollontiellä on lähin, eikä sinne kehtaa autolla mennä ja kävellen taas on vähän turhan pitkä matka noin pari kertaa päivässä kävelyyn. Tarhan pihaan pääsee vasta illalla.

Jes, kiva saada kebab-pizzeria tänne! :)
Tinttarella
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ma Kesä 26, 2006 15:16

Niin ne ajat ja tarpeet muuttuvat. Itse asuin Ruosniemessä 20 ensimmäistä vuotta. Ei sitten ollut ainuttakaan leikkipuistoa, saati pitseriaa.

Heti, kun oppi itse rään pyyhkimään puseron hihaan tarjosivat läheiset metsät ja kalliot leikkipuistoa kyllikseen. Innovaatiot piti tulla itseltä. Kukkulan juurella oleva kenttä tajosi urheilupuitteet ja Holmin koski uimastadionin. Eikä puhettakaan, että joku olisi autolla kuljetellut suorituspaikoille.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

tyytyväinen ruosniemen palveluihin

ViestiKirjoittaja helmikuu päivämäärä Ti Kesä 27, 2006 21:44

lapsille ruosniemi on turvallinen ja viihtyisä lähiö. koulu on keskeisellä paikalla ja hyvät tarhat luovat hyvän pohjan koulutielle...siwasta saa puuttuvat pikku einekset, kioskille voi heittää veikkaukset ja kasi-blancasta saa taivaallisen hyvät pizzat ja ehtoolla pääsee siiderille ja laulamaan karaokea. viimeksi oli muuten hyvä bändi, kun poikettiin..ja maritan kenkäkaupasta saa hyvän palvelun :mrgreen: suositaan kotimaista.....
helmikuu
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä Pe Kesä 30, 2006 22:01

Siittä uudesta paikasta vissiin kebabia saakaan vaan jotain meksikaanien mommöjä, meikäläisen suu ei ainakaan niitä mausteita kestä. Postista kuulin juttua, oli omistaja jotain kuulemma selostanut, jos näin tosiaan on niin, pettynyt olen.
Käyttäjän avatar
Keano

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Pe Kesä 30, 2006 22:43

Keano kirjoitti:Siittä uudesta paikasta vissiin kebabia saakaan vaan jotain meksikaanien mommöjä, meikäläisen suu ei ainakaan niitä mausteita kestä. Postista kuulin juttua, oli omistaja jotain kuulemma selostanut, jos näin tosiaan on niin, pettynyt olen.

Minä en halua tuota uskoa! Miksi joku pistäisi meksikaani paikan Ruosniemeen? Saattaisi keskustassa olla parempi menekki. Pizzaa ja Kebabbia kiitos! [-o<
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

tummaa ja tulista

ViestiKirjoittaja helmikuu päivämäärä La Heinä 01, 2006 11:18

ei varmaan mikään menestys meksikonruokapaikka ruosniemessä...tummia miehiä ja tulista ruokaa...aika huimaa :shock: ja sijainti on tosi huono, päättyvän tien varressa. ei pahemmin oo ohikulkua...toivotaan silti onnea yritykselle, rohkee veto!!!
helmikuu
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Keano päivämäärä La Heinä 01, 2006 12:59

Dukes kirjoitti:
Keano kirjoitti:Siittä uudesta paikasta vissiin kebabia saakaan vaan jotain meksikaanien mommöjä, meikäläisen suu ei ainakaan niitä mausteita kestä. Postista kuulin juttua, oli omistaja jotain kuulemma selostanut, jos näin tosiaan on niin, pettynyt olen.

Minä en halua tuota uskoa! Miksi joku pistäisi meksikaani paikan Ruosniemeen? Saattaisi keskustassa olla parempi menekki. Pizzaa ja Kebabbia kiitos! [-o<

Sitä minäkin ihmettelin, että miksi tänne muka meksikaanipaikka. Mutta postissa ollut kesätyttö (oletan ainakin, kun en ole ennen nähnyt) sanoi, että omistaja oli käynyt juttelemassa paikasta. Samoin pizzaa ja kebabia kiitos!
Käyttäjän avatar
Keano

EdellinenSeuraava

Paluu Pohjois-Pori