Puinnintie?

Foorumi Itä-Porissa asuville. Sampola, Impola, Vanhakoivisto, Uusikoivisto, Koivula, Väinölä, Kalaholma, Harmaalinna, Kartano, Mikkola...

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Puinnintie?

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Tammi 14, 2008 19:41

Millaista Puinnintiellä? Onko rauhallista,meinaan siinä jyskin takana olevissa taloissa..Keilahallin vieressä..Menipäs vaikeeks yksinkertanen kyssä.. :oops:
Vieras

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Ma Tammi 14, 2008 19:44

Minulla asunto ollut siinä Puinnintien lähellä Koivulantiellä ja rauhallista oli.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Tammi 14, 2008 19:54

bemupimu kirjoitti:Minulla asunto ollut siinä Puinnintien lähellä Koivulantiellä ja rauhallista oli.

Jätin tänään näyttöpyynnöt kahdesta puinnintiellä sijaitsevasta asunnosta :)
Nättejä asuntoja olivat nyt vaan jännätään et onko yht hienoja kuin kuvissa. Kaksi melko suurta pettymystä on jo takana.
Vieras

Re: Puinnintie?

ViestiKirjoittaja rattimiäs päivämäärä Ma Tammi 14, 2008 20:52

ElmerinEmäntä kirjoitti:Millaista Puinnintiellä? Onko rauhallista,meinaan siinä jyskin takana olevissa taloissa..Keilahallin vieressä..Menipäs vaikeeks yksinkertanen kyssä.. :oops:

Onhan ne varsinaisia "lintukotoja" verrattuna moneen muuhun lähiöön.. Eikös ne talot juuri ole ulkopinnoiltaan pinnoitettu uuteen uskoon, samoin kuin Koivistonpuistikon, ja osittain Visatienkin kerrostalot..
rattimiäs

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Ma Tammi 14, 2008 20:56

rattimiäs kirjoitti:Onhan ne varsinaisia "lintukotoja" verrattuna moneen muuhun lähiöön..

Lintukoto on juuri oikea sana.
Itse elin villiä sinkkuelämää silloin kun hankin asunnon sieltä ja joskus huomasin olevani talon "pahis".
Mutta totta puhuakseni aivan ihanteellinen paikka asua. Sopivan matkan päässä hmm...kaikesta.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Tammi 14, 2008 20:57

rattimiäs kirjoitti:
ElmerinEmäntä kirjoitti:Millaista Puinnintiellä? Onko rauhallista,meinaan siinä jyskin takana olevissa taloissa..Keilahallin vieressä..Menipäs vaikeeks yksinkertanen kyssä.. :oops:

Onhan ne varsinaisia "lintukotoja" verrattuna moneen muuhun lähiöön.. Eikös ne talot juuri ole ulkopinnoiltaan pinnoitettu uuteen uskoon, samoin kuin Koivistonpuistikon, ja osittain Visatienkin kerrostalot..

Juu visatie ainakin..Asuin siin sillon ku kävin amiksessa ja sillon oli seinät viel ihan karmeet..
Täällä on ollut (pihlavassa) meen talossa niin mielettömän hiljasta ku piti opetella nukkumaan ilman naapureiden metelöintiä :lol:
Meen lisäks on vaan yks vuokralla oleva perhe muuten talo täynnä osakkeen omistaja mummeleita :D (mukavia sellaisia)
Vieras

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 15:15

Tulepa meitin taloon vaan asustelemaan.. :) Rauhallista on varmasti, joskus liiankin. Taidetaan olla pahimmat älämölöt täällä.. Muutama kavelevä zombi asuu myös talossa (yli 170-vuotias) :D
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 15:28

FBT-Nalle kirjoitti:

Tulepa meitin taloon vaan asustelemaan.. :) Rauhallista on varmasti, joskus liiankin. Taidetaan olla pahimmat älämölöt täällä.. Muutama kavelevä zombi asuu myös talossa (yli 170-vuotias) :D

Aika raatoja saa jo sillä iällä kyl olla x)
Me ollaan taatusti ainoot ällä möllöset tässä talossa ;D
Ja tääl on sentäs kaksi perhettä mis on ihan pikkusia parkujiakin :D
Vieras

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 15:34

Valitse tarkkaan sanasi!
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 15:57

ElmerinEmäntä kirjoitti:Aika raatoja saa jo sillä iällä kyl olla x)

Ne on todella RAATOJA. Luulin, että itse kuolema tuli minua hissin ovella vastaan, kun näin tämän kyyryselkäisen, huivipäisen, täysin valkoisen harmaahapsen tuijottavan minua juuri ja juuri aukenevilla silmillään. Mutta mukava talo asustella.
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 15:59

raato kirjoitti:Valitse tarkkaan sanasi!

Ai juu sori raato! :oops:
Tuo ei ollut kyl tahallinen :wink:
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 16:01

FBT-Nalle kirjoitti:

Ne on todella RAATOJA. Luulin, että itse kuolema tuli minua hissin ovella vastaan, kun näin tämän kyyryselkäisen, huivipäisen, täysin valkoisen harmaahapsen tuijottavan minua juuri ja juuri aukenevilla silmillään. Mutta mukava talo asustella.

Uskaltaako sieltä sittenkään tulla asuntoa kattomaan jos siellä semmosia on? :shock:
Täällä ovat vielä eloisia nuo vanhukset..Yks vissiin heivattiin vanhusten taloon ku oli aina välillä ihan hukassa tossa pyörimässä. Vissiin dementia :(
Vieras

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 16:33

No, ei ne nyt niin pelottavia ole.. Ja parasta niissä on, ettei ne kuule mitään, joten poppi vaan täysille.. :D
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 16:39

FBT-Nalle kirjoitti:

Ettet nyt vaan tarkottaisi vanhempiani. He nimittäin asustelevat siinä Puinnintiellä.. Raadot??? No, vanhenet sinäkin, jos elää saat..
Vieras

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 16:48

kaifas kirjoitti:
FBT-Nalle kirjoitti:

Ettet nyt vaan tarkottaisi vanhempiani. He nimittäin asustelevat siinä Puinnintiellä.. Raadot??? No, vanhenet sinäkin, jos elää saat..

En, ellei sinulla ole vain äiti elossa. Kaksi mummelia täällä on, jotka pitäisi hetimmiten lähettää vanhainkotiin. Toisen kävelymatka roskiksille kestää puolen tuntia ja se ehtii eksyä siinä matkalla vielä pariin otteeseen.
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 16:55

Tuo on okeasti aika kipeä paikka monelle vanhukselle toi kotona asuminen..Meinaan kun eivät halua pois kotoa,mutteivät myöskään pärjää siellä.
Surullista :(
Ja niin käy jokaiselle joka riittävän kauan elää. Jossakin vaiheessa aivot rappeutuu kuitenkin toiset ei vaan ehdin sinne asti.
:(
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 17:10

Ovatko ne kovinkin häiriöksi, ne mummelit, eo. kirjoittajille?
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 17:17

kaifas kirjoitti:Ovatko ne kovinkin häiriöksi, ne mummelit, eo. kirjoittajille?

Meillä on ainakin ihania mummoja :D
Aina iloisesti tervehtivät ja hiljaisia ovat :) (en vaan ymmär millai ne meit kestää)
Parempi asustaa kuin esim.sampolassa missä ei ollut mummon mummoa ainakaan meiän rappuussa. Kukaan ei tervehtinyt ja meteliä aamusta iltaan.
Varsinkin kun ovat osakkeen omistajia niin rappuut on aina siistit ja muutenkin on viihtyisää (peiliä ja kukkasta yms.on rahdattu somistamaan aulaa :D ) pitävät meinaan talohuollonkin valppaana :)
Kävi vaan sääliksi sitä yhtä mammaa kun meni käytävässäkin välillä hukkaan. Itsekkin ohjailin häntä kerran kun asui meiän seinä naapurina.
Vieras

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 18:18

Toisilla mummeleilla vain on paha tapa kuvitella, että kerrostalot ovat kuin vanhustentaloja joissa kuuluu hipsutella huopatossuilla.
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja M5 päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 18:19

Mummot on katoava luonnovara.
Paljonko kevythampurilainen painaa?
Käyttäjän avatar
M5
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 19:04

bemupimu kirjoitti:

Toisilla mummeleilla vain on paha tapa kuvitella, että kerrostalot ovat kuin vanhustentaloja joissa kuuluu hipsutella huopatossuilla.

Kokemusta visatieltä sellaisista jotka kyttäsi jokaista liikettä..Tekivät ilmoituksen ku en asunut siin virallisesti kirjoilla (entisen mieheni kanssa) ja tiesivät ilmottaa kuukauden ja melko tarkan ajankin siitä kuukaudesta koska olin siellä alkanut käymään..
Lähes vuosi siinä menikin,oli mummoilla pitkä muisti. :roll:
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 19:05

M5 kirjoitti:Mummot on katoava luonnovara.

No jaa empä tiiä..Mustakin toivottavasti tulee joskus oikea mummu mut jos ei tule niin mummo ainakin :D
Tai no mistäs sitäkään tietää vaikka heti huomen tukehtus porkkanaan..
Vieras

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 19:08

ElmerinEmäntä kirjoitti:
bemupimu kirjoitti:

Kokemusta visatieltä sellaisista jotka kyttäsi jokaista liikettä..Tekivät ilmoituksen ku en asunut siin virallisesti kirjoilla (entisen mieheni kanssa) ja tiesivät ilmottaa kuukauden ja melko tarkan ajankin siitä kuukaudesta koska olin siellä alkanut käymään..
Lähes vuosi siinä menikin,oli mummoilla pitkä muisti. :roll:

Niin ja toiset mummelit ovat jopa niin käteviä, että "tietävät" ilmoitella sellaisiakin asioita joita ei ole edes tapahtunut tai joita taphtuu tyhjässä asunnossa :)
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Tammi 15, 2008 19:16

Niin ja toiset mummelit ovat jopa niin käteviä, että "tietävät" ilmoitella sellaisiakin asioita joita ei ole edes tapahtunut tai joita taphtuu tyhjässä asunnossa :)

Juu tuokin on tullut koettua!
Oltiin kaks viikkoa kesällä meen porukoitten tykönä ja kämppä täysin tyhjillään niin yks lappu oli pudonnu luukusta ja isännöitsijälle ilmotettu et meen kissa mouruu ja meil on bileet keskellä yötä,,,Kissa oli meillä kyllä mukana.. :?
Vieras

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ke Tammi 16, 2008 15:40

Eivät lainkaan. Enhän minä niin ole väittänyt. 8)
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja eemeli päivämäärä Ke Tammi 16, 2008 16:04

Viimeaikoina on ollut havaittavissa, että vanhoja ihmisiä ei saisi olla olemassa lainkaan. Milloin mummot ovat tiellä kalatiskillä tai kaupan kassalla. Jokaisen on pidettävä kirkkaana mielessä, että itsekin on joskus vanha. Sitten vielä: Mummot ei tosiaan ole katoava luononvara, niitä tulee koko ajan lisää, kun väki vanhenee.
eemeli
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Tammi 16, 2008 16:14

eemeli kirjoitti:Viimeaikoina on ollut havaittavissa, että vanhoja ihmisiä ei saisi olla olemassa lainkaan. Milloin mummot ovat tiellä kalatiskillä tai kaupan kassalla. Jokaisen on pidettävä kirkkaana mielessä, että itsekin on joskus vanha. Sitten vielä: Mummot ei tosiaan ole katoava luononvara, niitä tulee koko ajan lisää, kun väki vanhenee.

Mä pesen tuosta ainakin käteni täysin!
Itse ainakin olen vaan kehunut meen vanhuksia mutta meen vanhukset onkin mukavia eivät kyylää ja ovat ystävällisiä. (niin minäkin heille)
Ainoa missä saisi mielestäni olla vanhusten suhteen tarkennusta on tuo ajotaito. Tässäkään en lähde yleistämään että kaikilta kortti pois mutta olis hyvä et tiukennettas hiukan sitä tarkistus väliä. (ja tarkastettas reaktionopeutta yms)
Ei kaikki ole huonoja kuskeja mutta niitä erittäin pahasti peläyttäneitä on ja törmäys kurssilla on ollut vanhuksia. (eikä tämä ole nuorten puolustus puhe..Molemmissa on mätiä omenoita)
ENKÄ TÄLLÄ TARKOITA ETTÄ KAIKILTA KORTTI HETI POIS :!:
Jokaisella täytyy olla oikeus ajaa jos siihen kykenee (tietysti vähintään alaikärajan puitteissa) täytyy tässäkin ottaa huomioon ettei ns.vajaa kuntoiseksi (tällä tarkoitan vain syystä tai toisesta sellaista joka ei sovellu kuskiksi) todetulle nuorellekaan anneta korttia.
Vieras

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ke Tammi 16, 2008 17:39

eemeli kirjoitti:Viimeaikoina on ollut havaittavissa, että vanhoja ihmisiä ei saisi olla olemassa lainkaan. Milloin mummot ovat tiellä kalatiskillä tai kaupan kassalla. Jokaisen on pidettävä kirkkaana mielessä, että itsekin on joskus vanha. Sitten vielä: Mummot ei tosiaan ole katoava luononvara, niitä tulee koko ajan lisää, kun väki vanhenee.

Minä taas en yllättäen lähde samalle linjalle kuin Elmerinemäntä, sillä vanhuksista on alkanut tulemaan todella haittaa. Liikenteessä nämä haitat korostuvat ja luinpa tuossa jutun, että jotakin mummoa oli jopa sakotettu alinopeudesta. Aivan oikein, sillä naikkonen oli ajanut moottoritiellä 20-30 km/h. Tarkastus 2 vuoden välein olisi paikallaan yli 70-vuotiaille, jos haluaa korttinsa pitää. Tiedän, että itse olisin niin pelle, että ajaisin vaikka hamaan loppuun asti autoa.
Jos vanhus ei ole kykeneväinen hoitamaan päivittäisi askareita on aika lähettää hänet hoidon alaiseksi, sillä itseä ei kiinnosta lähteä palavsta talosta siksi, että höperö vanhus on laittanut virkkuutarvikkeensa uuniin.
Kannatan samanlaisia testejä kuin urheilijoille. Monistahan pitävät sukulaiset huolta, mutta on niitäkin, jotka vanhenevat omassa kodissaan niin vanhoiksi, että luulevat 1920-luvun olevan käsillä..
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Tammi 16, 2008 17:50

FBT-Nalle kirjoitti:

Minä taas en yllättäen lähde samalle linjalle kuin Elmerinemäntä, sillä vanhuksista on alkanut tulemaan todella haittaa. Liikenteessä nämä haitat korostuvat ja luinpa tuossa jutun, että jotakin mummoa oli jopa sakotettu alinopeudesta. Aivan oikein, sillä naikkonen oli ajanut moottoritiellä 20-30 km/h. Tarkastus 2 vuoden välein olisi paikallaan yli 70-vuotiaille, jos haluaa korttinsa pitää. Tiedän, että itse olisin niin pelle, että ajaisin vaikka hamaan loppuun asti autoa.
Jos vanhus ei ole kykeneväinen hoitamaan päivittäisi askareita on aika lähettää hänet hoidon alaiseksi, sillä itseä ei kiinnosta lähteä palavsta talosta siksi, että höperö vanhus on laittanut virkkuutarvikkeensa uuniin.
Kannatan samanlaisia testejä kuin urheilijoille. Monistahan pitävät sukulaiset huolta, mutta on niitäkin, jotka vanhenevat omassa kodissaan niin vanhoiksi, että luulevat 1920-luvun olevan käsillä..

Tuossakin ollaan kyllä asia linjalla.
Tiedän itsekkin tapauksen kun pyysin äitiäni soittamaan heidän talonsa mummon höperyyden vuoksi palokunnan. (äitini soitti kylläkin huoltoyhtiöön joka selvitti mummon touhut) Haisteltiin ensin että savu haisee ja kun tiedettiin kyseisestä mummosta (joka ei oikeasti pärjää enää yksinään) mentiin heti oven taakse..Mummohan ei avaa edes mukuloilleen ovea.. Saati meille. (ymmärrettävää sinänsä)
Mummo oli saanut ruokaa kotipalvelusta ja lämmittänyt kylmentyneen ruuan hellalla "tyroksi"kippoineen päivineen.
Saatiin siinä sitten tuulettaa koko käytävää.
Tuosta alinopeuden ajamisesta että niitä on nuorissakin mutta minulle on sama mitä vauhtia kukin ajaa kunhan ei ole vaaraksi muille. Tuo edellä mainittu on todella vaarallista liikenteessä.
Tämä on taas näitä kaksi piippuisia juttuja joista ei taatusti päästä yhteis ymmärrykseen vaikka niistä tapeltaisiin maailman tappiin asti :roll:
En sano että kaikki vanhukset laitoksiin mutta toivoisin että saataisiin jollain tavalla sellainen kultainen keskitie.
Itselleen ja muille vaaralliset vanhukset tarvitsisi saada laitokseen ja niihin pitäisi saada inhimilliset olot.
Tämä ei todennäköisesti tule koskaan onnistumaan mutta tulipahan taas ajateltua maailmaa mukamas paremmaksi.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Helmi 02, 2008 23:12

Eiväthän ne meitä sinne puinnintielle huolineet Buuhuu!
Kämppä meni jollekkin muulle :pkl :airotnou
Ei muuta kun takaisin sorvin ääreen..:kahvilla
Muutama lupaava ilmoitus löytyikin jo \:D/
Vieras

Seuraava

Paluu Itä-Pori