Satakunnan edunvalvonta

Täältä löydät vanhentuneet aiheet ja jutut. Vain luku! Kun puhaltelet pölyjä arkistojen päältä ja huomaat että jokin aihe voisi olla vielä käytettävissä, ota yhteys ylläpitoon.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Satakunnan edunvalvonta

ViestiKirjoittaja Björnez päivämäärä Pe Huhti 06, 2007 18:19

Minulle ei tule Satakunnan Kansaa, enkä lue lehteä kuin silloin tällöin. Parin viimekertaisen lehdenluvun aikana olen kuitenkin törmännyt uuden maakuntajajohtajan, Pertti Rajalan (sd.), lausahduksiin.

Ensin luin mielipideosastolla jutun, jossa kirjoittaja väitti Rajalan sanoneen, että Satakunnan tulevaisuutta itsenäisenä maakuntana tulisi tarkastella. Toisto on opintojen äiti: Satakunnan tulevaisuutta itsenäisenä maakuntana tulisi tarkastella. Siis mitä hemmettiä?! Miten ketään itsensä tosissaan ottava johtaja voi todeta tyynesti, että hänen ohjaamansa laiva saattaa ajautua karille, eikä sillä ole edes niin väliä? Siis herätys! Olen kyllä jo nähnyt jos jonkinmoista lausuntoa paikallisilta poliitikoilta, mutta tämä oli kyllä jo pohjanoteeraus. Harvoin jaksan kiukustua moisista, mutta nyt kyllä kiukustuin. Ja kun tässä vielä tietää, että Rajala valittiin johtajaksi alle 50 % ääniosuudella... Huoh! :roll:

Ja nyt sitten SK:n nettisivuilla uusi maakuntajohtaja väittää, että Satakunnan edunvalvonta on ollut ihan hyvää. Siis ei hyvää päivää. Jos nykyinen edunvalvonta on hyvää, niin mitä huono sitten on? Tai parempi olisi kysyä, että onko nykyinen edunvalvonta joillekin tahoille muka riittävää? Emmekö siis voi odottaa parempaa edunvalvontaa? Ja yrittääkö joku kirjoittaa historiaa uusiksi väittäessään moista? :roll:

Minua kyllä huolettaa oikein huolella Satakunnan tulevaisuus, kun maakuntajohtaja ja Porin kaupunginjohtaja ("Tavoitteeni on pitää Pori demarien linnakkeena") toteavat ihan omiaan. Ei siis oikeesti: "Tavoitteeni on pitää Pori demarien linnakkeena". Mitäs jos tavoitteiksi asetettaisiin jotain oikeita asioita, kuten Yliopistokeskuksen kasvattaminen, uusien työpaikkojen luominen, imagon parantaminen, kunnallisten palvelujen laadun takaaminen, edunvalonnan parantaminen, kaupunkitalouden parantaminen ja kaupunkikuvan kaunistaminen? Vai onko tosiaan niin, että demarit ovat jämähtäneet jonnekin seitkytluvulle, jossa tärkeintä on, että oma "aate" pärjää ja voi hyvin? Nämä ihmiset voisi toivottaa tervetulleeksi 2000-luvulle, jossa aatteet on heitetty romukoppaan ja jossa tärkeintä on omasta menestyksestä huolehtiminen. Itse en kannata mitään poliittista puoluetta erityisesti. Kannatan niitä, jotka ovat hereillä tässä maailmassa. Toistaiseksi demarit eivät ole tästä syystä saaneet ääntäni...

Kyllä, kirjoitukseni on epäreilu paria poliitikkoa kohtaan, koska kritisoin heitä nimimerkin takaa. Toisaalta tuon julki epäkohtia, mikä on mielestäni tämän viestin kirjoittamisen pointti. Minulla ei ole mitään heitä vastaan henkilöinä, mutta heidän toimissaan on roimasti parantamisen varaa. Näillä mennään - valitettavasti. Toivottavasti kunnallisvaalit tuo jotain muutoksia paikalliseen päätöksentekoon.
Carpe Diem
Käyttäjän avatar
Björnez
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Pe Huhti 06, 2007 18:27

Rajala on toiminut maakuntajohtajana muutaman viikon, joten kovin syväluotaavia analyyseja tehtävien hoidosta lienee edes aloittajan vielä mahdoton tehdä.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Björnez päivämäärä Pe Huhti 06, 2007 18:31

raato kirjoitti:Rajala on toiminut maakuntajohtajana muutaman viikon, joten kovin syväluotaavia analyyseja tehtävien hoidosta lienee edes aloittajan vielä mahdoton tehdä.

Jep. Kirjoitinkin siitä mitä hän on sanonut. Se ei ole kovin rohkaisevaa. Toisekseen itse arvostelet uutta sinivihreää hallitusta, vaikka se ei ole vielä edes aloittanut.
Carpe Diem
Käyttäjän avatar
Björnez
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Pe Huhti 06, 2007 18:33

Älä ny. Kerroinhan antavani sille kaiken tukeni.
Etkä sinä arvioinut, mitä Rajala on sanonut, vaan sitä, mitä Satakunnan Kansa kirjoitti.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

Paluu Arkisto