Straight sales - millainen työpaikka?

Keskustelua raha-asioista, työstä ja opiskelusta.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Straight sales - millainen työpaikka?

ViestiKirjoittaja *Tyttönen* päivämäärä Ke Helmi 20, 2008 17:45

Onko kellään kokemusta Straight salesta? Millainen työpaikka? Työajat (saako itse vaikuttaa)? Lupailevat tuntipalkkaa, paljonko?
*Tyttönen*
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ke Helmi 20, 2008 18:30

Kannattaa ihan kysellä paikan päältä, mutta telemarkkinointi yritys on telemarkkinointi yritys...
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ke Helmi 20, 2008 19:40

Pääsääntöisesti raakaa peliä ja työntekijöiden niskaan huohotetaqan ja kunnolla, näin ainakin lehtimyynnissä.
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja almatomu päivämäärä To Helmi 21, 2008 08:20

Kävin joskus tutustumssa telemarkkinointi firmaan, luvattiin oikein tuntipalkkaakin. Ensimmäinen 2 viikkoa tuntipalkka 5€/h + provikka myydyistä ja sen jälkeen 3€/h + provikka kuukauden, sitten vain pelkkä provikka. Jotain bonuksia (tuotteita tai lounaslippuja) olisi vielä voinut saada kuukausittain hyvästä tuloksesta. En alkanut edes kokeilemaan sitä.
Kun halvalla saa..
Käyttäjän avatar
almatomu
Special Vapaajäsen
Special Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä To Helmi 21, 2008 15:54

almatomu kirjoitti:Kävin joskus tutustumssa telemarkkinointi firmaan, luvattiin oikein tuntipalkkaakin. Ensimmäinen 2 viikkoa tuntipalkka 5€/h + provikka myydyistä ja sen jälkeen 3€/h + provikka kuukauden, sitten vain pelkkä provikka. Jotain bonuksia (tuotteita tai lounaslippuja) olisi vielä voinut saada kuukausittain hyvästä tuloksesta. En alkanut edes kokeilemaan sitä.
Joo mutta reiluja ovat ja kauppa käy niin ja kaikilla on kivaa...
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä To Helmi 21, 2008 17:45

opaste kirjoitti:Joo mutta reiluja ovat ja kauppa käy niin ja kaikilla on kivaa...

Ja hyvin myyvät palkitaan ns. tärppikorteila ja jos et satu myymään kovin hyvin läpsästään käteen ne toivottomat kortit sen sijaan, että autettaisiin kaupansyrjään kiinni.
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja rimikre päivämäärä La Touko 03, 2008 16:31

Itse en juuri kyseisessä työpaikassa ole ollut, mutta telemarkkinoijana kuitenkin. Itse olisin hyvin varuillani noista firmoista, suurin osa on täysin huijarifirmoja. Itse olin alkuunsa tuntipalkalla kunnes ilmoitettiin, että provikalla tienestit olisivat enemmän ja vaihdoin provikalle. Vajaan vuoden hommaa tein ja olin tyytyväinen, sitten innostus laantui ja vaihdoin eri hommiin eri firmaan, puhelintyötä tosin uusikin työ oli.
rimikre
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja trin päivämäärä To Heinä 17, 2008 17:30

Tuollaisissa paikoissa menee ikä ja terveys...
Käyttäjän avatar
trin
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä To Heinä 17, 2008 23:33

rimikre kirjoitti:Itse en juuri kyseisessä työpaikassa ole ollut, mutta telemarkkinoijana kuitenkin. Itse olisin hyvin varuillani noista firmoista, suurin osa on täysin huijarifirmoja. Itse olin alkuunsa tuntipalkalla kunnes ilmoitettiin, että provikalla tienestit olisivat enemmän ja vaihdoin provikalle. Vajaan vuoden hommaa tein ja olin tyytyväinen, sitten innostus laantui ja vaihdoin eri hommiin eri firmaan, puhelintyötä tosin uusikin työ oli.

Näistä lehtimyyntifirmoista, oli justiinsa ikäviä juttuja mediassa. Miten moni työntekijä on tullut huijatuksi. Onko tuo myyntityö sitä kuulua verkostomarkkinointia?
Never too old to ROCK!
http://www.relmu.fi
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi
Universiaalinen Vapaajäsen
Universiaalinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja tq200 päivämäärä La Heinä 19, 2008 11:20

Näitä pieniä telemarkkinointifirmojahan on melkoisen paljon. Hommahan menee about niin, että kustantajilla on usein omakin myyntiosasto, joka usein hoitaa hommansa mallikkaasti niin asiakkaan ja työntekijän kannalta, ja palkkauskin on varsin hyvää tasoa.

Kun taas pienet alihankkijat, jonne haalitaan näitä opiskelijoita yms. sillä 5e/h tuntipalkalla paskojen välineiden ääreen. Näissä myös usein lienee varsin epäilyttäviä myyntitapoja.. (vai miltä kuulostaa ne puhelut, jossa kerrotaan että olet voittanut jotain yms. ja loppujen lopuksi pitäisi tilata 2v lehdet viikon hinnalla tms... Ei jeesus että tuohon menee hermot nopeasti)

Onko tuo myyntityö sitä kuulua verkostomarkkinointia?

Veikkaan ettei ole. Omistajat kaiketi bahamalla ja kuvitellaan että ne opiskelijat 5e/h palkalla tekis hyvääkin duunia puhelinluetteloon?
tq200
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä La Heinä 19, 2008 13:55

Japi kirjoitti: Onko tuo myyntityö sitä kuulua verkostomarkkinointia?

Ei. Verkostomarkkinointi on pyramidimarkkinointia. Eli Ylhäällä on äijä, joka kerää voittoa kaikesta mitä alapuolella tapahtuu (eli myydään). Kun menet mukaan verkostoon, sijoitut johonkin kohtaan pyramidia. Saat provisiota kaikesta mitä myyt, ja lisäksi provision niiden henkilöiden myynnistä, jotka olet saanut liittymään verkostoon sinun alapuolellesi (Eli sinun jälkeesi liittyneet).

Hyviä esimerkkejä on Golden pesuaineet, ketjukirjeet (joista saa suklaalevyjä), Eräät meikki edustajat.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä La Heinä 19, 2008 18:20

"Niin ja nämä sinun tietosi täällä meidän sivustolla tulee kustantamaan ainoastaan 530 € + ALV. Se on se vuoden ylläpitomaksu.."

Haloo!! Kaikkineen yli 600 ekee siitä hyvästä, että nimeni ja puhelinnumeroni on jollakin nettisivulla, jota he ylläpitää, josta en ole koskaan ennen kuullutkaan.

Voitte ehkä arvata, että nimeni ei tuolla sivustolla sitten näy... :lol:
Miksi olla vaikea, kun niin pienellä vaivalla voit olla täysin mahdoton? :-)
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

Highscores: 1

ViestiKirjoittaja Tuhkimo84 päivämäärä To Loka 02, 2008 01:29

olin itse duunis siellä pieni kiva paikka pomon koiratkin olivat meidän seurana:) eli telemarkkinointia siellä tehdään, palkkaus ok, provikalla.
Käyttäjän avatar
Tuhkimo84
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja Tuhkimo84 päivämäärä To Loka 02, 2008 01:32

kun minä olin kyseisellä firmalla töissä, kauppasin kylläkin eri aikakauslehtiä ja ihan hyvin meni kaupaksi.
Siitä en sitten tiedä onko nykyään muutettu toiminta tapoja
Käyttäjän avatar
Tuhkimo84
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja Jaksu päivämäärä To Loka 02, 2008 09:59

jos mä saisin 5€/h palkkaa, olisin todella tyytyväinen. Siinä 5euron paikkeilla se mulla on kesätöissä pyörinyt ja olin iloinen, että sain olla töissä. Ja en ole ollut puhelinmyyntifirmoissa töissä, olisin yhteen päässyt, mutta en ottanut vastaan, koska siinä oli pelkästään provikkapalkka.
Kultainen sääntö on se, ettei ole kultaisia sääntöjä.
Käyttäjän avatar
Jaksu
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä To Loka 02, 2008 13:56

suvis kirjoitti:"Niin ja nämä sinun tietosi täällä meidän sivustolla tulee kustantamaan ainoastaan 530 € + ALV. Se on se vuoden ylläpitomaksu.."

Haloo!! Kaikkineen yli 600 ekee siitä hyvästä, että nimeni ja puhelinnumeroni on jollakin nettisivulla, jota he ylläpitää, josta en ole koskaan ennen kuullutkaan.

Minä lopetin mainostamisen INOAn sivuilla kolme vuotta sitten. Ilmoitukseni on siellä edelleen näkyvillä. :lol:
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä To Loka 02, 2008 15:16

Rosstheboss kirjoitti:
suvis kirjoitti:"Niin ja nämä sinun tietosi täällä meidän sivustolla tulee kustantamaan ainoastaan 530 � + ALV. Se on se vuoden ylläpitomaksu.."

Minä lopetin mainostamisen INOAn sivuilla kolme vuotta sitten. Ilmoitukseni on siellä edelleen näkyvillä. :lol:

Näitä nettikatalookeja on ihan törkeesti nykyään. Eräällä oli reilu tapa toimia: "tarkistetaan, että nämä teidän tiedot on oikein täällä meillä". Minä, kun aikaa sattui olemaan, suostuin moiseen ja kun oli tarkistus suoritettu laukaisi tyttö, että "tämän hinta on sitten vain 300 euroa".

"Kevyen" kimpaantumisen jälkeen sain tehtyä rauhallisesti selväksi, että olisi erittän toivottavaa ettei kyseisellä sivustolla olisi edes sitä ilmaista perustietoa eli nimi ja puhelinnumero.
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä To Loka 02, 2008 15:36

Niin ja nythän on Directasta tehty satoja reklamaatioita ja Helsingin poliisi tutkii useampaa petossyytettä, jotka on tätä lafkaa vastaan nostettu. Että ei ole "rehellisillä" myyjillä taas hetkeen helppoa saada asiakkaat uskomaan...

Ja nuo nettihakemistot on sellaisia, että vaikka et maksaisi mitään, niin ne tiedot näkyvät siellä silti. Myös erään edesmenneen (4 vuotta sitten) autoilijan tiedot löytyvät yhä monelta sivustolta, eikä varmasti ollut sellaisia maksusta ottanut...
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä To Loka 02, 2008 15:38

Emee kirjoitti:Näitä nettikatalookeja on ihan törkeesti nykyään. Eräällä oli reilu tapa toimia: "tarkistetaan, että nämä teidän tiedot on oikein täällä meillä". Minä, kun aikaa sattui olemaan, suostuin moiseen ja kun oli tarkistus suoritettu laukaisi tyttö, että "tämän hinta on sitten vain 300 euroa".

"Kevyen" kimpaantumisen jälkeen sain tehtyä rauhallisesti selväksi, että olisi erittän toivottavaa ettei kyseisellä sivustolla olisi edes sitä ilmaista perustietoa eli nimi ja puhelinnumero.

Tuo sama taktiikka on muuten melkein jokaisella firmalla. Olen jo pitkään lopettanut kaikki puhelut siinä kohtaa, kun tuo lause alkaa... :lol:
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja nieminen päivämäärä To Loka 02, 2008 16:35

juu, ja parhaat lähetteli jo epäkohteliaita maksukehoituksia palvelusta, jota ei kukaan ollu tilannut - nimittäin jos olisin tilannut - olisisi edes joku yhteystiedoista oikein, mutta kun osoite ja puh. nummero molemmat väärin ...
Käyttäjän avatar
nieminen
Vakio käyttäjä
Vakio käyttäjä

ViestiKirjoittaja jhvisto päivämäärä To Loka 02, 2008 16:38

nieminen kirjoitti:juu, ja parhaat lähetteli jo epäkohteliaita maksukehoituksia palvelusta, jota ei kukaan ollu tilannut - nimittäin jos olisin tilannut - olisisi edes joku yhteystiedoista oikein, mutta kun osoite ja puh. nummero molemmat väärin ...

sitä kutsutaan tosielämän roskapostiksi. harmi kun suodattimia ei postilla ole..
Käyttäjän avatar
jhvisto
Teknikkopormestari
Teknikkopormestari

Paluu Työ, opiskelu ja raha