Kesätyöt

Keskustelua raha-asioista, työstä ja opiskelusta.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Kesätyöt

ViestiKirjoittaja miikkaaa päivämäärä Ti Tammi 13, 2009 20:33

Olen 15v nyt huhtikuussa ja töihin siis kesällä menossa.. Jos joku tietää mistä saa paikkoja niin laittakaapa vastauksia.. Kiitos...
miikkaaa
Aloittelija
Aloittelija

Re: Kesätyöt

ViestiKirjoittaja tuomas päivämäärä Ti Tammi 13, 2009 23:27

Jätskikiskalle? Teollisuusyrityksiin voit varmaan päästä "tonnilaiseksi".
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
Käyttäjän avatar
tuomas
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 07:04

Hattu kouraan ja kyselemään joka paikasta jossa hiukankaan kuvittelisit olevan töitä antaa ja jossa hiukankaan voisit kuvitella viihtyväsi.
Kait sitä nyt ryyppää kun koneet hajoo ja lunta sataa...
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 10:02

Yksi tapa tuon hattu kouraan lisäksi on laittaa sähköpostia. Kerrot vain lyhyesti kuinka ylivoimaisen hyvä olet ja ei muuta kuin allekirjoittamaan sopimuksia. :)
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 10:29

Hattu kourassa ympäri Poria kiertelevät työntekijät ovat saaneet töitä viimeksi vuonna 1456. Nykyään tuonkaltainen töiden kysely on aivan turhanpäiväistä ajanhukkaa.

Ketään töistä päättävä ei ole koskaan tavattavissa, ja vaikka olisikin, eivät he heti osaa mitään vastauksia antaa. Työnantajalle tulee vain kiusallinen olo siitä, kun joku ilmaantuu työpaikalle yhtäkkiä töitä kyselemään. Parempi on, kun pistää sähköpostia, tai kirjallinen hakemus. Kirjallinen hakemus ja sähköposti säilyvät pitemmän aikaa, ja työnantajalla on mahdollisuus miettiä mahdollista työllistämispaikkaa pitemmän aikaa. Hattu kourassa kävelevä työnhakija taas tarvitsee vastauksen heti, ja tämä vastaus on tietenkin yleensä kielteinen, koska asiaa ei välttämättä ole työpaikalla vielä edes mietitty. Myöhemmin esiin tuleva mahdollinen työpaikka meneekin sitten jollekin muulle, koska hattu äijä ei ole itsestään mitään yhteystietoja tietenkään jättänyt.
Rosstheboss is playing Call Of Duty: Modern Warfare 2
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja FBT-Nalle päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 10:50

Rosstheboss kirjoitti:Hattu kourassa ympäri Poria kiertelevät työntekijät ovat saaneet töitä viimeksi vuonna 1456.

Itse asiassa muistaisin lukeneeni, että Esko Ilmarinpoika Flinttilä sai töitä hattu kourassa kyselemällä vielä vuonna 1707. Joten tarkistetaanpa noita faktoja hieman. :)
In the end we're all just chalk lines on the concrete - Drawn only to be washed away
Käyttäjän avatar
FBT-Nalle
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tuohitorvi päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 10:51

miikkaaa kirjoitti:Olen 15v nyt huhtikuussa ja töihin siis kesällä menossa.. Jos joku tietää mistä saa paikkoja niin laittakaapa vastauksia.. Kiitos...

Eikös 15 v;ta saa työllistää vain 6 h /päivä.
On raskasta olla useinmiten aina oikeassa.
Mää olen syntynyt tälläseksi.
Mikä on sinun puolustuksesi?
Käyttäjän avatar
tuohitorvi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 15:51

FBT-Nalle kirjoitti:
Rosstheboss kirjoitti:Hattu kourassa ympäri Poria kiertelevät työntekijät ovat saaneet töitä viimeksi vuonna 1456.

Itse asiassa muistaisin lukeneeni, että Esko Ilmarinpoika Flinttilä sai töitä hattu kourassa kyselemällä vielä vuonna 1707. Joten tarkistetaanpa noita faktoja hieman. :)

Ahhh. Pitää näköjään paikkansa. Epähuomiossa en noteerannut moista, sillä hän haki töitä jo joulukuussa. Minä tarkastelin vain työnhakuja tammi-kesäkuun väliltä.
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 15:59

Rosstheboss kirjoitti:
FBT-Nalle kirjoitti:

Ahhh. Pitää näköjään paikkansa. Epähuomiossa en noteerannut moista, sillä hän haki töitä jo joulukuussa. Minä tarkastelin vain työnhakuja tammi-kesäkuun väliltä.

Minä sain vuonna 1983 töitä, toisella ympäri maakuntaa kohdistuneella hattukierroksellani. Noin 100 firmaa kiertäneenä, satuin vahingossa uudelleen samaan firmaan jossa olin jo aiemminkin käynyt, ja työhönottaja muisti minut edelliseltä kierrokseltani ja juuri samana päivänä oli kyseisestä tehtaasta yksi työpaikka vapautunut. Sain heti saman tien vakituisen paikan, ylpeänä kankaan viimeistelykoneen takamiehenä.
Mutta, kyllä se pääasiassa oli ajanhukkaa. Tämä siis ennen nettiaikaa. Viimeiset dinosaurukset olivat vielä silloin hengissä.
Kovasti kyllä riitti joka firmassa silloin selkääntaputtelijoita jotka loivat uskoa siihen että sitkeydellä se työpaikkaa löytyy. Tosin olin 20 v tuolloin, 15-vuotiaalle asia on tietenkin tuhannesti vaikeampaa.
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... aille.html
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Syntax Error? päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 16:48

Jos haluat erottua, niin lähetä kirjallinen hakemus oikein perinteisessä kirjekuoressa. :vanhaparta Muista myös yksilöidä se kyseinen hakemus juuri siihen yritykseen, niitä sähköpostiin tulevia joka paikkaan sopivia hakemuksia tulee aivan liikaa ja niissä on mielestäni "massapostituksen" maku. Pahin on ehdottomasti se, jos siinä vielä näkyy useita eri yrityksiä vastaanottajana. Työnhakija ei viitsi nähdä sen vertaa vaivaa, vaan lähettää saman hakemuksen jopa kymmeniin yrityksiin. Niitä paljon lukeva kyllä huomaa mikä on ajatuksella tehty ja mikä lähetetty mahdollisimman vähällä vaivalla mahdollisimman monelle. Sähköpostihakemuksella on suuri vaara joutua suoraan roskakoriin.
-Ei ole näkyvissä mitään merkkejä siitä, että ihmiset haluaisivat hankkia tietokoneita kotiinsa -
Ken Olson, Digital Equipment Corp, 1977
Syntax Error?
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 19:03

Syntax Error? kirjoitti:Jos haluat erottua, niin lähetä kirjallinen hakemus oikein perinteisessä kirjekuoressa. :vanhaparta Muista myös yksilöidä se kyseinen hakemus juuri siihen yritykseen, niitä sähköpostiin tulevia joka paikkaan sopivia hakemuksia tulee aivan liikaa ja niissä on mielestäni "massapostituksen" maku. Pahin on ehdottomasti se, jos siinä vielä näkyy useita eri yrityksiä vastaanottajana. Työnhakija ei viitsi nähdä sen vertaa vaivaa, vaan lähettää saman hakemuksen jopa kymmeniin yrityksiin. Niitä paljon lukeva kyllä huomaa mikä on ajatuksella tehty ja mikä lähetetty mahdollisimman vähällä vaivalla mahdollisimman monelle. Sähköpostihakemuksella on suuri vaara joutua suoraan roskakoriin.

Minulle muuten tuli näitä massapostitus hakemuksia, kun joulukuussa hain kahta työntekijää. "Olen erittäin kiinnostunut työstä Teidän yrityksessänne", ja alla 20 sähköpostiosoitetta.... #-o
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 19:07

Rosstheboss kirjoitti:Minulle muuten tuli näitä massapostitus hakemuksia, kun joulukuussa hain kahta työntekijää. "Olen erittäin kiinnostunut työstä Teidän yrityksessänne", ja alla 20 sähköpostiosoitetta.... #-o

Monikko-muoto on tuossa aivan paikallaan! Tilanne olisi toinen jos työtä olisi haettu vain Sinun yrityksestäsi.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 19:53

Vääräkoski kirjoitti:Monikko-muoto on tuossa aivan paikallaan! Tilanne olisi toinen jos työtä olisi haettu vain Sinun yrityksestäsi.

Vaikka olisi hakenut vain RTB:ltä duunia olisi monikko edelleen ollu paikallaan: pirustako hakija voi tietää montako osakasta yrityksessä on.
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 20:40

kyseessä ei ole monikko, vaan TEITITTELY muoto, eli isolla alkukirjaimella kirjoitettu... Te sivistymättömät barbaarit... :wink:
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ke Tammi 14, 2009 20:48

Sää oot jo niin gubbe, että teitittely on ihan paikallaan. :P
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

Asia on nyt näin.

ViestiKirjoittaja Mizery- päivämäärä Ti Tammi 20, 2009 21:41

Olen TÄYSIN eri mieltä teidän jutuista. Mulle on aina neuvottu, että jos mitenkään mahdollista, niin menee aina itse käymään. Ja itse kyllä menisinkin paikan päällä käymään näyttämässä naamaani, ihan sen vuoksi että kun ne postit just hukkuu samaan massaan, eikä niistä saa selville mitään sen ihmisen olemuksesta tai sopivuudesta just siihen työhön. Mistäs sitä tietää jos naama sattuis jäämään muistiinkin? Aktiivisimpia ovat juuri ne ketkä menee suoraan kysymään ja keitä siis OIKEASTI näyttää kiinnostavan, kuin ne jotka laiskasti vaan naputtelee tietokoneen ääressä 100 hakemusta menemään - aika kasvottomaksi siinä jää..
Fairytales don't always have a happy ending, do they?
Käyttäjän avatar
Mizery-
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

Re: Asia on nyt näin.

ViestiKirjoittaja Emee päivämäärä Ti Tammi 20, 2009 21:50

Mizery- kirjoitti:Olen TÄYSIN eri mieltä teidän jutuista.

Kenen meidän? :wink:
Käyttäjän avatar
Emee
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Mizery- päivämäärä Ti Tammi 20, 2009 21:57

No, siis.. en kaikkien, mut niiden ketkä väitti ettei kannata kierrellä hattu kouras :D
Käyttäjän avatar
Mizery-
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja opaste päivämäärä Ti Tammi 20, 2009 22:07

Mizery- kirjoitti:No, siis.. en kaikkien, mut niiden ketkä väitti ettei kannata kierrellä hattu kouras :D

Mutta ensin väitit, että kaikkien.
oooo nice!!
Käyttäjän avatar
opaste
Galaktinen V.I.P.
Galaktinen V.I.P.

ViestiKirjoittaja Mizery- päivämäärä Ti Tammi 20, 2009 22:15

Sanoinko jossain vaihees että "olen eri mieltä teidän KAIKKIEN jutuista"? Mielestäni en. Olisi siis varmaan pitänyt sanoa suoraan että "Olen eri mieltä muutaman tyypin kanssa jotka on kirjotellu tänne" mutta en viitsinyt sanoa niin vaikeasti. Järki käteen.
Käyttäjän avatar
Mizery-
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

Re: Asia on nyt näin.

ViestiKirjoittaja Rosstheboss päivämäärä Ti Tammi 20, 2009 22:19

Mizery- kirjoitti:Olen TÄYSIN eri mieltä teidän jutuista. Mulle on aina neuvottu, että jos mitenkään mahdollista, niin menee aina itse käymään. Ja itse kyllä menisinkin paikan päällä käymään näyttämässä naamaani, ihan sen vuoksi että kun ne postit just hukkuu samaan massaan, eikä niistä saa selville mitään sen ihmisen olemuksesta tai sopivuudesta just siihen työhön. Mistäs sitä tietää jos naama sattuis jäämään muistiinkin? Aktiivisimpia ovat juuri ne ketkä menee suoraan kysymään ja keitä siis OIKEASTI näyttää kiinnostavan, kuin ne jotka laiskasti vaan naputtelee tietokoneen ääressä 100 hakemusta menemään - aika kasvottomaksi siinä jää..

No ei se työ välttämättä yhtään enempää kiinnosta sitä hattumiestä kun kirjoitteliaa. Harvassa paikassa enää nykyään edes pääset tapaamaan työhön ottajaa, kun astelet ovesta sisään. Naama voi jäädä muistiin aivan yhtä hyvin kuin hyvä työhakemus. Muistakaa ----> Lukeminen = Surkea ja naurettava hylsyn arvoinen harrastus hakemuksessa. Samoin myös koirat ja lenkkeily. Sen sijaan Kaljalaulut, Base Jump etc jäävät muistiin. Ei meitä työllistäjiä oikeasti kiinnosta teidän harrastuksenne, vaan se mitä te kerrotte niillä itsestänne.

Ihminen joka kiertää ovelta ovelle kysymässä töitä (100 paikassa) on aivan samanlainen henkilö, kuin se joka lähettää 100 hakemuksta joka paikkaan.
Käyttäjän avatar
Rosstheboss
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Jaksu päivämäärä Ma Tammi 26, 2009 17:18

Tammi-helmikuussa tulee ainakin kaupungin kesätyöpaikat hakuun nettiin, joten sitä kautta ainakin kannattaa yrittää. Osoitehan on www.mol.fi.
Kultainen sääntö on se, ettei ole kultaisia sääntöjä.
Käyttäjän avatar
Jaksu
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

Paluu Työ, opiskelu ja raha