Työntekijä - työnantaja

Visaisia kysymyksiä Porista ja vähän muustakin. Oikein vastaamalla saat pisteitä itsellesi. Vain rekisteröityneet voivat vastata kysymyksiin. Auta meitä ja ehdota kysymystä klikkaamalla

Tietovisa on toistaiseksi pois käytöstä, teknisistä syistä johtuen.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Re: Työntekijä - työnantaja

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 16:32

raato kirjoitti:
tomski kirjoitti:
raato kirjoitti:Niin keskusteluhan alkoi yhden pikkufirman (repola) surkeista rekrytoinneista. Maailmanlaajuiseksi se on muuttunut vain sinun päässäsi.

Ei, vaan surkeista työntekijöistä.

Surkeista työntekijöistä, jotka joku tumpula oli valinnut ja palkannut.

Eli surkeita työntekijöitäkin löytyy? Mutta vika siihenkin on työnantajan?

tuohitorvi kirjoitti:Se ettet ole huomannut ongelmaa olevan johtuu siitä että et ole joutunut tilanteeseen.

Mistä Tuohis tietää millaisissa tilanteissa olen ollut?
Se että sinä olet ollut ei tarkoita että ongelma olisi järin yleinen.
Yleisesti ottaen ei ole sellaista ongelmaa että parempi työntekijä jätettäisiin ottamatta syrjäyttämisen pelon takia.
Viimeksi muokannut tomski päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran
PPPPPP, eli
Porin Perämetsien Peräkamaripoikien Politbyroon Propagandakomission Pääsihteeri
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja H.L päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 16:33

Koeaikakaan ei ilmeisesti riitä kertomaan työntekijän todellista luonnetta? Jos työntekijä ryssii työtehtävänsä, varoituksia kouraan ja jos ei auta, ulos?
Nälkä lähtee syömällä, naiset juomalla.
H.L
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 16:43

H.L kirjoitti:Koeaikakaan ei ilmeisesti riitä kertomaan työntekijän todellista luonnetta?

Ei. Sellaiset asiat kuin pitkäjännitteisyys, luotettavuus jne. tulevat usein esiin vasta noin 6- 12 kuukauden jälkeen.
3kk moni on valmis vaikka seisomaan päällään jos tarve vaatii.

H.L kirjoitti:Jos työntekijä ryssii työtehtävänsä, varoituksia kouraan ja jos ei auta, ulos?

Tuolla kävelee 200 -300 tuhatta työtöntä.
Etenkin PK- yrityksille jatkuva työvoiman vaihtaminen on liian kallista. Usein on koetettava pärjätä sen kanssa minkä sattuu saamaan.
Täydelliset luopiot ja tunarit ovat tietenkin asia erikseen.

Mainittakoon nyt vielä kerran, selvyyden vuoksi niin että raatokin sen tajuaa, etten puhu omista asioistani vaan yleisellä tasolla.

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/eri-mi ... -ovat-tabu
Huonot työntekijät ovat tabu
Epämääräisiä sairauspoissaoloja, töistä laistamista, yksisilmäistä omien oikeuksien vahtaamista.
Ymmärrys tavallista pienyrittäjää kohtaan on lisääntynyt. Heille yksikin väärä rekrytointi voi olla kohtalokas. Huono työntekijä saattaa koitua palkkaajalleen suunnattomaksi riesaksi.

Jos yksilön arvot, asenteet ja motivaatiotekijät eivät ole kunnossa, ei yritys tai yhteiskunta voi menestyä.

Monet merkit ja selvitykset kertovat, että nuorten piirissä on paljon ajelehtijoita, joiden arvot ja asenteet ovat retuperällä. He eivät sopeudu työelämän edellytyksiin.

PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja johanja päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 16:44

tomski kirjoitti:
johanja kirjoitti:Siitä olis kans hyötyä jos palstalla vaikuttavat yrittäjät kertoisivat reilusti yrityksensä nimen. Kun ovat kerran lottovoiton omaisella tuurilla onnistuneet palkkaamaan itselleen niin huolimatonta ja epäpätevää työväkeä (hygieniaa en viitsi edes mainita). Tiedettäisiin välttää noita paikkoja. En minä ainakaan haluaisi mennä baariin jonka tarjoilija ei osaa korjata mopoa tai tilata kotiin filateliaa tuntematonta putkimiestä puhumattakaan nyt asiointia yrityksessä jonka työtekijät eivät tajua vessaa vetää (tuskin ne sitten käsiäänkään pesee). Niin että olkaa hyvät vaan.

Johanjan älyvapaiden kommenttien jatkuvassa sarjassa tämä on varmasti Top 5:n sarjassa.
Pistetäänkö työntekijöiden nimet ja töppäykset myös?
Tuntuisiko reilulta? ( Se on onneksi kiellettyä)
Ei tuo nyt mitenkään älyvapaa kommentti ollut. Kyllä minulle asiakkaana (=sille joka maksaa koko lystin) on esim. ravintolahenkilökunnan hygieniataso hyvinkin tärkeä tieto. Etenkin jos se todellisuudessa sattuu olemaan niinkin alhainen kuin täällä on mainostettu. Sottapekkakokin (esimerkkiksi vaikkapa) nimen julkaisemisen pitäisi määrätä pakolliseksi lailla jo yleisön suojelemiseksi ja kyllä, olisi myös reilua. Ainakin reilumpaa kuin kuin haukkua koko henkilökunta yhden vuoksi.

tomski kirjoitti:Asia on vieläkin kummallinen tabu. Onko se jotenkin vaikea ymmärtää että osa työntekijöistä tosiaankin on aivan peest-, varastaa, lusmuilee, hajottaa tahallaan, huolimattomuuttaan firman omaisuutta jne.
Ei ole tabu ja kaikki tietävät ja tunnustavat, että aina joskus porukkaan sattuu joku joka ei ole ihan niin hyvä. Vahingon tms. väittäminen tahalliseksi on toinen juttu. Paljon on sellaisia työnantajia joiden mielestä on tyhmää ja vastuutonta tulla flunssaisena töihin levittämään tautia, toisaalta jos jäät kotiin olet vastuuton lusmu eikä yrittäjä itse ole koskaan toiminut noin.

tomski kirjoitti:- V...u ,firman nimi esiin, niin mää boikotoin sitä loppuelämäni ja kerron kaikille että siellä haukutaan työntekijöitä. :) ( typ: Johanja ).
Ei vaan firman nimi esiin koska köyhällä ei ole varaa ostaa sekundaa. Eikä sopan joukossa lilluva kolibakteeri ole mikään kiva kaupanpäälinen.
Käyttäjän avatar
johanja
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 16:55

Mistä johanja päättelee keskustelun nyt jotenkin koskevan ravintoloiden hygieniatasoa?

http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/20 ... geNumber=4

Huonosta työntekijästä vaikeaa päästä eroon.
Irtisanominen edellyttää asiallista ja painavaa perustetta, mutta sen määrittäminen voi tuottaa asiantuntijallekin tuskaa.
- Irtisanomisperusteen harkinta on juristillekin aika vaikea asia. Lakitekstistä ei löydä selvää vastausta.

Irtisanominen voi tulla kalliiksi. Näytön kerääminen esimerkiksi laiskasta työskentelystä on hankalaa. Lisäksi laittomasta työsuhteen päättämisestä joutuu maksamaan enimmillään 24 kuukauden palkkaa vastaavan korvauksen. Työmarkkina-asioiden päällikkö Outi Tähtinen Suomen Yrittäjistä kertoo, että etenkin pienille yrityksille irtisanomiset ovat hankalia.

- Korvausasteikko lähtee kolmen kuukauden palkkaa vastaavasta vahingonkorvauksesta ylöspäin. Se on monesti riski pienelle yritykselle, eikä sitä voida oikein ottaa, työmarkkina-asioiden päällikkö Outi Tähtinen Suomen Yrittäjistä kertoo.

Tähtisen mukaan tilanne voi näkyä jopa rekrytoinneissa.

- Joskus se muodostaa myös työllistämisen esteen. Ei uskalleta rekrytoida, kun pelätään, että tämä on virherekrytointi.

PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja H.L päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 16:59

Kyllä johanjan kommenteissa on hyvä pointti; ei kukaan meistä (tomskikaan) halua asioita yrityksessä, jonka työntekijät ovat pääsääntöisesti yritysjohdonkin mielestä surkeita. Ja vielä maksaa siitä. Tuskin työnantajakaan ehtii kaikkia jälkiä korjaamaan - ja jos ehtii, niin silloin maksaa palkollisilleen täysin turhasta. Sitä yrittäjä ei tee, jos ei ole tyhmä.
H.L
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 17:08

H.L kirjoitti:Kyllä johanjan kommenteissa on hyvä pointti; ei kukaan meistä (tomskikaan) halua asioita yrityksessä, jonka työntekijät ovat pääsääntöisesti yritysjohdonkin mielestä surkeita. Ja vielä maksaa siitä. Tuskin työnantajakaan ehtii kaikkia jälkiä korjaamaan - ja jos ehtii, niin silloin maksaa palkollisilleen täysin turhasta. Sitä yrittäjä ei tee, jos ei ole tyhmä.

Eli mielestänne kun repola aloitti yleisen keskustelun joidenkin työntekijöiden heikkouksista, olisi hänen pitänyt myös ilmoittaa firmansakin?
Eikä asia muka ole tabu? =D>

Mutta älkää nyt käyttäkö paperia, syökö ruokaa tahi ostako polttoainetta koska niiden valmistusketjun yrityksissä saattaa olla heikkoja
työntekijöitä mukana.

Vähän nyt perspektiiviä keskusteltavaan asiaan ,jumalauta, isot aikuiset äijät sentään!!! #-o

Johanja kirjoitti:
Sottapekkakokin (esimerkkiksi vaikkapa) nimen julkaisemisen pitäisi määrätä pakolliseksi lailla jo yleisön suojelemiseksi ja kyllä, olisi myös reilua.

Jep, viitsitkö soittaa SAK:hon ja pyytää avaamaan vaikka nettiin sellaisen listan. #-o #-o
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 17:43

tomski kirjoitti:Surkeita työntekijöitäkin löytyy? Mutta vika siihenkin on työnantajan?

Toki löytyy. Ja vika on yksin työnantajan/yrittäjän, jos sellaisen riesakseen palkkaa.
- Outo jätkä, mutta tulipahan tehtyä -
- Aina oon kerinny, vaikken oo kiirutta pitäny -
- Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita -
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 17:46

raato kirjoitti:
tomski kirjoitti:Surkeita työntekijöitäkin löytyy? Mutta vika siihenkin on työnantajan?

Toki löytyy. Ja vika on yksin työnantajan/yrittäjän, jos sellaisen riesakseen palkkaa.

Eli mitään vastuuta huonosta työjäljestä ei jää työntekijälle?
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 17:50

Tietenkin tumpelo vastaa työstään työnantajalleen. Pointti onkin se, että kuka käskee palkata niitä tumpeloita?
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja tuohitorvi päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 18:47

tomski kirjoitti:
tuohitorvi kirjoitti:Se ettet ole huomannut ongelmaa olevan johtuu siitä että et ole joutunut tilanteeseen.

No ko sää olet vielä niin nuori kuitenskin.

No olen kyllä keskustellut asiasta samaa ikäluokkaa olevien kanssa ja se tuntuu olevan aika yleinen käsitys.

Yleisesti ottaen ei ole sellaista ongelmaa että parempi työntekijä jätettäisiin ottamatta syrjäyttämisen pelon takia.

No minkä vuoksi ikä ihmisiä sitten syrjitään niin paljon ?

Nuoret koulusta tulleet ovat pihalla kuin lumiukot ja asenteet on mitä sattuu. Ja ammattitaitoisia kävelee ja potkii kiviä kun kukaan ei palkkaa niitä.

Ja yleisesti sitten valitetaan ettei ole ja ei saa työntekijöitä. Ja se väite on bullshittiä.
On raskasta olla useinmiten aina oikeassa.
Mää olen syntynyt tälläseksi.
Mikä on sinun puolustuksesi?
Käyttäjän avatar
tuohitorvi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tuohitorvi päivämäärä Pe Helmi 24, 2012 18:47

tomski kirjoitti:

No ko sää olet vielä niin nuori kuitenskin.

No olen kyllä keskustellut asiasta samaa ikäluokkaa olevien kanssa ja se tuntuu olevan aika yleinen käsitys.

No minkä vuoksi ikä ihmisiä sitten syrjitään niin paljon ?

Nuoret koulusta tulleet ovat pihalla kuin lumiukot ja asenteet on mitä sattuu. Ja ammattitaitoisia kävelee ja potkii kiviä kun kukaan ei palkkaa niitä.

Ja yleisesti sitten valitetaan ettei ole ja ei saa työntekijöitä. Ja se väite on bullshittiä.
Käyttäjän avatar
tuohitorvi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja repola päivämäärä Ma Helmi 27, 2012 22:54

Jaahas juttu jatkuu.""" Niin keskusteluhan alkoi yhden pikkufirman (repola) surkeista rekrytoinneista."" Enköhän aloittanut tätä juttua niin että hommansa osanneet työntekijät tekevät ihan älyttömiä virheitä, olenko minä väittänyt täällä että olen rekrytoinut surkeita tyyppejä? Tehän täällä mollaatte heitä tästä tietämättömiä enemmän kuin mulle tulis ikinä mieleen, ja ette edes tunne meistä ketään. Mihin teidän arvionne perustuu, miten te rekrytoitte tätä palstakansaa??? Menkää nyt muutamat teistä peilin eteen vaikka ihailemaan itseänne jos vaikka kuvittelette että se peilin eteen meneminen tarkoittaa sitä. =D> Vähän tuntuu siltä.Muutama kirjoitus on ihan ok,,,mut suurin osa täyttä soopaa.
Kenen lauluja laulat.
repola
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja tuomas päivämäärä Ma Helmi 27, 2012 23:40

No kiitos vaan kehuista. Mitähän mahdat hakea takaa tällä aloittamallasi ketjulla? Että alamme haukkumaan kanssasi niitä työntekijötäsi jotka tekevät "älyttömiä virheitä"?
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
Käyttäjän avatar
tuomas
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja tomski päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 00:25

repola kirjoitti:Jaahas juttu jatkuu.""" Niin keskusteluhan alkoi yhden pikkufirman (repola) surkeista rekrytoinneista."" Enköhän aloittanut tätä juttua niin että hommansa osanneet työntekijät tekevät ihan älyttömiä virheitä, olenko minä väittänyt täällä että olen rekrytoinut surkeita tyyppejä? Tehän täällä mollaatte heitä tästä tietämättömiä enemmän kuin mulle tulis ikinä mieleen, ja ette edes tunne meistä ketään. Mihin teidän arvionne perustuu, miten te rekrytoitte tätä palstakansaa??? Menkää nyt muutamat teistä peilin eteen vaikka ihailemaan itseänne jos vaikka kuvittelette että se peilin eteen meneminen tarkoittaa sitä. =D> Vähän tuntuu siltä.Muutama kirjoitus on ihan ok,,,mut suurin osa täyttä soopaa.

Nyt on pieni harha.
1. Raatoa ei tarvitse teititellä, saa toki jos niin haluaa.
2. Me tänne kirjoittavat emme ole mikään yksisoluinen ameeba vaan ihan oikeita ihmisiä,joista
jokaisella on oma mielipide.
Se on vähän niin kuin tällaisten palstojen tarkoitus, kai vissiin?
Jotkut täällä jopa ymmärsivät asiaasi joten miksi haukkua koko sakki?
Toimitko samoin firmassasi??? yksi mokaa, kaikki haukutaan??? ja jos toimit niin sitä peiliä kannattaa ihailla myös siellä päin. :wink:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012022 ... 4_uu.shtml
Saikuttelubuumi lähti käsistä
Jari Sarasvuo jyrähtää suomalaisten sairauslomahuijauksista.
PPPPPP, eli
Käyttäjän avatar
tomski
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja H.L päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 00:36

^^^ Joo, p*ska foorumi. Me käväisemme peilin edessä, yritä sinä sillä aikaa samaa avausta jollakin toisella palstalla.
H.L
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 01:26

H.L kirjoitti:^^^ Joo, p*ska foorumi. Me käväisemme peilin edessä, yritä sinä sillä aikaa samaa avausta jollakin toisella palstalla.

Mistpäi avataa ja mitä. Mää avvaa kolmanne Kossupotu korki. Peilii en ilkee kattookkaa. Hyvvää yät sano silmät ko mummu puhkes!
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja repola päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 06:13

En mollannut koko sakkia vaan kirjoitin että
- MUUTAMA teistä.
- En ole haukkunut työntekijöitäni ala-arvoisiksi jne. Enkä valittanut surkeista rekrytoinneistani. En ole riistäjäporvari, en piiskaa tai vahdi heitä seläntakana yms.
- Täällä on muutama kirjoitus joka asiallisesti tästä kirjoittaa,
- Eihän tämä nyt minun ketjuni ole, kyllä täällä on monia paljon rankempia mielipiteitä,
:oops: :oops:
Mutta olipas tämä arka aihe. http://www.youtube.com/watch?v=EOBsegsPEgk
[-X [-X
- Kysyttiin että mitä haen kun aloitin tämän? --Olin pettynyt kun aikaisemmin työnsä hyvin tehneet ihmiset tekevät sellaisia mokia joita EN OLISI USKONUT heidän tekevän. Ihmettelin sitä, että mihin heidän järkensä on niitä mokia tehdessään kadonnut??? Onko se nyt ihan mahdoton juttu uskoa että niin ihan todella on käynyt ja se ei tarkoita että työntekijäni olisivat minun mielestäni jotenkin erikoisen huonoja. #-o
- mielipiteitä saa vaihtaa ja sitä varten tämä kai on mutta kun itse tietää tekstiensä taustan niin tajuaa kuinka kaukana tässä nyt mennään asiasta. :) Mutta hienoa että kantaa ainakin otetaan, yes. [-X
- Olen nyt saanut muutaman täällä ihan takajaloilleen tästä aiheesta jonka kuvittelin olevan keskustelukelpoinen. Ilmeisesti täällä ei yrittäjiä juuri ole keskustelemassa näistä asioista, mutta ajattelen kyllä edelleen että" kissaa olisi parempi tutkia" näin kun erilaisissa asemissa olevia on foorumilla. Toivoin, että joku kertoisi omista kokemuksistaan esim. työntekijänä siitä miksi on "leipääntynyt" tms. ja mitä voisi asian hyväksi tehdä. JNE JNE.. :?:
- Täällä on suuri osa miehiä jotka näitä kovia kannanottoja kirjoittavat, näinkö näistä asioista olette tottuneet puhumaan?
Kenen lauluja laulat.
repola
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 07:56

repola kirjoitti:Tehän täällä mollaatte...

Ja seuraavassa viestissä...

repola kirjoitti:En mollannut koko sakkia vaan kirjoitin että
MUUTAMA teistä.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 08:34

repola kirjoitti:Peräänkuulutan järjen käyttöä. Sanokaa nyt hyvät työntekijät mihin se järki hukkuu kun astutte työpaikan ovesta sisään?

Palataanpa aloitusviestiin. Minun ymmärrykseni mukaan jälkimmäisessä lauseessa ei yksilöidä työntekijöitä "repolan" muutamaksi taitonsa kadottaneeksi, vaan järjettömiksi leimataan työntekijät yleensä.
Väärillä sananvalinnoilla keskustelu menee nopeasti metsään. Menee se silti muutenkin. Ei siitä silti pidä nokkaantua.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja repola päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 09:43

Nyt Raato olen kanssasi samaaa mieltä, sanavalinnat ovat välillä huonot, ja jos juttua luetaan lause kerrallaan niin lopputulos on eri kuin mitä kokonaisuus. :!:
Kenen lauluja laulat.
repola
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja repola päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 09:49

Vääräkoski kirjoitin samassa kappaleessa myös "Menkää nyt muutamat teistä" En ole mollannut kaikkia, mutta jos niin haluat lukea niin ei voi mitään.
Kenen lauluja laulat.
repola
Käyttäjä
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja tuomas päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 10:20

repola kirjoitti: Mutta olipas tämä arka aihe.

No eikä ole. Itse koitat ilmeisesti tästä tehdä jotain mysteeriä kun et viitsi edes tapauksen taustoja valottaa.

repola kirjoitti: Toivoin, että joku kertoisi omista kokemuksistaan esim. työntekijänä siitä miksi on "leipääntynyt" tms. ja mitä voisi asian hyväksi tehdä.

Missä kohtaa sinä tuollaista toivoit?
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
Käyttäjän avatar
tuomas
Vapaajäsen
Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 10:36

repola kirjoitti:Kysyttiin että mitä haen kun aloitin tämän? --Olin pettynyt kun aikaisemmin työnsä hyvin tehneet ihmiset tekevät sellaisia mokia joita EN OLISI USKONUT heidän tekevän.

Jotta päästäisiin edes jotenkin tähän asiaan sisään, niin kerro nyt millaisista mokista on kysymys.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja raato päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 11:15

Meidän pitäisi siis analysoida "repolan" muutaman? työntekijän edesottamuksia tietämättä mistään mitään?
Jos mennään yleisellä tasolla, niin:
1. Työntekijän tulee hoitaa velvoitteensa ja pitää sopimuksensa.
2. Työnantajan tulee hoitaa velvoitteensa ja pitää sopimuksensa.
3. Mikäli näin jomman kumman tai kummankin osalta ei ole, on tilanne syytä selvittää yrityksessä, ei täällä.
Käyttäjän avatar
raato
V.I.P.
V.I.P.

ViestiKirjoittaja Vääräkoski päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 11:22

ILTASANOMAT
Julkaistu: 28.02.2012 08:28

Uuden tutkimuksen mukaan huonon pomon vaikutukset ulottuvat jopa työntekijän perheen sisäisiin suhteisiin.
The Atlantic -lehden mukaan uusi tutkimus osoittaa, että huono pomo vaikuttaa muun muassa siihen, miten perheenjäsenesi suhtautuvat toisiinsa.
Huono pomo myös nostaa sydänkohtauksen riskiä ja voi vaikuttaa mielenterveyteen.
Käyttäjän avatar
Vääräkoski
Galaktinen Kunniajäsen
Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja japeri päivämäärä Ti Helmi 28, 2012 11:45

Mun miälestäni tutkimukseni johrost ole torennu, et naiset aiheuttaa miähil kaikemaailma vijat. Otetaas esimerkiks Virma pikkujoulut, sin mennää yhres ja lähretää eriksee ko joku o menny polkasee jonku akkaa, ni siinno sit tyäpaika vika ko o eres ottanu se polkasija töihi ja yks jollei valla kaks perhet o pia ilma töit. Tyäantaja vika sanommää! Kattos vähä mimmosii miähii palkkaa ja kummosseet akat niilo!!
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
Käyttäjän avatar
japeri
Galaktinen Vapaajäsen
Galaktinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja bemupimu päivämäärä Ke Helmi 29, 2012 00:34

Vääräkoski kirjoitti:ILTASANOMAT

Uuden tutkimuksen mukaan huonon pomon vaikutukset ulottuvat jopa työntekijän perheen sisäisiin suhteisiin.
The Atlantic -lehden mukaan uusi tutkimus osoittaa, että huono pomo vaikuttaa muun muassa siihen, miten perheenjäsenesi suhtautuvat toisiinsa.
Huono pomo myös nostaa sydänkohtauksen riskiä ja voi vaikuttaa mielenterveyteen.

Tuohon voisin jopa uskoa, että pomolla olisi vaikutusta siihen miten perheenjäsenet suhtautuvat toisiinsa sillä kyllähän sitä kotiinsa sen fiiliksen tuo mikä työpäivästä on jäänyt,
sekä hyvän että huonon. Tuo sydäri menee kyllä jo vähän yli. Eiköhän siihen vaikuta monta kertaa enemmän muut syyt kuin pomo.
Samoin kuin pomoja niin työntekijöitäkin on hyviä ja huonoja ja väitän että ne huonot työntekijät (mitä ne sitten ovatkaan) vaikuttavat yhtälailla pomon suhtautumiseen omiin
perheenjäseniinsä. Ja entäs sitten se pomon sydäri??!!
Don't Worry, Be Happy!
Käyttäjän avatar
bemupimu
Über Galaktinen Kunniajäsen
Über Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Pöpi päivämäärä Ke Helmi 29, 2012 01:59

bemupimu kirjoitti: Ja entäs sitten se pomon sydäri??!!

Jos asiaa ajattelee työntekijän näkökulmasta.... niin ketä kiinnostaa :mrgreen:
Järjetöntä analyysia jo vuodesta 2018............eli............ vihloo riittävästi.........muistaakseni???
Käyttäjän avatar
Pöpi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja tuohitorvi päivämäärä Ke Helmi 29, 2012 14:47

Vääräkoski kirjoitti:ILTASANOMAT

Tämä on juuri sitä uusavuttomuutta, kun kaikille pitää löytää jokin syntipukki. Joku muu kuin se joka sieltä peilistä katselee.
Niin kuin itse ei olisi oikeutettu tekemään omia ratkaisujaan jos v***ttuttaa tai jokin "ahdistaa" ja jos ei viihdy työpaikalla niin aina voi kerätä kamppeensa ja sanoa että "se oli siinä, ja näkemiin". Jos löytyy sitä "munaa" viedä omaa elämäänsä eikä ajelehtia muiden tekemisien varjossa ruikuttaen sitä sun tätä.
Käyttäjän avatar
tuohitorvi
Kunniajäsen
Kunniajäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Tietovisa