Parkkipaikat keskustassa... onko niitä??

Täältä löydät vanhentuneet aiheet ja jutut. Vain luku! Kun puhaltelet pölyjä arkistojen päältä ja huomaat että jokin aihe voisi olla vielä käytettävissä, ota yhteys ylläpitoon.

Valvojat: jhvisto, Botti1, Valvojat

Parkkipaikat keskustassa... onko niitä??

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Helmi 01, 2005 19:53

Oletteko huomanneet, ettei keskustassa ole paljoakaan parkkipaikkoja työssäkäyville?? Joutuu pysäköimään viikkarin suuntaan tai Antinkadun nousuun tai Hallituskadulle. Se on kivaa, jos työpaikka on vaikka Itäpuiston suunnalla. Puiston varsi, Nuokkarin P-alue ja Herttuatorin takunen on aina täynnä ennen kymmentä.
Vieras

ViestiKirjoittaja suvis päivämäärä Ti Helmi 01, 2005 19:56

Olin tuossa nelisen vuotta sitten töissä Antinkadulla, oli muuten aika sirkustemppu välillä löytää parkkipaikka jossa säästyis sakoilta ja sais pitää auton siinä kahdeksankin tuntia... :roll:
Käyttäjän avatar
suvis
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

Highscores: 1

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Helmi 01, 2005 20:02

Sitä juuri tarkoitan.
Itse omistan pysäköintiluvan, jolla saa pysäköidä mihin tahansa mittari/automaattipaikkaan 2h:ksi ja muutamille automaattipaikoille (Keskusaukio, Lääkäritalon, Herttuantorin, Nuorisotalon) 24h:ksi, mutta se ei paljoa auta, jos työpaikka on juuri jossain Antinkadulla.
Eikö voitaisi kehittää jotain sellaista lupaa ihmisille, jotka oikeasti käyvät töissä keskustassa, että he voivat pysäköidä esim. johonkin pysäköintitaloon ilmaiseksi (tai firman kk-maksua vastaan)??
Vieras

Juupa juu.

ViestiKirjoittaja kahvisto päivämäärä Ke Helmi 09, 2005 03:07

On tuo ilmaisen parkkipaikan metsästäminen varsinainen tekniikkalaji, itsekin olen harrastanut ja aina tarpeen mukaan onnistunut. Mutta mitä siinä ihmettelemään, kävely tekee hyvää ja bussilla pääsee jos ei pää kestä. Ihan totta. :D
^ Dario Fo ^
Käyttäjän avatar
kahvisto
Universiaalinen Kunniajäsen
Universiaalinen Kunniajäsen

Re: Juupa juu.

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ma Helmi 21, 2005 13:46

kahvisto kirjoitti:On tuo ilmaisen parkkipaikan metsästäminen varsinainen tekniikkalaji, itsekin olen harrastanut ja aina tarpeen mukaan onnistunut. Mutta mitä siinä ihmettelemään, kävely tekee hyvää ja bussilla pääsee jos ei pää kestä. Ihan totta. :D

Bussia käytän kanssa mahdollisuuksien mukaan ja halvempaakin. Tai oikeastaan riippuu siitä mistä päin tulee keskustaan. Muuten saa pyöriä ympyrää ja hakea parkkipaikkaa, sitten varoa vielä parkkisakkoja.
Käyttäjän avatar
Japi
Universiaalinen Vapaajäsen

ViestiKirjoittaja heidi päivämäärä Su Maalis 06, 2005 16:19

Käyttäjän avatar
heidi
Uusi käyttäjä
Uusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Maalis 06, 2005 23:05

heidi kirjoitti:Tällainen löytyi sattumalta..
http://www.pori.fi/rak/rak1/katuinfo/Pa ... o_2005.jpg

Jees, ja 95 % noista maksullisia... :(
Vieras

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ma Maalis 07, 2005 12:43

Toisaalta jos olisi ilmaisia parkkipaikkoja runsaasti, sen jälkeen olisikin hankalaa käydällä autolla keskustassa. Meinaan kun löytyisi näitä jotka seisottaisivat autojaan koko päivän ruudussa muiden kiusaksi.
Never too old to ROCK!
http://www.relmu.fi
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja Eltsu päivämäärä Ma Maalis 07, 2005 15:55

Japi kirjoitti:Toisaalta jos olisi ilmaisia parkkipaikkoja runsaasti, sen jälkeen olisikin hankalaa käydällä autolla keskustassa. Meinaan kun löytyisi näitä jotka seisottaisivat autojaan koko päivän ruudussa muiden kiusaksi.

Totta!
Mies voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä jalkapalloseuraa.
Eltsu
Special Galaktinen Kunniajäsen
Special Galaktinen Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Maalis 07, 2005 22:30

Japi kirjoitti:Toisaalta jos olisi ilmaisia parkkipaikkoja runsaasti, sen jälkeen olisikin hankalaa käydällä autolla keskustassa. Meinaan kun löytyisi näitä jotka seisottaisivat autojaan koko päivän ruudussa muiden kiusaksi.

Olet kyllä ihan oikeassa ja tätä kautta kaupunki menettäisi tuloja parkkimaksujen ja -sakkojen vähentyessä. Mutta on toisaalta totta, että tämä pysäköinti malli ei palvele kaikki keskustassa työskenteleviä. Onko aikoja ja paikkoja, josta ei tule / tulee huonoon aikaan bussi ja saattaa olla, että täytyy siinä samalla viedä lapsi/lapset kouluun tai tarhaan.
Eli aika kaksipiippuinen juttu... :?
Vieras

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ti Maalis 08, 2005 17:34

Eikö tuonne Teljäntorin parkkipaikalle ole kuukausikortti mahdollisuus, vai olenko ymmärtänyt väärin? Siis noille jotka työskentelevät keskustassa.
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Maalis 08, 2005 18:45

Japi kirjoitti:Eikö tuonne Teljäntorin parkkipaikalle ole kuukausikortti mahdollisuus, vai olenko ymmärtänyt väärin? Siis noille jotka työskentelevät keskustassa.

En tunne Teljäntorin pysäköintiä.

Pysäköinninvalvontatoimistosta saa ostettua 2h pysäköintiluvan, jolla saa pysäköidä mittari- ja automaattipaikoille aina 2h kerrallaa. Lisäksi siihen kuuluu Keskusaukion, Lääkäritalon, Herttuantorin ja Nuorisotalon maksullisten pysäköintialueiden 24h pysäköinti. Hinta on 35 € / kk. Itse olen käyttänyt tota, ja kyllä halvemmaksi tulee, kuin aina maksaa mittariin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ke Maalis 09, 2005 16:29

Herttuantorin pysäköinti taitaa maksaa 1€ koko päivästä?
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ke Maalis 09, 2005 16:33

AstrariX kirjoitti:
Japi kirjoitti:Eikö tuonne Teljäntorin parkkipaikalle ole kuukausikortti mahdollisuus, vai olenko ymmärtänyt väärin? Siis noille jotka työskentelevät keskustassa.

En tunne Teljäntorin pysäköintiä.

Tuo Teljäntorin kuukausikortti mahdollisuus taitaa olla yrityksille ja niiden työntekijöille. Tuosta mahdollisuudesta olen kuullut aiemmin, en tiedä onko käytössä enään?
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja diabolicat päivämäärä Ke Elo 17, 2005 08:37

Luojan kiitos ite oon töissä paikassa, jossa joutuu kävelemään max. 300 m autolta töihin, usein jos sopivaan aikaan kurvasee niin pääsee melkein oven eteen. Viikonloppuisin pääsee oven etee. ;)

Keskustassa harvemmin tarvii parkkeerata. Yleensä löytyy ilmanen ruutu. Kerran oon joutunu Porin keskustassa mittariin laittamaan rahaa ja se oli silloin kun autosta meni bensapumppu ja kurvasin Baarikärpäsen eteen parkkiruutuun, josta se ei enää lähteny kuin hinaamalla. :roll: No ei onneks koko päivää tarvinnu maksaa, tunti vain. Edellisellä kerralla kun kytkin hajosi, tuupittiin sitä lappuliisan kanssa pysäköintikieltoalueelta maksulliseen ruutuun ja lappuliisa oli niin armollinen että merkkasi papereihinsa että auto on rikki joten sitä ei sakotettu eikä mun tarvinnu maksaa parkkirahaa koko päiväst. Itse kun olin juuri menossa töihin ja avo käy 70 km päässä töissä, niin ei kukaan päässy päivällä sitä hakemaan.
Käyttäjän avatar
diabolicat
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja lady päivämäärä Ke Elo 17, 2005 10:38

Edellisen auton omistaessani piti keksiä joku
hyvä parkkipaikka keskustasta, kun meni shoppailemaan.
Ei tälläne pikkutyttö jaksa vääntään piilofarmia (pituus 555cm) taskuparkkiin :shock: .
Hyvä ilmanen parkkis löyty linja-auto-aseman takaan.
Ennen käytin vilkun viereistä, mutta se on niin ahdas.
Tietty sadekelil ja talvel paikkaa ehkä etsitään lähempää.

On kyllä totta, että ilmaiset parkkipaikat häviää keskustasta :evil: .
Kohta kaikilla työntekijöillä on parkkiluvat ja asiakkaat kävelee sitten kauempaa.
Onhan se nyt työnantajan homma hommata työntekijöilleen parkkitilat järjellisellä etäisyydellä. :wink:
lady
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Jiihoo päivämäärä Ke Marras 16, 2005 21:21

ja varsinkin kun vievät samalla kaksi ruutua, ihan muuten vaan käydessään shoppailemassa :roll:
Hupsutellaanko?
Käyttäjän avatar
Jiihoo
Kunniajäsen
Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja O-V päivämäärä To Marras 17, 2005 17:37

Itse jätän aina linja-autoaseman taakse. Siinä on aina tilaa ja pieni kävely tekee vaan hyvää.
Käyttäjän avatar
O-V
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Dukes päivämäärä Pe Marras 18, 2005 00:52

Nuokkari on mun vakkari :D
"palstan oma Iso-D"
Käyttäjän avatar
Dukes
Foorumipoliisi
Foorumipoliisi

ViestiKirjoittaja H.L päivämäärä Pe Marras 18, 2005 11:37

Mulla on autotallit kävelykadulla kauppahallin läheisyydessä, syvällä maan alla ja välillä tulee sinne ajettua auto jos alkaa parkkipaikan metsästys ottaa päähän. :lol: Sinne tulee myös jätettyä auto, jos tarvii keskustassa hieman normaalia pitempään viihtyä. Ei tarvitse ilkivaltaakaan pelätä.

Normaalisti ei kuitenkaan tarvi seisottaa autoa tuntia pitempään kaupungissa, silloin jätän auton johonkin maksulliselle, pituussuntaiselle parkkipaikalle. Porissa niitä on hyvin tarjolla, eli auton saa aina lähelle päämäärää. Isommissa kaupungeissa ei tahdo löytää paikkaa kirveelläkään. :roll:
H.L
Special Kunniajäsen
Special Kunniajäsen

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä La Marras 19, 2005 16:24

Silloin kun olen käynyt keskustassa autolla, niin olen käyttänyt viikkarin aluetta parkkiapaikkana. Ilmasta ja ollut tilaa rutkasti, eikä kävelymatkakaan ole niin paha.
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

ViestiKirjoittaja Kirppuz päivämäärä Ti Marras 22, 2005 10:11

joo, kyllä harvassa on noi tyhjät ruudut etenkin näin joulusesongin aikaan... :roll:
"Nauttiminen on elämiselle ainoo hyvä syy"
Käyttäjän avatar
Kirppuz
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Björnez päivämäärä To Marras 24, 2005 17:36

Jännä nähdä millainen kalapaliikki syntyy kun ns. maalaisparkki poistuu käytöstä ensi vuonna Euroopan korttelin rakennustöiden takia. Itse käytän juuri sitä parkkia kun asioin kaupungilla. Täytynee alkaa käyttää Sokos-Isokarhu -kombinaatiota tai Herttuantoria.. Jotenkin en vaan tykkää mennä parkkihalleihin.

Mielestäni kaupungin tulisi kuitenkin vakavasti harkita parkkitalon rakentamista sinne Isolinnankadulle vai mihin sitä sitten oltiinkaan suunniteltu.
Carpe Diem
Käyttäjän avatar
Björnez
Universaalinen
Universaalinen

ViestiKirjoittaja Korinekki päivämäärä Ma Joulu 12, 2005 22:08

Björnez kirjoitti:Jännä nähdä millainen kalapaliikki syntyy kun ns. maalaisparkki poistuu käytöstä ensi vuonna Euroopan korttelin rakennustöiden takia.

Sivistäpä tyhmää ja kerro missä sijaitsee ns. maalaisparkki?
1963
Käyttäjän avatar
Korinekki
Kantaporukkaa
Kantaporukkaa

ViestiKirjoittaja Japi päivämäärä Ti Joulu 20, 2005 20:28

Korinekki kirjoitti:
Björnez kirjoitti:Jännä nähdä millainen kalapaliikki syntyy kun ns. maalaisparkki poistuu käytöstä ensi vuonna Euroopan korttelin rakennustöiden takia.

Sivistäpä tyhmää ja kerro missä sijaitsee ns. maalaisparkki?

Ymmärtääkseni se on tuo Mikonkadun ja Eteläpuiston välinen (Urho Tuomisen (UTU) ent. tontti) parkkialue.
Never too old to ROCK!
Facebook
Käyttäjän avatar
Japi

Paluu Arkisto